امام جمعه ی شوش گفت : اگر آمریکا نرود مردم منطقه به بدترین وجه آمریکا را از منطقه بیرون خواهند کرد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 34
:: باردید دیروز : 118
:: بازدید هفته : 3377
:: بازدید ماه : 6336
:: بازدید سال : 19025
:: بازدید کلی : 296163
نویسنده : عباس کرم الهی
جمعه 25 بهمن 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

بعد از اذان ظهر روز جمعه 25 بهمن ماه1398 ، همزمان با سالروز «صدور حکم تاریخی حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر ارتداد سلمان رشدی نویسنده  ی کتاب آیات شیطانی » نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه توسط آیت الله سید محمد امام در مصلی شهر شوش برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ امام جمعه ی شهرستان شوش ضمن عرض تبریک و تهنیت به مناسبت میلاد بی بی دو عالم حضذت فاطمه ی زهرا(س) گفت : فردا 20جمادی الثانی 1441 مصادف است با میلاد  حضرت فاطمه ی زهرا(ع) و روز زن و همچنین  تولد بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) ، لذا بر خود لازم می دانم که این روز فرخنده را به بانوان و دختران با ایمان و محجبه و مکرمه ی شهرستان شوش تبریک بگویم .امیدوارم خداوند ان شاءالله این هفته را بر همه میمون و مبارک بفرماید .

وی در ادامه پیرامون بی بی حضرت فاطمه ی زهرا(س) خاطر نشان نمود : جبرئیل از طرف خداوند یکتا در مورد حضرت فاطمه ی زهرا(س) می گوید : وقتی که حضرت خدیجه(س) باردار بود پیامبر اکرم(ص) وارد خانه شد متوجه شد که حضرت خدیجه در حال صحبت کردن است  از او پرسید : « با چه کسی در حال صحبت هستی ؟» حضرت خدیجه در پاسخ به این سئوال اشاره کرد : «این جنین را که در شکم دارم هم با من حرف می زند و هم  مرا مأنوس می کند .» از طرفی هنگامى كه كفار از رسول خدا (ص ) خواستند كه شكافته شدن ماه را به آنان نشان دهد چند روزى بيشتر به تولد حضرت فاطمه(س)  نمانده بود، خديجه مى گفت: «اى واى چه بسيار زيان كار است آن كسى كه محمد را تكذيب مى كند، او بهترين فرستاده خدا و پيامبر است»!، در اين هنگام فاطمه از درون شكم او را صدا زده و فرمود: «مادرم، غمگين و محزون مباش و نترس، همانا خداوند با پدرم مى باشد»، بعد از آنكه دوران حمل پايان يافت و مدت كامل شد، حضرت فاطمه (س)متولد شد و با پرتو رخسارش گيتى منور گرديد. حضرت رسول (ص) فرمود: «جبرئيل سيبى از بهشت برايم آورد، آن را خورده و با خديجه هم بستر شدم و او به فاطمه حامله شد و خديجه خود گويد كه من به صورت خفيف و سبك حامله شده ام، و در شكم با من سخن مى گويد او به هنگام وضع حمل به دنبال زنان قريش فرستاد تا بيايند و در كارهاى زنانه مربوط به وضع حمل كمك كنند، آنان نيامده و گفتند: نزد تو نمى آئيم زيرا تو همسر محمد شده اى»

امام جمعه ی شهرستان شوش در تکمیل سخنان خود  اظهار نمود : بارها می خواستند حضرت خدیجه(س)  نسبت به ازدواج با پیامبر منصرف کنند و به او می گفتند :« یک دختر ثروتمند باید با یک پسر ثروتمند ازدواج کند نه با یک نفر که هم یتیم است و هم فقیر » اما حضرت خدیجه پیامبر را بهترین مرد برای زندگی دانست چون می دانستد که فرزندان حضرت فاطمه ی زهرا(س) به عنوان خلیفه الله تعیین می شوند  . حضرت فاطمه (س) در دین اسلام جایگاه بسیاری رفیعی دارد و به ویژگی های متعددی ممتاز است. آن حضرت معصومه است و 12 امام شیعه از نسل آن حضرت هستند. سوره و آیاتی از قرآن همچون سوره ی «کوثر، سوره انسان ، آیه تطهیر و آیه مودت »در حق آن حضرت و همسر و فرزندانش نازل گردیده است و مطابق با روایتی از پیامبر اکرم (ص) دوستی و دشمنی با آن حضرت به منزله دوستی و دشمنی با پیامبر است. پیامبر اکرم (ص) در روایتی دیگر آن حضرت را «سیده نساء العالمین» (بزرگ بانوی زنان جهانیان) نامیده است.

