حجت الاسلام عفری گفت : امروز اگر همانند دوران جنگ نظامی اتحاد داشته باشیم از جنگ اقتصادی هم به سلامت
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 52
:: باردید دیروز : 118
:: بازدید هفته : 3395
:: بازدید ماه : 6354
:: بازدید سال : 19043
:: بازدید کلی : 296181
نویسنده : عباس کرم الهی
جمعه 30 شهريور 1397

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز جمعه 30 شهریورماه 1397 هم زمان با روز تجلیل از اسراء و مفقودین ، بعد از اذان ظهر ، نماز جمعه ی شهرستان شوش به امامت حجت الاسلام عبدالرزاق عفری در مصلای این شهرستان برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ امام جمعه ی موقت شهرستان شوش ضمن توصیه ی خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی ، همچون هفته ی گذشته خطبه ی اول را به برخی از گناهان زبان اختصاص داد و در خصوص عنوان نمود : سرزنش کردن  یکی از گناهان زبان است ؛ مشورت کردن در مورد شخصی که هیچ شناختی به آن ندارید به جا و منطقی است اما اگر نشناخته  فردی را مورد سرزنش قرار دهید  بدانید که گناه بزرگی  مرتکب شده اید .

وی در ادامه به تهمت زدن به عنوان یکی دیگر از گناهان زبان اشاره کرد و گفت : نسبت دادن سخن یا کاری ناحق و یا صفتی نادرست به یک نفر که موجب از بین رفتن آبروی او بشود ، تهمت است که بدترین نوع دروغ گفتن است .و تفاوتش با غیبت کردن این اسن که شخصی گناهی مرتکب شده باشد و فرد دیگر پشت سرش به دیگران عیوب وی را بگوید .

خطیب موقت نماز جمعه ی شهرستان شوش سپس به عواقب تهمت زدن اشاره کرد و تصریح نمود : تهمت زدن اثرات زیان باری را برای فرد و جامعه به همراه دارد ، از جمله « از بین رفتن عدالت اجتماعی ـ سلب اعتماد عمومی ـ هرج و مرج در جامعه و گسترش کینه و عداوت بین مردم» و خداوند در آیه ی 58 از سوره ی احزاب قرآن کریم درباره مجازات تهمت چنین می‌فرماید: «وَ الَّذِينَ يُؤْذُونَ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ بِغَيْرِ مَا اكْتَسَبُوا فَقَدِ احْتَمَلُوا بُهْتَانًا وَ إِثْمًا مُبِينًا /// و آنان که مردان و زنان باایمان را به خاطر کاری که انجام نداده‌اند آزار می‌دهند بار بهتان و گناه آشکاری را به دوش کشیده‌اند.» و هم چنین در آیه ی 112 از سوره ی نساء می فرماید : «وَ مَنْ يَكْسِبْ خَطِيئَةً أَوْ إِثْمًا ثُمَّ يَرْمِ بِهِ بَرِيئًا فَقَدِ احْتَمَلَ بُهْتَانًا وَ إِثْمًا مُبِينًا /// و کسی که خطا یا گناهی مرتکب شود سپس بی‌گناهی را متهم سازد، بار بهتان و گناهِ آشکاری بر دوش گرفته است.»

حجت الاسلام عفری  سپس  به سخن چینی و اثرات آن در جامعه اشاره کرد و گفت : سخن‌چین کسى است که حرف دیگران را به آن کسی که سخنی درباره‌اش گفته شده، می‌رساند. انسان سخن‌چین، در مجالس و محافل سراپا به گوش می‌نشیند؛ سپس به دنبال اغراض نابخردانه، آن سخنان را به ‌گونه‌اى دلخواه در گوشه و کنار نقل ‌کرده و زمینه‌های تفرقه را در جامعه فراهم می‌سازد. این عمل ناپسندکه در بیشتر موارد، مصداقی از غیبت است .در ‏اسلام از گناهان بزرگ شمرده شده و در قرآن کریم نیز به شدت مورد نکوهش قرار گرفته است، پیامدهاى دنیوی و اخروی نامطلوبى مانند: دشمنى و تفرقه، دشمنی با خدا، پذیرفته‌نشدن دعا و عذاب قبر نیز از آثار سخن‌چینی است. دقت در پیامدهای منفی سخن‌چینى و نقش ویرانگر آن در جامعه و خانواده‌ها، و همچنین عذاب‌ها و مجازات‌هاى الهى که در دنیا و آخرت بر آن مترتب است، می‌تواند نقشی بازدارنده در برابر سخن‌چینی داشته باشد. در مواردی که نقل سخن توطئه‌آلود دیگران بتواند از بروز حادثه و فاجعه‌ای برای فرد و یا اجتماع جلوگیری کند، نقل این سخنان برای آماده‌سازی تدبیرات لازم حرام نبوده بلکه گاه واجب می‌شود، اما این حالت استثنایی را نباید بهانه‌ای قرار داد تا هر سخن‌چینی مذمومی را با آن توجیه کنیم.

