اولین نشست خبری رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش با خبرنگاران برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :
نویسنده : عباس کرم الهی
شنبه 31 خرداد 1399

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

حجت الاسلام عارف آل کثیر رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش به مناسبت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی ، اولین نشست خبری خود را با جمعی از خبرنگاران برگزار نمود .

به گزارش شوش نیوز ، ساعت 11:45 روز شنبه 31 خردادماه1399 ضمن تبریک سالروز تاسیس سازمان تبلیغات با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) در مورد سازمان تبلیغات گفت: امام خمینی «ره» فرمودند: مسئله ی تبلیغات یک امر مهمی است که می‌شود گفت که در دنیا در رأس همه امور قرار گرفته است، و     می توان گفت که دنیا بر دوش تبلیغات است... باید با تبلیغات صحیح، اسلام را آن گونه که هست به دنیا معرفی نمایید... توجه داشته باشید که بالاترین چیزى که مى‏تواند این انقلاب را در این جا به ثمر برساند و به خارج صادر کند، تبلیغات است، تبلیغات صحیح.

وی افزود : سازمان تبلیغات اسلامی در سال 1360 ه.ش به فرمان امام خمینی (ره) تاسیس شد. این نهاد با هدف اعتلای فرهنگ ناب و پر بار اسلامی و تبلور حیات معنوی و تبیین و ترویج شاخص های اعتقادی فعال گردید.

وی « سیاستگذاری، برنامه ریزی، هدایت، ساماندهی، پشتیبانی و نظارت بر تبلیغات دینی مردمی، زمینه سازی برای یافتن نیروهای مؤمن و تأسیس تشکل های لازم و برنامه ریزی و هماهنگی به منظور تقویت و هدایت مداوم انجمن های اسلامی، تلاش در جهت احیاء و اشاعه معارف، فرهنگ و تاریخ تشیع از همه راه های ممکن، با تأکید بر وحدت تمام مذاهب اسلامی و حراست از آن با همکاری مراجع و نهادهای ذیربط، تحقیق و بررسی در خصوص تبلیغات سوء و تهاجم فرهنگی دشمنان و شناسایی و تحلیل ترفندهای تبلیغی علیه اسلام و انقلاب اسلامی، انجام مطالعات راهبردی و بررسی های کاربردی در زمینه نیازهای فرهنگی اقشار مختلف جامعه، بویژه جوانان و طراحی برنامه ها و شیوه های تبلیغی نوین و اصلاح و احیای روش های سنتی در تبلیغات اسلامی، تدوین و انتشار کتب و نشریات مناسب و ضروری، به منظور معرفی فرهنگ و تمدن اسلامی و تبیین مواضع انقلاب اسلامی و انجام پژوهش های لازم، به‌ویژه در زمینه نظام تربیتی و مبانی سیاسی  اقتصادی و فرهنگی حکومت اسلامی و حمایت از پژوهشگران متعهد » و... از جمله فعالیت های این سازمان است.

آل کثیردر تکمیل مقدمه ی خود تصریح نمود : این روز به‌عنوان روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی نامگذاری شده است. تبلیغات، به معنای مجموعه اعمال گفتاری، نوشتاری، رفتاری و تصویری است که به منظور نفوذ و تاثیر گذاری در شخصیت، افکار، عقاید و احساسات مخاطبان سازماندهی می‌شود و برای جهت بخشیدن به آنان در راستای هدف و مقصدی مشخص، هویت پیدا می‌کند. تبلیغات در بینش و فرهنگ اسلامی از جایگاه رفیع و ویژه ای برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نهاد شورای عالی تبلیغات اسلامی در اول تیرماه 1360 به صورت نهادی منسجم، مستقل و وابسته به ولایت فقیه با اراده امام (ره) و به منظور پرداختن به امر تبلیغات به وجود آمد. این نهاد انقلابی در سیر تکاملی خود، در 1368/1/14 با دست خط مبارک امام خمینی (ره) به سازمان تبلیغات اسلامی تغییر نام یافت.

رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش اظهار داشت : شیوه‌های تبلیغ دین که در رأس آن اخلاق و رفتار صالح قرار دارد؛ با روش‌های تبلیغات غربی که هدفش صرفاً تحت تاثیر قرار دادن مخاطب است، تفاوت جوهری دارد، زیرا در تبلیغات اسلامی، اخلاص، تقرب الهی و نیت صادقانه از اصول اجتناب ناپذیر و ضروری تبلیغ است. این سازمان، به‌عنوان یک مرجع غنی جهت شناسایی وضعیت فرهنگی جامعه محسوب می ‌شود. این سازمان با گام‌های بلندی که در مسیر تبلیغ و اطلاع‌رسانی و توسعه فرهنگ دینی جامعه برداشته، سرمایه‌ای عظیم و گران سنگ در راستای تحقق اهداف بلند انقلاب اسلامی به شمار می ‌رود و نکوداشت سالگرد تاسیس این نهاد مقدس، در حقیقت تعظیم مبلغان و مجاهدان عرصه تبلیغ دین و تکریم فضیلت‌هایی است که در سایه اسلام به ملت بزرگوار ایران، عزت و سعادت بخشیده است.

