اولین نشست هم اندیشی مربیان عقیدتی و هادیان سیاسی سپاه ناحیه شوش برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 47
:: باردید دیروز : 264
:: بازدید هفته : 311
:: بازدید ماه : 3270
:: بازدید سال : 15959
:: بازدید کلی : 293097
نویسنده : عباس کرم الهی
پنج شنبه 1 آبان 1399

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

اولین نشست مشترک  هم اندیشی مربیان عقیدتی و هسته های فکری هادیان سیاسی سپاه ناحیه شوش ، با موضوع "شبهات اعتقادی پیرامون ویروس منحوس کرونا " درحسینه ی شهدای ناحیه ی شوش برگزار شد.

به گزارش شوش نیوز ؛ به همت  معاونت عقیدتی سیاسی دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه دی شوش ساعت 9:30 صبح روز پنجشنبه 1 آبان ماه1399 هم زمان با «سالروز وفات سکینه خاتون(س) دختر امام حسین(ع) ، سالروز شهادت مظلومانه ی آیت الله حاج سید مصطفی خمینی و روز آمار و برنامه ریزی» اولین جلسه ی مشترک هم اندیشی مربیان عقیدتی و هسته های فکری هادیان سیاسی سپاه ناحیه شوش با سخنرانی حجت الاسلام محمد دانیالی فر نماینده ی ولی فقیه در سپاه ناحیه ی شوش برگزار شد .

وی ضمن عرض خیرمقدم به هادیان سیاسی و مربیان عقیدتی به تحلیل شبهات اعتقادی پیرامون ویروس منحوس کرونا پرداخت و در این راستا اظهار داشت :این روزها  عده ای هستند که با ایجاد شبهات در جامعه می خواهند مردم را بیش از حد از ویروس منحوس کرونا بترسانند و در چنین مواقعی است که ما هادیان سیاسی و مربیان عقیدتی می بایست سر بزنگاه  به داد مردم برسیم  و با یادآوری گذشته ی تاریخ حتی در زمان انبیاء به مردم امید بدهیم .

نماینده ی ولی فقیه در سپاه ناحیه ی شوش  در ادامه به آنفلونزا اسپانیا اشاره کرد و گفت : در سال 1918میلادی ، موجی از آنفلونزا به نام «آنفلونزای اسپانیایی» بیماری همه گیری در جهان به وجود آورد که به سرعت شیوع پیدا می کرد و همه را می کشت. افراد پیر، جوان، بیمار و سالم همگی به این بیماری مبتلا می شدند و دست کم 10% از بیماران جان خود را از دست می دادند. آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری متغیر است ولی باورها براین است که یک سوم از جمعیت دنیا مبتلا شدند و دست کم پنجاه میلیون نفر جان خود را از دست دادند به طوری که «انفلونزای اسپانیایی به مرگبارترین بیماری مسری عصر مدرن تبدیل شد.» با این که در آن زمان لقب آنفلونزای اسپانیایی به این بیماری داده شد، بعید است که محل بروز این ویروس از اسپانیا باشد.

حجت الاسلام محمد دانیالی فر با اشاره به این که ویروس منحوس کرونا یا  کووید ۱۹ (کرونا) یادآوری تجربه ی  بشری در برابر مصایب و بلایای طبیعی است یادآور شد : تاریخ زندگی بشری گواه تهدیدهای بسیاری برای باقی ماندن نوع بشر، مانند: « جنگ، زلزله، طوفان، سیل، خشک سالی و قحطی و گرسنگی، آفات گیاهی و دامی و از همه خطرناک‌تر بیماری های مسری واگیردار که موجی از مرگ و میر» را براه می انداخته اند، بوده است. اما این بشر برای درامان ماندن از این تهدیدها همیشه دنبال راه چاره ای بوده و یافته است.  در برابر جنگ، هر روز سلاح های ترسناک‌تر و مرگبارتری ساخته تا بدآنجا که امروزه از ترس سلاح های هسته ای و کیمیاوی و میکروبی و صدها سلاح مرگبار دیگر بشر از جنگ های فراگیر و گسترده دوری می کند. بشر در برابر بلایای طبیعی چون «سیل و زلزله و طوفان» ساختمان ها و خانه های خود را استوار و محکمتر می سازد. در برابر «قحطی و خشکسالی» روش های آبخیز داری و کشت و زرع را بهبود بخشیده است و تولید مواد غذایی را افزایش داده اند با ساخت انبارهای بزرگ توانسته است غلات را برای چندین سال ذخیره کند و با گسترش راه های بازرگانی توانسته از دیگر سرزمین ها نیازهای خود را دریافت کند و زندگی خویش را بهبود بخشد.

