آیین رونمایی همزمان سه کتاب از سه نویسنده ی جوان برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 57
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 3401
:: بازدید ماه : 6360
:: بازدید سال : 19049
:: بازدید کلی : 296187
نویسنده : عباس کرم الهی
چهار شنبه 15 مهر 1399

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس ـ قاسم لطیف

به همت اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری کانون بسیج هنرمندان سپاه ناحیه ی شوش ، آیین رونمایی همزمان سه کتاب از سه نویسنده ی جوان در اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ ساعت 20:30 سه شنبه 15 مهرماه1399 هم زمان با «روز ملی روستا و عشایر» در اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش آیین رونمایی همزمان از سه کتاب با رعایت پروتکل های بهداشتی و با حضور «رضا ذاکری سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ، رضا طاهری مدیر کانون بسیج هنرمندان سپاه ناحیه شوش ـ محمد دیناروند کارشناس هنری اداره و  امید کرمی رئیس انجمن نویسندگان» ، آیین رونمایی همزمان سه کتاب برگزار شد .

سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ضمن عرض تسلیت به مناسبت اربعین حسینی و عرض تبریک به نویسندگانی که در راه ترویج فرهنگ و هنر اقدام به چاپ و نشر کتب با موضوعات « داستان کوتاه و ضرب المثل های  بومی محلی استان خوزستان » نموده اند گفت : می دانم که شما برای چاپ کتاب های خود مراحلی را پشت سر گذاشته اید به امید این که از شما حمایت مادی و معنوی از طرف دستگاه های فرهنگی به عمل آید و تا این لحظه اداره ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از هر نویسنده ای که کتابی را منتشر کرده است  صد جلد کتاب به منظور حمایت از آن نویسنده خریداری کرده لذا این تلاش را به عمل می آوریم تا از شما هم حمایت شود ولی به‌طور قطع ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی نقش مهمی در راستای توسعه ی همه‌جانبه و ایجاد بسترهای فرهنگی و آگاهی و دانایی جامعه خواهد داشت و وظیفه همه دستگاه‌های فرهنگی است که در این راستا تلاش کنند و اگر در این زمینه بتوانیم  فرهنگ کتابخوانی را ترویج دهیم بی شک اهل کتاب و کتابخوانی هم با خرید کتاب از نویسندگان بومی حمایت خواهند کرد .

وی افزود : اما از نظر معنوی می توانیم چنین مراسمی برای نویسندگانی که کتاب خود را به چاپ برسانند با اهدا لوح تقدیر و یک هدیه از زحمات آنها قدردانی به عمل آوریم و از طرفی با وجود عباس کرم الهی مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز در این آیین ؛ همین که خبر رونمایی کتب شما عزیزان را منعکس می کند تا عموم مردم و مسئولین مطلع شوند جوانانی در شهرستان شوش موفق شده اند با گرانی کاغذ توانسته اند کتاب های خود را به  مرحله ی چاپ برسانند از نظر معنوی کمک قابل توجهی است وگرنه این آیین در همین مکان باقی می ماند .

رضا طاهری مدیر کانون بسیج هنرمندان سپاه ناحیه ی شوش نیز ضمن عرض تسلیت اربعین حسینی گفت : چند سال پیش با حضور نویسندگانی از جمله اعضای  انجمن های « شعر ـ خبرنگاران ـ نویسندگان و نمایشنامه نویسان در روز قلم همایشی را برگزار کردیم و بعد از آن توسط انجمن روزنامه نگاران دوبار دیگر این همایش برگزار شد اما متأسفانه به فراموشی سپرده شد و اکنون با توجه به این که در نظر داشتیم ویترین افتخارات صاحب اثر بومی شهرستان شوش را راه اندازی کنیم که از هر نویسنده و مؤلف بومی یک جلد کتاب در آن موجود باشد اما  به دلیل  عدم حمایت های مالی  باعث شد  که آثار جمع آوری شده در همین حد باشد ولی  همین که استارد خورد جای امیدواری است که در آینده  این فضا را توسعه دهیم .

