شهردار شوش گفت : من با 30 میلیارد تومان بدهی شهرداری شوش را تحویل گرفتم
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 15
:: باردید دیروز : 270
:: بازدید هفته : 285
:: بازدید ماه : 7974
:: بازدید سال : 20663
:: بازدید کلی : 297801
نویسنده : عباس کرم الهی
پنج شنبه 7 اسفند 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس ـ حسن رشنو

به همت روابط عمومی شهرداری شوش ، نخستین نشست خبری شهردار جدید شهر شوش دانیال(ع) با حضور جمعی از اصحاب رسانه و مطبوعات در سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ساعت 11:30روزچهارشنبه 7 اسفندماه1398 در نخستین نشست خبری مهندس سید عبدالحسین حسینی شهردار شهر شوش ضمن عرض خیر مقدم به خبرنگاران در مقدمه ای کوتاه به رسالت خطیر خبرنگاران اشاره کرد و گفت : در ايجاد بسترهاي اطلاع‌رساني و نيز تسهيل‌كننده رشد آگاهي و افكار عمومي جامعه درحوزه‌هاي مختلف، «نقش خبرنگار انكارناپذير است »به طوري كه در دنياي امروز و جامعه مدني رسانه‌ها يكي از اركان آگاهي‌بخشي و نقش‌آفريني در ساختاردهي و مهندسي فرهنگي، اجتماعي و فرهنگ عمومي در جامعه قلمداد مي‌شود.

وی در ادامه به انتقاد سازنده به عنوان یک راهکار مناسبت برای مسئولین اشاره کرد و در این راستا اظهار نمود : اگر انتقاد نباشد سازندگی نیست و نباید شأن کسی پایین آورده شود و از شما خبرنگاران انتظار دارم که مشکلات را به گوش بنده برسانید .

مهندس حسینی در ادامه به معرفی بخشی از ظرفیت های شهرشوش اشاره کرد و تصریح نمود : شهر شوش با قدمتی 8 هزار ساله متأسفانه در جایگاه واقعی خود  قرار ندارد و از لحاظ نظام شهری دارای ایرادها و اشکالاتی است که ما تلاش خود را به کار می گیریم  تا این وضعیت را ارتقاء و اوضاع را سر و سامان دهیم . و میراث فرهنگی تاریخ و اعتبار این دیار است ؛ این شهر  را با این سابقه ی تاریخی و حرمت حضرت دانیال نبی(ع) می شناسند و همانطور که من در جلسه ی تودیع و معارفه اشاره کرد صنعت گردشگری بعد از صنعت نفت و صنعت خودروسازی سومین صنعت پول آور و درآمدزا است لذا با این ظرفیت ها ما می تونیم  درآمدهای قابل توجهی را در این بخش برای شهرداری داشته باشیم .

وی در تکمیل مقدمه ی خود یادآور شد : ما در شوش شهروند می خواهیم  نه شهر نشین ؛ یعنی ما کسانی را می خواهیم که احساس  مطالبه گری از ما و سایر مسئولین را داشته باشند  و علاوه بر کار و اشتغال  در این شهر نسبت به اوضاع شهری شوش بی تفاوت نباشند .

عباس کرم الهی مدیر مسئول و خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز از شهردار شوش پرسید از آنجایی که شما صتعت گردشگری را به عنوان سومین صنعت درآمدزا  معرفی کردید ، چگونه می توان با میراث فرهنگی شوش تعامل داشته باشید چون میراث فرهنگی در حال حاضر توسط برخی از مسئولین طوری برای مردم تعریف شده که تنها مانع رشد و توسعه ی شهرستان شوش به شمار می آید ؟

شهردار شوش در پاسخ گفت : به نظر شما اگر این میراث فرهنگی در شهر شوش وجود نداشته ، این شهر جهانی می شد؟ قطعا پاسخ منفی است ، وقتی در گذشته بدون برنامه و نظر کارشناسی شده  مثلا پایانه ی مسافربری را در حریم میراث فرهنگی شروع به ساخت و ساز کرده اند و یا این که پارک بزرگ ایران زمین را در همین عرصه  در نظر گرفته اند به نظر شما نباید میراث فرهنگی مانع ساخت و ساز شود؟ما باید حافظان میراث فرهنگی باشیم و بی شک اگر ما خارج از عرصه ی میراث فرهنگی اقدام به ساخت و ساز نماییم میراث فرهنگی مانع نخواهد شد ؛  اگر هم گفته می شود که ساختمان ها نباید از 9 متر بیشتر ارتفاع داشته باشد به خاطر این است که قلعه از نمای دور مستور نشود ، لذا من بر این معتقد هستم پروژه های خود را می بایست  خارج از عرصه در نظر بگیریم و حقوق میراث فرهنگی را رعایت کنیم .