وی با اشاره به این که بالاخره این ویروس منحوس کرونا یک روز خاتمه می یابد گفت : بیماری‌های مسری فراوانی مانند «طاعون یا وبا» در تغییر مسیر تاریخ نقش داشته اند از این منظر هرچند بیماری کرونا به خطرناکی حتی بیماری‌های معاصری چون «آنفولانزای خوکی و ابولا» نیست اما گستره و قدرت نفوذ کرونا سبب شد تا هراس عمومی در سراسر جهان به خصوص در کشورهایی که با این ویروس در ارتباط‌ هستند حاکم شود. اما پزشکان معتقدند این هراس و اضطراب باعث ضعیف شدن «سیستم دفاعی بدن  در مقابل این ویروس می شود »با این وجود برای عمیق نشدن فاجعه کرونا در کشور یک «همت همگانی و یک بسیج عمومی» لازم است همچنین برای مدیریت بحران کرونا باید آموزش عمومی و فرهنگ‌سازی انجام شود در واقع فرهنگ مقابله با این چالش بزرگ باید در جامعه نهادینه شود تا به نتیجه کار امیدوار بود. لذا ما وظیفه داریم به مردم تا جایی که می توانیم امید بدهیم .

حجت الاسلام محمد دانیالی فر نزدیک شدن به ساحت قدسی خداوند را یکی از راه های بسیار مهم برای امیدبخشی بین مردم دانست و در این خصوص خاطر نشان نمود : هر چه دلها به خدواند نزدیکتر باشد تأثیر گفته های ما برای تقویت امیدواری بین مردم به مراتب بیشتر است لذا با اشاره به احادیث و روایات نیز ترس را از مردم دور کرده و به جای آن  در جامعه امید را تقویت نماییم .

نماینده ی ولی فقیه در سپاه ناحیه ی شوش  در ادامه با اشاره به آیه ی 28 از سوره ی الرعد گفت : « الَّذِينَ آمَنُوا وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُمْ بِذِكْرِ اللَّهِ أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ /// همان كسانى كه ايمان آورده‏ اند و دلهايشان به ياد خدا آرام مى‏ گيرد آگاه باش كه با ياد خدا دلها آرامش مى‏ يابد .» استرس، امروز واژه ی نسبتاً آشنایی برای همگان شده است. امروزه منابع تولید استرس در انسان تقریباً مشخص هستند و برخی از این منابع در اختیار انسان نیستند تا بتواند آن را از بین ببرند اما با شناخت مناسب آن‌ها می‌توان راه‌های مقابله مؤثر با آن را اتخاذ کرد. هنگامی که فرد در محیط کار یا زندگی با شرایطی رو به‌رو می‌شود که این شرایط با ظرفیت‌ها و امکانات کنونی وی هماهنگی ندارد، دچار عدم تعادل و تعارض درونی می‌شود که استرس نام دارد. استرس، دارای عوارض هیجانی و فیزیولوزیکی(جسمی) است که انسان را با مشکل مواجه می‌کند. «یکی از عوامل استرس‌زای امروزی بیماری کرونا است. »طبق نظر پزشکان این ویروس قابل درمان است اما شیوع آن نسبت به سایر ویروس‌ها سریع‌تر است و برای افراد کهنسال و افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای مانند مشکلات ریوی خطرناک است، لذا برای محافظت از افراد در جامعه نیاز به مراقبت شدیدتر و جدی‌تر است، اما به دلیل اینکه از لحاظ روانی انسان را دچار تعارض می‌کند استرس و بعد از آن اضطراب را به همراه دارد. اگر نتوانیم این استرس را به درستی کنترل کنیم، انسان را می‌تواند دچار تأثیر هیجانی مانند «احساس اضطراب و افسردگی» تأثیر فیزیولوژیکی مانند «اختلال در کارکرد گوارش و افزایش ضربان قلب »تأثیر شناختی مانند «کاهش تمرکز و توجه و حواس پرتی» و تأثیر رفتاری مانند «افزایش گریز از کار و فعالیت و اختلال در خواب» كند. لذا از آنجا كه «خداجویی و دین‌خواهی »جزو لاینفك فطرت بشری است و «آموزه‌های دینی» متناسب با فطرت انسان‌ها هستند، بنابراین حتماً‌ آموزه‌های دینی در این باره وجود دارد. 