خطیب نماز جمعه ی شهرستان در ادامه به زنانی که نامشان مستقیم یا غیر مستقیم در قرآن کریم  آمده است اشاره کرد و گفت : در قرآن فقط نام یک زن به صورت آشکار برده شده که آن هم نام «حضرت مریم »می‌باشد که علاوه بر اینکه سوره ی حضرت مریم ، سوره نوزدهم قرآن به نام مریم، نامگذاری شده ، در شانزدهمین آیه همین سوره نیز به طور آشکار نام مریم برده شده که ترجمه آن چنین است:« و در این کتاب از مریم یاد کن آنگاه که از کسان خود، در مکان شرقی به کناری شتافت» و البته در آیه 12 سوره ی تحریم نیز همین نام آمده است. و بنا به نظر« ابن مسکر»، کلمه ی بعل در آیه 125 سوره ی صافات نیز نام زنی است که او را عبادت می کردند. « آیا بعل را می‌پرستید و بهترین آفرینندگان را می‌گذارید؟».

وی افزود : در آیه ی 1 از سوره نساء آمد :«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ يَا أَيُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّكُمُ الَّذِي خَلَقَكُمْ مِنْ نَفْسٍ وَاحِدَةٍ وَخَلَقَ مِنْهَا زَوْجَهَا وَبَثَّ مِنْهُمَا رِجَالًا كَثِيرًا وَنِسَاءً  وَاتَّقُوا اللَّهَ الَّذِي تَسَاءَلُونَ بِهِ وَالْأَرْحَامَ  إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَلَيْكُمْ رَقِيبًا/// ای مردم، بترسید از پروردگار خود، آن خدایی که همه شما را از یک تن بیافرید و هم از آن، جفت او را خلق کرد و از آن دو تن خلقی بسیار در اطراف عالم از مرد و زن پراکند، و بترسید از آن خدایی که به نام او از یکدیگر مسئلت و درخواست می‌کنید و درباره ی ارحام کوتاهی نکنید، که خدا مراقب اعمال شماست.»این آیه به صورت غیر مستقیم به حوا همسر حضرت آدم اشاره می کند .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در تکمیل این بخش از خطبه ی اول تصریح نمود :در آیه ی 11 از سوره ی تحریم آمده است : « وَضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِلَّذِينَ آمَنُوا امْرَأَتَ فِرْعَوْنَ إِذْ قَالَتْ رَبِّ ابْنِ لِي عِنْدَكَ بَيْتًا فِي الْجَنَّةِ وَنَجِّنِي مِنْ فِرْعَوْنَ وَعَمَلِهِ وَنَجِّنِي مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ /// و باز خدا برای مؤمنان (آسیه) زن فرعون را مَثَل آورد هنگامی که (از شوهر کافرش بیزاری جست و) عرض کرد: بار الها (من از قصر فرعونی و عزت دنیوی او گذشتم) تو خانه‌ای برای من نزد خود در بهشت بنا کن و مرا از شرّ فرعون (کافر) و کردارش و از قوم ستمکار نجات بخش.» همچنین در آیه ی 22 از سوره ی نمل آمده است : « فَمَكَثَ غَيْرَ بَعِيدٍ فَقَالَ أَحَطْتُ بِمَا لَمْ تُحِطْ بِهِ وَجِئْتُكَ مِنْ سَبَإٍ بِنَبَإٍ يَقِينٍ /// پس از اندک مکثی هدهد حاضر شد و گفت: من به چیزی که تو از آن (در جهان) آگاه نشده‌ای خبر یافتم و از ملک سبا تو را خبری راست و مهم آوردم.» و بالاخره در آیه ی24 از سوره ی نحل اشاره شده : « وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ مَاذَا أَنْزَلَ رَبُّكُمْ  قَالُوا أَسَاطِيرُ الْأَوَّلِينَ ///و هرگاه به این مردم (مستکبر) گفته شود که خدایتان چه فرستاده؟ گویند: این آیات همه افسانه‌های پیشینیان است.»در آیه ی 1 از سوره ی نسا به آسیه همسر فرعون ، در آیه ی 22 از سوره ی نمل به بلقیس ملکه سباء همسر حضرت سلیمان اشاره شده است و طبق نظر تاریخ این زن همان ملکه قوم سباء بوده بنام بلقیس که در قلمرو بسیار گسترده‌ای در زمان حضرت سلیمان حکمرانی می‌کرد و پس از دعوت حضرت سلیمان، به یکتاپرستی روی آورد و خود را تسلیم حضرت سلیمان نمود و بر اساس سوره نحل آیه 24 عرضه کرد « خدایا من بخویش ستم کردم و اینک چون سلیمان تسلیم پروردگار جهانیان شدم». "

