مردم شوش به جای در خانه ماندن از ویروس منحوس کرونا مهمان نوازی می کنند
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 19
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 3363
:: بازدید ماه : 6322
:: بازدید سال : 19011
:: بازدید کلی : 296149
نویسنده : عباس کرم الهی
شنبه 3 خرداد 1399

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

در حالی که پنجشنبه ی هفته ی گذشته شهرداری و نیروی انتظامی شهرستان شوش در خیابان های اطراف آستان مقدس حضرت دانیال نبی(ع) مانور سلامت را برگزار کردند ، اما ساعت 10:30 صبح روزشنبه3 خردادماه 1399 در اطراف حرم شلوغی جمعیت به حدی زیاد بود که به سختی می شد چند متر را طی کرد .

به گزارش شوش نیوز ؛ شلوغی خیابان ها و جاده های ضلع شرقی  و غربی حرم دانیال نبی(ع) و خیابان دکتر شریعتی(چهار دستگاه) مملو  از تجمع مردم برای خرید عید سعید مذهبی فطر بود و این  نشان از خردادی پردردسر برای این دیار است که متاسفانه روزانه شاهددست کم 30 نفر متبلا به ویروس کرونا می باشد و به همین دلیل جدی نگرفتن مردم ، شوش در ردیف سوم جدول کرونا در سطح استان خوزستان قرار گرفته است .

ضمن قدردانی از دست اندرکاران ستاد مبارزه با کرونای شهرستان شوش که شبانه روز برای رهایی این دیار از ویروس منحوس کرونا تلاش می کنند ؛ اما وقتی که مردم در خانه ماندن را فراموش کرده اند ، بهتر است برای سلامتی مردم ، شغل های پر خطر و حتی کم خطر را حداقل تا بعد از عید سعید فطر و حتی المقدر تا جمعه 9 خرداد 1399 تعطیل نمود تا  خیابان ها خلوت شود .

سخنی با مردم ولایتمدار شهرستان شوش :

به یاد داشته باشیم وقتی که دیگر استان ها با ویروس کرونا این مهمان ناخوانده دست و پنجه نرم می کردند مردم خوزستان و شهرستان شوش در آخرین صدر جدول مبتلایان به ویروس کرونا قرار داشتند ، اگر هم در روزهای اول یکی دو نفر مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان شوش مشاهده می شد اشخاصی بودند که از دیگر استان ها به شوش سفر کرده بودند ، زمانی هم که طبق مصوبه ی مرکز بهداشت اقدام به مسدود شدن خیابان های اصلی شد و مغازه های پر خطر نعطیل گردید ، باز آمار شهرستان شوش در رده های پایین جدول قرار داشت ولی از روزی که مغازه ها باز شد ، «مزار شهدا شلوغ گردید ـ خیابان ها مملو از جمعیت گشتبه طوری که انگار این ویروس اصلا وجود نداشته است و از طرفی مغازه داران در محیط کاری خود فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکرده و فقط به فکر جذب مشتری هستند تا تلافی آن چند روز تعطیلی را داشته باشند .

اگر یک سال برای فرزندان خود لباس و کفش نخریم واگر یک سال بر روی سفره ها شیرینی و نقل و نبات و تنقلاب نداشته باشیم بهتر است یا برای خرید این اقلام با حضور در خیابان هایی که جای سوزن انداختن هم وجود ندارد خود را مبتلا به این ویروس منحوس کنیم ؟ خودتان قضاوت کنید . از آن گذشته اگر هم به خیابان های شلوغ می روید چرا خود را مجهز به ماسک و دستکش نمی کنید ؟ کی قرار است این ویروس را جدی بگیرید ؟ آیا دوست دارید «فرزند ـ همسر ـ پدر ـ مادر ـ خواهر و برادرتان » جلوی چشمتان بمیرند و از این دنیا پر بکشند؟ به جرأت می تواند گفت شاید چنین مصیبت هایی هم ما را از خواب بیدار نکند .

درست است که مردم خوزستان و شهرستان شوش  هم خونگرم و هم مهمان نواز هستند ؛ درست است که شهرستان شوش با فرهنگ غنی و اصیل و هفت هزار ساله در کل جهان معروف است . اما مهمان نوازی یعنی از خودت برای راحتی مهمان مایه گذاشتن . و به قول دهخدا:« مهمان نوازی یعنی تیمارداری و تعهد و اهتمام کردن در کار مهمان.» یعنی خودت بر زمین سخت بنشینی و مهمانت بر فرش نرم. یعنی خودت گرسنه بمانی و مهمانت سیر. یعنی خودت سالم و سلامت باشی تا بتوانی از مهمانت پذیرایی کنی ؛خلاصه همه جوره تلاش کنی تا مهمانت راحت و در کمال آسایش باشد. الان همان مفهوم مهمان نوازی می گوید: « خودت را از دیدار دوستان و خویشانت محروم کن تا سلامت بمانند و سلامت بمانید.» نه این که از ویروس منحوس کرونا مهمان نوازی کنی که هم سلامت خود را به خطر بیاندازی و هم باعث زحمت بیش از حد پزشکان و پرستاران در تنها بیمارستان این شهرستان شوی .

مهمان نوازی کرونایی یعنی به خانه من نیا چون نمی خواهم در این مسیر و برای این سنت پسندیده . باستانی بیمار شوی. یا خدای نکرده جانت را از دست بدهی. پذیرایت نخواهم بود چون می خواهم سلامتی به تو تعارف کنم.

در خیابان های اطراف حرم دانیال نبی(ع) از هر کس که می پرسیم چرا در این وضغیت از خانه بیرون آمده ای می گفت : « این یک سنت دیرینه و کهن مذهبی است که باید تحت هر شرایطی برگزار شود » برخی هم یاآور شدند  : « ما بچه دار هستیم ، بچه ها منتظر چنین روزی هستند تا ما برای آنها لباس و کفش بخریم» , این درست و این را هم قبول داریم زمانی که خودمان هم بچه بودیم پدر و مادر برای عید سعید فطر لباس  و کفش برایمان می خریدند  ولی باید بدانیم اولویت اولمان امسال سلامتی است نه خرید لباس و کفش . این دیو سیاهی و پلیدی قطعا از شهرمان بیرون خواهد رفت. درست است که شوش الان جز شهرهای پر خطر استان خوزستان است  اما اگر بخواهیم شهر خود را از خطر دور کنیم تنها راه چاره ماندن در خانه است .

اما سخنم با مسئولین :

اگر این مردم خرید لباس و کفش و تنقلاب را بر سلامت خود ترجیح می دهند پیشنهاد می دهمستاد مبارزه با کرونا  با قوه ی قهریه وارد شود و برای خرید روزمره ی هر خانوار ؛ فردی را مشخص کرده و کارت ترددی صادر کنند و از مغازه دارانی که به مردم خدمات رسانی می کنند هم تعهد گرفته شود که خود را ملزم به استفاده از ماسک و دستکش نموده و تعهد دوم این که در محیط کاری خود فاصله گذاری اجتماعی را در نظر داشته و از فروش اجناس به افرادی که از ماسک و دستکش استفاده نمی کنند خود دادری نمایند .چون  ما می خواهیم بعد از این روزهای تاریک و سیاه ، سال های سال کنار هم باشیم و عید سعید فطر ، عید غدیر خم ، عید قربان و عید نوروز را به یکدیکر تبریک  بگوییم.



:: بازدید از این مطلب : 1808
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.