وی در ادامه به نا دیده گرفتن کار نیک اشاره کرد و خاطر نشان نمود : شما اگر  کار خوبی انجام می دهید  و فرد مقابل ناسپاس باشد  در حق کسی که به او خوبی کرده جفا نموده است ، لعنت خدا بر کسی که « معروف» را از بین می برد  که به عبارتی می تولند گفت چنین شخصی راهزن  معروف است .امام صادق(ع) می فرماید « افراد ناسپاس جز ملعونین هستند .»

حجت الاسلام عفری در پایان خطبه ی اول خطاب به بانوان اظهار داشت :  در حالی که فردی به خواستگاری رفته و خانواده ی دختر مهریه اش را مشخص نموده اند ، شخص ثالثی می گوید : « مهریه خوب است اما فلان همسایه برای دخترش سه برابر این مهریه واسش مشخص کردند  همین حرف  خانواده ی دختر را تحریک می کند  و باعث بروز اختلاف بین دو خانواده می گردد .در روایات  تأکید شده است  افراد نمام و سخن چین  از طرف خداوند بخشوده نخواهند شد .

حجت الاسلام عبدالرزاق عفری امام جمعه ی موقت شهرستان شوش خطبه ی دوم را به طور کلی به هفته ی دفاع مقدس و ترفندهای آمریکای جنایت برای براندازی و  سقوط نظام مقدس جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون اشاره کرد و گفت : در هر دوره از حیات انقلاب اسلامی، آمریکایی ها سعی کرده اند برای تضعیف و براندازی جمهوری اسلامی در یکی از حوزه های « امنیتی ، نظامی  ، سیاسی ، فرهنگی ، مذهبی و اقتصادی »که در آن زمان تصور می شده است که نقطه ی ضعف ایران در آن حوزه قرار دارد، وارد شده و تمام تلاش و امکانات خود را برای نابودی نظام اسلامی به کار گرفته است. اما از سوی دیگر نظام اسلامی در برابر این هجمه های دشمنان مقاومت کرده و به پیروزی رسیده است.

وی در ادامه به توطئه های امنیتی سیاسی و لانه جاسوسی به عنوان اولین ترفند آمریکایی ها اشاره کرد و خاطر نشان نمود :  یکی از مهمترین ماموریت های سفارت آمریکا در تهران برقراری ارتباط با عناصر انقلابی و هدایت آنها در جهت مورد نظر آمریکا برای تغییر مسیر انقلاب از آرمان های اسلامی آن بود.  براساس اسناد به دست آمده در سفارت آمریکا در تهران آنها با حمایت از جناح های مخالف مذهب و ناسیونالیست ها قصد داشتند تا فضای سیاسی ایران را به نفع خود حفظ نمایند. ارتباط مقامات سفارت آمریکا با اعضای نهضت آزادی و جبهه ملی در این راستا بوده است. ارتباط با بنی صدر به عنوان مشاور و استخدام وی از زمان اقامت در پاریس با دستمزد ماهانه یک هزار دلار از این جمله بوده است. از بنی صدر در اسناد سفارت آمریکا با اسم رمز(اس دی لور-1) یاد می‌شده است.

وی ترور شخصیت های فکری نظام مقدس جمهوری اسلامی را به عنوان دومین نقشه ی آمریکا دانست و تصریح نمود : یکی از مهمترین حربه های آمریکایی ها و بازوهای اجرایی آنها در ایران برای متوقف کردن حرکت انقلاب اسلامی جلوگیری از تکوین گفتمان و نظام فکری اسلامی  بود آنها در ابتدا برای این کار دو مسیر را دنبال کردند. اول تقویت گفتمان ها و اندیشه های التقاطی راست گرا و در مرحله دوم حذف نخبگان فکری و فرهنگی جریان ساز اسلامی. زمانی که آنها از مقابله فکری با متفکران اصیل اسلامی باز می ماندند اقدام به حذف فیزیکی آنها می نمودند. نمونه بارز این  نوع اقدامات  را در ترور افرادی همچون «شهید مطهری و شهید مفتح و شهید بهشتی و.... »می توان دید.

