امام جمعه ی شهرستان شوش گفت : ما برای برون رفت از این جنگ اقتصادی نیاز به کار جهادی داریم
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 23
:: باردید دیروز : 118
:: بازدید هفته : 3366
:: بازدید ماه : 6325
:: بازدید سال : 19014
:: بازدید کلی : 296152
نویسنده : عباس کرم الهی
شنبه 11 مهر 1399

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

نماز عبادی سیاسی و دشمن شکن جمعه شهرستان شوش همچون هفته ی گذشته به امامت حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در مصلی این شهرستان شوش با حضور نمازگزاران و با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز بعد از اذان ظهر روز جمعه 11 مهرماه1399 هم زمان با 14 ماه صفر که مناسب است با روز « شهادت محمد بن ابی‌بکر بن ابی‌قحافه » از نزدیک‌ترین یاران امام علی(ع) که از سوی ایشان به فرمانداری مصر منصوب شد ؛ نماز جمعه ی این هفته به امامت امام جمعه ی شهرستان شوش برگزار شد .

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل همچنون هفته های گذشته در ابتدای خطبه ی اول دعای سلامت  ولیعصر(عج) را قرائت نمود و گفت : « اَعوذُ بِالله مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم، بِسم الله الرّحمنِ الرَّحیم، اَلحَمدُللهِ رَبِّ العالَمین، ثُمَّ الصَّلاةُ وَ السَّلام علی سَیِّدنا و نَبیِّنا حبیبِ اِلهِ العالمین، ابِی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد و علی اَهل بَیته الطّاهرین المعصومین المکرّمین، سِیَّما بقیة اللهِ فی الارضین، روحی و اَرواحُ العالَمین لِتُرابِ مَقدَمِهِ الفِداء/// اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن ، صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی ، هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی كُلِّ سَاعَةٍ ، وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَدَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا /// أُوصِيكُمْ عِبَادَ اللَّهِ بِتَقْوَى اللَّهِ الَّذِي ضَرَبَ الْأَمْثَالَ وَ وَقَّتَ لَكُمُ الْآجَالَ وَ أَلْبَسَكُمُ الرِّيَاشَ وَ أَرْفَغَ لَكُمُ الْمَعَاشَ وَ أَحَاطَ بِكُمُ الْإِحْصَاءَ وَ أَرْصَدَ لَكُمُ الْجَزَاءَ وَ آثَرَكُمْ بِالنِّعَمِ السَّوَابِغِ وَ الرِّفَدِ الرَّوَافِغِ وَ أَنْذَرَكُمْ بِالْحُجَجِ الْبَوَالِغِ، فَأَحْصَاكُمْ عَدَداً وَ وَظَّفَ لَكُمْ مُدَداً فِي قَرَارِ خِبْرَةٍ وَ دَارِ عِبْرَةٍ أَنْتُمْ مُخْتَبَرُونَ فِيهَا وَ مُحَاسَبُونَ عَلَيْهَا. »

امام جمعه ی شهرستان شوش  ضمن توصیه ی خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی ، خطبه ی اول را به « اهمیت نماز به عنوان کلید تمام عبادات و اعمال هر انسان » اختصاص داد و در این زمینه گفت : یکی از نکاتی که انسان های مؤمن و متقین مورد توجه قرار می دهند « نماز» است ، نماز نه به عنوان صرفا آن چیزی که به عنوان رفع تکلیف می خوانیم تا از عهده ی ما خارج شود ؛ بلکه نماز به عنوان  ملاقات با خداوند عالم ؛ یک سرچشمه ی ارتباطی است . افراد مختلف اگر رفتارشان نسبت با نماز متفاوت است ، چون دیدشان نسبت به نماز تفاوت دارد .

