سومین مرحله ی رزمایش کمک مؤمنانه توسط سپاه ناحیه ی شوش برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :
نویسنده : عباس کرم الهی
یک شنبه 21 ارديبهشت 1399

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

همزمان با میلاد حضرت امام حسن مجتبی(ع) ، روز اکرام و تکریم خیرین ، سومین مرحله ی رزمایش کمک های مؤمنانه توسط سپاه ناحیه ی شهرستان شوش برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ ساعت 17 روز شنبه 20 اردیبهشت ماه1399 هم زمان با 15 رمضان 1441 هجری قمری سومین مرحله ی رزمایش کمک مؤمنانه در مصلی نماز جمعه با حضور سرگرد پاسدارسید عطااله موسوی نماینده ی اعزامی سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان ، امام جمعه ، فرماندار ، فرمانده ی سپاه ناحیه ی شهرستان شوش برگزار شد .

سرگردپاسدار علیرضا ایمانی فرمانده ی سپاه ناحیه ی شهرستان شوش ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت امام حسن مجتبی(ع) گفت : مرحله ی سوم کمک مؤمنانه در ستاد و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در سالروز میلاد کریم اهل بیت(ع) ، امام حسن مجتبی(ع) صورت گرفته که تاکنون 3000 بسته معیشتی توسط «اقشار مختلف جامعه ـ پایگاه های مقاومت بسیج ـ فرماندهان حوزه ها ، گردان های بیت المقدس ـ گروه های جهادی بسیج ـ بسیج جامعه ی زنان و رده های اقشاری بسیج» با هماهنگی کمیته ی امداد حضرت امام خمینی(ره) ؛ اداره ی بهزیستی و اقداماتی که در قرارگاه صورت گرفت تاکنون توانسته ایم تا امروز که مرحله ی سوم را پشت سر می گذاریم حدود5000 بسته ی معیشتی جمع آوری شده که زحمت جمع آوری این بسته ها به عهده ی برادران بسیجی با هدایت هایی که در قرارگاه به ریاست امام جمعه ، دکتر غزی فرماندار شهرستان شوش صورت گرفته و ان شاالله امروز هم این بسته ها را به نیازمندان تقدیم می کنیم .

وی افزود : مرحله ی چهارم این طرح کمک های مؤمنانه طبق برنامه ریزی در نظر است روز عید سعید فطر با حمایت خیرین و باز پایگاه ها و حوزه های مقاومت بسیج نسبت به جمع آوری کمک های مؤمنانه اقدامات لازم را به عمل آورند تا توانسته باشیم فرمان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای«مدظله العالی» محقق نماییم .

آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه و رئیس قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) ضمن شاکر بدون از خداوند متعال که بستر را برای آغاز سومین مرحله ی رزمایش کمک های مؤمنانه را مهیا نموده است  به یک حدیث  اشاره کرد تصریح نمود : پیامبر اکرم(ص) فرمود : « اهل الخیر فی لدنیا اهل الخیر فی الاخره ـ کسانی که در دنیا اهل خیر هستند در آخرت هم اهل خیر هستند » نه این که  منظور این باشد که در آخرت کرونایی وجود دارد و مؤمنان به توزیع برنج و سایر مایحتاج مشغول می شوند ؛ پس منظور از این حدیث چیست؟ از لسان پیامبر اعظم (ص) برای شما بگویم .

وی افزود : پیامبر(ص) فرمود : « کسانی که در این دنیا اهل خیر هستند در آن دنیا اهل بهشت هستند » حال چه کار خیرهای واجب نظیر « خمس و زکات» و چه به عنوان مواسات و همدردی با نیازمندان که  از حکمت های ماه مبارک رمضان است ؛ این اشخاص اهل بهشت هستند و در روز قیامت به این عزیزان خطاب می شود «یا اهل الخیر انِ کم کنتم فی الدنیا من اهل الخیر» شما در دنیا اهل خیر بودید ، بیایید در آخرت هم اهل خیر باشید . کاری که شما در آخرت می توانید انجام دهید چون حسنات شما زیاد است بیایید قسمت هایی از این حسنات را هم بین افرادی که در آخرت گناهانشان سنگین تر و حسناتشان کمتر  است توزیع کنید و مقداری از حسنات خود را در کفه ی میزان  حسنات آنها بگذارید .