خطیب موقت نماز جمعه ی شهرستان شوش ، ترور دانشمندان هسته ای را یکی دیگر از نقشه های جنایتکار آمریکا  دانست و اظهار نمود :  ترور در سازمان های اطلاعاتی و امنیتی وقتی تجویز می شود که دیگر هیچ راهی وجود ندارد و مسئله به بن بست رسیده است. آمریکایی ها پس ناتوانی در فشار بر ایران برای جلوگیری از رشد علمی کشور به این حربه کثیف و جنایت کارانه متمسک شدند. این رفتار دیوانه وار سیاست مداران غربی نشان دهنده ناتوانی و عجز آنها در برخورد با ایران است. اولین بار این ناراحتی از زبان « جان ساورز رئیس سازمان جاسوسی انگلستان MI6 » ابراز شد. وی در مصاحبه ای تلویزیونی گفت:«برنامه هسته ای ایران تنها با اقدامات اطلاعاتی وامنیتی متوقف می شود.» تنها چند روز پس از این سخنان دو دانشمند هسته ای کشورمان به شهادت رسیدند.

امام جمعه ی موقت شهرستان شوش در گام بعدی به جداسازی ایران اشاره کرد و گفت :  یکی دیگر از سناریوهای آمریکا برای براندازی جمهوری اسلامی در ابتدای پیروزی انقلاب پروژه فروپاشی از درون بوده است. که تحت دو محور پی گیری می شده است. محور اول "ایجاد اغتشاش همزمان " در مناطق قومیتی کشور به وسیله عناصر تجزیه طلب آموزش دیده و هماهنگ بوده است. آنها امید زیادی به این پروه بسته بودند.در یکی از اسناد کشف شده از پایگاه جاسوسی سیا در اصفهان، یکی از افسران اطلاعاتی سیا در تاریخ 19 ژوئن 1979(1358/3/29) می نویسد:« تمام بذر های یک جنگ داخلی در ایران کاشته شده است. ما تسلیحات زیادی در ایران داریم، گروه های زیادی در ایران آماده جنگ هستند. « و ما در آستانه موفقیت و پیروزی هستیم.» بر اساس این پروژه قرار بود که به طور هم زمان در تمام مناطق عشایری و قومیتی ایران به وسیله عناصر وابسته شورشهای استقلال طلبانه ای شکل بگیرد که در نهایت به تجزیه ایران منجر شود و آمریکایی ها بتوانند از این راه جلوی انقلاب را گرفته و بار دیگر به ایران برگردند. که البته این توطئه نیز با هوشیاری مردم و دوری از چنین جریانی هایی با شکست روبرو شدند. غائله حزب دموکرات کردستان، گروه پیکار، خلق عرب، برادران قشقایی و... نمومنه ای از این اقدامات هستند. قسمت دوم مربوط به ایجاد اغتشاش در دانشگاه ها به وسیله عناصر غرب زده بوده است که با ایجاد اغتشاش و آشوب در دانشگاهها و سپس اجرای پروژه کشته سازی و به وجود آوردن دوره های چهل روزه عزاداری و چله گیری ها و در نهایت سقوط نظام بوده است. که در همین راستا مقدار زیادی اسلحه نیز در دانشگاه ها توسط گروههای مختلف انبار شده بود.

حملات نظامی ؛ حمله طبس ترفند بعدی آمریکا بود که امام جعه ی موقت شهرستان شوش به آن اشاره کرد و بیان نمود : از اولین روزهای اشغال سفارت آمریکا در تهران برژینسکی مشاور امنیت ملی کارتر دستور تشکیل گروه ویژه ای را برای عملیات در تهران صادر کرد. در زمانی که آمریکایی ها دیگر هیچ امیدی برای آزادی بازداشت شدگان نداشتند تصمیم به حمله نظامی گرفتند. این حمله دارای دو مرحله بود. اول ورود آمریکایی ها به ایران و آزاد سازی بازداشت شدگان و در مرحله دوم اجرای پروژه کودتا در ایران و بمباران مراکز نظامی و حیاتی کشور. هدف این حمله علاوه بر آزاد سازی گروگانها انتقام سخت و عبرت انگیز برای ایرانیان نیز بود که دیگر هیچ کس در جهان فکر حمله به منافع و اتباع آمریکایی به ذهنش خطور نکند. البته این عملیات به دلیل طوفان شن غیر منتظرانه و نقص فنی بالگردهای آمریکایی در همان مرحله اول با شکست روبرو شد.