وی افزود : کسی که مسیر سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را طی می کند وقتی در احوالاتش آماده می شود برای نماز تمام وجودش به لرزه می افتد ؛ چرا ؟ چون می داند در مقابل چه کسی قرار است بایستد و با چه کسی می خواهد سخن بگوید . امام راحل می فرماید : « آن چیزی که باعث می شود اعضا و جوارح ما به حرکت درآید تصور ذهنی است » امام در ادامه یک مثلا می زند و می فرماید :« اگر در جمعی ایستاد باشی و یکی فریاد بزند « مار» در حالی که ماری هم وجود نداشته باشد ؛ همین صدای مار که بلند می شود همه از جای خود بلند می شوند ، عده ای که شجاع هستند تصمیم می گیرند که مار را بکشند عده ای که ترسو هستند به دنبال آن هستند که فرار کنند بالاخره بر اساس آن تصورات ذهنی که به وجود آمده است حرکت می کند ؛ ولی اگر واقعا ماری وجود داشته باشد ولی تصوری از حضور مار نداشته باشیم ؛ هیچ حرکتی نسبت به حضور مار انجام نمی دهیم .» نسبت به نماز هم است ، همانطور که در سوره ی الشمس از آیه ی اول تا دهم آمده است « بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ، وَالشَّمْسِ وَضُحَاهَا ، وَالْقَمَرِ إِذَا تَلَاهَا ، وَالنَّهَارِ إِذَا جَلَّاهَا ، وَاللَّيْلِ إِذَا يَغْشَاهَا ، وَالسَّمَاءِ وَمَا بَنَاهَا ، وَالْأَرْضِ وَمَا طَحَاهَا ، وَنَفْسٍ وَمَا سَوَّاهَا ، فَأَلْهَمَهَا فُجُورَهَا وَتَقْوَاهَا ، قَدْ أَفْلَحَ مَنْ زَكَّاهَا ، وَقَدْ خَابَ مَنْ دَسَّاهَا /// به نام خداوند رحمتگر مهربان ، سوگند به خورشيد و تابندگى‏ اش ، سوگند به ماه چون پى [خورشيد] رود ، سوگند به روز چون [زمين را] روشن گرداند ، سوگند به شب چو پرده بر آن پوشد ، سوگند به آسمان و آن كس كه آن را برافراشت ، سوگند به زمين و آن كس كه آن را گسترد ، سوگند به نفس و آن كس كه آن را درست كرد ، سپس پليدكارى و پرهيزگارى‏ اش را به آن الهام كرد ، كه هر كس آن را پاك گردانيد قطعا رستگار شد ، و هر كه آلوده‏ اش ساخت قطعا درباخت . » اینجا وقتی ما به بلوغ فکری می رسیم ؛ وقتی برای ما  قضایا روشن می شود اینجاست که آن الهام صورت می گیرد «فَأَلْهَمَهَا فُجُورَهَا وَتَقْوَاهَا» این الهام می گوید کدام مسیر را می خواهیم انتخاب کنیم و بر اساس آن دانشی که برای ما ایجاد می شود ، درکی که برای ما ایجاد می شود . ریشه ی نماز خواندن در همین است .

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه یادآور شد : آیا ما می خواهیم مسیر امام حسین(ع) را انتخاب کنیم ؟ این این مسیر را انتخاب کرده ایم قطعا برای نماز اهمیت قائل هستیم و برای این فریضه ی الهی وقت می گذاریم ، از قبل مهیا می شویم ، برای حضور در نماز کار انجام می دهیم و اگر می خواهیم در مسیر امام حسین(ع) قرار نگیریم هیچ عبادتی از ما قبول نمی شود و جالب تر این که می فرماید : « اگر نماز، قبول شود، عبادات ديگر هم قبول مى شود، ولى اگر نماز مردود شود، كارهاى ديگر هم ردّ خواهد شد.» مثل آن كه اگر پليس، از شما گواهينامه رانندگى بخواهد، شما هر مدرك و كارت شناسايى معتبر ديگرى هم ارائه دهيد، پذيرفته نيست. چون مجوّز رانندگى، داشتن گواهينامه است و بدون آن تمام مدارك بى اثر خواهد بود. در قيامت نيز مجوّز « عبور از صراط، اقامه نماز است» و بدون آن هيچ عبادتى قبول نمى شود.

