نشستی با محوریت پدافند غیر عامل و گرامیداشت 13 آبان در حسینه ی المهدی(عج) شوش برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 59
:: باردید دیروز : 264
:: بازدید هفته : 323
:: بازدید ماه : 3282
:: بازدید سال : 15971
:: بازدید کلی : 293109
نویسنده : عباس کرم الهی
چهار شنبه 16 آبان 1397

ساعت 10:30 صبح روز سه شنبه 15 آبان ماه 1397 به همت مدیریت دبستان شهید زربخش  ؛ مجمع اهل بیت و مدیریت ایثارگران تیپ حضرت مهدی (عج) ـ نزسا جلسه ای با محوریت پدافند غیرعامل و گرامیداشت یوم الله 13 آبان در حسینه ی المهدی(عج) برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی مجمع اهل بیت شهرستان شوش ؛ پاسدار سید محسن فاضلی مسئول مدیریت ایثارگران تیپ حضرت مهدی (عج) ـ نزسا ضمن گرامی داشت یاد و خاطره ی شهدایب والامقام یوم الله 13 آبان سخنان خود را با رخدادهای یوم الله 13 آبان شروع کرد و در این خصوص خاطر نشان نمود :  در اوایل انقلاب سه حادثه مهم در ۱۳ آبان سال های ۱۳۴۳ و۱۳۵۷ و۱۳۵۸ اتفاق افتاد که به خاطر همین رویدادهای مهم این در تقویم رسمی کشور به عنوان  روز استکبار ستیزی نام گزاری شد اما در ابتدا به 13 آبان 1343 اشاره می کنم که نیمه ی شب صدها کماندوی رژیم طاغوت ونیروهای ساواک به منزل حضرت امام خمینی (ره ) از دیوار وپشت بام حمله کرده و وارد منزل ایشان شده و وی را دستگیر وابتدا به تهران منتقل وسپس به دستور شاه خائن با یک هواپیمای نظامی وبا انجام تمهیدات نظامی به کشور ترکیه تبعید کردند .

وی افزود : حادثه ی دوم در سیزده آبان ماه سال ۱۳۵۷ اتفاق افتاد که به دلیل اهمیت آن روز و به دستور حضرت امام خمینی (ره ) روز دانش آموز نام گزاری شد که در صبح روز سیزده آبان ۵۷ دانش آموزان در تهران هم صدا با دانشجویان ومردم مبارز کلاس های درس را تعطیل کرده وبه طرف دانشگاه تهران حرکت کردند و وارد دانشگاه شده ودر ساعت ۱۱ صبح نیروهای رژیم طاغوتی شاه خائن ابتدا جهت متفرق کردن دانش آموزان به طرف آنان گلوله های اشک آور شلیک کردند و وقتی که با شعارهای الله اکبر آنان مواج شدند شروع به تیراندازی به طرف آنان کردند که در این روز تعداد ۵۶ نفر از دانش آموزان مظلومانه به شهادت رساندند وصدها نفر نیز زخمی شدند که در این خصوص حضرت امام طی یک پیام تسلیت این روز را عزای عمومی اعلام کردند ومردم را به صبر وشکیبایی دعوت کردند .

فاضلی ایشان در ادامه به سومین واقعه در سیزده آبان  اشاره کرد و در این خصوص گفت : در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ ویک سال بعد از حادثه روز دانش آموز ؛ اوایل پیروزی انقلاب وزمان دولت موقت مهدی بازرگان ؛ با هدف وادار کردن آمریکا به استرداد شاه واموال ملت ایران دانشجویان تصمیم به اشغال سفارت آمریکا گرفتند دانشجویان پیرو خط امام از دانشگاه های مختلف جمع شده و به طرف سفارت آمریکا حرکت کردند وبا فشار به محافظین وماموران ؛ وارد سفارت شده ونیروهای امریکایی که در آن هنگام مشغول از بین بردن مدارک واسناد محرمانه توطئه های خود بودند به دست دانشجویان دستگیر شده وتعدادی از آن مدارک واسناد به دست دانشجویان افتاده که به چاپ رسیده وبه عنوان سند جنایت وخیانت منتشر گردید . و پس از آن اتفاقات آمریکا بافشار زیاد سیاسی وبین المللی به ملت ودولت ایران در ۲۰ مهرماه ۱۳۵۹ با ایران به طور کامل قطع رابطه سیاسی وبین المللی کرده وشروع به « توطئه ، کودتا  وتدارک حمله نظامی »کرد؛  از جمله حمله ی نظامی در صحرای طبس که منجر به شکست مفتضحانه نیروهای امریکایی گردید . واین گونه بود که سیزده آبان برای همیشه در تاریخ جمهوری اسلامی ماندگار شد وهرساله به همین مناسبت ها در این روز مراسماتی در سراسر کشور گرفته می شود ویاد وخاطره شهدای آن زمان را گرامی داشته می شود .