وی افزود : فرا رسیدن اول تیرماه، سالگرد صدور فرمان حضرت امام خمینی (قدس سره الشریف) مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی را به همگان و به‌ویژه سنگربانان جبهه تبلیغ و توسعه فرهنگ دینی و مجموعه بزرگ سازمان تبلیغات اسلامی تبریک گفته و امید آن می‌رود که این سالروز خجسته، ‌نوید دهنده افق‌هایی روشن در عرصه اشاعه فرهنگ و معارف اسلامی در سال فرهنگ و اقتصاد برای جامعه باشد . با توجه به گستردگی فعالیت‌های تبلیغی و ضرورت توجه به مؤلفه‌های فرهنگ دینی و توسعه آن در سطح کشور، طی حکمی از سوی حضرت امام (ره) سازمان تبلیغات اسلامی در سال 1360 تأسیس و رئیس وقت این سازمان منصوب گردید.

حجت الاسلام  عارف آل کثیر در ادامه به فرازهایی از حکم حضرت امام خمینی(ره) در سال 1360 اشاره کرد و گفت : امام راحل می فرماید : « تبلیغات که همان شناساندن خوبیها و تشویق به انجام آن و ترسیم بدیها و نشان دادن راه گریز و منع از آن است از اصول بسیار مهم اسلام عزیز است .... انشا‌ء الله در محدوده توانتان نقاط کور و مجهول را برای مردم شریف ایران و جهان اسلام باز و  روشن نمایید و راه مبارزه علیه دشمنان اسلام را به مردم و بخصوص جوانان سلحشور نشان دهید....... این مسئله که نظام در اهداف خود جدی است و با هیچ کس شوخی ندارد و در صورت به خطر افتادن ارزش‌های مردمی با هر کسی در هر موقعیت قاطعانه برخورد می‌نماید باید به عنوان یک اصل خدشه ناپذیر برای تمامی دست‌اندرکاران و مردم تبلیغ گردد .

رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش در ادامه به فرازی از بیانات مقام معظم رهبری در سال های 1371 و 1380 پیرامون سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و خاطر نشان نمود ؛ مقام معظم رهبری  فرموده است : « بر همه مسئولان محترم آن سازمان و بر همه دست‌اندرکاران تبلیغات اسلامی لازم است به دشمنی‌های بی‌درنگ استکبار با اسلام ناب، توجهی هوشمندانه داشته و ترفندهای آنان را برای تحریف حقایق و زشت نشان دادن چهره‌های پاک این آئین مقدس، به درستی بشناسند و فراخور تلاش بی‌امان دشمن کمر به تبیین حقایق اسلام و معرفی این آئین نجاتبخش ببندند...... شما امروز با ابزارها و شیوه‌های بسیار پیشرفته دشمن و تبلیغات گسترده و امکانات بی‌حدوحصر که در کینه‌توزی با اسلام و معارضه با بیداری اسلامی به کار می‌رود، روبرو هستید و باید از همهز توکل و توان مقدس خود و ظرفیت علمی و تبلیغی کشور و به خصوص  حوزه‌های علمیه بهره‌ گیرید و وظیفه تاریخی خود را که بی‌شک با نصرت الهی و پیروزی حق همراه خواهد بود به بهترین شیوه به انجام رسانید....... هدف عمده سازمان تبلیغات اسلامی آن است که اندیشه تابناک اسلام را در همه زمینه‌های مورد نیاز، در معرفی دید روشن‌بینانه عموم مردم، بخصوص جوانان قرار دهد....... امروزه با توجه به گستردگی و تنوع ابزارهای ارتباطی، تبلیغ همه جانبه دین تلاش گسترده و نگاه همه‌جانبه و بینش وسیع و نافذ و انسان‌های مجرب و کارآزموده را می‌طلبد. در این راه دانش، هنر، فن‌آوری و تازه‌های روز به روز جهان ارتباطات  باید بهره گیرد....... نسل جوان ایران اسلامی ذخیره سرشاری از ایمان و شوق و طراوت و استعداد است، مسئولان تبلیغات دینی کشور باید پاسخگوی این ظرفیت و نیاز عظیم باشند.