اگر  نسبت به نماز که کلید تمام عبادات است بی تفاوت باشیم ـ درست کار انجام نمی دهیم ، درست رفتار نمی کنیم و آنهایی که نماز نمی خوانند بدانند کارشان با «کرام الکاتبین » است . کرام الکاتبین نگهبانان مقرب و محترم پروردگارند که وظیفه ی حفظ و نوشتن اعمال انسان ها را به عهده دارند; لذا به آنها کراماً کاتبین می گویند . تعبیر کاتبین در حقیقت تأکیدی بر این معنا است که آنها به حافظه قناعت نمی کنند; بلکه دقیقاً می نویسند و کوچک و بزرگ را ثبت می کنند ، و به این ترتیب ، هرگز چیزی از آنها فوت نمی شود . حضرت امام علی(ع ) در نهج البلاغه خطبه 157 می فرماید: «بدانید حسابگران راستگو اعمال شما را ثبت می کنند ، و حتی شماره نفسهایتان را نگه می دارند ، و بدانید مراقبانی از خودتان بر شما گماشته شده است .» قصه ی اصلی این است که من چگونه با نماز رفتار می کنم ، وقتی که نسبت به نماز رفتارم مشخص شد نتیجه هم همانی است که باید اتفاق بیوفتد « قَدْ أَفْلَحَ مَنْ زَكَّاهَا » این تزکیه از کجا می آید ؟ وقتی می گوییم «حَیَّ عَلَی الْفَلاحِ» بشتابید به سوی رستگاری . پس اگر من نسبت به نماز احساس مسئولیت داشته باشم و ارتباطم را با نماز حل کنم و در واقع «ارتباط انسان با نماز و نماز با انسان» به درستی انجام دهم ارتباط من با نماز این است که برای نماز وقت بگذارم و برای آن اهمیت قائل شوم و به عنوان یک بار بر دوش خود به نماز نگاه نکنم و ارتباط نمار با من ؛ مرا تزکیه  و پاک می کند « تزکیه و تهذیب نفس از رذایل اخلاقی و شهوات نفسانی، در اندیشه های امام خمینی(ره) از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد و نسبتاً فراوان به آن سفارش نموده ، آن را مقدم بر سایر فعالیت‏ها دانسته و از آن به عنوان «جهاد اکبر» یاد کرده است. این موضوع، مربوط می ‏شود به حدیثی از پیامبر اکرم(ص)که هنگام بازگشت از یکی از جنگ‏ها ، خطاب به رزمندگان اسلام فرمودند:« درود بر لشکری که از جهاد اصغر باز می ‏گردد و به سوی جهاد اکبر می ‏رود. در این حدیث، منظور از جهاد اصغر، مبارزه با دشمن خارجی است و منظور از جهاد اکبر، مبارزه با نفس، یا دشمن درونی است که همان هوای نفس است و برای مبارزه با هوای نفس می بایست به نماز اهمیت داد .»

وی در ادامه به روایتی در مورد شفاعت نماز در روز قیامت اشاره کرد و گفت : یک روایتی است که می فرماید : «نماز دو کارکرد در روز قیامت دارد» ؛ همانند یک چاقوی دو لبه است ، اگر ما برای نماز اهمیت قائل شدیم در روز قیامت همین نماز اولین شفیع ما خواهد شد و اگر اهمیت قائل نشویم در روز قیامت اولین شاکی ما همین نماز خواهد بود ؛ پس نماز هم می تواند ما را شفاعت کند و هم می تواند از ما شاکی باشد .

امام جمعه ی شهرستان شوش خطبه ی اول را با اشاره به سوره ی «والعصر) خاتمه داد : « وَالْعَصْرِ ، إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْ ، إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ /// سوگند به عصر [غلبه حق بر باطل] ، كه واقعا انسان دستخوش زيان است  ، مگر كسانى كه گرويده و كارهاى شايسته كرده و همديگر را به حق سفارش و به شكيبايى توصيه كرده‏ اند »

 