مدیر مسئول شوش نیوز دومین سئوال خود به دستفروشان اختصاص داد و در این راستا پرسید : دیروز در فضای مجازی مطالعه کردم که شهرداری قصد دارد دستفروشان را ساماندهی کند ، آیا این مربوط به مغازه دارانی هم می شود که  عامل سد معبر شده و حتی در روی آسفالت هم پهن می کنند ؟

شهردار شوش در پاسخ به این سئوال  تصریح نمود :وضعیت  دست فروشان و بساط  آنها  در شهر شوش غیرقابل تحمل است . از آنجایی که هر کس وارد این شهر می شود و وضعیت کنونی  شهر را می بیند به کارآمدی شهرداری شوش پی خواهد برد  ؛ ما برای ساماندهی دست فروشان تا روز شنبه 17 اسفندماه  به آنها مهلت داده ایم تا بساط خود را به همان بازارچه ی شماره ی یک انتقال دهند  و در بازارچه ی سرپوشیده  کاسبی نمایند  و در صورت  عدم تمکین با حکم قضایی با آنها برخورد خواهیم کرد .

وی افزود : اما وضعیت دست فروشان و مغازه داران در حوالی حرم  ، مقابل داروخانه ی شبانه روزی ، اطراف میدان شهدای هفتم تیر و مقابل دکل مخابرات  اسفبار است  که ساماندهی آنها  در دستور کار قرار دارد ، برخی از این مغازه داران فکر می کنند که پیاده روی متعلق به آنهاست و شنیده ام پیاده روی جلوی مغازه ی خود را به برخی از دستفروشان اجاره می دهند .که در این خصوص باید رسیدگی شوند .

برهان زبیدی خبرنگار ایران انا که به مدت شش سال سابقه ی مدیریتی در شورای اسلامی شهر شوش را در کارنامه ی خود دارد پرسید چه تدابیری برای  راه اندازی سازمان نوسازی در شهرداری و یا به عبارتی ممیزی منازل را دارید ؟آیا ما می توانیم در شش ماه آینده در این مورد از شما بپرسیم کار تا چه مرحله ای پیش رفته است ؟

شهردار شوش در پاسخ گفت : راه اندازی سازمان نوسازی نیاز به یک هزینه کلان  و زمان دراز مدتی دارد ، در شهرداری ایذه در یک پروسه ی دوساله و با هزینه ی یک میلیارد تومانی  نتوانستیم سازمان نوسازی را به طور کامل راه اندازی کنیم ، اما در سند چشم انداز ما لحاظ خواهد شد که به مرور زمان برای این پروژه هزینه ای در نظر گرفته شود .

احمد معین خبرنگار پایگاه خبری شوش 24 دو سئوال پی در پی با محوریت  «بالاخره ورودی چهار راه شوش  به کجا کشیده شده است و چرا  امکانات مورد نظر برای پارک میراث(ویندی پارک ) در نظر گرفته نمی شود و چرا موتورسوران برای خانواده ها مزاحمت ایجاد می کنند؟» را پرسید .

مهندس حسینی اظهار نمود : از روز اول این پروژه هیچ ربطی به شهرداری شوش نداشته و ساخت و ساز آن به عهده ی اداره ی راهداری بوده حال چه شده است که شهرداری شوش آن هم بدون هماهنگی های لازم با میراث فرهنگی اقدام به برچیدن پل نموده و هزینه ای را متحمل شده اطلاع ندارم ولی در حال حاضر قرار است به صورت موقت میدانی در چهار راه شوش احداث شود و در آینده پل روگذر از شوش به طرف دزفول ساخته شود .