امام جمعه ی شهرستان شوش در تکمیل سخنان خود اظهار داشت : کسی که در این دنیا خیلی راحت در راه خدا بذل و بخشش داشته است در آخرت هم بذل و بخشش می کند و عده ی زیادی اینها که مسلمان بودند لیکن گناهانشان بر حسنات آنها می چربید به برکات حسنات اهل خیر آنها هم حسناتشان سنگین می شود .

آیت الله  امام افزود : ممکن است این سئوال در ذهن شما خطور کند که این بسته های معیشتی را خیرین  داده اند و لذا ما یک ریال هم برای تأمین این بسته ها هزینه نکرده ایم چون وضع مالی ما در آن حد نیست که کمک کنیم ؛ پس این خیرات  فقط متعلق به آنهاست ؛ در جواب این سئوال بگویم که امام صادق(ع) می فرماید « در صدقه هفت دست اجر و ثواب می برند » وقتی فردی صدقه ای به شما داد و گفت این صدقه را به یک فقیر بده و آن نفر هم به صورت مستقیم فقیری را سراغ نداشت و آن کار را به یکی دیگر از دوستان واگذار نمود ؛ آن شخص مبلغ را به همسایه واگذار کند و خلاصه این مبلغ پس از این که به دست هفت نفر رسید و در نهایت به یک فقیر رسید بدانید که آن هفت نفر  در این ثواب به یک اندازه شریک هستند و صدقه این نیست که مثلا من چند تومان به یک فقیر کمک کنم بلکه حتی اگر آن مبلغ را به یک ضعیف از نظر مالی برسانیم ؛ حتی اگر بحث مالی نباشد و فردی که از نظر جسمی توان بلند کردن یک وسیله را ندارد و شما به آن فرد کمک کنید که وسیله را به مکان مورد نظر برساند و یا دست یک نابینا را بگیرید و به آن سوی خیابان برسانید ؛ هر گونه مدد و کمک و یاری همان ثوابی را دارد که صدقه دادن دارد و هر صدقه 79 بلا را دفع می کند ؛ در واقع این کار مؤمنانه ای که شما انجام داده اید همان ثواب را برای شما در آخرت دارد .

امام جمعه ی شهرستان شوش در پایان از مردم ولایتمدار شهرستان شوش خواست تا ماندن در خانه به شکست دادن کرونا همکاری کنند و یادآور شد : همه ی مردم ، عشایر غیور به این حرف من که به عنوان «تکلیف الهی ، شرعی و اجتماعی » است ، باید از «  تجمعات ، عروسی ها ، عزاداری ها » که نتیجه اش این خواهد بود که سلامت جامعه به خطر بیافتد و روز به روز بر مبتلایان به ویروس منحوس کرونا افزود شود ، اکیدا باید اجتناب کنیم ؛ چون اگر به خاطر این بی توجهی ها یک نفر به خاطر کرونا فوت کند روز قیامت باید جوان خونش را بدهیم .

وی افزود : مگر شما فتاوای مراجع تقلید را مطالعه نمی کنید؟ مراجع می گویند اگر خونی به خاطر سهل انگاری و بی توجهی فرد یا افرادی ریخته شود  حداقل دیه دارد چون همانند یک قتل عمد حساب می شود و سبکترین جزا دیه است ما هم که این دیه را پرداخت نمی کنیم لذا باید روز قیامت جوابگو باشیم . این ویروس شوخی بردار نیست در کل کشور آمار رو به کاهش است ، امروز زیر 50 نفر فئتی داشتیم  که متأسفانه اکثر این فوتی ها متعلق به استان خوزستان است ، اگر به خودمان نمی خواهیم رحم کنیم حداقل به خانواده  ی خود و دیگران رحم کنیم ؛ پس یک بار دیگر می گویم که فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنید و بی مورد از خانه ها بیرون نیایید .