وی در ادامه به کودتای نوژه اشاره کرد و گفت : مرحله دوم ی حمله ی نظامی به ایران به دلیل شکست عملیات در مرحله اول به تعویق افتاد تا با هماهنگی های دوباره و طراحی بخش دیگری در آینده نزدیک به اجرا گذاشته شود. بعد از گذشت حدود دو ماه از ناکامی عملیات پیشین قرار شد با هماهنگی ستاد فرماندهی پاریس در ایران کودتایی صورت بگیرد.

ستاد فرماندهی پاریس متشکل از سران سابق رژیم شاه به عنوان بازوی سازمان سیا برای براندازی نظام جمهوری اسلامی فعالیت می‌کرد و بودجه و امکانات خود را از آن می‌گرفت. و در عین حال نیز کارشناسان اطلاعاتی و نظامی آمریکا اسرائیل و عراق نیز در آن رفت و آمد داشتند. بر اساس نقشه ها و اطلاعات همین ستاد بود که عراق به ایران حمله نمود. در کودتا ی نوژه قرار بود که چند هواپیما از فرودگاه همدان پرواز کرده و بیت امام خمینی(ره)، مراکز اصلی سپاه، بسیج و همچنین فرودگاه های نظامی را بمباران کنند و در نهایت زمینه بازگشت بختیار و اعضای ستاد پاریس را به کشور فراهم کنند. که این توطئه نیز چند ساعت قبل از عملی شدن خنثی شد.

حمله ی مستقیم آمریکا به ایران برای آزادسازی گروگان ها نقشه ی بعدی آنها از نظر حجت الاسلام عفری بود که در این خصوص خاطر نشان نمود :  بعد از ناکامی آمریکایی‌ها در دو مرحله قبلی آنها تصمیم به اجرای طرحی برای حمله مستقیم به ایران و آزادی گروگان‌ها آماده کرده بودند که به دلیل پخش شدن گروگانها در سراسر کشور و ناتوانی سازمان سیا در کشف محل اختفای آنها این طرح نیز نتوانست به مرحله اجرا برسد.

خطیب موقت نماز جمعه ی شهرستان شوش جنگ تحمیلی عراق به سرگردگی آمریکای جنایتکار را ترفند مهم نظامی علیه ایران دانست و در این راستا اظهار داشت : در این زمان حمله ی عراق به ایران با چراغ سبز آمریکایی ها به صدام و کمک های مالی و اطلاعاتی آنها از طریق ستاد فرماندهی پاریس نیز با واسطه به دست عراقی ها می رسید. در آن زمان بر اساس اطلاعاتی که اعضای این شبکه جاسوسی از ایران مخابره می کردند یک طرح چند مرحله ای برای براندازی نظام جمهوری اسلامی تهیه شده بود که کودتای نوژه به عنوان اولین مرحله و سپس حمله عراق به ایران به عنوان دومین مرحله در نظر گرفته شده بود. هدف حمله ی عراق به ایران نسبت به هر کدام از شرکت کنندگان در این طرح متفاوت بود ولی همه آنها در اصل ساقط کردن جمهوری اسلامی با هم اشتراک داشتند. آمریکایی ها در مرحله اول به دنبال آزادی اتباع خود بودند و در مرحله دوم می خواستند این جنگ درس عبرتی برای ایران باشد تا به قول کارتر:«ایرانی ها بفهمند که صلح و امنیت و یک اقتصاد قوی تا چه حد برای کشور ها مهم و حیاتی است» و این بدون وجود آمریکا به دست نخواهد آمد. و البته در نهایت آنها نیز منتظر سقوط این نظام بودند. برژینسکی به اردن سفر کرد و با صدام در مرزهای این دو کشور ملاقات و به او اطمینان داد که آمریکا از عراق حمایت خواهد کرد. دونالد رامسفلد در آن زمان به عنوان معاون وزیر دفاع به بغداد سفر کرد و او را از حمایت همه جانبه آمریکا مطمئن ساخت. عراق به دنبال به دست آوردن رهبری جهان عرب و ژاندارمی منطقه و البته جلگه نفت خیز و استراتژیک خوزستان بود. اسرائیل و عرب های حاشیه جنوبی خلیج و در کل محور سازش منطقه نگران صدور انقلاب بودند. و می خواستند در عرض یک هفته به تهران برسند .