آیت الله سید محمد امام در ادامه به آیه ی 7 از سوره ی قصص اشاره کرد و اظهار داشت : « وَأَوْحَيْنَا إِلَى أُمِّ مُوسَى أَنْ أَرْضِعِيهِ  فَإِذَا خِفْتِ عَلَيْهِ فَأَلْقِيهِ فِي الْيَمِّ وَلَا تَخَافِي وَلَا تَحْزَنِي  إِنَّا رَادُّوهُ إِلَيْكِ وَجَاعِلُوهُ مِنَ الْمُرْسَلِينَ /// و به مادر موسی وحی کردیم که طفلک را شیر ده و چون (از آسیب فرعونیان) بر او ترسان شوی به دریایش افکن و دیگر هرگز مترس و محزون مباش که ما او را به تو باز آوریم و هم از پیغمبران مرسلش گردانیم.» در این آیه به  مادر حضرت موسی و هارون اشاره شده است ، چون فرعون با توجه به پیشگویی که منجم کرده بودند که پسری متولد می شود، که تو را از بین می برد فرعون نیز دستور داده بود تا تمام نوزادان را بکشند که آیه فوق با الهام به مادر موسی که بنابه نقلی یوکابد نام داشت فهماند که نترسد و ما پشتیبان تو و فرزند هستیم.اما در آیه ی 23 از سوره ی قصص آمده است : « وَلَمَّا وَرَدَ مَاءَ مَدْيَنَ وَجَدَ عَلَيْهِ أُمَّةً مِنَ النَّاسِ يَسْقُونَ وَوَجَدَ مِنْ دُونِهِمُ امْرَأَتَيْنِ تَذُودَانِ  قَالَ مَا خَطْبُكُمَا  قَالَتَا لَا نَسْقِي حَتَّى يُصْدِرَ الرِّعَاءُ  وَأَبُونَا شَيْخٌ كَبِيرٌ /// و چون بر سر چاه آبی حوالی شهر مدین رسید آنجا جماعتی را دید که (حشم و گوسفندانشان را) سیراب می‌کردند و دو زن را یافت که دور از مردان در کناری به جمع آوری و منع اختلاط گوسفندانشان مشغول بودند. موسی گفت: شما اینجا چه می‌کنید و کار مهمتان چیست؟ آن دو زن پاسخ دادند که ما گوسفندان خود را سیراب نمی‌کنیم تا مردان گوسفندانشان را سیراب کرده باز گردند و پدر ما شیخی سالخورده و فرتوت است (و مرد دیگری نداریم، ناچار ما را به شبانی گوسفندان فرستاده است).» این آیه به خواهر حضرت موسی اشاره می کند که خداوند در این آیه وقتی حضرت موسی را به آب انداختند به او می فرماید ؛ حضرت موسی را دنبال کن و ببین که عاقبت او چه می شودکه در انتها در کاخ فرعون او را از آب گرفتند .

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه «سارا همسر ابراهیم و مادر اسحق ـ هاجر همسر ابراهیم و مادر اسماعیل ـ صفورا دختر شعیب ـ حضرت خدیجه(س) ـ  اشياع همسر زکریا ، مادر یحیس و خاله ی مریم ـ همسر مهربان و وفادار ایوب» دیگر بانوانی دانست که نامشان به صورت مستقیم و غیر مستقیم در قرآن اشاره شده است .

