اجلاس مجمع عالی بسیج شهرستان شوش برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 39
:: باردید دیروز : 118
:: بازدید هفته : 3382
:: بازدید ماه : 6341
:: بازدید سال : 19030
:: بازدید کلی : 296168
نویسنده : عباس کرم الهی
چهار شنبه 23 آبان 1397

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 15 روز سه شنبه 22 آبان 1397 ، اجلاس مجمع عالی بسیج شهرستان شوش با حضور مسئولین و اعضای شوراهای پایگاه و کانون های اقشار در نمازخانه ی ناحیه ی مقاومت بسیج برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ، مهندس دارمی فرمانده  کانون بسیج مهندسی کشاورزی ناحیه ی سپاه شوش با بیان اهداف  طرح کشت برنج با آبیاری قطره ای اظهار داشت: آبیاری از مهم ترین عملیات داشت در زراعت برنج می باشد. متاسفانه در حال حاضر آبیاری برنج بیشتر به روش غرقابی انجام می شود که موجب مصرف زیاد آب و پایین آمدن راندمان آبیاری می گردد.بررسی پیرامون ارائه راهکارهای مناسب برای استفاده بهینه از آب و به کارگیری روش های آبیاری با راندمان بالا امری ضروری است. در مورد برنج که مصرف آب بالایی دارد، این موضوع دارای اهمیتی دو چندان است. تاکنون تحقیقات زیادی در خصوص تغییر روش آبیاری در زراعت برنج برای کم کردن آب مصرفی آن صورت گرفته است، از آن جمله می توان به آبیاری بارانی و آبیاری قطره ای اشاره نمود.

وی افزود : به منظور بهره وری مناسب سامانه و همچنین توزیع یکنواخت آب در شبکه آبیاری نیاز است قبل از اجرا، سامانه توسط کارشناسان مربوطه طراحی گردد. پس از انتقال نشا، مزرعه به مدت ۷ تا ۱۰ روز جهت استقرار نشاها غرقاب نگه داشته شود. در مرحله بعد ابتدا مزرعه از حالت غرقاب خارج گردیده و سیستم آبیاری قطره ای نواری مطابق نقشه طراحی نصب می گردد. مناسب ترین فاصله بین نوار های آبیاری با فاصله قطره چکان های ۳۰ سانتی متر و آبدهی ۴ لیتر در ساعت در هر متر، ۶۰ سانتی متر می باشد. در این حالت توزیع آب بین دو نوار به طور یکنواخت انجام می گردد. در این روش دور آبیاری حداکثر دو روز یک بار و مدت زمان آبیاری طبق نظر کارشناسان بر اساس نیاز آبی برنج برای هر منطقه توصیه می گردد. ذکر این نکته ضروری است که دیگر اجزای سامانه شامل ایستگاه مرکزی، فیلترها و مخزن کود در طرح پیش بینی گردیده تا در حین کار مشکلی ایجاد نشود.

دارمی در ادامه به نتایج حاصل از سیستم آبیاری غرقابی و قطره ای اشاره کرد و تصریح نمود : نتایج تحقیق انجام شده طی دو سال زراعی برای مقایسه دو روش آبیاری قطره ای نواری و غرقابی نشان می دهد که در روش آبیاری قطره ای در طی یک فصل رشد بطور متوسط ۷۳۶۶ متر مکعب در هکتار و در روش غرقابی ۲۰۶۸۸ متر مکعب در هکتار آب مصرف شده است. این مقدار کاهش با احتساب ۱۵۲۱ متر مکعب آب مورد نیاز جهت عملیات آماده سازی زمین و ۱۱۰۰ متر مکعب آب جهت غرقاب نگه داشتن کرت ها در ابتدای فصل رشد می باشد.

وی در پایان به معرفی برنج عنبر بوی جعفری پرداخت و اظهار نمود : عنبربو نسبت به شرايط اقليمي دشوار مانند «گرما، شوري آب و زمين »مقاومت خوبي دارد و از آغاز كشت اين رقم در خوزستان تاكنون عملكرد مطلوبي نسبت به ساير ارقام داشته است. توليد برنج عنبربو هر ساله رو به رشد بوده و استقبال مردم از آن تاثير خوبي در افزايش ميزان توليد آن داشته است،ارقام محلي از جمله عنبربو علاقه‌مندان خاصي در خارج و داخل استان دارد و به خوبي مصرف مي‌شود چون طعم و عطر و بوي خوبي نسبت به برنج‌هاي شمالي دارد اما به دليل دانه كوتاه بودن بازارپسندی ‌كمتري دارند. عنبر پا كوتاه كه اكنون در بیشتر مناطق خوزستان كشت مي‌شود مورد تاييد مرکز تحقیقات نیست و از سوی این مرکز معرفي نشده، اما به دلیل سازگاری با شرایط اقلیمی استان، كشاورزان خود اقدام به كشت این واریته می کنند

