رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان گفت : از تمام اندیشمندان و بزرگوارانی که ایده ی اجرایی برای ب
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 64
:: باردید دیروز : 118
:: بازدید هفته : 3407
:: بازدید ماه : 6366
:: بازدید سال : 19055
:: بازدید کلی : 296193
نویسنده : عباس کرم الهی
چهار شنبه 21 خرداد 1399

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

استان خوزستان با حمایت های مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همراهی معاونت محترم هنری و با بهره گیری از حمایت های مدیران و مسئولان شهرستان های استان در سال های اخیر ببشترین آمار برگزاری رویدادها وجشنواره ها و تولیدات نمایشی را به نسبت سایر استان های کشور داشته است .

 اما متاسفانه در ماه های اخیر وبا شیوع ویروس منحوس کرونا و عدم امکان اجراهای نمایشی و برگزاری تجمع، برگزاری رویدادهای نمایشی دچار وقفه شده و دلواپسی ما این است که پیکر نهال تئاتر در این شرایط و شاید به بهانه کرونا و تعطیلی جشنواره ها و فعالیت ها و رویدادهای تئاتری نحیف شود.

چون تجربه به ما ثابت کرده که تا رویدادی تعریف نشود هیچ حمایت مالی از ارگان ها و ادارات و مسئولین استانی و شهرستانی نمی شود جذب کرد و بهانه ی سرفصل حمایتی سایر ادارات  از جمله شهرداری ها و ارگان های شهرستانی برای پرداخت های حمایتی مالی و لجستیکی قطعا برگزاری یک رویداد است و لاغیر .

اما به گمانم چاره رهایی از این رخوت برگزاری رویدادها با رویکرد جدید و بر طبق شرایط کرونایی و طبق سنوات گذشته و در همان تاریخ و زمان و مکان برگزاری همه ساله است که البته با توجه به شرایط حاد کرونایی می توان شیوه ی اجرایی آنها را تغییر داد و به سمت «پژوهش، آموزش،  تولید محتوا و نگارش نمایشنامه و یا حتی بهره گیری از فضای مجازی وگاها طولانی تر کردن مدت زمان برگزاری یک رویداد» جهت زمان بندی های دراز مدت تر برای میزبانی به تفکیک از گروههای مدعو  گام برداشت .

که البته باید برای هر جشنواره با توجه به سیاست ها و خط مشی کلی  آن جشنواره با تشکیل «کار گروه های مشورتی» با حضور فعالین شهر میزبان و هیأت رئیسه ی انجمن هنرهای نمایشی استان و نماینده معاونت هنری اداره کل بایستی نسخه ای مختص همان جشنواره تهیه و اجرایی گردد و نمی توان نسخه ای واحد برای کل جشنواره های استان نوشت.

چون وقفه در برگزاری مستمر یک رویداد گاها به تعطیلی آن  رویدادبا قدمت خواهد انجامید در این شرایط بد مالی که دولت ها منتظر حذف مازاد هزینه ها هستند و تئاتر به این بهانه کرونا می تواند مازادترینشان  باشد برای حذف همیشگی متاسفانه.... پس می شود «طرحی نو در انداخت» در برگزاری رویدادها و جشنواره های تئاتری .

در فروردین امسال وقتی شعار سال انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان را در روز جهانی تاتر سال ۹۹ در درگاه منتشر کردیم و سال ۹۹تئاتر خوزستان را سال در انداختن طرحی نو در شاکله وشیوه برگزاری جشنواره های تئاتری  نام گذاری کردیم شاید این روزهای حاد کرونایی را به این گونه متصور نبودیم اما هم اکنون و با وجود این مشکلات همه گیری این بیماری و به درازا کشیدنش محتمل تا پایان سال به گمانم جدی تر و اندیشمندانه تر اکنون باید به این شعار سال تئاتر استان خوزستان پرداخت و با انتشار فراخوان تحقیقاتی از تمام اندیشمندان و بزرگوارانی که ایده ی اجرایی برای تغییر در شاکله و شیوه ی اجرایی برای برگزاری رویدادها و جشنواره های تئاتری در این شرایط کرونایی دارند یاری جست تا راه برون رفتی از این خمودگی و رخوت کرونایی که این روزها گریبانگیر هنر متعالی اما همیشه مظلوم تئاتر شده است پیدا کرد.

باشد که به هم رایی و مشاوره اهل فن بتوان ایده های اجرایی برای حفظ سنوات برگزاری رویدادهای تئاتری در این شرایط کرونایی یافت وگرنه تعطیلی حتی یک ساله یک رویداد با قدمت خدای ناکرده ممکن است به قطع حمایت های سایر ارگان ها وادارات استانی و شهرستانی از آن رویداد و درنهایت تعطیلی همیشگی اش ختم بشود.

پس باید به همفکری طرحی نو در شاکله و شیوه اجرایی برگزاری جشنواره ها و رویدادهای تاتری انداخت ان شاالله

محمد یاقوت پور

رییس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان



:: بازدید از این مطلب : 458
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.