شهردار شوش افزود : اما در مورد پارک میراث و یا هر پارک دیگری که فاقد شیر و شیلنگ در سیرئویس های بهداشتی و یا کف پوش مناسب هستند قطعا رسیدگی خواهد شد و در مورد موتورسیکلت های مزاحم تدابیر لازم نیز اندیشیده خواهد شد .

استاد جعفر دیناروند یکی از دست اندرکاران پایگاه خبری ایران انا به صراحت و شفافیت گفت : من اعتقادم بر این است که می بایست شهردار شوش بومی باشد اما حال که قرعه به نام حضرتعالی رقم خورده و این یک امر طبیعی است به شما تبریک می گویم و این توصیه را دارم خلاقیت که از نداشته ها  مشکلات حل می شود را به جای ابتکار که با داشته ها کار می کنید را مد نظر داشته باشید .

مهندس حسینی  ضمن انتقاد به  گفته ی دیناروند یادآور شد : در هیچ آیین نامه یا دستور العملی نوشته نشده است که شهردار می بایست بومی باشد ؛ از آن گذشته آیا یک شهردار غیر بومی با 15 سال سابقه ی مدیریت شهری مناسبت تر است یا یک شهردار بومی که چنین سابقه ای را نداشته باشد ؟ اما این که خلاقیت مهمتر از ابتکار است این را قبول دارم و بر همین اساس کار خود را انجام خواهیم داد .

احسان سلیمانی مدیر مسئول و خبرنگار پایگاه خبری  شوش نا پرسید دیدگاه شما در مورد نظم شهرداری وشهری چیست و همچنین  درآمدهای پایدار شما چه مواردی هستند ؟

مهندس حسینی  گفت : قطعا تا در مجموعه ی شهرداری نظم و انضباطی وجود نداشته باشد نمی توان در شهر نظمی را ایجاد کرد ؛ اگر پرسنل ما از ساعت 7:30 در محل کار خود حاضر نشوند و یا این که تا پایان وقت اداری در محل کارشان حضور نداشته باشند باید به نظم در شهرداری شک کرد و فقط در دو حالت است که فرد یا افرادی از پرسنل شهرداری در محل کارشان حضور نداشته باشند ، یا مرخصی استحقاقی گرفته باشند که برگ مرخصی آنها در پرونده ی آنها موجود خواهد بود و یا این که به مأموریت کاری رفته باشند که باز نسخه ی دوم برگ مأموریت آنها در پرونده درج و ثبت می شود  اما در مورد درآمدهای پایدار اگر ما بتوانیم بخش خصوصی را  بیش از پیش وارد کار کنیم ، مثلا قطعه زمینی  از پارک ها را به بخش خصوصی برای ایجاد شهر بازی و یا دیگر امکانات مورد نیاز قرار دهیم ، اگر در برای ساحل سازی و ایجاد جاذبه های گردشگری در ساحل رودخانه ی شاوور بتوانیم سرمایه گذار جذب نماییم ، چنین موارد می توان درآمدهای پایداری برای شهرداری باشد

امین  دالوند خبرنگار نشریه ی صدای شوش  در مورد حفاری های در سطح شهر پرسید که چرا هر اداره ای حفاری می کند نسبت به ترمیم جاده اقدامات لازم ر ا انجمن نمی دهد و همین بی توجهی باعث نارضایتی رانندگانی شده که مرتب از این جاده ها تردد می کنند ؟

شهردار شوش اظهار داشت : شهرداری هیچ نعهدی نسبت به ترمیم آسفالت  ندارد ؛  اداراتی نظیر « گاز ، مخابرات ، برق  و فاضلاب شهری» که بدون هماهنگی با شهرداری شروع به حفاری می کنند بدانند که ما هیچگونه مسئولیتی  در قبال اینگونه حفاری ها نداریم  و ترمیم آن مربوط به همان ادارات است  مگر این که با ما قراردادی منعقد کنند و هزینه ی ترمیم را به حساب شهرداری واریز نموده تا ما نسبت به ترمیم آسفالت اقدام نماییم .

