سوگواری هیئت رزمندگان در شب عاشور با حضور شهید گمنام عطرآگین شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 44
:: باردید دیروز : 270
:: بازدید هفته : 314
:: بازدید ماه : 8003
:: بازدید سال : 20692
:: بازدید کلی : 297830
نویسنده : عباس کرم الهی
پنج شنبه 29 شهريور 1397

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 21:35 چهارشنبه 28 شهریور1397 مصادف با شب عاشورای حسینی ، به همت هیئت رزمندگان و ستاد برگزاری نمازجمعه سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با حضو شهیدی گمنام در مصلای این شهرستان شوش برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ حجت الاسلام  دکترعبدالحسین خسروپناه رئیس مؤسسه ی پژوهشی حکمت و فلسفه ی ایران در پنجمین شب متوالی حضور خود در ایام سوگواری سیدالشهداء  موضوع سخنرانی خود را به ساختار قضایی اختصاص داد و گفت : در شب اول حضورم به ساختار سیاسی و جریان فرعون ، در شب دوم  و سوم به ساختار فرهنگی و جریان بلعم باعورا و سامری ؛ در شب چهارم  به ساختار اقتصادی و موضوع گنج قارون پرداختم و امشب می خواهم در مورد ساختار قضایی و موضوع قاضی شریح اشاره می کنم .

وی قبل از پرداخت به موضوع قاضی شریح  اظهار داشت : سازماندهی  عادلانه با قضات و کارمندان عادل که تلاش  شود جرمی حاصل نگردد و اگر حاصل شود حکم عادلانه صادر شود آرزویی است که برای محقق کردند آن می بایست تلاش مضاعفی به عمل آید .وقتی برخی به نام همسر خود چک ضمانتی صادر می کند در حالی که  هر چک ضمانتی را باید  بانک ها صادر کنند یعنی نحوه و روش کار ایراد دارد  ، من یک پیشنهاد دادم که چک طبقه بندی  شود و سقف دادن وام  حداکثر 50 میلیون تومان باشد ولی این پیشنهاد مورد قبول واقع نشد .

دکتر خسرو پناه  تصریح نمود : ساختار قوه قضائیه  باید  دنبال این باشد که جرم کاهش یابد نه این که بگویند  ما پرونده زیاد دارم و یا زندان ها کفایت نمی کند  و از طرفی قاضی کم داریم ؛ البته نباید منکر زحمات قوه ی قضائیه باشیم چون اخیرا حتی با دانه درشت هام برخورد می کنم ، حکم صادر کرده است اما اگر قرار است ملت مطمئن باشد که این حم هایی که صادر می شود عادلانه است ساختار قضایی کشور باید الکترونیکی شود تا همه چیز شفاف سازی شده و برای مردم شبهه ای به وجود نیاید .

وی راه اندازی پلیس به علاوه ی ده را کاری پسندیده دانست و خاطر نشان نمود : فعال نمودن پلیس به علاوه ی ده در انجلم کارها تسریع به عمل آورده و موجب رضایتمندی مردم شده است ، مثلا اگر شما قصد داشته باشید پاسپورت بگیرید در اول فرصت پاسپورت شما را از طریق پست به در خانه ی شما می آرند .

 