حاج آقا عفری به غیرت و دلاور مردی ایرانی ها خصوصا خوزستانی ها اشاره کرد و خاطر نشان نمود : در حالی که آنها قصد داشتند  بعد از یک هفته خود را به تهران برسانند  همین زنان  شهر سوسنگرد  از شهر خود دفاع کردند ، هر چند تعدادی از آنها به شهادت رسید ولی عراق و آمریکا را آرزو به دل گذاشتند و این شهر سقوط نکرد همانند همین شوش با جانفشانی های تعدای از عشایر غیور و سپاهیان که به دست عراقی ها نیافتاد و خرمشهر هم پس از 34روز مقاومت رزمندگان  و نیروهای محلی، به اشغال ارتش بعثی عراق درآمد. بعثیون عراق از « توپخانه، تانک، خمپاره انداز، مسلسل های سنگین و قوای زرهی » بهره می برد و ما  فقط با چند « تفنگ ام‌یک، ژ۳، بطری های آتش زا و چند آرپی جی» از نظر نظامی مقاومت می کردیم .

امام جمعه ی موقت شهرستان شوش هم چنین اظهار داشت : اگر هم خرمشهر و چند نقطه از خاک ایران به دست دشمن افتاد و نیروهای خودی مجبور به عقب نشینی شدند به خاطر ترفند دشمن بود که این بار از بنی صدر خائن به عنوان رئیس جمهور و فرمانده ی کل قوا استفاده کرد اما بعد از عزل بنی صدر یکدلی بین سپاه و ارتش به وجود آمد و  فضای جبهه ها تقریبا از نیمه سال 1360 به نفع ایران تغییر کرد. و هر چندجنگ هشت سال به درازا کشیده شد اما در این ترفند هم دشمنان شکست خوردند و حتی یک وجب از خاک پاک کشور ما در اشغال آنها نماند .

حجت الاسلام عفری به آغاز تحریم ها به عنوان ترفند بعدی آمریکا علیه ایران اشاره کرد و در این خصوص اظهار داشت :  پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی اولین اقدام آمریکا در تحریم یک جانبه علیه جمهوری اسلامی در تاریخ 1358/8/13  و در پی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام صورت گرفت و پس از آن به صورت های مختلف انواع تحریم ها علیه جمهوری اسلامی اجرا شده است.که تحریم های علمی حوزه ی دیگری از این تحریم ها بود ؛ انحصار علمی مهمترین راز قدرت غرب و آمریکا به شما می رود. در دنیای کنونی تکنولوژی به مثابه علم و پیشرفت تلقی می شود که در انحصار دول قدرتمند است. هر کشوری در دنیا که بتواند به میزانی از علم و تکنولوژی دست یابد صاحب قدرت و ثروت خواهد بود. در مورد ایران هم مسئله به همین ترتیب است که تا زمان شاه که آمریکایی ها در ایران حضور داشتند دانشگاه های ایران چندان قوت علمی نداشت بدین معنا که آنها اجازه نمی دادند که علوم به صورت مبنایی وارد دانشگاه ها و حوزه های علمی شود، همه صنایع و تکنولوژی های موجود هم از نوع مونتاژ و یا بسیار قدیمی بود. حضور هزاران مستشار در حوزه های مختلف خود دلیلی آشکار برای این موضوع است.

امام جمعه ی موقت شهرستان شوش افزود : بعد از انقلاب اسلامی غربی ها تقریبا تمام سعی خود را نمودند تا ایران را از لحاظ علمی عقب مانده نگاه دارند آنها اجازه انتقال تکنولوژی های جدید را به ایران نمی دادند و یک فضای کاملا بسته به وجود آوردند. علاوه بر این که دیگر مستشاری هم در کار نبود. به حول و قوه الهی و تلاش جوانان این ملت به تدریج کشور در مسیر رشد و غنای علمی گام برداشت و توانست حتی به دانش های ممنوعه و استراتژیکی همچون علوم هسته‌ای و فضایی دست پیدا کنند. که در این راستا می تواند به « صنعت دارو ، هوا فضا ،  رادار ها و جنگ الکترونیک ، انرژی هسته ای و.... » اشاره کرد .

