منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 272
:: باردید دیروز : 148
:: بازدید هفته : 1035
:: بازدید ماه : 4538
:: بازدید سال : 12632
:: بازدید کلی : 289770
نویسنده : عباس کرم الهی
یک شنبه 28 دی 1399

فائقه شیرک ـ خبرنگار شوش نیوز

به مناسبت شب شهادت بی بی دوعالم حضرت فاطمه ی زهرا(س) گروه تئاتر اندیشه وابسته به انجمن هنرهای نمایشی اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ، نیم ساعت از تمرین خود را در سوگ ام ابیها نشست .

به گزارش شوش نیوز ؛ رضا ذاکری سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش در این مراسم ضمن قدردانی از عباس کرم الهی سرپرست گروه تئاتر اندیشه و کارگردان نمایش « از آدم تا آدم» که بخشی از تمرین نمایش خود را به عزاداری اختصاص داده گفت : گروه تئاتر اندیشه از ابتدای سال 1399 در اکثر برنامه های فرهنگی و هنری که در فضای مجازی برگزار شد با اجرای « سه مرحله ختم قرآن ـ مسابقه ی نمایشنامه خوانی ـ مسابقه ی دلنوشته وپیامک کوتاه و..... و اکنون هم که برگزاری عزاداری برای بانوی دوعالم حضرت فاطمه ی زهرا(س) » کاری پسنیده انجام داده است .

وی در ادامه گذری به زندگی حضرت فاطمه ی زهرا زد و یادآور شد : حضرت زهرا (س) یکی از پنج بانوی قدسی تاریخ جهان به شمار می‌رود و جایگاه بسیار رفیعی در دین اسلام دارد. آن حضرت (س) «سومین معصوم، دختر معصوم، همسر معصوم و مادر معصوم و دارای ویژگی‌های ممتاز متعددی» است. ۱۲ امام بزرگوار شیعه (ع) از نسل حضرت فاطمه زهرا (س) هستند؛ مطابق «روایات ، سوره و آیاتی از قرآن کریم »مانند« سوره ی کوثر، سوره ی انسان، آیه ی تطهیر و آیه ی مودت »در حق آن حضرت (س) و همسر و فرزندانش نازل گردیده است و دوستی و دشمنی با ایشان، به منزله دوستی و دشمنی با پیامبر (ص) است.

سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش افزود : بی‌شک بر کسی پوشیده نیست که حضرت زهرا (س) مجموع صفات پدرشان، حضرت محمد (ص) را در خود دارند. حضرت زهرا (س) نه تنها صفات پدر را در خود داشتند، بلکه هر آنچه از «علم، معرفت، اخلاق وایمان» پدر در دست داشتند و برای دیگران به اشتراک می‌گذاشتند، که حقیقت اسلام زنده بماند و جاودانه شود. پیامبر اکرم (ص)، نام فرزند عزیز خود را فاطمه گذاشتند که در مورد علت این نامگذاری در حدیثی از آن حضرت (س) آمده است : «إنّ اللّهَ عَزَّوَجَلَّ فَطمَ ابْنَتِی فاطِمَة وَ وُلدَها وَ مَنْ أَحَبًّهُمْ مِنَ النّارِ فَلِذلِکَ سُمّیَتْ فاطِمَه /// خداوند دخترم فاطمه و فرزندانش و هر کس که آن‌ها را دوست داشته باشد را از آتش دوزخ جدا کرده، به این دلیل او فاطمه نامیده شده است.»

رضا ذاکری در ادامه در باره ی شهادت حضرت فاطمه ی زهرا(س) گفت :  در مورد تاریخ شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) چند روایت وجود دارد که بنا بر روایتی ۷۵ روز پس از رحلت پیامبر اسلام (ص) در ۱۳ جمادی الاولی (که نظر اهل سنت نیز بر همین تاریخ است و به روایت مشهورتری ۹۵ روز پس از رحلت پیامبر اسلام (ص) مطابق با روز سه شنبه سوم جمادی الثانی در سال یازدهم هجری -در حالی که ۱۸ سال بیشتر از عمر مبارکشان نمی‌گذشت است. در روایت دیگر است که اسماء گریبان خود را چاک زد و از نزد فاطمه (ع) بیرون شد، حسنین (ع او را ملاقات کردند فرمودند:‌ «ای اسماء، مادر ما کجا است؟» اسماء سکوت کرد، آن دو بزرگوار داخل بیت شدند و دیدند که مادرشان خوابیده است، حضرت امام حسین (ع) نزدیک شد و حرکت داد آن حضرت را دید که از دنیا رفته است «فَقالَ یا اَخا آجَرَ اللّه فی الْوالِدَة؛ »فرمود :‌ «ای برادر؛ خدا اَجر دهد تو را در مصیبت مادر.» پس امام حسن (ع) خود را روی مادر افکند.

وی درپایان به  محل تدفین آن حضرت اشاره کرد و تصریح نمود : بنا بر روایتی حضرت امام علی (ع) بر دور قبر حضرت زهرا (س) «هفت قبر دیگر ساخت که ندانند قبر آن حضرت کدام است.» و به روایتی دیگر، «چهل قبر دیگر را آب پاشید که قبر آن مظلومه در میان آن‌ها مشتبه باشد، »و به روایت دیگر «قبر آن حضرت را با زمین هموار کرد که علامت قبر معلوم نباشد.» این‌ها برای آن بود که عین موضع قبر آن حضرت را ندانند و بر قبر او نماز نکنند و یا خیال نبش قبر آن حضرت را به خاطر نگذرانند و به این سبب در موضع قبر آن حضرت اختلاف واقع شده است. برخی هم گفته اند که در بقیع است نزدیک قبور ائمه بقیع (ع) و بعضی گفته‌اند «ما بین قبر حضرت رسول (ص) و منبر آن حضرت مدفون است»؛ زیرا که پیامبر اسلام (ص) فرمودند: « ما بین قبر من و منبر من باغی است از باغ‌های بهشت و منبر من بر دری است از درهای بهشت»؛ و بعضی گفته ‍اند که حضرت امام علی (ع)، حضرت زهرا (س) را در خانه خود دفن کردند.

در ادامه بازیگران نمایش « از آدم تا آدم» با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گزاری اجتماعی با مداحی عباس کرم الهی سرپرست گروه تئاتر اندیشه در غم شهادت بی بی دو عالم اشک ریخته و سینه زدند .



:: بازدید از این مطلب : 938
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.