رئیس مؤسسه ی پژوهشی حکمت و فلسفه ی ایران سپس به نامه ی 53 از نهج البلاغه حضرت امام علی(ع) به مالک اشتر در خصوص قضاوت اشاره کرد و اظهار داشت : در بند ششم این نامه آمده است « بخيل را در مشورت كردن دخالت نده، كه تو را از نيكوكارى باز مى ‏دارد، و از تنگدستى مى ترساند. ترسو را در مشورت كردن دخالت نده، كه در انجام كارها روحيّه تو را سست م ى‏كند. حريص را در مشورت كردن دخالت نده، كه حرص را با ستمكارى در نظرت زينت مى‏ دهد. همانا بخل و ترس و حرص، غرائز گوناگونى هستند كه ريشه آنها بدگمانى به خداى بزرگ است. بدترين وزيران تو، كسى است كه پيش از تو وزير بدكاران بوده، و در گناهان آنان شركت داشته، پس مبادا چنين افرادى محرم راز تو باشند، زيرا كه آنان ياوران گناهكاران، و يارى دهندگان ستمكارانند. تو بايد جانشينانى بهتر از آنان داشته باشى كه قدرت فكرى امثال آنها را داشته، امّا گناهان و كردار زشت آنها را نداشته باشند: كسانى كه ستمكارى را بر ستمى يارى نكرده، و گناه كارى را در گناهى كمك نرسانده باشند. هزينه اين گونه از افراد بر تو سبك‏تر، و ياريشان بهتر، و مهربانيشان بيشتر، و دوستى آنان با غير تو كمتر است. آنان را از خواص، و دوستان نزديك، و راز داران خود قرار ده، سپس از ميان آنان افرادى را كه در حق گويى از همه صريح‏ ترند، و در آنچه را كه خدا براى دوستانش نمى ‏پسندد تو را مدد كار نباشند، انتخاب كن، چه خوشايند تو باشد يا ناخوشايند.»

 

حجت الاسلام عبدالحسین خسرو پناه در ادامه به موضوع قاضی شریح اشاره کرد و گفت : شریح بن حارث کندی مشهور به شریح قاضی از چهره‌های « اجتماعی، قضایی و تا حدی سیاسی صدر اسلام.» به دستور عمر بن خطاب قاضی کوفه شد و عثمان هم منصب قضای او را تثبیت کرد. او در زمان حکومت امام علی(ع) به دلیل بعضی قضاوت‌های نادرست تبعید شد. عمربن خطاب هنگامی که شریح را به منصب قضای کوفه می‌فرستاد، نامه‌ای به او نوشت و نحوه قضاوت اسلامی را به او تعلیم داد. همین دستور، به علاوه راهنمایی‌های دیگر عمر و خلفای هم دوره او، ملاک اصلی قضاوت شریح در میان اهالی کوفه؛ و اصلیترین علل تداوم منصب قضایی او بود؛ گرچه در برخی اوقات با نقایضی از طرف او همراه بود. در منابع آمده است که عمر ماهانه یکصد درهم بابت دستمزد به او می‌پرداخت. عمر یکی از دو بدریونی بود که شریح در احادیث و روایات خود به او استناد می‌کرد. و بیشتر احادیثی که وی از پیامبر (ص) نقل کرده از قول عمر است.

وی افزود : صرف نظر از پیمان شکنی بزرگان کوفه ، شریح نیز به محض ورود عبیدالله به کوفه در دارالاماره او حضور یافت و بدون در نظر گرفتن تعهد بر وفاداری با آل علی، به جرگه مخالفین آنها پیوست . و یکی از مشاورین درگاه عبیدالله گردید و عبیدالله نیز که جهت رسیدن به مقاصد خود به حمایت اشخاصی همچون شریح قاضی، که در میان مردم مقدس مآب کوفه، از شخصیت ممتازی بر خوردار بود نیاز داشت از او استقبال کرد. درماجرای دیگری، از نقش شریح به عنوان پیام رسان عبیدالله به قبیله هانی، در رابطه با رساندن خبر زنده بودن هانی و پراکنده شدن آنها از اطراف دارالاماره یاد شده است. نقشی را که شریح در چنین لحظه حساسی در صحنه سیاسی و نظامی ایفا کرد، به اندازه‌ای مهم و حیاتی بود- به خصوص برای ابن زیاد  که به قیمت به دست گرفتن، امارت از طرف عبیدالله به قتل رسیدن هانی و مسلم و از همه مهم‌تر، اتفاق افتادن حادثه کربلا تمام شد.

دکتر خسرو پناه قبل از این که به موضوع تعلیم و تربیت اشاره کند در پاسخ به سئوالات شب های قبل عزاداران پیرامون اعلام وضعیت سیاسی خود اظهار داشت : من نه از احزاب اصلاح طلبم و نه از احزاب اصول گرا و قصد تخریب این و آن را هم ندارم  ولی به واقعیت های جامعه اشاره می کنم و بتا تأسی از قرآن کرینم و نهج البلاغه راه های های مناسب را هم ارائه می دهم .