خطیب موقت نماز جمعه شهرستان شوش تهاجم فرهنگی را ترفند دیگری از دشمن علیه ایران دانست و گفت : تهاجم فرهنگی عبارت است از هجوم یک‎ ‎مجموعه ی سیاسی یا اقتصادی به بنیادهای فرهنگی یک ملت به منظور « بی هویت کردن و سپساسیر کردن » ملت و اجرای مقاصد خاص و مورد نظر خویش از طریق یک برنامه مشخص و از‏‎ ‎پیش تعیین شده در محیط هایی که یک فرهنگ ملی و مدافع حیثیت خود وجود دارد. ‌اولین‏هدف تهاجم فرهنگی ، از میان بردن یا تضعیف فرهنگ بومی و سپس جایگزینی آن با فرهنگوارداتی مورد نظر است . به عبارت دیگر ، تهاجم فرهنگی عبارت‎ ‎است از « پوچ و پوک و تهی کردن تفکر و ذهنیت و فرهنگ و تمدن ملی و اصیل جامعه وتضعیف شخصیت انسانی افراد آن با تحمیل ترس و هراس دائم و القای اصول فکر و تحمیلفرهنگ کشور مهاجم به جای آن و این جز با از دست دادن "خویشتن" و از دست دادن پایههای فکری و اخلاقی اصیل و ملی صورت نمی گیرد.» هنگامی که غربی ها تهاجم فرهنگی را به‎ ‎کشورهای اسلامی آغاز کردند ، صفات و روحیات پسندیده خود را همچون « نظم ، پژوهش وکنجکاوی در مسائل علمی و ...» وارد نکردند ، بلکه تنها بی بند و باری اخلاقی و فساد‎ ‎را وارد این کشورها کردند تا از طریق آنها به چپاول و غارت منابع فراوان بپردازند‎ .

حجت الاسلام عبدالرزاق عفری امام جمعه ی موقت شهرستان شوش سپس به آغاز جنگ نرم علیه ایران اشاره کرد و تصریح نمود : جنگ نرم با اشکال گوناگونی همچون: « جنگ روانی، جنگ رایانه ای، جنگ اینترنتی و راه اندازی شبکه های رادیویی و تلویزیونی » اجرا علیه ایران به مرحله ی اجرا درآمد . از این رو جنگ نرم مترادف جنگ روانی و یا جنگ اینترنتی نیست بلکه جنگی با ابعاد گسترده تر از آنها است. که این گونه جنگ ها اثرات ویرانگری از جمله « اطمینان مردم نسبت به صحت اخبار در جامعه دچار شک و تردید قرار می گیرد ـ ناامیدی به آینده کشور ـ تخریب چهره ها در رسانه ها ـ عقب ماندگی کشور در ابعاد گوناگون ـ احساس حقارت در مقابل دنیای استکبار و واگذاری تمام ارزش ها برای رسیدن به دنیای پست مدرن امروزی » را در بر دارد و هر چند دشمن تا حذودی در این نقشه توانست پیش رود اما با نیروی «ایمان به قدرت خداوند متعال ـ شناخت حق از باطل ـ تبعیت از فرامین و دستور ولی فقیه ـ وحدت و همدلی و عدم تفرقه ـ تمکین در برابر قوانین الهی ـ عدم غفلت از حیله های شیطان ـ غرق نشدن در دام ظواهر دنیوی ، پشتکار و استقامت و پایداری » و از همه مهمتر وقتی که مقام عظمای ولایت فرمود : «نخبگان و خواص باید در فتنه با بصیرت به روشنگری جامعه بپردازند و بسیار مراقب باشند زیرا برخی اوقات سکوت و کنار کشیدن آنان کمک به فتنه است. » دشمن در این مرحله هم ناکام ماند و فقط باید مواظب باشیم که در جنگ رسانه ای مردم را از راه شهیدان که همان راه امام حسین(ع) است دلسرد نکند که  به حول و قوه ی الهی شور حسین آنقدر در دل مردم وجود دارد که شاهد بزرگترین راهپیمایی در اربعین حسینی خواهیم بود .

