گرامیداشت چهلمین روز شهادت فاتح دل ها در مسجد امام صادق(ع) شوش برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 126
:: باردید دیروز : 2696
:: بازدید هفته : 3351
:: بازدید ماه : 6310
:: بازدید سال : 18999
:: بازدید کلی : 296137
نویسنده : عباس کرم الهی
چهار شنبه 23 بهمن 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

به همت  کانون فرهنگی  هنری و پایگاه مقاومت  بسیج امام جعفر صادق(ع) حوزه ی سردار سرلشکر پاسدار شهید حسن درویشی ،گرامیداشت چهلمین روز شهادت فاتح دل ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در مسجد امام صادق(ع) شهر شوش برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ، بعد از نماز مغرب و عشا سه شنبه 22 بهمن ماه1398 روز پیروزی شکوهمند بزرگترین و با عظمت ترین انقلاب اسلامی ایران و جهان با حضور «ستوان یکم پاسدار مهدی کاکایی فرمانده ی حوزه ی مقاومت سردار سرلشکرپاسدار شهید حسن درویشی ، رضا ذاکری سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی ، حجت الاسلام عارف آل کثیر مدیر کانون بسیج طلاب سپاه ناحیه ی شوش و جمعی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و اهالی منطقه ی زمین شهری شمالی» آیین گرامیداشت چهلمین روز شهادت حاج قاسم سلیمانی در مسجد امام صادق (ع) برگزار شد .

آیت الله سید محمد امام امام جمعه ی شهرستان شوش ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم ولایتمدار ، انقلابی و همیشه در صحنه ی شهر شوش در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن گفت : شما در نظر داشته باشید اگر به راهپیمایی  نمی آمدید چه می شد ؟  معنایش این بود که شما از « اسلام ، ولایت فقیه  ، انقلاب ، نظام و مقاومت» خسته شده اید و برگ برنده دست دشمنان می افتاد و مدعی می شدند که حرفی که زدیم  محقق شد اما حضور گرم و پرشورتان که یک حماسه ی تاریخی را برای شوش ، استان خوزستان و کشور ایران اسلامی ثبت کردید  به دشمنان فهماند که مردم تا آخرین قطره ی خونی که در بدن دارند از «آرمان های حضرت امام خمینی(ره) ـ ولایت فقیه ـ اسلام ، انقلاب ـ نظام و شهدا» دفاع می کنید و مهمتر این که در این مرحله از زمان خط باطلی بر تمام افکار و ایده های پلید دشمن کشیدید .

وی افزود : در واقع برای نظام جمهوری اسلامی یک رفراندوم و همه پرسی جدیدی بود که همانند پیشنهاد امام راحل در روزهای ۱۰ و ۱۱ فروردین ۱۳۵۸ در سراسر ایران برگزار شد و بر پایه نتایج اعلام‌شده، ۹۸٫۲ واجدان شرکت در همه‌پرسی با دادن رأی «آری»، با برقراری نظام جمهوری اسلامی ایران موافقت کردند.امروز هم یک بار دیگر به این نظام  «آری» گفتند و مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی زدند .

امام جمعه ی شهرستان شوش با اشاره به این که اسلام دین مقاومت است گفت : به نظر شما چه کسی هیهات من ذله را گفته؟ آیا یک رهگذر به صورت تصادفی به زبان آورده است؟ خیر  این را یکی از 14 معصوم(ع) در مقابله با ظالمین فرموده است . هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة به معنای «محال است تَن به ذلّت دهیم» جمله‌ای معروف از امام حسین(ع) که در روز عاشورا فرموده است. در واقعه کربلا، عبیدالله بن زیاد به سپاهیانش دستور داد؛ امام حسین(ع) یا تسلیم گردد و یا به جنگ تَن دهد. امام حسین(ع) روز عاشورا در خطبه‌ای در مقابل لشکریان عمر سعد چنین فرمود : «این فرزند خوانده شده (زیاد بن ابیه)» مرا بین دو امر نگاه داشته: «شمشیر کشیدن، و یا ذلّت و خواری» «هیهات منّا الذلّة /// محال است تَن به ذلّت دهیم.» چون «خدا، پیامبراکرم(ص) ، مؤمنان و عقل‌های پاک»،‌ تسلیم‌شدن را از من نمی‌پذیرند مردن را بر ذلت(فرمان‌برداری از ظالمان)، مقدم می‌کند. این شعار به عنوان یکی از آموزه‌های عاشورایی در راهپیمایی‌ها و مراسم‌های ماه محرم و صفر استفاده می‌شود.

