آیین وداع با ماه محرم و صفر در بقعه ی امام زاده عبدالله بن علی(ع) و دعبل خزایی برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 57
:: باردید دیروز : 118
:: بازدید هفته : 3400
:: بازدید ماه : 6359
:: بازدید سال : 19048
:: بازدید کلی : 296186
نویسنده : عباس کرم الهی
پنج شنبه 17 آبان 1397

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 8:30 چهارشنبه 16 آبان ماه 1397 هم زمان با سالروز رحلت رسول اکرم(ص) و سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) در 28 صفر1440 هجری ، به همت  کانون فرهنگی هنری مسجد رسول الله(ص) و با همکاری مجموعه ی فرهنگی ام المصائب(س) آیین وداع با ماه های محرم و صفر برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ حجت الاسلام عارف آل کثیر امام جماعت مسجد رسول الله(ص) در آیین وداع با ماه محرم و صفر اظهار داشت: از همه ی دست اندرکاران « هیئات مذهبی، مداحان و مردم ولایتمدار شهرستان شوش در این دو ماه باعث رونق بخشیدن به مجالس و محافل اباعبدالله الحسین (ع) شدند، تقدیر می کنم.

وی افزود : در این دو ماه خودمان را هر شب زیر خیمه ی امام حسین (ع) می دیدیم و خودمان را حسینی کردیم اما باید در پایان این دو ماه ارتباط باطنی و علاقه خود را نسبت به سالار شهیدان بیشتر کرده باشیم.

آل کثیر با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) بیان داشت: پیامبر اکرم (ص) در حدیثی بیان داشته که اگر می خواهید که گمراه نشوید به قرآن و اهل بیت (ع) تمسک بجویید؛ فلذا تمسک به این دو مهم ما را در این دنیا از گمراهی باز می دارد.

وی با اشاره به اجتماع بزرگ شیعیان در کربلا تصریح کرد: امسال ما آن جمعیت بی نظیر را در کربلای معلی شاهد بودیم و قریب به 20 میلیون نفر عاشق و دلداده امام حسین (ع) در کربلا حضور یافتند که تمام تحلیلگران و ناظران بین المللی را به تعجب واداشت.

حجت الاسلام عارف چنانی با تاکید براینکه اصل فشارها و مشکلات اقتصادی را همه قبول دارند اما دشمنان با جنگ رسانه ای به دنبال تشدید مشکلات هستند؛ تصریح کرد که این بار نیز از جنگ ترکیبی راه اندازی شده توسط دشمن با توکل بر خدا عبور خواهیم کرد. همه موظف به تقوا هستیم و این تقوا برای مسئولان ضروری تر است؛ باید تقوا را در میان آحاد جامعه تقویت کرد و بایدآن چه از مسائل مردم که در کوتاه مدت قابل حل است رفع شود .

 

حاج آقا آل کثیر با بیان این که در کنار جنگ اقتصادی، جنگ رسانه ای با قوت دنبال می شود؛ جنگ روانی را زمینه ساز ایجاد ذهنیت در مردم برای باور کمبودها دانست و گفت: جنگ رسانه ای و روانی می آید و در ذهن من مشکل ایجاد می کند و عموم مردم چیز زیادی برای از دست دادن ندارند؛ به سادگی زندگی می کنند و مایحتاج آنها هم موجود است؛ البته اصل فشار وجود دارد، وقتی کالایی 80 درصد گران می شود نمی توان مشکل را انکار کرد، اما در جنگ رسانه ای و روانی آن چه را که نیاز و ضروری نیست هم مطرح می کنند.

امام جماعت مسجد رسول الله(ص) در ادامه با اشاره به سخنی از امام رضا (ع) ابراز داشت: امام رضا (ع) می فرماید که «اگر می خواهید که فردای قیامت کنار اهل بیت (ع) باشید در اندوه ما محزون و در خوشحالی ما خوشحال باشید و دوستی و مودت ما بر شما باد.»

 

از دیگر برنامه های این وداع می توان به قرائت زیارت عاشورا  و نوحه سرایی توسط مداحان اهل بیت(ع) اشاره نمود .



:: موضوعات مرتبط: فرهنگ عاشورایی , ,
:: برچسب‌ها: "آیین وداع"با محرم وصفر" برگزار شد "شوش"دعبل خزایی" ,
:: بازدید از این مطلب : 1267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.