همزمان با نخستین روز از هفته دفاع مقدس مراسم رژه نیروهای مسلح در شوش برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 23
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 3367
:: بازدید ماه : 6326
:: بازدید سال : 19015
:: بازدید کلی : 296153
نویسنده : عباس کرم الهی
شنبه 31 شهريور 1397

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

از ساعت 8:30 صبح روز شنبه 31شهریور1397 که به عنوان «روز اقتدار و صلابت» نام گزاری شده است ، مراسم رژه ی نیروهای مسلح در گلزار شهدای شوش برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ این رژه هم‌زمان با سراسر کشور به منظور تجدید میثاق با شهداء و بیعت مجدد با مقام عظمای ولایت  ؛ با اتحاد و همدلی ، گوشه‌ای از توانمندی‌ها و اقتدار نظامی نیروهای مسلح شهرستان شوش را به رخ دشمن کشاندند.

این مراسم با ادای احترام مسئولین به مقام شامخ شهدای گرانقدر آغاز و پس تقاضای سان دیدن فرمانده ی میدان ، « امام جمعه ی موقت ، نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی ، فرمانده ناحیه ی سپاه ، فرمانده نیروی انتظامی ، فرماندار ، نماینده ی ولی فقیه در سپاه ناحیه ی شوش » در مسیر 1500 متری از نیروهای مسلح سان دیده شد و پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط سروان صیادی ، با پخش سرود جمهوری اسلامی مراسم سان و برافراشته شدن پرچم سه رنگ مقدس جمهوری اسلامی برگزار شد .

سروان پاسدار علیرضا ایمانی فرمانده ناحیه ی سپاه شوش ، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره ی ایثارگرها ، رشادت ها و جانفشانی های مردان با غیرت و زنان شیردل در طول هشت سال دفاع مقدس که درس جوانمردی ، شهادت و شهامت را از مکتب سید الشهداء آموخته بودند ؛ اظهار داشت : جا دارد یاد و خاطره ی همه ی شهیدان از « دوره ی پیروزی انقلاب اسلامی ، هشت سال دفاع مقدس ، شهدای هسته ای ، شهدای ترور ، شهدای مدافع حرم و نظم و امنیت » خصوصا شهدای گرانقدر شهرستان شوش را گرامی بداریم و  بدانیم که دفاع مقدس به ما می آموزد که با بهره گیری از تجربیات رزمندگان در روزهای سخت نبرد با دشمن در ایستادگی و مقاومت در برابر تحریم ها نهراسیم .

وی افزود : دفاع مقدس به ما می آموزد که با « اتحاد ، صداقت ، برادری ، تلاش و پشتکار » می توانیم مشکلات را مرتفع نموده و به فرموده ی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای «مدظله العالی» بن بستی برای ما وجود ندارد .

سروان ایمانی سپس به مورد شعار هفته ی دفاع مقدس  اشاره کرد و خاطر نشان نمود : ما توانستیم با دست خالی جلوی دشمن تا دندان مسلح را بگیریم ، ما توانستیم با اتکا و با اعتماد به جوانان دشمن متجاوز را تنبیه کنیم ، ما توانستیم در آن روزهای سخت و حماسه دست جهانخواران و دشمنان را از این مرز و بوم کوتاه کنیم . و امروز هم این فرهنگ ناب دفاع مقدس که از مکتب عاشور نشأت گرفته است ؛ راه حل مشکلات است و برای برون رفت از مشکلات مکتب و فرهنگ عاشورا توصیه می شود .

وی افزود : این فرهنگ دفاع مقدس بود که برادران ما در «عراق ، سوریه ، لبنان ، یمن و.... » توانستند بر دشمنان خود پیروز شوند ؛ ما در سال‌های دفاع مقدس ناچار به واردات سیم خاردار بودیم، اما امروز توانستیم در صنعت نظامی  جزو 10 کشور اول موشکی باشیم . ما از قدرتمند‌ترین کشورها در زمینه ی قدرت دفاعی ، علمی و فناوری هستیم و توانستیم دشمنانمان را صدها کیلومتر پیش از مرزهای کشورمان نابود کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه ی شوش در تکمیل سخنان خود تصریح نمود : امروز اگر به جوانان و نیروهای داخلی اعتماد داشته باشیم  هیچ مشکلی لاینحل نخواهد ماند به فرموده ی مقام عظمای ولایت « نسل جوان و پرافتخار این سرزمین، پرچم استقلال، عزت، عظمت و شرافت ایران را بلندتر از هر زمان دیگر به اهتزاز درخواهد آورد » و ان شاءالله با « فرهنگ ایثار و شهادت ، ایستادگی و مقاومت » همانگونه که در آیه ی 112 از سوره ی هود آمده است : « فَاستَقِم كَما أُمِرتَ وَمَن تابَ مَعَكَ وَلا تَطغَوا  إِنَّهُ بِما تَعمَلونَ بَصيرٌ /// پس همان‌گونه که فرمان یافته‌ای، استقامت کن؛ و همچنین کسانی که با تو بسوی خدا آمده‌اند (باید استقامت کنند)! و طغیان نکنید، که خداوند آنچه را انجام می‌دهید می‌بیند! » در نبرد اقتصادی هم پیروز خواهیم شد .

