ستاد مبارزه با کرونا ، تنها منبع اطلاع رسانی در کشور است
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 45
:: باردید دیروز : 6
:: بازدید هفته : 321
:: بازدید ماه : 8010
:: بازدید سال : 20699
:: بازدید کلی : 297837
نویسنده : عباس کرم الهی
دو شنبه 19 اسفند 1398

به قلم ـ عباس کرم الهی

وقتی که در سطح ایران سیما و سیما رسما اعلام نمود کرونا ویروس در استان قم برخی از هموطنان را اسیر خود کرده و عده ای نیز از این دنیا رفته اند ، می بایست جلوی هر گونه مسافرت به این استان و بالعکس  گرفته شود تا این ویروس در همین استان شکست داده شود .

وقتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و ستاد مبارزه با کرونا  دستورالعمل های پی درپی مبنی بر «تعطیلی مدارس ، کاهش ساعات کاری ادارات و نرفتن مسافرت» را مهمترین راه های جلوگیری از کرونا ویروس اعلام می کند ؛ یعنی استراحت مطلق در خانه ؛ نه این که دست زن و فرزندان را بگیریم سوار ماشین شویم و به طرف استان هایی حرکت کنیم که در آنها اعلام خطر اعلام شده اند .

دید و بازدید خوب است ، به صله ی رحم در قرآن اشاره شده است که عروه بن یزید از امام صادق (ع)  درباره ی  تفسیر آیه ی 21 سوره ی رعد «وَ الذینَ یصلونَ ما اَمرَ اللهُ بهِ اَن یوصلَ» پرسید. آن حضرت فرمود :« مراد از كسانی كه خداوند پیوستن به آنان را فرمان داده، خویشاوندان توست. بنابراین، صله رحم، پیوند با تمام خویشان می باشد، بدیهی است كه خویشاوند هر قدر به انسان نزدیك تر باشد. وظیفه او در حفظ پیوند، شدیدتر و لازم تر است.» اما با این وجود عید نوروز سال 1399 که در حال مبارزه با این ویروس هستیم می تواند صله ی رحم را از طریق تصویر در فضای مجازی انجام داد تا هم خودمراقبتی را به طور کامل انجان داده باشید و هم مسن تر ها را در سلامت کامل نگه دارید .

از سویی دیگر وقتی ستاد مبارزه با کرونا بارها رسما اعلام کرده است تا کنون هیچ واکسن یا دارویی برای ریشه کنی کرونا ساخته نشده و معرفی هرگونه دارو کذب محض است که در این راستا حتی پزشکانی هم که داروی قلابی با قیمت گزاف به مردم فروخته بودند را دستگیر کرده و در حال گذزاندن مراحل قضایی هستند نباید فریب پیام هایی که از طرف معاندان  منتشر می شود را بخوریم .

از روزی که خود مراقبتی در مقابل کرونا ویروس آغاز شده « انواع ماسک ها ، ژل ها و الکل های ضدعفونی احتکار شدند» و قیمت های آنها سر به فلک کشید . دیروز هم اعلام کردن که بهترین دارو برای ریشه کنی کروناویروس  استفاده از خرما و کنجد است ، آیا می دانید قصد این افراد چیست ؟

بله حدس شما کاملا درست است « احتکار و بالا بردن قیمت خرما و کنجد» در پایان این گزارش از هم استانی های خود دو انتظار را دارد ؛ ابتدا هر چیزی را که سودجویان اعلام می کنند بلافاصله برای خرید آن  پیشقدم نشویم که با این کار خود به خود فیمت این اجناس را بالا برده و سپس در کمیاب بودنش تأثیر گذار خواهیم بود .و در مرحله ی دوم درست است که استان خوزستان دارای جاذبه های گردشگری فراوان است و هر ساله پذیرایی راهیان نور و مهمانان نوروزی بوده است اما امسال برای سلامتی جامعه بیایید دست در دست هم دهیم و از اقوام خود در سزاسر کشور برای دیدن این جاذبه ها دعوت نکنیم .

شورای تأمین و ستاد مبارزه با کرونای هر شهرستان در استان خوزستان هم با استقرار اکیپ هایی در ورودی شهرستان ها  مستقر کنند تا از تردد هموطنان از دیگر استان ها جلوگیری به عمل آورند تا همچنان استان خوزستان که تاکنون نسبت به سایر استان ها پاک تر و سفید تر بوده همچنان بتواند این آمار را حذف نماید و مبتلایان نیز از کمند  کروناویروس  نجات یابند .

در پایان جا دارد از کلیه پزشکان و پرستاران بیمارستان نظام مافی و پرسنل شبکه ی بهداشت و درمان ، فوریت های پزشکی ، گروه های جهادی سپاه ناحیه ی شهرستان شوش که روزانه به ضدعفونی خیابان ها و اماکن عمومی مشغول هستند یک خسته نباشید گفته و از زحمات آنها قدردانی نمایم .



:: بازدید از این مطلب : 1502
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.