مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه ی شهرستان شوش در گفت و گو با شوش نیوز گفت : با نماز جمعه، احساس یکدلی ب
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 51
:: باردید دیروز : 118
:: بازدید هفته : 3394
:: بازدید ماه : 6353
:: بازدید سال : 19042
:: بازدید کلی : 296180
نویسنده : عباس کرم الهی
یک شنبه 5 مرداد 1399

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

به گزارش شوش نیوز ساعت 8 صبح روز یکشنبه 5 مردادماه1399 همزمان با چهل و یکمین سالروز اولین اقامه ی نماز جمعه در تهران علی رحمتی مسئول  ستاد برگزاری نماز جمعه ی شهرستان شوش به همین مناسبت با پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز گفت و گو نمود .

وی در ابتدا این مناسبت را به مردم تبریک گفت و در این راستا اظهار داشت : پنجم مردادماه 1399 چهل و یکمین سالروزبرپایی نماز جمعه را به مردم شهیدپرور و ولایتمدار شهرستان شوش تبریک می گویم و یاد و خاطره ی شهید سید محمدکاظم دانش ، اولین امام جمعه ی این شهرستان را گر امی می داریم .

رحمتی سپس به جایگاه نهاد نماز جمعه اشاره کرد و یادآور شد : نهاد نماز جمعه از مولودهای مهم انقلاب ، سنگری مهم ، مردمی بوده  و همیشه برای دفاع از ارزش ها و آرمان های مختلف انقلاب اسلامی آماده بوده ، هست و خواهد بود . این نهاد وابسته به هیچ جریان ـ حزب و یا گروهی نیست و فقط تحت نظر مقام معظم رهبری انجام وظیفه می کند .نهاد نماز جمعه ؛ عبادی ـ سیاسی ـ فرهنگی و مذهبی و به فرموده ی مقام معظم رهبری ؛ قرارگاه « ایمان ، تقوا ، بصیرت و اخلاق »است و فرمانده ی این قرارگاه در هر شهرستان امام جمعه ی همان شهرستان می باشد .

وی افزود : ستاد نماز جمعه با رهنمودهای امام جمعه برای جذب حداکثری و دفع حداقلی و پیش بینی از ریزش ها و نمود رویش ها ؛ مخصوصا برای جوانان برنامه ریزی می کند . هزینه های این ستاد به صورت مستقیم توسط خود مردم تأمین می شود و از طرف دولت هیچگونه ردیف بودجه ای ندارد و اعضای ستاد برگزاری نماز جمعه بدون دریافت یک ریال حقوق با دل و جان انجام وظیفه می کنند .همراه با برگزاری نماز جمعه هر هفته « اجرای میز خدمت و میز سلامت» جهت رفاه حال نمازگزاران را در طول سال 1398 داشته ایم و مسئولین  دستگاه های دولتی با استقرار پشت این میزهای خدمت پاسخگوی سئوالات مردم بوده اند . ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان شوش به صورت مستمر با فعالین «فرهنگی و اجتماعی» از طیف ها و گرایش های مختلف دعوت نموده و از «انتقادات و پیشنهادات سازنده ی آنها»  برای اجرای هر چه بهتر برگزار کردن نماز جمعه استفاده نموده است .

مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه ی شهرستان شوش در تکمیل سخنان خود تصریح نمود : نماز جمعه تنها نهادی است که هر ساله با نظر سنجی مستقیم از مردم در مورد « کیفیت خطبه ها ـ رفتار اعضای ستاد با نمازگزاران ـ تمیز بودن محیط و خدمات رسانی » این نظر سنجی ها را جمع بندی نموده و پس از طبقه بندی آنها در رفع مشکلات و خدمت دهی به مردم تلاش خود را به کار گرفته ایم . در سال 1398 برای اولین بار با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر «جهش تولید » با استفاده از نظر کارشناسان میز کارآفرین را در شبستان مصلی فعال نمودیم که در سطح کشور برای اولین بار این میز در شهرستان شوش ایجاد شد و از افراد موفق برای اشتغال و تولید دعوت نمودیم تا تجارب خود را در اختیار جوانان جویای کار قرار دهند .

وی افزود : در سال گذشته با توجه به اهمیت بیانیه ی گام دوم انقلاب بنا به تأکید مقام معظم رهبری و بزرای شناخت آحاد مردم ؛ هر ماهه مسابقاتی تحت عنوان « شناخت گام دوم » با همکاری « اداره ی تبلیغات اسلامی ـ سپاه ناحیه ی شوش ـ دادگستری ـ کمیته ی امداد حضرت امام خمینی(ره) ـ اداره ی اوقاف و امور خیریه ـ حوزه های علمیه و سایر ادارات » برگزار نموده و بعد از رهایی از این ویروس منحوس کرونا این فعالیت را دنبال خواهد نمود .«برگزاری مراسم دهه ی اول محرم و شب زنده داری های قدر با همکاری هیئت رزمندگان ـ برگزاری مراسم روز جهانی قدس ـ برگزاری مراسم روز 13 آبان ـ 16 آذر ـ 9 دی» و برگزاری همایش های محتلف در مصلی مانند «لبیک عشایر با مقام معظم رهبری ـ آیین بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ـ گردهمایی بزرگ غدیریون وـ برنامه ریزی برای حضور سخنران پیش از خطبه ها به مناسبت های مختلف و دیدار با امام جمعه » از دیگر برنامه های ما در سال 1398 بوده اند .

علی رحمتی در ادامه به فعالیت های ستاد برگزاری نماز جمعه در ایام کرونایی پرداخت و در این راستا گفت : بعد از شیوع ویروس منحوس کرونا در اسفندماه1398 ؛ اولین نهادی که دستورات بهداشتی را به درستی اجرا نمود ستاد برگزاری نماز جمعه بود چون برای  نهاد نماز جمعه حفظ سلامتی و تندرستی نمازگزاران از تمام مسائل بالاتر و واجب تر می داند و تا زمانی که با این ویروس دست و پنجه نرم نمی کنیم ستاد برگزاری نماز جمعه ی شهرستان شوش برای سلامتی مردم نماز جمعه را برگزار نمی کند .

مسئول ستاد  در آخرین جمله پیرامون کارهای انجام شده در پنج ماه اخیر اظهار داشت : پیگیری و انعکاس  مطالبات مردم به مسئولین خصوصا وضعیت کارگران هفت تپه  ـ پیگیری و اجرای کمک های مؤمنانه و کمک های معیشتی «طرح مواسات » زیر نظر قرارگاه امام حسن مجتبی به فرماندهی امام جمعه و با همکاری سپاه ناحیه ی شوش در مصلی و توزیع بین مردم در دفعات مکرر ـ برگزاری مسابقات مجازی گرامی داشت شهدای هفتم تیر و شهید دانش با همکاری دادگستری شهرستان شوش ـ برگزاری مجازی مسابقه ی جدول به مناسبت گرامیداشت پنجم مرداد چهل و یکمین سالروز اقامه ی نماز جمعه و همکاری با اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری به مناسبت های مختلف در فضای مجازی از جمله برنامه هایی بوده اند که در ایام ایام کرونایی  اجرا شده اند .

وی در پایان لازم است از خبرنگاران ، ادارات و ارگان هایی که به مناسبت پنجم مرداد بنر چاپ کردند و یا پیام تبریک ارسال نمودند قدردانی  می نمایم .



:: بازدید از این مطلب : 459
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.