حجت الاسلام عبدالرزاق عفری امام جمعه ی موقت شهرستان شوش ضمن  عرض تبریک  هفته ی دفاع مقدس به کلیه ی نیروهای مسلح و  گرامی داشت یاد و خاطره ی شهدا گفت : از این که این مراسم در کنار شهدای هشت سال دفاع مقدس برگزار شده باید گفت که شهدا مایه ی افتخار و سربلندی ملت بزرگ ایران اسلامی هستند که دفاع جانانه ی آنان از مرزهای جمهوری اسلامی حفظ تمامیت اراضی کشور را به همراه داشته است و آرامش را برای ما به ارمغان آورند و همه ما باید قدردان این نعمت باشیم.

وی افزود : تا زمانی که فرهنگ ایثار و شهادت در بین مردم ما حاکم باشد هیچ قدرتی فکر تجاوز و تعدی به این مرزوبوم را نخواهد کرد. ما باید شهدا را سرلوحه کار خود قرار داده و راهشان پرافتخارشان را ادامه دهیم تا بتوانیم جواب خون شهدا و فداکاری ایثارگران را بدهیم.

امام جمعه ی موقت شهرستان شوش در پایان  اظهار نمود : به فرموده ی امام خمینی « جنگ یک نعمت برای ما بود » ‏‏آن قاطعیتی که امام (ره) به خرج دادند و جنگ را به عنوان یک «نعمت» برای مردم، تلقی‏‎ ‎‏کردند و مردم را برای یک بسیج آماده کردند، آنها(برنامه ریزان جنگ) مطمئن شدند که‏‎ ‎‏آن راه نظامی، به این شکل، قابل حل نیست.‏ ‏‏این که امام فرمودند: «جنگ نعمت است»، معنایش این نیست که ما دلمان‏‎ ‎‏می خواست جنگ بشود. برای یک جامعه ی پیرو پیغمبر(ص)، حالت این است که هر چه‏‎ ‎‏پیش بیاید، از آن می تواند به عنوان نعمت استفاده کند. چون توانستیم با این جنگ اسلام و مذهب اهل بیت(ع) را به تمام دنیا معرفی کنیم این یکی از نعمان جنگ بود .

ولی افزود : یکی دیگر از نعمت های جنگ این بود که میلیون ها رزمنده آموزش دیده ، پخته و آماده برای دفاع از کیان جمهوری اسلامی آماده شدند و با وجود آنها ایران امنترین نقطه ی دنیاست .

دکتر عدنان غزی فرماندار شهرستان شوش ضمن آرزوی صحت و سلامتی برای مقام معظم رهبری و عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و گرامی داشت یاد و خاطره ی شهدای هشت سال دفاع مقدس ؛ عنوان نمود : دفاع مقدس دفاع از ارزش ها بود ؛ می خواهم در یک جمله به دهم محرم یعنی روز عاشورا اشاره کنم ؛ در حالی که لشکریان یزید که برای شهادت امام حسین(ع) صف کشیده بودند و با حرکاتی سعی می کردن که یاران امام را تحریک کنندتا بگویند امام حسین(ع) جنگ را شروع کرد و با پرتاب نیزه در حالی که امام حسین(ع) و یارانش در حال خواندن نماز ظهر بودند ، اما همه می دانند که عمر ابن سعد با انداختن نخستین تیر، رسما جنگ را آغاز کرد و گفت: « نزد عبیدالله شهادت دهید که من نخستین تیر را رها کردم.» زمانى که عمر بن سعد تیر انداخت، سپاه ابن زیاد نیز شروع به تیر اندازى کردند. باران تیر از سوى کوفیان به سوى اصحاب امام حسین(ع) شدت گرفت و امام حسین(ع) فرمود: « اینها نماینده این قوم به سوى شماست؛ براى مرگى که چاره‌ای از پذیرش آن نیست، آماده باشید. پس از آن دو گروه بر یکدیگر حمله کردند و ساعتى از روز را به طور دسته جمعى با یکدیگر جنگیدند، به طورى که بنا به برخى اخبار پنجاه و اندى از اصحاب امام حسین(ع) به شهادت رسیدند.»

