نگاهی به روش سراسر عیب تولید و بهره برداری غذا در کشور چین
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :
نویسنده : عباس کرم الهی
جمعه 9 اسفند 1398

به قلم ـ علی کاکی

کارشناس علوم سیاسی

نگاهی به روش سراسر عیب تولید و بهره برداری غذا در کشور چین و پیامد های فراگیر بیماری های ناشی از آن در بروز مشکلات جسمی و روحی بر پیکره ی جهان و تاثیرات سیاسی اجتماعی و فرهنگی کشورهای درگیر .

مقامات کشور چین بر اساس نتایج به دست آمده از آزمایشات و بررسی‌های بعمل آمده خبر از شروع بیماری جدیدی از خانواده ویروس سارس در استان ووهال خود داد ، که بعد از گذشت کمتر از 15 روز نه تنها در کشور پهناور خود بلکه به دور ترین کشور ها مانند کانادا و آمریکا رسید.

طبخ و مصرف غذای بی رویه و بی اساس حیوانات و عدم توجه به ژن های موجود در بدن حیوانات باعث شد تا موسسه ی ویروس شناسی استان ووهال چین اعلام کند بیش از ۹۶ درصد ویروس کرونا در بدن خفاش است و سوپ خفاش فروخته شده در یکی از بازار های محلی این استان عامل پخش این ویروس شده است و چینی ها اعلام کنند کرونا ویروس سلاح بیولوژیکی کشور چین بر علیه بشریت نیست.

در تحقیقات بیشتر مشخص شد این ویروس جز خانواده ای از ویروس ها است که در حیوانات گوناگونی مانند مار و گربه های اهلی و وحشی شناسایی شده و می توانند به راحتی از حیوان به انسان کوچ کند .

نگاهی به تعریف از امنیت غذایی از سوی سازمان ملل متحد : همه انسان ها می توانند در هر زمانی توانایی دسترسی مادی، اجتماعی، مالی، به غذای کافی ایمن و مغزی را داشته باشند که ترجیحات غذایی و رژیم مورد نیاز برای زندگی فعال و سالم را فراهم کند در تعریف و اضهار نظر کارشناسان متخصص سازمان ملل، موجودیت، دسترسی و پایداری در دریافت غذا سه عنصر و رکن ثابت و اصلی امنیت غذایی هستند.

اما نکته بسیار مهم و اثبات شده در جهان این است که تولید غذا در کشور چین با نظام حاکم جهانی در خصوص امنیت غذایی مطابقت ندارد و در کشور چین بر اساس سیر کردن جمعیت تعریف شده است به معنای اینکه هر چیزی که قابل خوردن‌ باشد مصرف کنیم و بر این اساس با توجه به استفاده غیر اصولی در تامین برنامه غذایی این کشور و باعث  برهم خوردن توازن در نظام تامین غذایی چین شده که ویژگی پایدار بودن در تعریف جهانی را از دست می‌دهد. از نگاهی دیگر تولید فعلی در تولید غذایی در این کشور را از نظر سالم و ایمن بودن تغذیه هم نقض می کند که پس از شیوع گسترده این بیماری در سراسر جهان افکار عمومی جهانی روش غذایی این کشور را (عادات کثیف غذایی چینی ها) نام بردند و خبرگزاری های بین المللی همانند رویترز این عادات را به زحمت انداختن دیگر کشور ها و تحمیل هزینه های اجباری به دیگر ملت ها نام بردند.



:: بازدید از این مطلب : 606
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.