آخرین جلسه ی کارگاه آموزش اصول خبرنگاری وخبرنویسی در شوش برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :
نویسنده : عباس کرم الهی
چهار شنبه 29 بهمن 1398

فائقه شیرک ـ خبرنگار شوش نیوز

عکس ـ امین دالوند

 

هم زمان با سالروزقیام خونین مردم تبریز و روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی ، آخرین جلسه ی کارگاه آموزش اصول خبرنگاری وخبرنویسی در دفتر انجمن شعر فارسی اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز , ساعت 18:30 سه شنبه 29 بهمن ماه1398 آخرین جلسه ی کارگاه آموزش اصول خبرنگاری و خبرنویسی زیر نظر عباس کرم الهی پیشکسوت رسانه و مطبوعات شهرستان شوش با حضور رضا ذاکری سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش برگزار شد .

پس از تشریح سرفصل های کلاس پیرامون «تعریف مصاحبه و انواع آن» گفت : در مصاحبه ی خبرى ، هدفِ مصاحبه‌گر، «کسب اطلاعاتِ دقيق و مشخص از منبع خبر جهت روشن شدن موضوع يا موضوع‌هاى خبرى» روز است و به شیوه های « چهره به چهره ـ تلفني ـ کتبی ـ اختصاصی ـ مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی » با هماهنگی روابط عمومی ادارات وقت قبلی گرفت و مصاحبه را انجام داد .

عباس کرم الهی در بخش دیگری از سخنان خود به آیین نگارش و نشانه ها اشاره کرد و خاطر نشان نمود : آیین نگارش برای هر « خبرنگار ، نمایشنامه نویس ، فیلمنامه نویسه ، داستان نویس و حتی شاعر» همانند علائم راهنمایی و رانندگی برای یک راننده بسیار مهم و با ارزش است . هدف از نشانه‌گذاری علامت‌هایی چون  « نقطه ، ویرگول، خط تیره و...» در نوشته ، «سریع‌تر، آسان‌تر و درست‌تر خواندن و درک بهتر مطلب» است. هنگام سخن گفتن، عواملی از قبیل «لحن کلام و اشاره‌ها» ، گوینده را در انتقال مقصودش یاری می‌نماید، اما در نوشته، ن«شانه‌های نوشتاری» به کمک نویسنده می‌آیند.

در ادامه رضا ذاکری سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ضمن قدردانی از عباس کرم الهی به خاطر  تقبل مسئولیت برگزاری این کارگاه آموزشی گفت : چون قصدمان این بود که در ایام الله دهه ی مبارک فجر علاوه بر اجرای نمایش و برگزاری نمایشگاه توجهی هم به علاقه مندان به حرفه ی خبرنگاری داشته باشیم لذا به همین مناسبت از برادر ارزشی عباس کرم الهی درخواست برگزاری این کارگاه آموزشی را نمودیم که با تقبل مسئولیت توسط ایشان این دوره  با موفقیت برگزار شد .

وی در ادامه ضمن تشکر از استقبال علاقه مندان به حرفه ی خبرنگارانی که در بین آنها جمعی از خبرنگاران نشریات نیز حضور دارند ؛ عموم مردم ولایتمدار شهرستان شوش را حضور پرشور در روز انتخابات دعوت نمود و در این راستا گفت : همانگونه که مقام معظم رهبری امروز در سالروز قیام ۲۹ بهمن ۱۳۵۶ مردم تبریز فرمود : «انتخابات یک جهاد عمومی و نعمت و امتحان الهی است که اگر با حضور حداکثری مردم همراه شود، مایه ی آبروی نظام اسلامی و تقویت کشور و مصونیت بخش در برابر توطئه ها و زمینه ساز ایران قوی خواهد بود.....باید برای مجلس شورای اسلامی، افراد «با ایمان»، «شجاع»، «کارآمد»، «وظیفه‌شناس»، «پرانگیزه»، «وفادار به اسلام، مردم، انقلاب و کشور»، «سرسخت در مقابل دشمنان» و «دل نبسته به دنیا و مطامع مالی» برگزیده شوند.» بر همین اساس به نوبه ی خود از مردم شریف ، متدین و انقلابی  شهرستان شوش  انتظار می رود که از بین کاندیداهای این شهرستان اصلح ترین فرد را برگزینند و همانطور مه در آیین تشییع جنازه ی سردار دلها و همچنین راهپیمایی یوم الله 22 بهمن ؛ دو حماسه ی تاریخی و به یادماندنی خلق کردند این بار هم حماسه ای دیگر بیافرینند و خط بطلانی بر ترفندها و توطئه های دشمن بکشند و علاوه بر آن از خبرنگاران هم می خواهم بدون جانبداری از کاندیدای خاص در بالا بردن مشارکت حداکثری مردم در روز انتخابات تلاش خود را به کار گیرند .

در پایان گواهینامه ی پایان دوره ی کارگاه آموزش اصول خبرنگاری وخبرنویسی به شرکت کنندگان  اهدا و همچنین لوح تقدیری از طرف اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش و ستاد دهه ی مبارک فجر به عباس کرم الهی به عنوان مدرس این کارگاه اهدا شد .

شایان ذکر است در این دوره « الهه منگری ، قاسم چعباوی و نادر بهرامی از نشریه ی صدای کرخه » ـ امیر الهایی سحر و مرتضی ایمانی اصل از پایگاه خبری نسیم شوش » ـ «محمد منگری از پایگاه خبری صبح ملت » ـ «امین دالوند از نشریه ی صدای شوش » ـ « رحیم کرد و معصومه حسن وند از پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز » و «حمید منصوری ، هاجر رجب پور و سید امیر حسین موسوی فر به عنوان علاقه مند به حرفه ی خبرنگاری» در این دوره حضور داشتند .

 



:: بازدید از این مطلب : 1930
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.