حجت الاسلام عباس دانیالی زاده نماینده ی ولی فقیه در ناحیه ی سپاه شهرستان شوش و عضو کارگروه  اخلاق و تربیتی با تأسی از بیانات مقام معظم رهبری بسیج را شمشیر ولایت دانست و گفت : آمریکا  از بسیجیانی مثل شما که آگاه به مسائل  روز هستید  و بصیرت کافی دارید حساب می برد ، دولت اصلاحات  گفته بود  وقتی که ما ارتش داریم  وجود بسیج جز هزینه  چیزی دیگر ندارد  لذا می بایست  بسیج را حذف کنیم  و اگر  دولت اصلاحات این حرف را زد بی شک  یک تفکر  را در عقبه ی خود داشته است وقتی مقام معظم رهبری این را شنید فرمود « شمشیر مرا از دستم نگیرید ، بسیج شمشیر ولایت است » و وقتی که بسیج وارد می شود  تمام ترفندها و نقشه های دشمنان داخلی و خارجی  را نقش بر آب می کند .

وی در ادامه به وظیفه ی سرپرست خانواده در مقابل همسر و فرزندان خود را از دیدگاه پیامبر اکرم(ص) تشریح کرد و یادآور شد : پیامبر اعظم(ص) وقتی که آیه ی 31 از سوره ی اعراف را قرائت نمود «يَا بَنِي آدَمَ خُذُوا زِينَتَكُمْ عِنْدَ كُلِّ مَسْجِدٍ وَكُلُوا وَاشْرَبُوا وَلَا تُسْرِفُوا  إِنَّهُ لَا يُحِبُّ الْمُسْرِفِينَ  ///   ای فرزندان آدم، زیورهای خود را در مقام هر عبادت به خود برگیرید و بخورید و بیاشامید و اسراف مکنید، که خدا مسرفان را دوست نمی‌دارد. » و سپس به آیه ی 27 از سوره ی اسراء اشاره نمود « إِنَّ الْمُبَذِّرِينَ كَانُوا إِخْوَانَ الشَّيَاطِينِ  وَكَانَ الشَّيْطَانُ لِرَبِّهِ كَفُورًا /// که مبذّران و مسرفان برادران شیطانهایند، و شیطان است که سخت کفران (نعمت) پروردگار خود کرد.» یکی از صحابه ی پیامبر(ص)  شروع به گریه کردن و بی تابی نمود ؛ پیامبر پرسید :  این گریه و بی تابی برای چیست ؟ آن فرد جواب داد : وقتی که  مشغول تلاوت آیات  خدا شدی زانوهایم لرزید  ؛ وقتی که مراقب خود و خانواده باشم تا گرفتار جهنم نشویم اما زن و فرزندان به حرفم اعتنایی نکنند تکلیف من چیست ؟ رسول اکرم فرمود : خداوند به شما واجب کرده است  که به عنوان امر به معروف به خانواده ی خودت بگویی  و اگر کار بدی مرتکب می شوند را به عنوان نهی از منکر به آنها گوش زد نمایی ولی اعتنایی نکردند شما وظیفه ی خود را انجام داده ایم .

نماینده ی ولی فقیه در ناحیه ی سپاه شوش  خطاب به سرپرست خحانواده ها اظهار نمود : ما همانگونه که می بایست به فکر  غذا و پو.شاک  بچه های خود باشیم  ضروری است به فکر تربیت آنها هم باشیم |؛ تربیت بچه  تأمین غذایی روحی  بچه است  و خوراکی ها غذای جسم بچه ها است .لذا بر ما واجب است به عنوان یک بسیجی  نگاهی به خانواده های  خود داشته باشیم تا چنانچه  فردی از فرزندان ما  در خانه به بی حجاب یا بد حجابی فرزندان است وحرف ما را گوش نمی دهد  در حل این مشکل  راه حل مناسب را پیدا کنیم .

سرگرد حمید رعیت پور، مسئول حفاظت و اطلاعات ناحیه ی سپاه شهرستان شوش ، در آئین گشایش اجلاس مجمع عالی بسیج اظهار داشت:  بعضی از افراد در جامعه  در لباس ها و مسئولیت های دولتی متأسفانه  پا روی خون شهیدان  گذاشته اند و طور خاصی  با مردم برخورد می کنند ؛ حتی با بالادست یا زیر دست  خود  با مهربانی و خوش خلقی صحبت نمی کنند ؛ چرا در فلان شرکت بعد از گذشت 7 ماه هنوز کارگردانش حقوقی دریافت نکرده اند ؟  البته این در سطح کشور رخ داده و فقط مربوط به شهرستان شوش نیست  و به خاطر همین بی توجهی ها ممکن است اعتقادات را ضعیف کند .