محمد آل کثیر خبرنگار شوش24 پرسید ؛ چرا  پارک های شهرستان شوش فاقد نگهبان هستند که همین امر باعث می شود برخی شیلنگ های سرویس های بهداشتی را به سرقت ببرند ؟

مهندس سید عبدالحسین حسینی اظهار داشت : ما در هیچ پارکی نگهبان نداریم و آن کسی که مسئول آبیاری فضای سبز است می بایست مواظب تأسیسات آن پارک نیز باشد  و این این که این عزیزان نسبت به حفاظت از پارک ها بی توجهی می کنند رسیدگی های لازم به عمل خواهد آمد .

علی سعدی مدیر مسئول نشریه ی صدای کرخه ضمن  معرفی نشریه ی خود ؛ گذری به تاریخچه ی شهرداری شوش زد و در این راستا پرسید ، در گذشته همیشه شهرداری بدهکار بود اما از زمانی که مهندس زمانی که کارنامه ی خود عنوان بخشدار مرکزی را هم یدک می کشد از زمانی که به عنوان شهردار شوش انتخاب شوش تمام حقوق های معوقه پرداخت شد و پس از آن  حقوق ها به موقع پرداخت شد و هیچگونه بدهی به بار نیاورد چون در ایجاد منابع درآمد چون  ارتباط خوبی با مسئولین و مردم داشت حالا از شما انتظار داریم که  ا50 درصد درآمد شهرداری را به رسیدگی به مناطق کم برخوردار  و مسکن مهر که فاقد هرگونه امکانی است  اختصاص دهید و در آخر چه تدابیری برای  ساماندهی بازار احشام اندیشیده اید ؟

مهندس حسینی  در پاسخ گفت : قصد نداشتم در مورد بدهی های شهرداری صحبتی داشته باشم اما چون گذری به شهرداری شوش در ادوار گذشته داشتید باید بگویم که در حال حاضر شهرداری 30 میلیارد تومان  بدهکار است که بالای 80 درصد  کل بودجه شهرداری را شامل می شود و در واقع  من با این بدهی شهرداری شوش را تحویل گرفتم . و اما در مورد مسکن مهر باید به این نکته اشکاره کنم از صفر تا 100 ساخت و ساز و تجهیزات مسکن مهر به عهده ی اداره ی راه و شهردازی است و می بایست این کارها را انجام می داد  و فقط برای صدور پروانه  با شهرداری  ورود پیدا می کرد ولی با این وجود تا جایی که شهرداری در توانش بود همکاری های لازم را به عمل آورد .

مهدی بداوی خبرنگار پایگاه خبری نسیم شوش تنها سئوال خود را به رودخانه ی شاوور اختصاص داد که چرا فکری به جداسازی فاضلاب از این رودخانه نمی شود ؟

شهردار شوش در پاسخ به این سئول خاطر نشان نمود :  قطعا توجه به رودخانه ی شاوور می تواند درآمدزایی خوبی برای شهرداری داشته باشد لذا در نظر است که علاوه بر ساحل سازی و فضای سبز طرفین این رودخانه از ابتدا شهر تا انتهای شهر  به روشنایی و نورپردازی و همچنین ایجاد کافی شاپ و رستوران توجه ویژه داشته باشیم و علاوه بر آن فاضلاب را از رودخانه با همکاری اداره ی آب و فاضلاب جدا نماییم .

محمد خنیفری خبرنگار نشریه ی کرخه پرسید آیا طرح های جامع ای برای ایجاد  شغل های پایدار در نظر دارید ؟