فرماندار شهرستان شوش به عنوان آخرین سخنران ضمن تبریک میلاد حضرت امام حسن مجتبی(ع) و قدردانی از فرمانده ی سپاه ناحیه ی شهرستان شوش  گفت : « فاصله گذاری اجتماعی ، فاصله گذاری هوشمند و تمامی پیام ها و اطلاعیه هایی که پزشکان عزیز توصیه می کنند نیاز مهم جامعه ی ما برای حفظ سلامت مردم است» و نیاز بعدی ما کمک به اقشار آسیب دیده است که قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) به میمنت کریم اهل بیت(ع) نامگذاری شده نیاز ضروری جامعه ی ما و کمک به این افراد زیان دیده است .

وی افزود : به واسطه ی این کمک ها و خدماتی که در این راستا انجام می شود ؛ مشکلات اقشار کم درآمد و آسیب دیده ی اجتماعی و اقشاری که به واسطه ی ویروس منحوس کرونا آسیب دیده اند بحمدالله تأمین می شود .شکوه و عظمت این کار شاید در یک کتاب نگنجد ؛ آنهایی که ادعای دمکراسی داشتند ؛ آنهایی که مدعی بودند کشورهای پیشرفته ی دنیا هستند و ادعای آنها گوش جهانیان را کر کرده بود ، امروزه در تأمین کمترین مایحتاج از جمله « ماسک » عاجز مانده اند و قطعا عزیزان بیانات چند روز پیش مقام معظم رهبری را گوش دادند که ایشان فرمودند « ما حاضریم به آنها کمک کنیم . » به واسطه ی همین کمک های خیرخواهانه این بیماری منحوس قطعا از بین خواهد رفت .

دکتر عدنان غزی در ادامه خطاب به مردم ولایتمدار شهرستان شوش گفت : از مردمی که همیشه در صحنه ها حضور داشته اند و نظام و دولت را یاری داده اند ، در این ایام ماه مبارک رمضان و ما در پایان این ماه عید فطر را در پیش رو داریم ؛ انتظار دارم هر چند که برگزاری مراسم لیالی قدر بسیار واجب است اما بدانند که برگزاری این مراسم در شرایط کنونی برای جامعه ی ما بسیار خطرناک است بنابر این بیایند و کمک ها و نذوراتی که می خواهند در لیالی قدر هزینه نمایند و خدایی نکرده مردم و جامعه را با مشکل مواجه نمایند ؛ هزینه ها را در اختیار همین قرارگاه قرار دهند تا با خرید بسته های معیشتی به دست افراد نیازمند را در همین ایام حمایت کنند . لیالی قدر خیلی برای تمام مسلیمن مهم و ازشمند است اما اکنون با این وضعیتی که داریم  تمام علما و مراجع تقلید هم بر این عقیده است که می بایست به فکر سلامت جامعه باشیم .

شایان ذکر است در سومین مرحله از رزمایش کمک های مؤمنانه 1750 بسته ی معیشتی به ارزش ریالی هر بسته سه میلیون ریال شامل «یک کیسه برنج دانه بلند 10 کیلویی ـ دو بطر روغن مایع ـ دو قوطی رب گوجه ـ دو بسته ماکارونی ـ یک بسته سویا ، یک عدد مرغ و دو کیلوگوشت قرمز» توسط حوزه های مقاومت « سردار سرلشکر پاسدار شهید حسن درویشی ـ شهید دانش ـ سردار پاسدار شهید صفر احمدی ـ شهدای بخش فتح المبین ـ حوزه ی مقاومت دانش آموزی ـ حوزه ی مقاومت بسیج خواهران کوثر و پایگاه و کانون های تابعه » شبانه بین نیازمندان توزیع شد .

لازم به توضیح است سرگرد پاسدارسید عطااله موسوی نماینده ی اعزامی سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستاندر گفتگوی کوتاهی اظهار داشت : در مرحله ی قبلی گفته بودم سپاه ناحیه ی شهرستان شوش عالی عمل کرد و امروز در مرحله ی سوم می گویم شوش به نسبت  مرحله ی قبلی خیلی عالی تر نشان داد .



:: بازدید از این مطلب : 1066
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.