امام جمعه ی شهرستان شوش در آغاز خطبه ی دوم مجددا خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی توصیه نمود و در اولین نکته ی مورد نظر خود به اربعین حسینی به عنوان یک « آزمون ولایتمداری» اشاره کرد و گفت : هر سال در این ایام زوار کثیری در مسیر از مرزهای «خسروی ـ مهران ـ چذابه و شلمچه » پیاده حرکت می کردند تا در روز اربعین خود را به« کربلا و بین الحرمین » برسانند و زیارت اربعین اباعبدالله(ع) را بخوانند و جاماندگان از زیارت کربلا از اقصی نقاط استان خوزستان به طرف شهر دانیال نبی(ع) ، شوش پیاده به طرف این شهر می آمدند اما امسال به خاطر شیوع ویروس منحوس کرونا از این اتفاق مهم بی نصیب هستیم و این رزق از ما گرفته شده است اما نکته ای که وجود دارد این است که ، این شرایط و این تهدید آیا می تواند برای ما تبدیل به فرصت شود یا خیر؟ تعبیر بنده این است که این « آزمون ولایتمداری » است ؛ آزمونی است که ما ببینیم آیا این که به زیارت سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع)می رویم با «معرفت  و با بصیرت» است یا بر اساس اون جو که همه حرکت می کنند ما هم می رویم ؟ اگر با بصیرت است و به خاطر اون درایتی است که حضرت عبدالله الحسین(ع) بر عهده ی ما دارد و آن فریاد « هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی» است که ندا داده است ؛ امروز شرایط جور دیگری است لذا می بایست خود را با این شرایط وقف دهیم و ولایتمداری ما در ماندن و نرفتن و در رعایت آن دستورالعمل های بهداشتی است و این یک آزمونی برای مؤمنین و انقلابی ها است که ببینیم به چه اندازه ما ولایتمداریم .

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در ادامه در نکته ی دوم خود به هفته ی نیروی انتظامی اشاره کرد و یادآور شد : 13 مهرماه آغاز هفته ی نیروی انتظامی است لذا این روز و این هفته را سبز پوشان نیروی انتظامی تبریک عرض می کنیم و در این راستا به روایتی از امام جعفر صادق(ع) اشاره کرد و تصریح نمود : امام صادق(ع) می فرماید ؛ « ثَلَاثَةُ أَشْیَاءَ یَحْتَاجُ النَّاسُ طُرّاً إِلَیْهَا الْأَمْنُ وَ الْعَدْلُ وَ الْخِصْب /// سه چیز است که همه مردم به آنها نیاز دارند: امنیت، عدالت و آسایش و یا به عبارتی فراوانی .» شاخص تشخیص امنیت پایدار در یک جامعه که بیشتر در کلام مولای متقیان حضرت امام علی(ع) به آن تأکید شده است می فرماید : « در جامعه ای که گنه کار و خلاف کاران احساس راحتی بکنند و احساس کنند که دارای امنیت هستند و هیچ اتفاقی برای آنها نمی افتد آن جامعه امنیت ندارد . » ولی در جامعه ای که گناه کار و خلاف کار احساس نگرانی داشته باشند و از سایه ی خود هم واهمه داشته باشند احساس کند که خطا کرده و یا گناهی مرتکب شده ولی بر این باور هم هست که هر آن احتمال دارد دستگیر شود ؛ این جامعه ؛ جامعه ای با  امنیت است ؛ اگر به اون جایی رسیدیم که در جامعه «خلاف کار ، تبهکار»احساس آسایش نکردند جامعه ی ما به امنیت رسیده است . که به خواست خدا در جامعه ی ما در آن رنج متوسط هستیم و تا جایی که به امنیت پایدار برسیم فاصله ی زیادی داریم ولی جا دارد از نیروی انتظامی شهرستان شوش و عزیزانی که در ارتباط با برقراری انتیت تلاش می کنند  تشکر کنیم .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش  در نکته ی سوم خود به مشکلات مردم  اشاره کرد و اظهار داشت : دولت دوازدهم ماهای پایانی خود را دارد سپری می کند و درواقعه روزشمار پایان دولت دوازدهم فرا رسیده است ؛ ما داریم در احوالات انسان ها گاهی وقت ها آن ملک الموت که می آید و می خواهد جانشان را بگیرد ؛ از قبل با خیلی راحت خود را برای رفتن از این دنیا آماده کرده اند ، برخی آمادگی ندارند که روزهای پایانی عمر خود این آمادگی را ایجاد می کنند و چون می دانند به سراشیبی رسیده اند به استقبال مرگ می روند اما عده ای هم هستند که اصلا به مرگ و رفتن از این دنیای فانی اعتقادی ندارند که قرار است بروند به این دلیل هیچ وقت موفق نمی شوند که برای خود آمادگی را مهیا نمایند .