وی افزود : نخستین آموزه ی اسلام در شرایط استرس و نگرانی، «توكل به خداوند است.» در آیات مختلف «توکلت علی‌الله» به‌عنوان یک اصل در برخورد با مشکلات و مصائب توصیه شده است. در راهبردهای اسلامی به روشنی راه حلی برای مواجهه با استرس‌های انسان نهاده شده، همان توکل و توجه به خداوند است. که در آیه ی 156 از سوره ی بقره آمده است که «الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ؛ آنان که چون به حادثه سخت و ناگواری دچار شوند (صبوری پیش گرفته و) گویند: ما به فرمان خدا آمده‌ایم و به سوی او رجوع خواهیم کرد. » دومین آموزه و راهكار، صبر است. که در آیه ی 3 از سوره ی عصر آمده است «إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ /// مگر آنان که ایمان آورده و نیکوکار شدند و به درستی و راستی و پایداری (در دین) یکدیگر را سفارش کردند.»

نماینده ی ولی فقیه در سپاه ناحیه ی شوش در جمله ی پایانی خود اظهار داشت : حضرت امیرالمؤمنین امام علی(ع) برای کاهش استرس چند نكته را توصیه می‌كنند از جمله «اصلاح و تکامل نگرش‌ها و باورها در مورد خویشتن، هستی، خدا و زندگی؛ تقویت اعتماد؛ پرورش روحیه ی توکل؛ تغییر در شرایط زندگی اندوه‌بار با فراهم ساختن سرور و شادمانی؛ افزایش توان مقاومت و اعتماد به نفس؛‌ تقویت حسن ظن به دیگران و عملکردهای آنان؛‌ دعا و راز و نیاز با خداوند متعال؛ اعتماد به قَدر الهی؛ زنده کردن امید نسبت به آینده؛ پرهیز از سخن نسنجیده؛ حسادت و افراط و تفریط در امور.»

در ادامه «حجت الاسلام حسین جایمند ـ حجت الاسلام هادی منصوری ـ حجت الاسلام سید کریم فاضلی ـ حجت الاسلام محمد بیان مهر ـ حجت الاسلام ستاوی ، عبدالرضا منصوری و.... »به نکاتی در مورد شبهات کرونایی از جمله « تعارض علم و دین ـ مقدسات و باورهای دینی ـ شبهه در ناكارآمدی نظام جمهوری اسلامی ـ مخفی كاری در آمار بیماری كرونا ـ هجمه به قم و حوزه علمیه ـ مواردی دیگر از بلایای طبیعی و.... » اشاره کردند .

 

در پایان برادر پاسدارموسوی معاونت سیاسی سپاه ناحیه ی شوش به نکاتی در مورد اجرای طرح ثامن برای روشنگری 8 میلیون بسیجی در سراسر کشور اشاره کرد و رسانه های مجازی « بصیرت ایران ـ هادی نیوز سراج اندیشه و گاهنامه ی ترنم » را جهت عضویت و مطالعه ی حاضرین در جلسه معرفی نمود .



:: بازدید از این مطلب : 1222
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.