وی در پایان خطبه ی اول و در تکمیل موضوع مورد نظر یادآور شد : این زنها اصلا مشکلات خانوادگی نداشتند  هر چند در زندگی سختی های زیادی کشیدند  اما هیچوقت  سبک زندگی خود را به طرف ناهنجاری ها نکشیدند . ما از افراد تأثیر گذار و ریش سفیدانی که خداوند به آنها  زبانی داده که به خوبی از آن بهره ببرند  می خواهم  بیایند و  زیر ساخت های زندگی و خانواده ها را محکم کنند ؛ این دست خودمان است ؛ چرا به فرزندان خود محبت نمی کنیم که این همه آمار طلاق روز به روز بالاتر نرود؟ چرا نسبت به حجاب بانوان و دختران  توجهی نمی کنیم ؟ امیدوارم بانوان و دختران ما سبک زندگی حضرت فاطمه ی زهرا(س) را الگوی خود قرار دهند  و همچنین امیدوارم « عفت ـ عصمت ـ شخصیت و کرامت» آن حضرت را در زندگی خود پیاده کنند .

آیت الله سید محمد امام در خطبه ی دوم ضمن توصیه ی خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به قدردانی از مردم ولایتمدار شهرستان شوش به خاطر حضور در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن پرداخت و در این خصوص گفت : امسال کاری کردید کارستان و در یک راهپیمایی عظیم ، با شکوه و دشمن شکن مشارک قابل توجهی داشتید و برای چندمین بار در این روزهای اخیر ثابت کردید که اسلام مقاومتی ، اسلام ثابت قدم و استوار را می پذیرید و اسلام ذلت ، اسلامی که همراه با تسلیم به دشمن شدن است یعنی اسلام وهابی را نمی پذیرید . این را هم در مراسم شهید حاج قاسم سلیمانی ثابت کردید و هم در یوم الله 22 بهمن که امسال یوم الله 22 بهمن با چهلمین روز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تقارن داشت .

وی افزود : این یوم الله یک پیام دیگر را هم با خود همراه داشت و آن هم حفظ امنیت ، ناموس ـ دین و تمامیت عرضی کشور است برای ما مهم است نه برای آن اسلامی که شعارشان « نه غزه نه لبنان»است ، فرد فرد ایرانیان ارزش هایی دارند که برای آن ارزش ها سرمایه گذاری می کنید و در عمل این را مرتب اثبات می کنید ؛ آفرین بر غیرتتان و این اوصافی که در وجود شما مردم عزیز موج می زند  و از آن طرف به دشمنان هشدار دادید که زمانی به ذهنش آمدن به طرف مرزهای ایران خطور کند و اگر چنین حرکتی به ذهنش خطور کند ما به بدترین وجه پاسخ او را خواهیم داد گر چه ما هنوز طلبکار هستیم و هنوز انتقام خون این شهدای مقاومت را نگرفتیم ؛ امیدوارم  ان شاءالله دشمن غدار ، آمریکای جنایتکار یک ذره اگر عقلی داشته باشد و کوله بارش را از این منطقه جمع کند برود وگرنه مردم منطقه پاسخ سنگینی به آمریکا خواهند دارد و در این راستا قرار بوده که امروز در نجف یک راهپیمای عظیمی به خاطر خروج آمریکا از عراق برگزار شود .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش همچنین یادآور شد : اگر آمریکا بخواهد از منطقه خارج نشود« همه ی حزب الله منطقه ، همه ی جوانان و مردم منطقه به بدترین وجه آمریکا را از منطقه بیرون خواهند کرد .»

امام جمعه ی شهرستان شوش سپس به انتخابات دوره ی یازدهم مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت : جمعه ی آینده انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور به صورت همزمان برگزار می شود و به امید خداوند متعال جمعه ی آینده همه پای صندوق های اخذ رأی حاضر می شویم  ، هر کسی با هر فکری مشارکت بسیار بالایی خواهیم داشت که با خلق این حماسه ی ملی باز هم دشمن را نا امید کنیم و یک سیلی دیگری به آمریکا ، اسرائیل  و وهابیون بزنیم ؛ آنهایی که خط مقابل اسلام انقلابی هستند از این حضور سیلی خواهند خورد .