وی در ادامه به وظایف سپاه پاسداران پرداخت و گفت : حفظ نظام ، انقلاب و دستاوردهای  انقلاب  وظیفه ی سپاه است و وقتی که دشمنان به مدافعین حرم اهانت می کند و می گوید این اشخاص برای پول به سوریه می روند باید با قاطعیت گفت : به نظر شما شیرین تر و ارزشمندتر از جان در روی کره ی زمین وجود دارد؟  و آیا با عقل سازگاری دارد که عده ای برای دریافت مبالغی جان خود را از دست بدهند و اصلا رنگ آن پول ها را هک به چشم نبیند و سپس شهید گردد .

رعیت پور افزود : این تهمت را حتی به شهدای هشت سال دفاع مقدس هم  نسبت می دهند و  از ارزش 7 آبان و کورش و پاسارگاد سخن می گویند ؛ آیا این پیمودن راه شهداست؟

سرگرد حمید رعیت پور، مسئول حفاظت و اطلاعات ناحیه ی سپاه شهرستان شوش سپس به  بی مرزی  سپاه اشاره کرد و یادآور شد : فلسطین ، یمن ، لبنان ، عراق و سوریه  وقتی ندا سردهند و از دست ظالمی  دست یاری به طرف سایر مسلمین دراز کند  می بایست به یاری آن مظلوم برویم .

وی در ادامه به تهدید فضای مجازی برای جوانان اشاره کرد و گفت : بررسی تهدیدات فضای مجازی و راهکار مقابله با خطرات فضای مجازی  این روز های اکثر خانه های ما مهمان نخوانده ای دائمی دارد که قصد ترک خانه ما را ندارد! مهمانی که هزینه بابتش پرداخت می کنیم و حتی برای چند ساعت طاقت دوری آن را نداریم! فراگیری استفاده از اینترنت و نرم افزار های شبکه های اجتماعی باعث به وجود آمدن فرصت ها و تهدیداتی شده است که می توان از آن به چاقوی دو لبه تعبیر کرد. اینترنت های ADSL و تلفن های همراه مدتی است که ارتباط های خانواده را تحت تاثیر خودش قرار داده است. زمانی که اعضای خانواده در کنار هم صرف می کنند بسیار کمتر از زمان استفاده از فضای مجازی است. ورود خانواده به دنیای مجازی در کنار فواید و مزیت ها، کم کم باعث تخریب و نابودی آهسته و بدون سر و صدا برخی خانواده ها شده و اعتیاد به استفاده بی رویه از آن نگاه زوجین و حتی فرزندان را به زندگی تغییر داده است. در این میان جوانان و نوجوانان به دلیل و جود حس کنجکاوی و جذابیت های بالای این تکنولوژی همیشه در خط اول تهدیدات قرار دارند.

 

سرگرد رعیت پور همچنین یادآور شد  : با وجود این فضا و تکنولوژی های جدید در تلفن های همراه و حضور در شبکه های اجتماعی ارتباط اعضای خانواده، حتی همسران را به صورت مجازی درآمده و اولویت ها و هدف گذاری ها در میان خانواده دست خوش تغییرات شده است که نتیجه آن سردی بین روابط خانوادگی شده است. کم کم این نوع از ارتباط پیامد های از نوع طلاق عاطفی بین همسران و عادی شدن ارتباط بین افراد غیر همجنس را باعث می شود. همچنین در برخی موارد نتیجه این تغییرات بروز مشکلاتی از قبیل پیش فعالی، رویاهای شیطانی زیاد و یا تغییر جنس گفتگوهای یک کاربر است که در برخی موارد مشاهده شده جنس گفتگوهای یک کاربر، ۱۵ سال بزرگتر از خودش است. برای مثال یک دانش آموز به خاطر گروه همسالان خودش اطلاعاتی را به دست می آورد که باعث تغییر در اولویت های زندگی اش شود یعنی به جای اینکه دغدغه این دانش آموز کسب دانش باشد وضعیت ظاهر او می شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود اظهار نمود : «حوزه های علمیه ، اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سازمان تبلیغات اسلامی ، اداره ی اوقاف و امور خیریه ، روحانیون ، اساتید دانشگاه ها  اصحاب رسانه و مطبوعات و کانون بسیج هنرمندان » باید مردم را توجیح کنند  که هم به درستی از فضای مجازی استفاده کنند و هم فریب  سایر تهدیدات در جامعه را نخورند  و این را بدانند اگر ما وظیفه ی خود را فراموش کنیم و غافل شویم  دشمن دست به اسلحه شده و حتی به مجالس ما حمله می کند .



:: برچسب‌ها: "اجلاس مجمع عالی"بسیج شهرستان"شوش "برگزار شد" ,
:: بازدید از این مطلب : 2035
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.