شهردار شوش گفت : ما طرح جامع ای برای اشتغال پایدار نداریم البته دو طرح جامع و تفصیلی داریم که هر دو طرح برای  برنامه ریزی و مدیریت شهری اختصاص دارد . طرح جامع، طرح بلندمدتی است که در آن نحوه استفاده از اراضی و منطقه بندی مربوط به حوزه های مسکونی، صنعتی، بازرگانی، اداری و کشاورزی و تاسیسات و تجهیزات و تسهیلات عمومی مناطق نوسازی، به سازی و اولویت های مربوط به آن ها تعیین شده و ضوابط و مقررات مربوط به کلیه مواردو همچنین ضوابط مربوط به حفظ بنا و نماهای تاریخی و مناظر طبیعی، تهیه و تنظیم می گردد و برحسب ضرورت، قابل تجدیدنظر خواهد بود. و طرح تفصیلی، عبارت از طرحی است که بر اساس معیارها و ضوابط کلی طرح جامع شهر، نحوه استفاده از زمین های شهری در سطح محلات مختلف شهر و موقعیت و مساحت دقیق زمین برای هر یک از آن ها و وضع دقیق و تفصیلی شبکه عبور و مرور و میزان تراکم جمعیت و تراکم ساختمانی در واحدهای شهری و اولویت های مربوط به مناطق به سازی و نوسازی و توسعه و حل مشکلات شهری و موقعیت کلیه عوامل مختلف شهری در آن تعیین می شود و نقشه ها و مشخصات مربوط به مالکیت بر اساس مدارک ثبتی تهیه و تنظیم می گردد.

سمیه اکبری خبرنگار روزنامه ی فرهنگ جنوب ، پایگاه خبری شوشان و نشریه ی راوی ملت در مورد بیماری کرونا پرسید با توجه به این که اکثر اماکن عمومی زیر نظر شهرداری می باشد و از طرفی  وسایل حمل و نقل عمومی و وسایل نقلیه ی موجود در پارک ها  می بایست ضدعفونی شوند برای سلامتی مردم چه تدابیری اندیشه اید و در نهاید بگویید چه طرح و برنامه های کوتاه مدتی برای شهر شوش اجرا می کنید ؟

مهندس حسینی تصریح نمود : در جلسه ای که در همین راستا داشته ایم قرار بوده است 2000 لیتر الکل از منطقه ی صنعتی هفت تپه توسط شبکه ی بهداشت و درمان در اختیار ما گذاشته شود که ضدعفونی را شروع کنیم اما تا این لحظه عملیاتی نشده اما به ادارات و بعضا خانواده ها پیشنهاد می دهم که یک لیتر وایتکس را در 50 لیتر آب مخلوط کنید با با این محلول  وسایل و تجهیزات را ضدعفونی نمایید .

شهردار شوش در مورد برنامه های کوتاه مدتی که در نظر گرفته یادآور شد : « ایجاد پارکینگ محله ای با استفاده از زمین هایی که ماکان آنها فعلا قصد ساخت و ساز ندارند با هماهنگی مالکان  ـ اتمام پروژه های نیمه کاره که 60 تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند ـ ساماندهی دستفروشان ، کف پوش خیابان هایی که  کف پوش آنها از بین رفته است ـ افزودن سرانه ی فضای سبز ـ راه اندازی پارکینگ طبقاتی پایین تر از حسینه ی اعظم ـ رنگ آمیزی جداول و میادین ـ هرس درختان ـ تأمین روشنایی پارک ها و میادین ـ تنظیم سند چشم انداز 10 ساله و...» طرح های کوتاه مدت ما به شمار می آیند .

احسان سلیمانی مدیر مسئول پایگاه خبری شوش نا  یک پیشنهاد را به شهردار داد که در صورت امکان این گونه نشست ها مداوم برگزار شود و استاد جعفر دیناروند و احمد معین در تکمیل این پیشنهاد  اظهار نمودند که عباس کرم الهی به عنوان رئیس انجمن روزنامه نگاران پیگیر این نشست های خبری باشد .

مهندس سید عبدالحسین حسینی شهردار شوش با این پیشنهاد به شرط بی طرفی رسانه ها در مثبت بودن راندمان کاری بیان داشت ،  با عباس کرم الهی هماهنگی های لازم از طریق روابط عمومی شهرداری به عمل می آید تا این نشست ها به صورت فصلی برگزار شود .

در پایان عباس کرم الهی پیرامون کرونا خطاب به خبرنگاران گفت : عزیزان توجه داشته باشند برای انتشار هرگونه خبر در مورد کرونا که مربوط به شهرستان شوش باشد تنها منبع معتبر خبری شما شبکه ی بهداشت و درمان شهرستان شوش باشد تا نیازی به انتشار جوابیه و یا تکذیب خبر نداشته باشید .



:: بازدید از این مطلب : 5991
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.