نماز جمعه ی شهرستان شوش برای دومین هفته ی متوالی بعد از پشت سر گذاشتن وضعیت قرمز کرونایی برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :
نویسنده : عباس کرم الهی
شنبه 24 مرداد 1399

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

نماز جمعه ی شهر شوش روز جمعه 24 مردادماه1399 هم زمان با روز مباهله ی ، حقانیت اسلام و اهل بیت پیامبر(ص) و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مصلی این شهر برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ آیت الله سید محمد امام ؛ امام جمعه ی شهرستان شوش ضمن  توصیه ی خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به روز ثابت شدن مباهله ، حقانیت اسلام و اهل بیت پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت : روز مباهله ی پیامبر اسلام (ص) از وقایع مهم تاریخ اسلام است که به اثبات حقانیت شیعه می‌پردازد، روزی است که آیه‌ تطهیر و حاتم‌بخشی حضرت علی(ع) در این روز نازل شده است. مباهله ی پیامبر(ص) با مسیحیان نجران، در روز بیست وچهارم ذی‌الحجه سال دهم هجری اتفاق افتاد. پیامبر (ص) طی نامه‌ای ساکنان مسیحی نجران را به آیین اسلام دعوت کرد.

وی افزود : در آن زمان  بخش با صفای نجران، با هفتاد دهکده تابع خود، در نقطه مرزی حجاز و یمن قرار گرفته بود. در آغاز طلوع اسلام این مکان، تنها نقطه مسیحی‌نشین حجاز بود که مردمِ آن به عللی از بت‌پرستی دست کشیده و به آیین مسیحیت گرویده بودند. پیامبر اکرم (ص) برای گذاردن رسالت خویش و ابلاغ پیام الهی، به بسیاری از ممالک و کشورها نامه نوشت یا نماینده فرستاد تا ندای حق‌پرستی و یکتاپرستی را به گوش جهانیان برساند. همچنین نامه‌ای به اسقف نجران، «ابوحارثه»، نوشت و طی آن نامه ساکنان نجران را به آیین اسلام دعوت کردند. اما مردم نجران که حاضر به پذیرفتن اسلام نبودند بر ادعای خود اصرار داشتند و دلیل الوهیت مسیح را، تولد عیسی(ع) بدون واسطه پدر می‌دانستند نمایندگان خود را به مدینه فرستادند و پیامبر(ص) آنان را به امر خدا به مباهله دعوت کرد. مباهله این گونه است که افرادی که درباره مسئله مذهبی مهمی گفتگو دارند در یک جا جمع شوند و به درگاه خدا تضرع کنند و از او بخواهند که دروغگو را رسوا سازد و مجازات کند.

امام جمعه ی شهرستان شوش در تکمیل این بخش از سخنان خود اظهار داشت : همچنین خداوند در آیه ۶۱ سوره آل عمران می‌فرماید: «هرگاه بعد از دانشی که به تو رسیده، کسانی با تو به محاجه و ستیز برخیزند، به آنها بگو بیایید فرزندانمان و فرزندانتان و زنانمان و زنانتان، و ما خویشان نزدیک و شما خویشان نزدیک خود را فرا خوانیم؛ سپس مباهله کنیم و لعنت خدا را بر دروغ گویان قرار دهیم». در روز مباهله مسیحی‌ها با اسب‌های زینت شده به طلا در محل حاضر شدند در صورتی‌ که پیامبر(ص) با حضرت علی (ع)، حضرت فاطمه(س) و امام حسن(ع) و امام حسین(ع) آمده بودند که در این هنگام وقتی مسیحیان دیدند پیامبر(ص) نزدیک‌ترین خویشانش را برای مباهله حاضر کرده‌اند به حقانیت آنها گواه دادند و به پیامبر(ص) اعلام کردند که مباهله نمی‌کنیم. پیامبر(ص) نیز از آنها درخواست کردند یا اسلام آورند و یا در پناه اسلام باشند و برای مسلمانان توطئه‌چینی نکنند و آنها را آزار ندهند، در این هنگام مسیحیان پذیرفتند زیر پرچم اسلام قرار گیرند.

امام جمعه شوش با اشاره به فرارسیدن ماه محرم افزود: آیین‌های عزاداری ماه محرم امسال در شهرستان شوش با رعایت کامل پروتکل‌‌های بهداشتی برگزارشود. عزاداری اباعبدالحسین(ع) نباید به دلیل محدودیت‌های کرونایی کامل تعطیل شود باید با حفظ رعایت نکات بهداشتی نسبت به برگزاری مراسمات اقدام شود.

وی با اشاره به ۲۶مرداد سالروز ورود اولین گروه از آزادگان به میهن اسلامی اشاره کرد و تصریح نمود : این افراد با تحمل سال ها سختی و رنج دوران اسارت، هرگز دست از ارزش ها و دستاوردهای نظام اسلامی نکشیدند و در دفاع از آن مرارتهای بسیار به جان خریدند.

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش خطاب به مسئولین اظهار داشت : انتظار داریم مسئولین  شهرستان شوش  از جمله « فرماندار ـ نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی شهرستان شوش و رئیس اداره ی تعاون ، کار و رفاه اجتماعی  » نسبت به رفع مشکلات فرزندان « آزادگان  و ایثارگران» این شهرستان  اقدام کنند .

آیت الله سید محمد امام در بخش پایانی سخنان خود به رعایت پروتکل بهداشتی اشاره کرد و یادآور شد : استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای در امان ماندن از ویروس منحوس کرونا امری ضروری است که می بایست در عزاداری های سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در ماه های محرم و صفر نیز مورد توجه قرار گیرد .



:: بازدید از این مطلب : 475
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.