وی افزود : تأکید ما بر دفاع مقدس از این بابت است که ما فقط از خودمان دفاع می کنیم و تاکنون دفاع کرده ایم و هیچگاه جنگ طلب و زورگو نبوده و همیشه ان شاءالله به دنبال صلح و آرامش در منطقه هستیم ، اما به این نکته خوب باید توجه کنیم ؛ دشمنان ما در تمامی لحظات ؛ در تمامی ادوار و در تمامی فصول دست از این انقلابی بر نمی دارند که منشأ آن همان منشأ حرکت پیامبر اکرم(ص) ، امام علی (ع) ، امام حسین(ع) و دیگر ائمه ی اطهار(ع) بوده است ؛ بنابر این خواهشی که شما در حوزه ی نظامی و امنیتی دارم این است که هیچگاه دشمن دست از کارشکنی و جنگ های « اقتصادی ، روانی و نظامی » بر نمی دارد ؛ اما تنها راه برخورد با این پدیده ها فقط در ایجاد وحدت و همدلی است که «در دوران انقلاب  ، در دوران جنگ و در دوران سازندگی بعد از جنگ » داشتیم با همین وحدت و همدلی بود که به پیروزی رسیدیم .

دکتر غزی در پایان اظهار نمود : دشمن جنگ های متعددی را برای  ساقط نمودن انقلاب تجربه کرده است ؛ « جنگ نظامی  ، جنگ سیاسی ، جنگ روانی ، جنگ فرهنگی ، جنگ فضاهای مجازی ، جنگ اقتصادی» و قطعا جنگ های دیگری را در پیش خواهد گرفت و به فرموده ی امام خمینی (ره) « ما باید از همه ی طبقات ملت تشکر کنیم که این پیروزی تا اینجا به واسطه ی وحدت کلمه‏‏بوده است.»

دکتر سید راضی نوری نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی ضمن عرض تسلیت ایام حزن و اندوه محرم الحرام و عرض تبریک به مناسبت  فرا رسیدن هفته ی دفاع مقدس ، یاد و خاطره ی جبهه و جنگ را گرامی داشت و خاطر نشان نمود : قرآن کریم در آیه ی 60 از سوره ی انفال می فرماید « وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ وَآخَرِينَ مِنْ دُونِهِمْ لَا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ يَعْلَمُهُمْ  وَمَا تُنْفِقُوا مِنْ شَيْءٍ فِي سَبِيلِ اللَّهِ يُوَفَّ إِلَيْكُمْ وَأَنْتُمْ لَا تُظْلَمُونَ /// و شما (ای مؤمنان) در مقام مبارزه با آن کافران خود را مهیا کنید و تا آن حد که بتوانید از آذوقه و تسلیحات و آلات جنگی و اسبان سواری زین کرده برای تهدید و تخویف دشمنان خدا و دشمنان خودتان فراهم سازید و نیز برای قوم دیگری که شما بر (دشمنی) آنان مطلع نیستید (مراد منافقانند که ظاهرا مسلم و باطنا کافر محض‌اند) و خدا بر آنها آگاه است. و آنچه در راه خدا صرف می‌کنید خدا تمام و کامل به شما عوض خواهد داد و هرگز به شما ستم نخواهد شد.»

 

وی افزود : ما اگر تقویم و روزشمار انقلاب اسلامی ورق بزنیم ، یکی از سندهای این مرز و بوم و این ملت شریف و غیور و این مقام عظمای ولایت « دفاع مقدس » است ؛ دشمن پی برد که یک انقلاب تحت رهبری امام خمینی(ره) و ملتی که در پیشینه ی خود مبارزه ی سر سختی را در مقابل دشمنان استکباری داشته اند ؛ می خواست با تحمیل یک جنگ نابرابر این مبارزات را خاموش کنند ؛ لذا آمدند در مقابل نهال تازه کاشته شده ی انقلاب اسلامی که با خون هزاران جوانان به ثمر رسیده بود و این انقلاب را مانعی بزرگ برای اهداف خود می دیدند ؛ حزب بعث عراق را اجیر کرده تا به ایران حمله کنند غافل از این که این نهضت به رهبری امام خمینی(ره ) با وجود جنگ تحمیلی به دیگر کشورهای اسلامی صادر شد .

