رضا ذاکری گفت : با همدلی و همراهی هنرمندان نمایش شهرستان شوش هیچ وقت تعطیل نیست
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 17
:: باردید دیروز : 270
:: بازدید هفته : 287
:: بازدید ماه : 7976
:: بازدید سال : 20665
:: بازدید کلی : 297803
نویسنده : عباس کرم الهی
چهار شنبه 6 فروردين 1399

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش در یک گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز به بهانه ی روزجهانی تئاتر گفت : با همدلی و همراهی هنرمندان  تئاتر این شهرستان و همگامی مردم و مسئولین  در مبارزه با ویروس کرونا ، با وجود فضای مجازی تئاتر شوش تعطیل نیست .

به گزارش شوش نیوز ؛ ساعت 10 صبح روز سه شنبه  5 فروردین ماه در اولین روز کاری سال 99 ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید سعید نوروز ، گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات ظفرمند فتح المبین و قدردانی از زحمات شبانه روزی تیم های پزشکی شبکه ی بهداشت و درمان ، بیمارستان نظام مافی ، فوریت های پزشکی ، نیروی انتظامی و شهرداری شوش ، به روزجهانی تئاتر اشاره کرد و گفت :در حالی که حدود دو ماه است کلیه ی فعالیت های هنرمندان در سالن ها و پلاتوها به خاطره سلامت جامعه و مقابله با ویروس کرونا تعطیل شده ، اما هنرمندان گروه های تئاتر « اندیشه ، آپادانا و جنت الحسین(ع) »همچنان برای شاد نگه داشتن اعضای خود و همچنین مقابله با این مهمان ناخوانده ی بد یعنی ویروس کرونا به یاری همشهریان مشغول هستند که به طور ویژه باید از مدیران این سه گروه قدردانی نمایم .

وی افزود : گروه های جنت الحسین(ع) و آپادانا چون برخی این هنرمندان به شغل  کشاورزی مشغول هستند با استفاده از سمپاش های خود و همراهی شهرداری و شورای اسلامی شهر که محلول ضدعفونی مورد نیاز را در اختیار این گروه ها قرار داده ، حدود دو هفته است که شبانه در خیابان های اصلی و فرعی شهر اقدام به گندزدایی و ضدعفونی می کنند که این حرکت خداپسندانه و خودجوش هنرمندان گروهای جنت الحسین(ع) و آپادانا ستودنی است و من به نوبه ی خود از این عزیزان تشکر و سپاسگزاری خود را اعلام می کنم .

سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش در تکمیل سخنان خود با اشاره به روز جهانی تئاتر و به عبارتی روزهنرهای نمایشی در ایران تصریح نمود : پنجشنبه 7 فروردین ماه 1399 مصادف با اول شعبان 1441 هجری قمری و 26مارس 2020 میلادی به عنوان روز جهانی تئاتر نام گذاری شده و در در جلسه ۷۸۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1395 ، روز ۷ فروردین ماه را به عنوان روز ملی هنرهای نمایشی اعلام و مقرر شد این روز در تقویم ثبت شود. تا قبل از آن تئاتری ها در اردیبهشت ماه روزی را تحت عنوان «اردیبهشت تئاتر» در نظر می گرفتند تا از یک سال تلاش هنرمندان خاک صحنه خورده تجلیل به عمل آورند و با این نام گذاری 7 فروردین این نکوداشت برگزار می شد ولی در استان خوزستان سال 1398 به خاطر همدردی با سیل زدگان و امسال هم به خاطر مقابله با ویروس کرونا از این قشر تجلیلی نشده و امیدوارم در فرصتی مناسب از قشری که مهمترین پیام ها را با فرهنگ سازی بر روی صحنه به اجرا می گذارند تا جامعه از هنرنمایی آنها بهره ی کافی را ببرد تجلیل ویژه ای در نظر گرفته شود .من به نوبه ی خود این روز فرخنده را به خانواده ی بزرگ تئاتر خوزستان و خصوصا گروه های نمایشی همیشه فعال شهرستان شوش تبریک می گویم .

رضا ذاکری در ادامه اظهار داشت : اما این نکته را هم اضافه کنم که عباس کرم الهی مدیر گروه تئاتر اندیشه که از پیشکسوتان تئاتر و رسانه ی این دیار است در دو جبهه  این روزهای فعالیت قابل توجهی داشته ، ابتدا در حمایت از مقابله با ویروس کرونا هم مقالات و گزارش های  خوبی را در شوش نیوز منتشر کرده و از طرفی فعالیت گروه های جهادی سپاه و بسیج و همچنین گروه های نمایشی را در این مدت پوشش داده و در جبهه ی دوم مسابقه ی نمایشنامه نویسی در فضای مجازی را برای اعضای گروه خود به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی با موضوع های مرتبط با «کرونا را شکست می دهیم » در نظر گرفته که جا دارد هم از ایشان و هم اعضای هیئت مدیره گروه تئاتر اندیشه که داوری این مسابقه را بر عهده گرفته اند قدرانی نمایم . روز جهانی تئاتر هر سال در تاریخ 27مارس در سراسر جهان جشن گرفته می شود . در ایران نیز در تقویم سال 1399 روز تئاتر مصادف است با 7 فروردین 99 . روز تئاتر روزی است مخصوص هنرمندان و هنرپیشگانی که در عرصه تئاتر کار و فعالیت می کنند .

 

وی در پایان پیشاپیش روز ملی هنرهای نمایشی را به «مدیران ، سرپرستان ، هیئت مدیره ، هسته های مرکزی ، بازیگران و عوامل اجرایی» گروه های نمایشی تبریک گفت .

شایان ذکر است  سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش به مناسبت روز ملی تئاتر لوح های تقدیری برای مهدی کریم پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی و صادق اسماعیلی فر مدیر دفتر کانون نمایش های آیینی و سنتی انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان  در نظر گرفته و در این راستا اشاره کرد : از انجمن هنرهای نمایشی انتظار دارم برای سرپرستان گروه های نمایشی لوح های تقدیری  و در صورت امکان جوایزی به پاس یک سال تلاش آنها در امر تولید نمایش در نظر داشته باشد .



:: بازدید از این مطلب : 552
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.