آیین افتتاح کتابخانه تخصصی سردار دلها حاج قاسم سلیمانی در اداره تبلیغات اسلامی شوش برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :
نویسنده : عباس کرم الهی
یک شنبه 2 آذر 1399

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 11:20 روز یکشنبه 2 آذرماه1399 طی مراسمی در اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش ؛ کتابخانه ی تخصصی سردار دلها حاج قاسم سلیمانی با حضور سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شوش و رئیس کتابخانه های عمومی افتتاح شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش  ضمن خبرمقدم به رضا ذاکری سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی ، عباس رضایی رئیس اداره ی کتابخانه های عمومی و همراهان گفت : در خصوص ترویج فرهنگ قرآن و  کتابخوانی خیلی کوشا و ساری هستند ؛ کتابهایی را داشتیم که در سال گذشته که از طرف سازمان تبلیغات اسلامی اهدا شده بود اما امسال با طرح و نظر خانم نیسی و همسرشان آقای چنانی جهت استفاده ی «خواهران و برادران ، جوانان و خصوصا حفاظ قرآن » شهرستان شوش این کتابخانه راه اندازی شده است .

وی افزود : شهرستان شوش از نظر حفاظ در سطح کشور و استان حرف برای گفتن دارد و این کتابخانه که تا لحظاتی دیگر افتتاح می شود به همت همین عزیزان و کارشناسان اداره  از صفر تا 100 این کتابخانه احیا و زنده شد و امروز با حضور رضا ذاکری سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ، عباس رضایی رئیس اداره ی کتابخانه های عمومی شهرستان ، کریم ستاوی مسئول امور مساجد و مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز مورد بهره برداری قرار گرفت .

حجت الاسلام شیخ عارف آل کثیر در تکمیل سخنان خود تصریح نمود : در این کتابخانه کتاب های غنی که برخی از آنها کتاب های مرجعی  در زمینه های « مذهبی ، دینی و مهدویت شناسی» می باشد برای مطالعه در دسترس جوانان قرار می گیرد و در این راستا قول های مساعدی از جاهای مختلفی گرفته ایم تا کتابهای نفیسی به این کتابخانه اهدا شود تا ان شاالله این کتابخانه به یک کتابخانه ی کاملا تخصصی برای تبلیغ دینی و مذهبی تبدیل شود و با این کار بتوانیم سرانه ی مطالعه و کتابخوانی را تقویت کنیم .

وی در پایان اظهار داشت : برای حفظ قرائت باید در کنار انگیزه و برنامه هدف و همت متعالی نیز داشت تا بتوان این راه را به خوبی سپری کرد. تثبیت محفوظات از حفظ مهم‌تر است و حافظان هم باید در کنار حفظ به ترجمه و تفسیر نیز توجه کنند چرا که توجه به معانی و تفسیر آیات موجب می‌شود که آن‌ها را در زندگی به کار گیرند و فعالیت‌های شایسته‌ای داشته باشند و سایر افراد را نیز به سمت حفظ تشویق کنند.

عباس رضایی رئیس اداره ی کتابخانه های عمومی شهرستان ضمن قدردانی از بانیان راه اندازی این کتابخانه گفت : من  برای تقویت این کتابخانه 100 جلد کتاب با موضوعات مختلف و مرتبط با موضوعات این کتابخانه اهدا خواهم نمود .

رضا ذاکری سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش پیرامون اهمیت کتاب و کتابخوانی اظهار نمود :  موضوع کتاب و کتابت در رشد حيات اجتماعي تأثير به سزايي دارد. روح يک جامعه در پرتو اين مهم بارور مي شود و به همين دليل ميراث فرهنگي و تمدن اسلامي هميشه مملو از کتابهاي بزرگاني اسـت که افتخار جامعه بشري بوده و همه همت اولياي دين اسلام بر اين بوده است که بندگان خدا را به سوي روشنايي کتاب رهنمون شوند. چنان که کلام الهي با توجه به قلم آغاز شده: (علم بالقلم) و در جايي ديگر مي فرمايد: (ن والقلم و ما يسطرون) کتاب از ديرباز، حافظ و احياکننده تفکر و انديشه هاي والا و منبــع عظيمي بوده است که طالبان علم، انديشه و حقيقت را سيراب نموده، ارزيابي شرايط و امکانات موجود فرهنگي مبين اين نکته اســت که امروزه کتاب مي تواند به عنوان يک وسيله مطمئــن و کارآمد در بهينه سازي فضاي فرهنگي جامعه مورد استفاده قرار گيرد.

 



:: بازدید از این مطلب : 1212
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.