وی تربیت را از زمان نطفه بستن یک جنین دانست و گفت : دو ماه قبل اطز این که نطفه ی جنینی بسته شود تمام حرف زدن ها ، نگاه کردن ها و... در تربیت آن جنین نقش دارند پس بدانیم اگر فرزندان ما اگر از ما نافرمانی کند و یا گستاخ باشند  تقصیر را نباید به گردن جامعه بیاندازیم بلکه بیاید بنشیم و فکر کنیم چه خطایی از ما سر زده که در تربیت فرزندان  تأثیر گزار بوده است .

خسرو پناه در مورد تعلیم در آموزش و پرورش و دانشگاه ها تصریح نمود : کسی که دیپلم را می گیرد از علمی که فرا گرفته چه چیزی را می تواند  ارائه دهد؟ ساختار آموزش و پرورش  ما هنوز  از 60 سال پیش الگو می گیرد  چرا؟ دانشگاه ها چقدر مدرک  صادر می کنند و چقدر از این مدارک صادر شده  علم واقعی هستند ؟ این همه دانشگاه آزاد  و پیام نور ، چه خبر است ؟ آیا  علم نافع هستیم ؟ در نگاه اسلامی، علمی که نفع ندارد، مطلوب نیست؛ حتی بزرگان معصوم (ع) از این علم به خدای سبحان پناه برده اند. از رسول خدا (ص) روایت است که فرمود: « اللهم اعوذبک من علم لاینفع. » و از علی (ع) روایت است که فرمود: «خیری نیست در دانشی که سود ندارد. » ساختار باید  نخبگانی همچون « شهید شهریاری ، شهید علیمحمدی ، شهید چمران و.... » را به کرات تحویل جامعه دهد . حوزه های علمیه هم باید  هزاران « ملاصدرا ، شیخ انصاری ، آخوند محمدکاظم خراسانی ، شهید مظلوم دکتر بهشتی ، شهید مرتضی مطهری و..... » را تربیت کند  و اگر می بینیم که  از حوزه های علمیه آخوندهایی وارد سیستم اداری  می شوند  و به مرور لغزش پیدا کرده و دچار انحراف  اخلاقی مالی می شوند بدانید حوزه ی تربیت دهنده مشکل داشته و نتوانسته خود این گونه آخوندها را تربیت کند .

وی در ادامه گفت : آنقدر که به فکر « پوشاک ، درمان ، سفر ، شهریه ی دانشگاه ، خرید ماشین و... » هستیم آیا به فکر تربیت  فرزندان هستیم ؟آیا به سئوالات فرزندان خود توجه می کنیم ؟ اگر گوشی های تلفن همراه مربی فرزندانمان شد بدانید  تربیت آنها  از دستمان خارج می شود . به دست خود فرزندانمان را رها نکنیم .

حجت الاسلام  دکترعبدالحسین خسروپناه رئیس مؤسسه ی پژوهشی حکمت و فلسفه ی ایران در پایان  ضمن تشکر و سپاس از حضور مسئولین ، فرهیختگان ، نخبگان ، روحانیون ، دانشجویان، فرهنگیان و خدمت گزار ان حضرت امام حسین(ع) ، روضه ی شهادت آن حضرت را قرائت نمود  .

سپس با ورود یکی از شهدای گمنام تازه تفحص شده به مصلای نماز جمعه ؛ جمعیت عزادار دور این شهید حلقه زده و با ذکر مصیبت و نوحه خوانی کربلایی محمد حسین پورنعمت ، از ته دل برای سیدالشهداء گریستند و با شهداء عهد بستند که راه آنها را که راه امام حسین(ع) است را ادامه دهند .

 



:: برچسب‌ها: "سوگواری هیئت رزمندگان شوش"در شب عاشورا" ,
:: بازدید از این مطلب : 1236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.