حضور بیرق حرم امام حسین (ع) و قمر بنی هاشم (ع) در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوش
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 8
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 3352
:: بازدید ماه : 6311
:: بازدید سال : 19000
:: بازدید کلی : 296138
نویسنده : عباس کرم الهی
سه شنبه 11 شهريور 1399

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

هم زمان با سالروز شهادت  حضرت امام زین العابدین(ع) و  ورود اسیران کربلا به کوفه ، سرپرست و پرسنل  اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش  با ادای احترام به  بیرق های حرم امام حسین(ع) و ابوالفضل العباس(ع) برای شفاعت بیماران کرونایی دعا کردند .

به گزارش شوش نیوز ؛ به همت غلامعلی یاحسن از مداحان اهل بیت(ع) و یکی از بازنشستگان این اداره ساعت 10 صبح روز دوشنبه 10 شهریورماه1399 بیرق های حرم حضرت امام حسین(ع) و حرم حضرت ابوالفضل العباس(ع) در اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش و در یک فرصت استثنایی مورد ادای احترام سرپرست و پرسنل این اداره و سبب دعا برای سلامتی مقام معظم رهبری و شفاعت بیماران کرونایی شد .

رضا ذاکری سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ضمن قدردانی از غلامعلی یاحسن یکی از پیرغلامان شهرستان شوش به روضه ها و گریز های مکتوب شهادت امام سجاد (ع) اشاره کرد و گفت : دو جا امام چهارم داشت جان می داد یک جا در مجلس شام آن موقعی که حضرت سخنرانی کردند ، یزید ملعون خواست امام را به شهادت برساند ، زینب (س) خود را سپر قرار داد و فرمود  : «اول من را باید بکشید ... .»یکی جایی هم وقتی آقا را از کنار شهدای کربلا عبور می دادند، حضرت زینب (س) نهیب زد به آقا و فرمود : ،« ای بقیه الماضی ! چرا چنین می کنید؟ ، شما تنها جا مانده اید ... .»  امام زین العابدین (ع) فرمود : «  مگر این بدن، بدن بقیه الله نیست، پاره پاره است ... .»

سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش افزود : امام سجاد (ع) به نعمان بن منذر مدائنی فرمودند: « در شام، هفت مصیبت بر ما وارد آوردند که از آغاز اسیری تا آخر، چنین مصیبتی بر ما وارد نشده بود.» 1 ) ـ ستمگران در شام، اطراف ما را با شمشیرهای برهنه و نیزه ها احاطه کردند و بر ما حمله نمودند و کعب نیزه به ما می زدند. 2 ) ـ سرهای شهدا را در میان هودج های زن های ما قرار دادند، سر پدرم و سر عمویم عباس (س) را در برابر چشم عمه هایم زینب (سلام الله علیها) و ام کلثوم (س) نگه داشتند و سر برادرم علی اکبر (ع) و پسر عمویم قاسم (س) را در برابر چشم سکینه و فاطمه (س) (خواهرانم) می آوردند و با سرها بازی می کردند و گاهی سرها به زمین می افتاد و زیر سم ستوران قرار می گرفت. 3 ) ـ  زن های شامی از بالای بام ها، آب و آتش بر سر ما می ریختند، آتش به عمامه ام افتاد، چون دست هایم را به گردن بسته بودند، نتوانستم آن را خاموش کنم، عمامه ام سوخت و آتش به سرم رسید و سرم را نیز سوزانید. 4 ) ـ از طلوع خورشید تا نزدیک غروب در کوچه و بازار با ساز و آواز ما را  در برابر تماشای مردم در کوچه و بازار گردش دادند و می گفتند: ای مردم بکشید آن ها را که در اسلام هیچ گونه احترامی ندارند. 5 ) ـ  ما را به یک ریسمان بستند و با این حال ما را از در خانه ی یهود و نصاری عبور دادند. 6 ) ـ  ما را به بازار برده فروشان بردند و خواستند ما را به جای غلام و کنیز بفروشند ولی خداوند این موضوع را برای آنها مقدور نساخت. 7 ) ـ  ما را در مکانی جای دادند که سقف نداشت و روزها از گرما و شب ها از سرما آرامش نداشتیم و از تشنگی و گرسنگی و خوف کشته شدن همواره در وحشت و اضطراب به سر می بردیم.

 

 

 

شایان ذکر است قرائت دعای فجر آقا صاحب الزمام(عج) پایان بخش این فرصت استثنایی و روحانی بود .



:: بازدید از این مطلب : 700
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.