وی در ادامه به فرازی از وظایف و مأموریت های اساسی تبلیغات اسلامی پرداخت و یادآور شد : «زمینه‌سازی برای سازمان یافتن نیروهای مؤمن و پیدایش تشکل‌های لازم و برنامه‌ریزی و هماهنگی به منظور هدایت و تقویت نهادهای دینی و مردمی ..... تلاش در جهت احیاء و اشاعه معارف دینی، فرهنگ و تاریخ تشیع از همه راه‌های ممکن با تأکید بر وحدت تمام مذاهب اسلامی، با همکاری مراجع و نهادهای ذیربط ...... تحقیق و بررسی درخصوص تبلیغات سوء و تهاجم فرهنگی دشمنان و شناسایی و تحلیل ترفندهای تبلیغی علیه اسلام و انقلاب اسلامی و طبقه‌بندی آنها با اتخاذ تدابیر لازم در جهت خنثی‌سازی آنها و تنویر افکار عمومی در زمان مقتضی ......مقابله با فرهنگ منحط بیگانه و نفی آن با شناسایی نقاط ظعف و آسیب‌پذیر.... برنامه‌ریزی، زمینه‌سازی و انجام اقدامات لازم برای هرچه فعالتر شدن اقشار اجتماعی تأثیرگذار  از جمله: روحانیون، دانشگاهیان، معلمان و هنرمندان در جهت رشد فرهنگ اسلامی و مقابله با آثار نامطلوب فرهنگ‌های بیگانه..... تلاش سازمان یافته جهت گسترش مشارکت‌های حمایتی و مالی مردم و نهادها و دستگاه‌های اجرایی برای توسعه فرهنگ دینی و شعائر اسلامی و.....» فرازی از وظایف و مأموریت های اساسی تبلیغات اسلامی به شمار می آیند .

عارف آل کثیر در ادامه به اولویت‌های اجرایی سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و تصریح نمود : «ساختار سازمانی ـ منابع انسانی ـ نظام برنامه‌ریزی ـ پژوهشی و آموزشی ـ فعالیت های فرهنگی و تبلیغی ـ فعالیت‌های قرآنی و اطلاع رسانی » از اولویت هایی اجرایی سازمان و «جلب مشارکت‌های مردمی در اجرای برنامه‌ها ـ انجام بررسی‌های جامع به منظور تنظیم سیاست‌ها، برنامه‌ها و انجام فعالیت‌ها به منظور شناسایی فرصت‌ها و توانمندیها و استفاده مناسب از ظرفیت‌ها جهت خدمات‌رسانی بیشتر به نسل جوان ایران اسلامی ـ تلاش برای افزایش سهم اعتبارات بخش فرهنگ به ویژه در حوزه فرهنگ دینی ـ برقراری ارتباط مؤثر با دستگاه‌ها و نهادهای مردمی به منظور بهره‌گیری از امکانات و حمایت‌های آنان ـ بکارگیری نیروهای مخلص و مؤثر فرهنگی در تشکل‌ها، هیئات و انجمن‌های اسلامی در اجرای برنامه‌ها ـ تمرکز زدایی در اجرای برنامه‌ها با هماهنگ‌سازی واحدهای سازمانی در سطوح مختلف و مشارکت در تصمیم‌گیری از طریق اجرای نظام تصمیم‌گیری در سازمان و استفاده از توان تخصصی و کارشناسی شوراها، کمیسیون‌ها و کمیته‌ها و برگزاری جلسات کارشناسی و تخصصی با حوزه‌های ستادی، صفی و اجرایی » از  اصول سیاست‌های اجرایی سازمان می باشد .

حجت الاسلام  عارف آل کثیر در ادامه به شاخصه ها و زیر مجموعه های تخصصی اداره ی تبلیغات اسلامی اشاره کرد و یادآور شد : شورای هیئات مذهبی که در هر شهرستان متشکل از 5 نفر می باشند ، بستر سازی و ثبت نام هیئات مذهبی را بر عهده دارند ـ کانون مداحان و شاعران آیینی در حال حاضر در بخش مداحان از بین 1500 مداح خواهر و برادر توانسته است 600 مداح را ثبت نام  نماید و به آنها کارت  بدهد اما متأسفانه در بخش شاعران آیینی تاکنون  گامی را بر نداشته و این در حالی است که شهرستان شوش در این بخش با وجود  مقبره ی دعبا ابن علی خزایی و این که در هر جشنواره و همایشی در سطح بین المللی و ملی شاعری از این دیار شعری را می سراید به جرأت می توان گفت مهد شاعر پروری خصوصا در زبان عربی می باشد و به امید خدا در نظر داریم  این بخش را نظر فعال کنیم .

رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش همچنین  یادآور شد : انجمن های اسلامی یکی دیگر از زیر مجموعه های ما هستند که در بخش بازار فعال و پویا است اما متأسفانه در بخش های کارگری و کارمندی   غیر فعال می باشد که فعال کردن این دو بخش  در جهت نشر معارف اسلامی  در دستور کار ما قرار دارد .

وی در ادامه به مؤسسات علوم قرآنی اشاره کرد و اظهار داشت : در مقوله ی علوم قرآنی  باید گفت که 200 حافظ کل قرآن  داریم که توسط 6 مؤسسه ی  علوم قرآنی پرورش یافته  و در این راستا 12 روحانی مستقر در روستاها داریم که  در ریشه کنی آسیب های اجتماعی  و انجام کارهای فرهنگی و با نشست هایی که برگزار می کنند  معضلات را به صفر رسانده و در رشد فرهنگی  تأثیر گذار بوده اند .

حجت الاسلام آل کثیر در ادامه به  فعالیت هیئات مذهبی اشاره کرد و گفت : ما به دنبال  ابلاغ و دستورالعمل نیستیم  چون هیئات مذهبی به صو.رت خود جوش و مردمی  کار خود را انجام می دهند  و ما باید یکی سری مشکلات آنها را بررسی نموده و سعی  کنیم که آنها را مرتفع نماییم  ، یواش یواش به ماه  محرم الحرام نزدیک می شویم و امیدوارم تا آن زمان ویروس منحوس کرونا  ریشه کن شده باشد تا « هیئات مذهبی ـ روحانیون ـ مبلیغین ـ مداحان  و شاعران آیینی» که همانند رشته های به هم پیوسته هستیم  زیر نظر اداره ی تبلیغات اسلامی  حرکت کنیم . ما با مدیریت سازمان تبلیغات اسلامی استان خوزستان  در ارتباط هستیم و با برنامه ریزی اصولی  امیدواریم که بتوانیم  نسبت به سال های گذشته برنامه های بهتری را انجام دهیم . باید کار تبلیغی دست خوش حاکمیتی نباشد بلکه مردم باید در این زمینه کار کنند  ، نباید به مردم امر و نهی کرد ؛ زمانی که پیامبر(ص) برای حفر خندق می آمد بالای سر مردم نمی ایستاد که فقط دستور بدهد بلکه در کنار مردم و همراه با مردم خود اقدام به کندن خندق می نمود ، ما هم باید در کنار مردم باشیم و دوشادوش آنها در رفع مشسکلات گام برداریم .

رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش در ادامه به معرفی شاخصه ی شوش از نظر مذهبی اشاره کرد و خاطر نشان نمود : با وجود حرم مطهر حضرت دانیال نبی(ع)  شوش از نظر مذهبی پنجمین شهر مذهبی ایران و سیزدهمین شهر مذهبی جهان است  و به همین دلیل هر ساله در 28 صفر و اربعین حسینی  می بینید که شوش میزبان عزادارانی حسینی از نقاط مختلف استان خوزستان است و از  ایتدای حوزه ی استحفاظی شوش از مسیرهای اهواز ـ دزفول و اندیمشک  هیئات مذهبی  اقدام به برپایی  تکایا می کنند و از زائرین اباعبدالله الحسین(ع) پذیرایی می نمایند لذا من امسال از خبرنگاران این انتظار را دارم که فعالیت های هیئات مذهبی را در نشریات خود پوشش دهند که خستگی از تن هیئات مذهبی به درآید .

حجت الاسلام و المسلمین عارف آل کثیر در بخش پایانی سخنان خود به فعالیت هیئات مذهبی در بخش مبارزه با ویروس منحوس کرونا اشاره کرد و تصریح نمود : هیئات مذهبی شهرستان شوش از همان ابتدایی با تشکیل گروه های جهادی در کنار سپاه اقدام به گندزدایی و ضدعفونی خیابان ها و معابر نمودند و سپس طی سه مرحله به تهیه و توذیع بسته های معیشتی بین نیازمندان پرداختند و اداره ی تبلیغات اسلامی نیز همین فعالیت ها را داشته و الان در هفته ی تأسیس تبلیغات اسلامی در نظر دارد 1500 ماسک و بیش از 70 بسته ی بهداشتی را در سطح شهر بین مردم توزیع نماید .

در پایان به هر خبرنگار حاضر در این نشست خبری از طرف حجت الاسلام عارف آل کثیر رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش ، چهار جلد کتاب به نام «اناقتیل العبره ـ مردان عصر ظهور ـ جلد 19 و جلد 23 نمایشنامه های کوتاه  ویژه ی دانش آموزان دوره ی اول متوسطه و یک عدد سی دی نرم افزار مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات» اهدا گردید .

 



:: بازدید از این مطلب : 892
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.