 

وی افزود : دشمن ترفندهای مختلفی را برای سرنگونی انقلاب اسلامی به کار گرفت  ؛ در جنگی که توسط صدام آغاز شد انواع  هواپیما ها از جمله « میگ ، میراژ ـ توپولوف ، سوخوی سوپر جت 100 ، آواکس ، سوپر اتاندارد ،آنتونوف » را در اختیارش گذاشتند و بیش از 34 کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم از نظر نیروی انسانی ، سلام و منابع مالی حمایتش کردند  ولی در مقابل ارتش نا آماده ی ما ، خیانت بنی صدر ، تحریم های نظامی و اقتصادی و یک رهبر و یک ملت بدون حامی و پشتیبان ، اما با توکل به خدا ، نیروی ایمان و ایجاد وحدت کلمه در مقابل این جنگ افروزان به پیروزی رسیدیم .

دکتر نوری به دیگر ترفندهای دشمن اشاره کرد و گفت : وقتی که دشمن دید به صورت مستقیم نمی تواند کوچکترین ضربه ای به ایران بزند با پرورش داعش آمدند نا امنی را در کشورهای « سوریه و عراق » را انداختند که دیدید در این ترفند هم با شکست مواجه شدند و اکنون توسط آل سعود شبانه روزی به مردم مظلوم و بی گناه یمن از زمین و هوا حمله می کند ولی کور خوانده اند  آنها نمی توانند اسلام و دین را از بین ببرند ؛ امام زمان(عج) سکاندار اصلی این نهضت اسلامی است و در حال حاضر ولایت فقیه در غیاب امام زمان(عج) این نهضت را رهبری می کند و انتظار ما از مسئولین عالی حکومت این است که فاصله های خود را با مردم کم کنند، اگر مردم در مقابله با محاصره ی اقتصادیو یا پایین آمدن ارزش پول ملی مشکلاتی را در زندگی خود احساس می کنند ؛ در مقابل مسئولین زندگی خود را با زندگی مردم تطبیق نمایند؛ ماشین های آخرین سیستم را سوار نشوند و الان که فرصتی برای ایجاد اتحاد و همدلی به وجود آمده است در کنار مردم باشند تا بتواند از این جنگ سخت اقتصادی نیز به سلامت عبور کنیم .

 

در این آئین یگان‌های نمونه نیروهای مسلح شامل « فرماندهان و درجه داران سپاه ناحیه شوش و نیروی انتظامی و گردان های مقاومت بسیج متشکل از گردان ها و گروهان های حوزه های شهید دانش ، سردار سرلشکر حسن درویشی ، سردار صفر احمدی ، سردار مجید بقایی ، مسلم ابن عقیل ، گر دان های 307 امام حسین و گردان شهید احمد حیاری از لشکر 7 ولیعصر(عج) ، بسیج عشایر ، کانون های بسیج مهندسین ، طلاب دانشجویی و دانش آموزی و گروهان های شهیده آمنه قربانی و شهید زهرا فاضلی خواهر از گردان های الزهرا و کوثر » توان دفاعی و نظامی خود را به نمایش گذاشتند.

یگان‌های حاضر در این مراسم پس از سخنرانی مسئولین ؛ مزار شهدای هشت سال دفاع مقدس را با گلاب شستشو داده و گلباران نمودند .

 

شایان ذکر است این مراسم حماسی و معنوی با حضور « حجت الاسلام عبدالرزاق عفری امام جمعه ی موقت شهرستان شوش ، دکتر سید راضی نوری نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی ، دکتر عدنان غزی فرماندار ، سروان پاسدار علیرضا ایمانی فرمانده ناحیه ی سپاه شوش ، سرهنگ حمیدرضا بهاروند فرمانده نیروی انتظامی ، مهندس یوسف زمانی شهردار شوش ، حجت الاسلام عبدالحسین چنانی رئیس حوزه ی علمیه ی امام محمدباقر(ع) ، مدیران و روئسای دستگاه های دولتی ، جمعی از خانواده ی معظم شهداء ، آزادگان و ایثارگران » برگزار شد.

 



:: برچسب‌ها: "هفته دفاع مقدس"گلزار شهدای شوش" سپاه" رژه نیروهای مسلح" ,
:: بازدید از این مطلب : 3477
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.