وی افزود : اگر آقایان به این اعتقاد داشته باشند که روزی قرار است دولت را تحویل دهند و قرار است حساب و کتابی بشود ، قصه ی مشکلات اقتصادی مردم ، قصه ی سهل و راحتی نیست ، « هر روز می بینیم که مایحتاج عمومی گران تر می شود ، هر روز مشکلات معیشتی مردم سخت تر می شود ، دشمن هم روی این موضوع زوم کرده است و متوجه شده است که اگر بخواهد با جنگ سخت مقابل اراده ی پولادین ملت عزیز بایستند قطعا نمی تواند حرفی برای گفتن داشته باشد ، پس آن چه را که دنبال می کند همین جنگ اقتصادی است .»

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در تکمیل این بخش از سخنان خود خاطر نشان نمود : راه برون رفت از این جنگ اقتصادی کاملا مشخص است . در تعابیر و کلمات مقام معظم رهبری به چهار نکته اشاره می کنم ؛ نکته ی اول این که باور داشته باشند واقعا جنگی هست که متأسفانه برخی اصلا باور ندارند که دشمن در حال مقابله با ماست ، حالا نه صرفا تحریم ، خیر ؛ بلکه همین کارهایی که الان در داخل کشور انجام می دهند ؛ در هفته های گذشته  مثلی زدم که وقتی شیشه ای که در چشم می رود به جای این که آن را مداوا کنند از این طریق به کسب درآمد می پردازند ، برخی از داخل کشور باور ندارند که ما در حال جنگ اقتصادی هستیم ، اول ما باید باور داشته باشیم که در جنگ با دشمن به سر می بریم . نکته ی دوم نیاز به کار جهادی و عالمانه داریم ، کار جهادی تعریف دارد ؛ کسی که کار جهادی انجام می دهد برای عمل و رفتارش به دنبال  مسائل مادی نیست ؛ معمولا در کشورهای غربی ، کشورهایی که بر پایه ی لیبرال استوار هستند می آیند کار را نگاه می کنند که چقدر سود و صرفه ی اقتصادی  برای آنها دارد ؛ این تفکر لیبرال است در حالی که تفکر جهادی به دنبال سود و صرفه ی اقتصادی نیست بلکه به دنبال رضایت الله است ، ممکن است کاری را انجام دهیم و آن کار اصلا سود و صرفه ی اقتصادی برایمان نداشته باشد ولی گره از کار دیگران باز کند ؛ این می شود یک کار جهادی .لذا «ما برای برون رفت از این جنگ اقتصادی نیاز به کار جهادی داریم .»

امام جمعه ی شهرستان شوش در نکته ی سوم که نباید به دنبال نتیجه باشیم اشاره کرد و گفت :  ما باید در کاری که انجام می دهیم به دنبال نتیجه ی مطلوب باشیم یا باید به تکلیف خود عمل کنیم ؟ «قطعا برای حل مشکل عمل به تکلیف و امید به آینده است که می تواند گره گشا باشد» نه این که بنشینیم و بررسی کنیم ببینیم آیا این کاری می خواهیم انجام بدهیم به نتیجه می رسد یا خیر ؟ قرار نیست ما همیشه نتیجه را انجام شده ببینیم و بعد حرکت کنیم ، وقتی حضرت یوسف(ع) به طرف درها حرکت کرد درها همه قفل بودند ولی تکلیف یوسف این بود که به طرف درب های قفل شده بدود ؛ دوید و خداوند عالم هم در های قفل شده را به روی او باز کرد ؛ وقتی ما تکلیف خود را درست انجام دهیم قزعا به نتیجه می رسیم اما وقتی تکلیف را درست انجام ندهیم به هوای این که به نتیجه برسیم به نتیجه ی مطلوب نخواهیم رسید .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در بخش بعدی خطبه ی دوم به نکته ی چهارم اشاره کرد و تصریح نمود : مردم سازی اقتصاد می بایست ملاک عمل باشد ؛ یعنی اقتصاد باید در اختیار مردم باشد نه این که اقتصاد را به افراد خاصی در جامعه واگذار کنیم مثل اتفاقاتی که در حوالی خودمان اتفاق افتاده است ، یک سری افراد خاص که پول دارند ؛ پول را می دهند و اقتصاد را در اختیار می گیرند و دیگران می شوند کارگران آنها ؛ در صورتی که مردمی کردن اقتصاد یعنی تک تک مردم که در این شهرستان وجود دارند  ذینفعان آن شرکت باشند ؛ این می شود مردمی سازی اقتصاد ؛ «وقتی ما این چهار موضوع را در کنار هم بگذاریم و به درستی به آنها بپردازیم قطعا در جنگ اقتصادی هم پیروز خواهیم شد .»

