در آخرین روز از هفته ی دفاع مقدس مزار شهیدان هنرمند و خبرنگار شوش غبار روبی شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 129
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 3473
:: بازدید ماه : 6432
:: بازدید سال : 19121
:: بازدید کلی : 296259
نویسنده : عباس کرم الهی
دو شنبه 6 مهر 1399

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

در آخرین روز از هفته ی دفاع مقدس که به عنوان « روز بصیرت افزایی ـ دشمن شناسی و استکبار ستیزی» نامگذاری شده است به همت اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری کانون بسیج هنرمندان سپاه ناحیه ی شوش ، مزار شهدای هنرمند و خبرنگار در گلزار شهدای شوش غبار روبی ، گل افشانی و گلاب پاشی شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ با حضور «رضا ذاکری سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی ، علی الهایی رئیس بنیاد شهید و امور ابثارگران ، محمد دیناروند کارشناس هنری اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ، رضا طاهری مدیر کانون بسیج هنرمندان سپاه ناحیه ی شوش ، مسئول امور مساجد  ، روئسای انجمن های «شعر فارسی ـ خبرنگاران ـ نویسندگان ، فیلم و عکس » و برخی از هنرمندان» مزار شهدای هنرمند و خبرنگار غبار روبی گل افشانی و گلاب پاشی شد .

سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش گفت: با زبان هنر می‌توان «فرهنگ ایثار و شهادت »را در جامعه ترویج کرد؛ لازمه ارتباط فرهنگی «شناخت سلایق» است. انقلاب اسلامی را اقشار مختلف ملت ایران با فرهنگ ایثار و شهادت به پیروزی رساندند و ما با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران شوش دست یاری به سوی «جانبازان ـ آزادگان و ایثارگران» دراز می‌کنیم تا خاطرات خود را در اختیار « نمایشنامه نویسان ـ فیلمنامه نویسان و داستان نویسان» قرار دهند تا این هنرمندان بتوانند با تولید آثار خود که از خاطرات شما یادگاران هشت سال دفاع مقدس است ، فرهنگ ایثار و شهادت را بیش از پیش به نسل های سوم و چهارم انقلاب اسلامی انتقال دهند و از طرفی دستور مقام معظم رهبری را نیز هنرمندان به جا آورده باشند . باید «فرهنگ ایثار و شهادت» را شناخت و به‌خوبی به نسل‌های آینده منتقل کرد. در این میان «نقش رسانه و هنر» بسیار مهم است، زیرا می‌تواند این فرهنگ را تثبیت و تحکیم کند و ترویج دهند تا اندیشه‌های آن نهادینه شوند، زیرا امروز «هنر و رسانه» می‌توانند بهترین نقش را در ایجاد بستر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ایفا کنند. مقام معظم رهبری در همین راستا فرموده‌اند: «هیچ تفکری ماندگار نخواهد شد مگر آنکه با هنر آمیخته شود» البته مطمئناً منظور ایشان «هنر متعهد» است و شهرستان شوش هم در بخش رسانه «حجت الاسلام سید محمد کاظم دانش ، اولین امام جمعه و اولین نماینده ی مردم شریف شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی که هم خبرنگار بود و هم پژوهشگر و هم نویسنده را در راه فرهنگ ایثار و شهادت تقدیم اسلام و انقلاب نمود و هم شهید فریدون سگوند خبرنگار هفته نامه ی کیهان بچه ها را که به جرأت می توان گفت جوان ترین خبرنگار استان خوزستان است » ؛ در این راه جان با ارزش و گرانبهای خود را تقدیم نمود و از طرفی دیگر « پاسدار شهید علی آلیگرد ، بسیجی شهید حشمت محمود صالحی و بسیجی شهید مرتضی معتمد سگوند »  را که کارگردان و بازیگر نمایش بودند را زمانی از دست دادیم که چند ماه قبل از شهادتشان در مصلی نماز جمعه نمایش آدم ها برمی گردند را برای عموم مردم اجرا کردند و گام مؤثری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برداشتند .

علی الهایی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش ضمن قدردانی از اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی و کلیه ی عزیزانی که در برگزاری آئین غبار روبی شهدای هنرمندان و خبرنگار با اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری نمودند گفت : این کار فرهنگی و ارزشی بسیار خوب و تأثیر گذاری است که می تواند دیگر دستگاه های دولتی را بر آن وا دارد که برای شهدای خود به صورت جداگانه چنین مراسمی را برگزار کنند چون هرچه داریم از برکت خون شهدا حاصل شده که ثبات و امنیت در کشور را تضمین  کرده است.

در طول چهار دهه‌ای که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، غلبه بر بحران‌های مختلف و بالندگی جمهوری اسلامی با جانفشانی و ایثار شهدا رقم خورده است.

 

 

شایان ذکر است پس از غبار روبی ، گل افشانی و گلاب پاشی مزار شهدای هنرمند و خبرنگار ، هنرمندان دور مزار استاد فقید شعر و ادب زنده یاد محمود صفار زاده مدیر اسبق کانون بسیج هنرمندان سپاه ناحیه ی شوش جمع شدند و با اجرای «ذکر مصیبت توسط غلامعلی یاحسن از پیرغلامان شهرستان شوش ، خوانش شعر توسط رحمن ایزدی رئیس انجمن شعر فارسی و مریم خدایی همسر مرحوم محمود صفارزاده » ، با قرائت فاتحه برای شادی این مرحوم یک صدا شدند تا راه شهیدان را ادامه دهند .

از دیگر برنامه های این روز می توان به حضور بر مزار سردار سرلشکر پاسدار « شهید حسن درویشی » جناباز سرفراز «شهید اسماعیل شهابی طرفی » مدافع حرم « شهید احمد حیاری » مدافع نظم و امنیت « شهید عباس نادری » ؛ « شاعر شهید حسینقلی کیان» ؛ «غلاحسین شیرک مداح دوران هشت سال تحمیلی در شهر شوش و بازیگر تعزیه ـ زنده یاد حیدر عبدالهی کارگردان و بازیگر تعزیه و زنده یاد رضا شوهانی خادم عبدالله الحسین(ع)» اشاره کرد .

 



:: بازدید از این مطلب : 958
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.