سید محسن فاضلی در تکمیل بخش اول سخنان خود به آمار و ارقام شهدای دانش آموز شهرستان شوش اشاره کرد و تصریح نمود : در مجموع شهرستان شوش  ۱۱۰ شهید دانش آموز تقدیم انقلاب کرده که از مجموع این شهدای والامقام ۳ شهیده دختر و۱۰۷ شهید دیگر دانش آموزان پسر می باشند که حدود  ۷۰ شهید در جبهه جنگ به شهادت رسیدند وحدود ۴۰ شهید دیگر در بمباران  های اوایل جنگ شهید شدند .

وی در بخش پایانی سخنان خود به پدافند غیر عامل اشاره کرد و خطاب به دانش آموزان یادآور شد : اغلب جوانان ونوجوانان به ویژه دانش آموزان درایام تعطیلات تابستان با مشکل نحوه گذراندن اوقات فراغت روبرو هستند واز طرفی دیگر به دلیل نقش و تاثیر بالای فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی در زندگی آحاد جامعه،این فضاها به اشتباه جای زمان فراغت واستراحت جوانان راگرفته و این امر هم تهدید و هم فرصتی بزرگ محسوب می شود. میزان حضور دانش آموزان در فضای مجازی و پرسه زدن آنها در شبکه های اجتماعی؛ یکی از موضوعاتی است که می توان آن را به لیست دغدغه های والدین اضافه کرد. چرا که کمتر مادری را می توان سراغ داشت که از وقت تلف کردن های فراوان فرزندش در فضای مجازی شکایتی نداشته باشد. موضوعی که شاید بتوان نام اعتیاد اینترنتی را هم برآن گذاشت.

وی افزود : دانش آموزان اطلاعی از سایت های مفید و یا سایت هایی را که نباید بدان ورود یابند، کسب نکرده اند و چه بسا این عدم اطلاعات درست استفاده از فضای مجازی باعث شده است که فرزندان جامعه از مولفه های دینی،تربیتی وفرهنگی دور شوند و هویتشان دچار تردید وآسیب شود.لذا توجه جدی مسئولین امر در خصوص ایجاد فرهنگ سازی صحیح ورود به فضای مجازی برای آحاد جامعه در شرایط ایمن لازم است تا از دغدغه والدین در این خصوص کاسته شود. در این زمینه با عنایت به این که داشتن روابط اجتماعی به صورت حضوری تاثیر شگرفی را در رشد و شخصیت سالم و متعالی انسان ها دارد،یکی از فاکتورهای سلامت روان انسان ها و جامعه، وجود روابط موثر اجتماعی با دیگران است و استفاده افراطی ارتباط مجازی سلامت روان انسان ها را تهدید می کند. ورود افراطی به فضای مجازی باعث کاهش روابط اجتماعی و ایجاد افسردگی درجوانان و نوجوانان خواهد شد و از سوی دیگر موجب بروز مشکلات در روابط اعضای خانواده از جمله ایجاد تنش، مشاجره و درگیری شده که باعث ایجاد بی حرمتی و کاهش اعتماد به بزرگ تر ها به ویژه والدین خواهد شد. چنین مسائلی روان نوجوانان و جوانان را به هم ریخته و باعث افزایش ارتباطات مجازی بدون توجه به مسائل امنیتی می شود که زمینه سوء استفاده از نوجوان و جوان و انحرافات دیگر او را فراهم می آورد، بدان دلیل که در فضای آنلاین هر فردی غریبه است و این امکان وجود دارد که فردی با سن بالا خود را دوست کودک قرار داده و آسیب هایی را ایجاد کند. لذا توصیه می شود،ارتباطات و گفت و گوهای حضوری اعضای خانواده در فضای خانواده بیشتر شده و گفتمان های خانوادگی تشکیل شود، همچنین روابط با اطرافیان و اقوام افزایش یابد و جلساتی ویژه به دور از موبایل و تکنولوژی درفضای خانوادگی تشکیل شده، تا ارتباطات حضوری و صمیمیت های خانوادگی گسترش یابد.

 

از دیگر برنامه های این نشست می توان به تلاوت آیاتی از قرآن کریم ، قرائت دکلمه توسط یکی از دانش آموزان  ، مدیحه سرایی و نوحه خوانی توسط حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت(ع) اشاره کرد .

 

در این نشست ، عبدالامیر خنیفر مدیریت اداره ی آموزش و پرورش  و مدیران  دبستان شهید سعید زربخش حضور داشتند .



:: موضوعات مرتبط: فرهنگ ایثار و شهادت , ,
:: برچسب‌ها: "پدافند غیرعامل"حسینه الهمدی"دبستان شهید زربخش" شوش" ,
:: بازدید از این مطلب : 1979
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.