مدیر کانون بسیج هنرمندان سپاه ناحیه ی شوش در خاتمه گفت : در 14 تیرماه سال 1400 در صورتی که  از این ویروس منحوس کرونا رها شویم  در نظر داریم از هر نویسنده ای که آثار خود را به ما تحویل داده باشد طی یک همایش تجلیل نماییم .

محمد دیناروند کارشناس هنری اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش به منظور حمایت از نویسندگان به شرایط عضویت در صندوق اعتباری هنر اشاره کرد و گفت : تمامی «هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران» واجد شرایط با عضویت در صندوق اعتباری هنرمی توانند از خدمات و حمایت های این صندوق بهره مند گردند. ملاک عضویت در صندوق و تمدید آن استمرار فعالیت حرفه ای می باشد.

وی افزود : « ارائه ی معرفی نامه از سوی معاونت های تخصصی  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها ـ  تکمیل فرم عضویت و  پرداخت حق عضویت » در مرحله ی شرایط عمومی ؛ می توانند با ایجاد صفحه شخصی در تارنمای صندوق به آدرسwww.honarcredit.ir ، تکمیل اطلاعات درخواستی، تایید مدارک الصاقی توسط کارشناسان صندوق و پرداخت حق عضویت 200.000 ریالی ، فرایند عضویت را تکمیل و شماره عضویتی 8 رقمی را دریافت می نماید.

دیناروند در بخش پایانی سخنانی خود به مزایای عضویت در این صندوق اشاره کرد و خاطر نشان نمود : از نظر حمایت های توسعه ای « ایجاد شرایط مساعد برای اعطاء تسهیلات اعتباری و وام بانکی جهت خلق آثار فرهنگی، هنری، سینمایی و مطبوعاتی ـ مشارکت در تولید آثار فرهنگی هنری، سینمایی و مطبوعاتی با آنها ـ کمک به اعضا برای دریافت وام و تسهیلات اعتباری به منظور ایجاد اشتغال و توسعه و اشاعه فرهنگ و رونق کسب و کار در زمینه فرهنگی و هنری ضمن دارا بودن توجیه اقتصادی کسب و کار ـ مشارکت در تولید آثار فرهنگی و هنری، سینمایی و مطبوعاتی ثبت شده به منظور حمایت از پدیدآورندگان آنها ضمن در نظر گرفتن بعد اقتصادی» ؛ از نظر حمایت های بیمه ای « الف) : بیمه تامین اجتماعی، نقص عضو و از کارافتادگی ـ ب) : جبران خسارت غیرارادی، تسهیلات دریافتی جهت فعالیت های اقتصادی در عرصه های فرهنگی، هنری و مطبوعاتی ـ ج) : بیمه تکمیلی درمان، حوادث و عمر » و از نظر حمایت های معیشتی و تامین آتیه « پرداخت مقرری یا کمک مستمری به افراد مشمول ـ کمک مستمری از کارافتادگی ـ کمک مستمری سالمندان ـ کمک هزینه معالجه ـ کمک های مالی اضطراری بصورت بلاعوض و کمکها و وامهای ضروری ( خرید مسکن- جعاله- هزینه تحصیلات- ازدواج) و ... » را شامل می شود .

در پایان از «صدیقه لطیفی نویسنده ی کتاب آوای ساحل ـ رحیم خسرجی نویسنده ی نامه ای به فضا و سید محمد موسوی بخاتی نویسنده ی کتاب امثال شبیعه » تجلیل به عمل آمد و از تلاش های امید کرمی رئیس انجمن نویسندگان با اهدا لوح تقدیر قدردانی شد .

