در تقویم رسمی کشور اشاره ای به روز جهانی مقاومت نشده است
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :
نویسنده : عباس کرم الهی
جمعه 1 فروردين 1394

به قلم ـ عباس کرم الهی

ضمن عرض تبریک فرا رسیدن عید نوروز و آغاز سال 1398 که به فرموده ی حضرت آیت العظمی امام خامنه ای«مدظله العالی» سال «جهش تولید» نامگذاری شده است ، و تبریکی دیگر را هم خدمت هموطنان خصوصا مردم ولایتمدار شهرستان شوش به مناسبت مبعث حضرت رسول اکرم(ص)  در سوم فرودین داشته باشم ، اما برخو.د لازم می دانم نقدی هم به ﻣﺮﻛﺰ ﺗﻘﻮﻳﻢ ﻣﺆﺳﺴه ی ژﺋﻮﻓﻴﺰﻳﻚ داﻧﺸﮕﺎه ﺗﻬﺮان که تقویم رسمی کشور را تنظیم می کنند داشته باشم .

در جلسه ی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس روز 13 دی ماه ، سالروز شهادت سردار دلها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به عنوان «روز جهانی مقاومت » پیشنهاد داده شد و از طرفی با توجه به فرمایشات اولیه ی مقام معظم رهبری در پی به شهادت رسیدن سردار قاسم سلیمانی که یک چهره ی مقاومت در عرصه ی بین المللی است ، تصمیم بر آن شد تا روز ۱۳ دی که به عنوان روز جهانی مقاومت نامگذاری شود و  هفتصد و سی و هفتمین جلسه ی شورای فرهنگ عمومی کشور که صبح امروز سه‌شنبه ۱۷ دی 1398 برگزار شد، این عنوان مصوب شد و قرار بر این شد در تقویم های سال 1399 لحاظ شود .

اما وقتی به کتابفروشی های شهرستان های دزفول و شوش مراجعه کردم و دهها نوع تقویم را جلویم گذاشتند تا انتخاب کنم و معیار انتخاب من تقویمی بود که به روز جهانی مقاومت اشاره کرده باشد متأسفانه هیچ اشاره ای نشده بود ، یکی از کتابفروشی ها پیشنهاد داد که تقویم و یا سررسید هنر را بخرم  که با اعتقاد راسخ می گفت هر مناسبتی که توسط شورای عالی فرهنگ عمومی مصوب شود در این تقویم به آن اشاره می شود ، اما این تقویم هم هیچ اشاره ای نکرده است .

این موضوع مرا به یاد روزمقاومت و پایداری مردم شهرستان شوش گذاشت که چند سال متوالی  در سالروز عملیات فتح المبین برخی از مسئولین رسما اعلام می کردند که در تقویم سال آینده به روز مقاومت و پایداری شهرستان شوش اشاره خواهد شد اما نه در 2 فروردین  و یا 8 مهر سال بعد هیچ اشاره ای در هیچ تقویمی نشد .  حال ما ضمن این که از مسئولین شهرستان شوش انتظار آن را داریم که پیگیر ثبت روز مقاومت و پایدار مردم ولایتمدار شهرستان شوش در تقویم رسمی کشور باشد ؛ اما جای سئوال اینجاست که چرا مناسبتی که در رسانه ی ملی و نشریات به آن اشاره کردند که 13 دی ماه به عنوان روز جهانی مقاومت  در تقویم ثبت می شود چرا فقط در حد شعار باقی ماند .



:: بازدید از این مطلب : 694
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.