وی افزود : خداوند در آیه ی 11 در سوره ی رعد می فرماید : « لَهُ مُعَقِّبَاتٌ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَمِنْ خَلْفِهِ يَحْفَظُونَهُ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ  إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ  وَإِذَا أَرَادَ اللَّهُ بِقَوْمٍ سُوءًا فَلَا مَرَدَّ لَهُ  وَمَا لَهُمْ مِنْ دُونِهِ مِنْ وَالٍ /// برای هر کس پاسبانها از پیش رو و پشت سر برگماشته شده که به امر خدا او را نگهبانی کنند. خدا حال هیچ قومی را دگرگون نخواهد کرد تا زمانی که خود آن قوم حالشان را تغییر دهند (و از نیکی به بدی شتابند)، و هرگاه خدا اراده کند که قومی را (به بدی اعمالشان) عقاب کند هیچ راه دفاعی نباشد و برای آنان هیچ کس را جز خدا یارای آنکه آن بلا بگرداند نیست.» ای مردم سرنوشت شما دست خودتان است ؛ کشورهایی که زیر بار ظلم قرار دارند و حاضر نیستند فداکاری کنند لذا می مانند تا ظالمین به آنها زور بگویند و ستم نمایند تا کی می خواهد زور و استبداد « پادشاه ـ خلیفه و یا رئیس جمهور » ظالم را تحمل کنند و سکوت اختیار نمایند ؟  باید مردم قیام نموده و انجام وظیفه نمایند و این انتخابات هم بهترین راه قیام و بهترین مشتی است که به دهان دشمنان خواهیم زد .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در بخش پایانی خطبه ی دوم به شرایط یک انتخاب ایده آل اشاره کرد و در این راستا گفت : به فرموده ی مقام معظم رهبری اولین فاکتور مهم یک کاندیدا داشتن تقوا و تدین است و شرط اصلی آن در دریافت هدایت و توفیقات الهی و لازمه دوری از انحرافات و پلیدی‌ها است. علاوه ‌بر تدین و تقوا، استعداد و توان مدیریت داشتن برای مسئولان و کارگزاران نظام، امری بایسته است. تنفر از فساد سومین فاکتوری است که یک کاندیدا باید در عمل  داشته باشد ؛ معتقد و پایبند به اسلام و متنفر از فساد بودن نیز از ویژگی‌های اصلی یک نماینده مجلس شورای اسلامی است.

وی افزود : « حفظ عزت ملت ـ عملگرا به شعارهایی که می دهد ـ اخلاق و احساس مسئولیت ـ مرزبندی روشن با دشمن ـ ترجیح مصالح کلی بر مصالح منطقه‌‌ای ـ صبر و بصیرت و ساده‌زیستى و پرهیز از ‌اشرافی‌گری» دیگر فاکتورهایی هستند که یک کاندیدا می بایست داشته باشد ، حال اگر مردم در تشخیص و شناسایی چنین کاندیدی مشکل دارند می توانند با نخبگان صحبت کرد و راهنمایی های لازم را دریافت نمایند .

از دیگر برنامه های این هفته علاوه بر برپایی میزخدمت توسط دفتر پیشخواه جریده و اهدا سیم کارت رایگان همراه اول به مناسبت دهه ی مبارک فجر می تواند به « قرعه کشی مسابقه ی کتبی گام دوم در دومین مرحله اشاره کرد که 1520 نفر در این مسابقه شرکت کرده و پس از گذشت دو هفته 520 نفر پاسخ صحیح به سئوالات دادند و طبق قرعه به 20 نفر که نامشان در زیر آمده است به همت فرمانده ی سپاه ناحیه ی شهرستان شوش به هر نفر کارت هدیه 100 هزار تومان همراه با لوح تقدیر به دست امام جمعه و با حضور حجت الاسلام عباس دانیالی نماینده ی ولی فقیه در سپاه ناحیه ی شوش و فرمانده ی حوزه ی بسیج دانش آموزی» اهدا گردید .

 

اسامی برندگان به شرح زیر است :

زینب راشدی اصل ـ معصومه چنانه ـ رقیه دبات ـ فاطمه حمزه ـ فاطمه چنانی ـ زهرا نادری ـ معصومه چایانی ـ  دانیال درویشی ـ رقیه الهایی سحر ـ رقیه سرخه ـ تینا بارستی  ـ اصغر فرجی ـ بهروز بهادری ـ احمد سرخی ـ عبدالرحیم انصاری ـ فاطمه چشم آروم ـ زینب مرتضوی ـ فاطمه ظهیری ـ الیاس رشنو  و زهرا سبحانی



:: بازدید از این مطلب : 1593
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.