 

آشنایی با سه نویسنده ی جوان :

صدیقه لطیفی  دبیر ادبیات در گفتگو با شوش نیوز گفت : از همان دوران کودکی به درس وهنر علاقه داشتم ،دوران کودکی حیطه علاقه به هنر خاصی نبود اما ازدیدن نوشته هایی با خط های زیبا ، متن ادبی   ونقاشی واقعا لذت می بردم اگر موقعیت وامکانات آن زمان محیا بود در تمام کلاس ها با عشق وعلاقه شرکت می کردم .این علاقه به نوشتن ومتن های ادبی از دوران دبیرستان در من قوت گرفت وهر فرصتی که پیش می آمد می نوشتم .اکنون هم خدا را شکر می کنم  که در همین رشته ادبیات توانستم ادامه تحصیل دهم .وبعنوان دبیر ادبیات در خدمت فرزندان شهرمان باشم. اما مطلب مهمی که جا دارد اینجا به آن اشاره کنم تشکر وقدردانی از مسئول انجمن ادبی شهرمان آقای کرمی است که مشوق وراهنمای ما بودند تقریبا یک سال است که در کلاس های استاد کرمی شرکت می کنم ودر این مدت د ر زمینه نویسندگی از ایشان مطالب آموزنده ومفیدی را یاد گرفتم.

 

 

وی افزود : توانستم مجموعه ۲۴ داستان های  کوتاه با موضوعات خانوادگی ،اجتماعی ودفاع مقدس را در کتابی به عنوان«آوای ساحل» در مرداد ماه ۹۹ به چاپ برسانم در پایان جا دارد از همسرم وفرزندانم که در این راه هنری صمیمانه همکاری کردند تشکر می کنم. امید دارم که به یاری  خداوند و دعای دوستان این بیماری کرونا ربشه کن بشه وبار دیگر در کنار دوستان هنرمند در انجمن ادبی شهرمان در کنار هم راه ادبی  را ادامه دهیم.

رحیم خسرجی کارشناس حقوق  ساکن روستای شیخ فارس از توابع بخش شاوور متولد اسفندماه سال 1372 در مورد کتابش گفت : کتاب مصور حاضر، مجموعه‌ای از نوشته‌های تخیلی در نقد زندگی اجتماعی امروزه در قالب نامه است که با زبانی ساده و روان نگاشته شده‌اند. در یکی از این نامه‌ها می‌خوانیم: «آدم فضایی‌ها از بالا نظاره‌گر زندگی انسان‌ها بر روی کره زمین بودند و به این می‌اندیشیدند که زندگی رؤیایی و مرفه مانند انسان‌ها داشته باشند. شهرهای بزرگ و منظم، هتل‌های زیبا، کارخانجات عظیم، هواپیماهای پیشرفته، و اتومبیل‌های مدرن و حسرت داشتن زندگی همچون زندگی انسان‌ها همیشه همراه آدم فضایی‌ها بود. آدم فضایی‌ها همه مایل بودند به سرزمین انسان‌ها سفر نمایند .

سید محمد موسوی بخاتی  متولد سال 1358 در عین خوش از توابع بخش دشت عباس شهرستان دهلران و ساکن روستای استقلال ؛ دارای مدرک کارشناسی ارشد ادبیات عرب را از دانشگاه قم ؛ شاغل به عنوان مدیر دبستان شهید احمدی روشن روستای بیت حاتم به شوش نیوز در مورد کتابش گفت : کتاب «امثال شعبیه» شامل بیش از هزار ضرب المثل بومی محلی می باشد که بنده در طول چندین سال و در زندگی روزمره  و در  رفت و آمد ها و مجالس و دیداربا دوستان و اقوام ، هر مثلی را که می شنیدم یادداشت می کردم تا اینکه خدا توفیق داد ضرب المثل ها را در موضوعات مختلف طبقه بندی کردم و کتاب خود را چاپ نمودم . امیدوارم جوانان و نوجوانان با مطالعه ی این کتاب و کتاب های دیگر مؤلفان شهرستان شوش، استعداد شعر و نویسندگی در زمینه های مورد علاقه خود تان را شکوفا سازید تا به فرهنگ و هنر این مرز وبوم خدمتی کرده باشیم .

 



:: بازدید از این مطلب : 2097
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.