امام جمعه ی موقت شهرستان شوش در بخش پایانی سخنان خود به تحریم های اقتصادی و یا به عبارتی آغاز جنگ اقتصادی دشمن علیه ایران و دیگر کشورهای جهان اسلام اشاره کرد و گفت :  آمریکایی ها در دوره ی اخیر به زعم خودشان دنبال تحریم های فلج کننده می باشند. آنها تلاش بسیاری نمودند تا گزنده ترین نوع تحریم ها را اعمال کنند تا بتوانند رفتار ایران را در مقابل غرب تغییر دهند. یکی از این تحریم ها موضوع نفت است ؛ در واقع موانعی در برابر خرید و فروش محصولات نفتی بر سر راه اقتصاد ایران قرار داده شده است که به علت وابستگی اقتصاد ایران به نفت اثرگذاری بالایی دارد و می تواند وضعیت اقتصادی کشور را دچار مشکل کند اما به دلیل انحصاری نبودن این حوزه ی اقتصادی و عدم توانایی ایالات متحده در ایجاد یک تحریم فراگیر در این عرصه ضربه ی شدیدی از این تحریم ها به جمهوری اسلامی وارد نشده است.

وی افزود : تحریم های فیزیکی که مربوط به تجارت و مبادله ی اجناس غیر نفتی مختلف مانند « غذایی، دارویی، صنعتی و حتی تسلیحاتی» است موجب وارد آمدن خسارات سنگینی به اقتصاد ایران شد. علاوه بر آن که ممنوعیت فروش داروهایی که مورد نیاز بسیاری از بیماران ایرانی است نقض آشکار حقوق بشر می باشد و این اقدام خشم بسیاری از فعالان این حوزه را در عرصه جهانی به دنبال داشته است. در هر حال علیرغم این که این نوع تحریم هزینه های زیادی را برای ایران به دنبال داشت جمهوری اسلامی توانست بسیاری از این موارد تحریم را با دشواری حل نماید.  اما نوع سوم تحریم ها که تحریم های مالی نامیده می شوند در واقع تحریم های بانک مرکزی کشور و جلوگیری از مبادلات ارزی و پولی است. تحلیلگران حوزه تحریم در مورد تحریم های مالی دو دیدگاه دارند. اول آن که این تحریم ها گام قبل از حمله نظامی هستند و دیگر آن که جایگزینی برای حمله نظامی به حساب می آیند، که در مورد اول با تضعیف وضعیت اقتصادی کشور تحت تحریم و ایجاد مشغولیت های اقتصادی برای آن کشور متوسل به گزینه نهایی یعنی جنگ خواهند شد ولی در مورد دوم منظور آنست که در برابر کشور تحت تحریم گزینه نظامی نیز دیگر جواب نخواهد داد یا هزینه اقدام نظامی بسیار بالا خواهد بود.

وی در جمله ی پایانی خود گفت : از برکات هشت سال دفاع مقدس باید به داشتن « نیروی ایمان ، همدلی و اتحاد ، و شعار هیهات منا الذله و لااله الاالله ، محمد رسول الله (ص) » اشاره کرد که باعث شد دشمن  در جنگی که خودآغاز کرده بود  در باطلاق گیر کند ؛ امروز اگر همانند دوران جنگ نظامی اتحاد داشته باشیم از جنگ اقتصادی هم به سلامت خارج خواهیم شد .

سروان پاسدار علیرضا ایمانی فرمانده ناحیه ی سپاه شهرستان شوش به مناسبت آغاز هفته ی دفاع مقدس به عنوان سخنران بین صلاطین ضمن اعلام آرزوی قبولی عزاداری های سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالحسین(ع) و یاران با وفایش ، یاد و خاطره ی شهیدان هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشت و در خصوص گفت : تقارن هفته ی دفاع مقدس با ماه محرم ، ماه پیروزی خون بر شمشیر ؛ فرصتی است برای همه ی ما جهت  تأمین  فرهنگ عاشورایی ؛ هشت سال دفاع مقدس گنجینه ای پربار از زیباترین تصاویر « ایثار و شهادت ، تعهد و دینداری » دلیرمردان و شیرزنان  که در راه دفاع از « دین ، کیان و شرافت این مرز و بوم » جان خویش را در طبق اخلاص گذاشتند .

