آیین سوگواری رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در شهرک دانیال برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :
نویسنده : عباس کرم الهی
چهار شنبه 23 مهر 1399

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

آئین سوگواری رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) با سخنرانی امام جمعه شهرستان شوش و مداحی کربلایی سعید مسحنه در منزل مهدی عارف از فعالان فرهنگی واقع در شهرک دانیال برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ ساعت 20:30 سه شنبه 22 مهرماه 1399 به مناسبت رحلت جانسوز حضرت محمد مصطفی(ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) مراسمی به همین منظور در شهرک دانیال برگزار شد .

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل سخنان خود را به روایتی از خاتم انبیاء حضرت محمد مصطفی(ص) پیرامون شاخصه های  نفاق اختصاص داد و گفت : حضرت امیرالمؤمنین امام علی(ع) در نهج البلاغه به شاخصه های ایمان پرداخته است اما رسول اکرم(ص) به شاخصه های نفاق پرداخته است البته سایر ائمه ی اطهار(ع) به چنین شاخصه هایی اشاره کرده اند اما من می خواهم به سه شاخصه های مهم نفاق از  فرمایشات گهربار رسول اکرم(ص) اشاره کنم .

وی افزود :  پیامبر اکرم (ص) در حدیثی سه نشانه ی منافق را «دورغ گویی، خلف وعده و خیانت در امانت» بیان فرموده‌اند.

امام جمعه ی شهرستان شوش  سپس به اصل این حدیث اشاره کرد و تصریح نمود : رسول اكرم حضرت محمد (ص) در این حدیث فرموده است : « ثَلاثٌ مَن كُنَّ فيهِ فَهُوَ مُنافِقٌ وَ اِن صامَ وَ صَلّى وَحَجَّ وَ اعتَمَرَ و َقالَ «اِنّى مُسلِمٌ» مَن اِذا حَدَّثَ كَذِبَ وَ اِذا وَعَدَ اَخلَفَ وَ اِذَا ائتُمِنَ خانَ /// سه چيز است كه در هر كس باشد منافق است اگر چه روزه دارد و نماز بخواند و حج و عمره كند و بگويد من مسلمانم؛ كسى كه هنگام سخن گفتن دروغ بگويد و وقتى كه وعده دهد تخلف نمايد و چون امانت بگيرد، خيانت نمايد. » لذا با این سه شاخصه تمام  اعمال چنین فردی مورد قبول خداوند قرار نمی گیرد

وی افزود : کسی که منافق است  همیشه دروغ می گوید «جُعِلَتِ الْخَبائِثُ فى بَيْت وَ جُعِلَ مِفْتاحُهُ الْكَذِبَ/// تمام پليدى ها در خانه اى قرار داده شده و كليد آن دروغگويى است.» این اشخاص به حرف راست گفتن  هیچ اعتقادی ندارند  یعنی کلا از صداقت بویی نبرده اند .

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در ادامه به خیانت در امانتداری افراد منافق پرداخت و گفت : اگر کسی  به اینگونه اشخاص اعتمادی کرد و آنها را امین دانست ؛ آن اشخاص در امانتداری خیانت می کنند ؛ در نظر داشته باشید اگر من جایگاه را با رفتار خود خراب کنم  خیانت در امانت کرده ام «شهدا این انقلاب را به ما امانت داده اند و اگر ما نسبت به این انقلاب طوری رفتار کنیم که دشمن شاد شود خیانت در امانت کرده ایم» پس امانتداری فقط این نیست که نسبت به وسیله ای که به ما داده اند امانتداری کنیم .

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به خلف وعده و عهد شکنی به عنوان سومین شاخصه ی نفاق اشاره کرد و گفت : خدواند تبارک و تعالی در آیه ی 60 از سوره یس به حضرت آدم می فرماید :« أَ لَمْ‌ أَعْهَدْ إِلَيْکُمْ‌ يَا بَنِي‌ آدَمَ‌ أَنْ‌ لاَ تَعْبُدُوا الشَّيْطَانَ‌ إِنَّهُ‌ لَکُمْ‌ عَدُوٌّ مُبِينٌ‌ /// آیا با شما عهد نکردم ای فرزندان آدم که شیطان را نپرستید، که او برای شما دشمن آشکاری است؟!» در تدبر این آیه در می یابیم که شیطان فقط ابلیس نیست  بلکه هر کسی  در ردیف طاغوت است  شیطان است ؛ هر ولایت غیر خدایی، ولایت شیطانی و طاغوتی‌ست. آن کسی که در تحت فرمان ولیّ حقیقی زندگی نمی‌کند، باید بداند که تحت فرمان طاغوت و شیطان زندگی می کند. «اگر تن به ولایت شیطان دادی، شیطان بر تمام انرژی های سازنده‌ی خلّاقِ آفریننده‌ی‌ ثمر بخشِ وجود تو مسلط خواهد شد. »اولش این است، اگر چنانچه گردنت را بردی طرف شیطان و طاغوت، که ریسمان ولایتش را بر گردن تو بیندازد، دیگر از دست او خلاصی پیدا نخواهی کرد. هر چه در وجود تو، از نیرو و از ابتکار و از فعالیت های سازنده و از جلوه‌های درخشنده وجود دارد، تحت قبضه‌ی‌ طاغوت و شیطان در خواهد آمد.

وی در تکمیل سخنان خود خاطر نشان نمود : ولایت طاغوت شیطان است  ؛ حال این شیطان ممکن است آمریکا باشد یا اسرائیل و یا هر کسی که در فرمان طاغوت باشد .پس  سعی کنیم در زندگی خلف وعده نکنیم و اگر به کسی قولی دادیم که فلان روز و فلان ساعت در فلان مکان با شخصی دیداری داشته باشیم به عهدی که بسته ایم عمل کنیم و قدم اول تغییر وضع موجود آن است که به جای پرسش احبار و رهبان و ... به پرستش خدا برگردیم و «برای ربوبیت خدا شریک قائل نباشیم»  و عاقلانه عمل کنیم و به احکام خودساخته ی آنان تمکین نکنیم.امام جمعه ی شهرستان شوش در پایان روضه حضرت فاطمه ی زهرا(س) را قرائت نمود .

 

در ادامه کربلایی سعید مسحنه از مداحان اهل بیت(ع) ضمن ذکر مصیبت شهادت امام حسن مجتبی(ع) با استفاده از شعر زبان حال آن حضرت  و نوحه سرایی حاضرین در این مراسم را در غم و اندوه فرو برد .

 

شایان ذکر است در این مراسم علاوه بر حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل امام جمعه ؛ « حجت الاسلام شیخ عارف آل کثیر رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی ، رضا ذاکری سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی ، حجت الاسلام علیرضا طاهری و جمعی از جوانان مسجد حضرت ولیعصر(عج) شهرک دانیال» حضور داشتند .



:: بازدید از این مطلب : 1437
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.