وی در بخش پایانی  سخنان خود به نشست اخیر شورای حق بشرسازمان ملل  اشاره کرد و یادآور شد : در این نشست قطعنامه ای بر علیه جمهوری اسلامی ایران صادر کرده و ایران اسلامی را به نقض حقوق بشر محکوم نموده اند به برخورد با افرادی که قاتل بوده اند ؛ تخریب نمودند ، اغتشاش کردند ؛ این را بهانه کرده اند که این نقض حقوق بشر داشته است ، این مسئله ای است که  به تعبیر ما زن جوانی که تازه ازدواج کرده و شوهرش هم از این دنیا رفته بر این مطلب هم می خندد ؛ غربی که خودش متهم است به نقض حقوق بشر چطور می تواند ایران اسلامی را ناقض حقوق بشر بداند ؟ اول باید تکلیف خودشان را روشن کنند ، انگلیسی که چند قرن استعمار سیاه بریتانا در کشورهای جهان خصوصا غرب آسیا وجود داشته ؛ فرانسه ای که وحشی گری بی نظیرش در ارتباط با کشورهای آفریقایی و جنایت آنها نسبت به بشریت مشخص است ؛ آلمانی که زبان زد خاص و عام است در جنایتی که نسبت به بشریت داشته است ؛ حاکمان این سه کشور خودشان جنایتکاران جنگی هستند ؛ این سه کشور اروپایی پرونده ی قطوری در نقض حقوق بشر دارند ؛ اینها می خواهند ایران را محکوم به نقض حقوق بشر کنند ؟نکته ای که وجود دارد و ما باید متوجه آن باشیم ؛ اینها دارند نقش پلیس خوب و پلس بد را بازی می کنند ؛ خاطر دوستان هست که نسبت به تحریم های تسلیحاتی ایران وقتی که آمریکا و خصوصا ترامپ آمد و آن پیشنهاد را داد ، کشورهای اروپایی همه مخالفت کردند ، چرا ؟ به خاطر این که نقش پلیس خوب را بازی کنند و در یک حرکت دیگر و تصمیمی دیگر سنگ را جلوی پای انقلاب اسلامی می خواهند قرار دهند « اما باید مراقب باشیم ؛ دشمن همان دشمن است ؛ این شعارهای کوبنده ی ما « مرگ بر آمریکا ـ مرگ براسرائیل ـ مرگ بر انگلیس و مرگ بر استکبار جهانی »  باید  نسبت به گذشته پر رنگ تر باشد ؛ اینها به دنبال آن هستند که برای ایران اسلامی به هر ترتیبی که شده پرونده سازی کنند ولی گاهی اوقات نقش های خود را عوض می کنند ؛ یک بار مقابل آمریکا قرار می گیرند که بگویند ما ما شما هستیم ، در واقع نقش گوسفندی را بازی می کنند که پوستین آن گوسفند است ولی در درون همان گرگ است ؛ این را باید دولتمردان مراقب باشند ، مواظب ترفندهای شیطانی آنها باشند .

شایان ذکر است بین صلاتین « بین دو نماز» لوح تقدیری به امضاء امام جمعه و مدیر آموزش و پرورش شهرستان شوش به زینب خنیفر دارنده ی رتبه ی 7 از منطقه ی 3 کنکور سراسری ساکن  بخش مرکزی شهرستان شوش تجلیل به عمل آمد .

 



:: بازدید از این مطلب : 4398
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.