وی افزود : حکایت و سرگذشت افتخار آمیز رزمندگان دوران دفاع مقدس به عنوان برترین دانش آموختگان مکتب عاشورا که درس رشادت و آزادگی را به همه ی جهانیان دادند و با این فرهنگ عاشورایی بود که دوران سخت جنگ را پشت سر گذاشتیم و رزمندگانی که راه مبارزه با دشمن را اتکا به فرهنگ عاشورا  می دانستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شوش در ادامه خاطر نشان نمود : دوران دفاع مقدس خصوصیاتی داشت و رزمندگان هم خصوصیات خاصی داشتند ؛ « توکل به خدا» اولین خصوصیت رزمندگان بود ، به هدفشان ایمان داشتند ، مطیع امام خمینی(ره) و مقام عظمای ولایت بودند تا توانستند پیروز شوند ؛ سلاح گرمشان بسیار اندک بود ولی ایمانشان محکم و استوار بود ؛ دست خدا بالای سرشان بود ، با فرهنگ عاشورایی که همان ایستادگی و مقاومت است در برابر دشمن ایستادند .

سروان ایمانی  حفظ بیت المال را  از شاخصه های رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس دانست و خاطر نشان نمود : یکی دیگر از خصوصیات رزمندگان ما حفظ بیت المال بود وقتی رزمنده ای می خواست معبری را برای پیشروی سایر رزمندگان باز کند و جان با ارزش خود را نثار کند ، پوتین های خود را به خاطر این که نو بودند و تازه تحویل گرفته بود به دیگر رزمندگان می داد و می گفت این پوتین ها متعلق به بیت المال است و حال که می خواهم شربت شهادت را بنوشم درست نیست که این پوتین ها پاره شوند و در ساده زیستی و اخلاق مداری ، فرهنگ عاشورایی بود که همه را ساخته بود .

وی افزود : الان دشمن میدان جنگ را عوض کرده است ؛ جنگ از نظامی به اقتصادی تغییر نام یافته است ؛ رزمنده ی جنگ اقتصادی باید چه خصوصیاتی داشته باشد ؟ اگر فرهنگ اقتصادی با فرهنگ عاشورایی عجین باشد می تواند در مقابل این جنگ نیز ایستادگی کند ؛ اول همان توکل بر خدا باید سرلوحه ی کار باشد چون جنگ همان جنگ است فقط صحنه و سبک جنگ عوض شده است ، خاکریز نظامی به خاکریز اقتصادی تبدیل شده است ، رزمندگان دفاع مقدس افتخارآمیز بودند ، جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند .

فرمانده ناحیه سپاه شهرستان شوش در پایان اظهار داشت : حالا از رزمندگان عرصه ی اقتصادی این انتظار  را داریم که از هیاهوی دشمن نترسند و هراسی به دل راه ندهند به کارش ایمان داشته باشد هر چه مظلومیتش بیشتر باشد می بایست ساده زیست تر باشد ؛ از « تجمل گرایی ، راندخواری ، فساد مالی و ثروت اندوزی»  خود را دور کند ،این خصوصیات و شاخصه ی  رزمندگان جنگ اقتصادی است ؛ لذا در هر میدان نبردی اهم از « نظامی ، سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی » نسخه ی رهایی بخش همان فرهنگ عاشورا و عزم و اراده به امام حسین(ع)است و این یعنی «شناخت عمیق رهبر و امام حال و مطیع بودن در مقابل رهبری و تبری از دشمنان امام حسین(ع) » و در مجموع یعنی شناخت شمرهای زمان و شناخت دشمنان فعلی و داشتن بصیرت و اگر این شاخصه ها را رزمندگان جبهه ی اقتصادی داشته باشند همانند جبهه ی نظامی سربلند و پیروز خواهیم شد .

شایان ذکر است پشت میز خدمت این هفته در شبستان مصلای نماز جمعه صادق ساعدی رئیس کمیته ی حضرت امام خمینی(ره) حضور یافت و به سئوالات  مراجعین  پاسخ داد .

شایان ذکر است در پایان  حکم دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شوش به امضای آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری نماینده ی ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه ی شهرستان اهواز با حضور حجت الاسلام عبدالرزاق عفری امام جمعه ی موقت ، دکتر سید راضی نوری نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی ، دکتر عدنان غزی فرماندار و حجت الاسلام دانیالی نماینده ی ولی فقیه در ناحیه ی سپاه شهرستان شوش ؛ به سروان پاسدار علیرضا ایمانی اهدا گردید .



:: برچسب‌ها: "نماز جمعه" شوش" حجتالاسلام عفری" امام جمعه موقت"شوش" هفته دفاع مقدس" ,
:: بازدید از این مطلب : 1527
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.