به بهانه ی روز تشکل ها و مشارکت مردمی
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 43
:: باردید دیروز : 5
:: بازدید هفته : 324
:: بازدید ماه : 8013
:: بازدید سال : 20702
:: بازدید کلی : 297840
نویسنده : عباس کرم الهی
چهار شنبه 22 مرداد 1399

به قلم ـ عباس کرم الهی

نگاه ویژه و راهبردی وزارت ورزش و جوانان همواره بر، به رسمیت شناختن« سمن های جوانان و ساختار آنها » بوده است، از این رو می خواهم نسبت به «جایگاه و نقش جوانان» و ضرورت استفاده از توانمندی‌های آنها در غالب سازمان‌های مردم نهاد جوانان چند سطری قلم فرسایی کنم .

راه اندازی سمن توسط جوانان به حدی مهم است که اخیرا مقام معظم رهبری این حامی واقعی جامعه خصوصا قشر جوانان ، طی نامه‌ای به ستاد کل نیرو‌های مسلح، با ذکر عنوان «سمن‌های وزارت ورزش و جوانان» ، با درخواست سپری کردن ۶ ماه پایانی خدمت وظیفه ی ۳۰۰ نفر از فعالان تشکل‌های جوانان به صورت امریه در محل تشکل خود موافقت کردند.

سال 1397 در ارتباط با بحث «سرباز مهارت»، جلساتی را در ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد و تفاهم نامه ای به امضا رسید. در آن تفاهم نامه تسهیلات ویژه ای را برای اعضای سمن ها در نظر گرفته شد . در این تفاهم نامه، بندی وجود دارد که اعضای سمن های جوانان وزارت ورزش و جوانان که ۶ ماه آخر خدمت خود را به صورت امریه در محل تشکل خود ادامه دهند. مقام معظم رهبری نسبت به این موضوع عنایت ویژه ای داشته اند و موافقت خود را در این خصوص اعلام کردند و تسهیلات برای سمن های حوزه جوانان قابل انجام شد البته جوان ها باید ویژگی ها و شرایط احراز از این سهیمه را داشته باشند.

قبلا خدمت سربازی باعث می شد، افرادی که در سمن ها مشغول به کار و اشتغال زایی بودند، فعالیت در سمن ها دچار اختلال و توقف می‌شد به همین دلیل با توجه به بحث کارآفرینی و اشتغال زایی جوانان و جلوگیری از مختل شدن این فرایند به خاطر خدمت سربازی این امریه در نظر گرفته شده و بدون شک مشمول کسانی است که در سمن ها فعال بوده و امروز مشغول نظام وظیفه هستند.

وزارت ورزش و جوانان ما سه قول به جوانان داده بود. بحث اول مجمع ملی سمن های جوانان بود که این مجمع تشکیل، انتخابات شان برگزار و اساسنامه شان نیز در شورای عالی به تصویب رسید. بحث دوم شناسه ی ملی سمن های جوانان باست که در این باره اختلافات و مشکلاتی وجود داشت. به همین دلیل جلساتی در این زمینه تشکیل و طی تفاهم نامه ای بین وزارت کشور و وزارت ورزش و جوانان، آیین نامه اجرایی اعطای شناسه ملی به سمن ها انجام گردید . سومین قول به جوانان نیز بحث تسهیلات ویژه برای خدمت نظام وظیفه آن‌ها است . در این میان عده ای شایعاتی مبنی بر اینکه تفاهم نام های امضا نشده یا تسهیلاتی برای سمن ها در نظر گرفته نشده، مطرح کردند. حتی مورد وزارت ورزش و جوانان را مورد  اتهام قرار دادند و به آنها  انگ دروغگویی زدند.

اما امروز با نگاه و رویکرد ویژه مقام معظم رهبری این اتفاق خوب رخ داد. حوزه تشکل های مردم نهاد و سمن ها با نگاه خاصی در کشور مواجه بودند و خیلی نگاه صحیح و درستی به آنها نمی شد اما حالا با عنایت و موافقت رهبری و حمایت دولت، امیدواریم که نگاه های اشتباه و ناصحیح به سمن ها اصلاح شود و این مساله نیز حل شود.

پس جوانانی که در شهرستان شوش به تشکیل سمن علاقه دارند با مراجعه به اداره ی ورزش و جوانان شهرستان شوش مراجعه نموده و در صورتی که شرایط لازم را داشتند نسبت به تشکیل سمن اقدام نمایند .



:: بازدید از این مطلب : 380
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.