وی در ادامه به حدیثی از امام موسی کاظم(ع)  در خصوص اینکه قبل از این که امام زمان(عج) ظهور کند اشاره کرد و یادآور شد : امام کاظم(ع) در این حدیث می فرماید « یک نفر از قم خروج«قیام» می کند و مردم را به حق دعوت می کند افرادی هم آن شخص را همراهی می کنند که همانند تارهای آهنین«محکم» هستند ـ یک جنگ برای آنها پیش می آید  و این گروه نه خسته می شوند و نه می ترسند  و همیشه توکل به خدا دارند » آیا این گروه پیروز می شوند؟ آری ؛اما آیا همه به بهشت ابدی می رسند؟ در آیه ی 83 در سوره ی قصص آمده است « تِلْكَ الدَّارُ الْآخِرَةُ نَجْعَلُهَا لِلَّذِينَ لَا يُرِيدُونَ عُلُوًّا فِي الْأَرْضِ وَلَا فَسَادًا  وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ/// ما این دار (بهشت ابدی) آخرت را برای آنان که در زمین اراده علوّ و فساد و سرکشی ندارند مخصوص می‌گردانیم و حسن عاقبت خاص پرهیزکاران است.» در نتیجه کسانی که می خواهند عاقبت بخیر باشند باید با تقوا باشند ؟

امام جماعت مسجد امام صادق(ع) در ادامه ی سخنان خود  به هدف پیدایش داعش در منطقه اشاره کرد و تصریح نمود : داعش به ناحق به اسم دولت اسلامی در عراق و شام و به عبارتی به اسم اسلام آمد تا با اسلام واقعی بجنگد در صورتی که مفهوم واقعی و حقیقی آن " دولت امریکایی و اسرائیلی در عراق و شام" است.همه اطلاع دارید داعش همانند گروهک های « القاعده ، النصره و طالبان»  باز به اسم اسم  راه اندازی شدند که ابتدا اسلام را بد جلوه دهند و سپس ریشه ی آن را بخشکانند و در واقع هدف همه یکی بود ، در تلویزیون همه دیدید که چطور سر می برند  ، چطور به آتش می کشند ، چه زنهایی را که جلوی همسرانشان ابتدا به آنها تجاوز کردند و سپس آنها را سوزاندند و کودکانی را که حلق آویز نمودند .

وی افزود : آمریکا به راه اندازی این گروه ها هدفش این است که  به ایران بگوید « اگر می خواهید  در مقابل آمریکا بایستید گرفتار چنین گروهک های تکفیری خواهید شد » آنها دوست دارند که محور  اسلام وهابی باشد نه انقلاب اسلامی ایران ؛در همین شهر خودمان چند نفر  همین حرفها را می زنند . بن‌باز؛ دشمن امیرالمؤمنین(ع) و مفتی اعظم آتش‌افروزان وهابی با اسلام شیعی در جنگ و ستیز بود . یكی از علمای وهابیت كه نقش مهمی در احیای تفکرات، ابن­ تیمیه و شاگردش ابن قیم جوزیه و محمدبن عبدالوهاب داشته ، عبدالعزیز بن باز است كه نزد وهابیان به مفتی اعظم مشهور است. در سایت رسمی بن باز، در قسمت "نور علی الدرب" سئوالی تحت عنوان "حکم القباب علی القبور و شبهه قبه التی علی قبر الرسول(ص) /// حکم  وجود گنبد بر قبر ها و گنبد ساخته شده بر قبر رسول الله (ص )پرسیده شده» که بن باز در جواب این سئوال،فتوا داده که :« اما در مورد گنبدی که بر روی قبر پیامبر است باید گفت این گنبد در قرون متاخر و توسط حاکمان نادان ساخته شده است و اگر از بین برود اشکالی ندارد بلکه حق آن است که این گنبد نابود شود.»

آیت الله سید محمد امام در ادامه به انتخابات یازدهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و در این راستا اظهار داشت : برخی  با یک کاندیدا هستند  و برخی دیگر با کاندیدای دیگر  این اصلا اشکال ندارد به هر حال هر کاندیدایی طرفدارانی دارد ولی آیا باید با هم دشمن باشند؟ در فضای مجازی  نسبت به هم توهین کردن و تخریب کاندیداها کار درستی نیست ، همین کارها را انجام می دهیم که لج و لجبازی ها  باعث می شود که انتخاب شایسته ای نداشته باشیم ؛ البته من صبح در مراسم راهپیمایی گفتم که مردم شوش یوایش یواش به سوی انتخاب نماینده ای شایسته پیش می روند و در اینجا هم ضمن تأیید گفته ی خودم از شما مردم منطقه ی زمین شهری شمالی که در بین شما نخبگانی به چشم می خورد انتظار دارم در انتخاب بهترین کاندیدایی که اصلح تر است به یاری مردم بروید .

وی در ادامه به سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت : شهید سلیمانی  همانند یک اسلام گرای واقعی عمل می کرد ، با دوستان «مهربان ، خندان و دوست داشتنی »بود و با دشمنان « جدی و با غضب » عمل می کرد . در بوکمال  به خانه ی یکی از سنی ها رفته بود که بر حسب اتفاق صاحب خانه حضور نداشت . سه روز در خانه ماند و وقتی که قصد داشت خانه را ترک کند نامه ای برای صاحب خانه نوشت که در این نامه آمده است «  من سه روز در خانه ی شما ماندم و نماز خواندم و برای شما هم دعا کردم» ؛ وقتی که صاحب خانه نامه را می خواند که چه مهربانانه  جملات را نوشته است به شیعیان ملحق می شود .

امام جمعه ی شهرستان شوش در تکمیل سخنان خود یادآور شد : فردی را می بینید که آنقدر مهربان است که وقتی از این دنیا می رود علاوه بر اهل خانواده ، اقوام و دوستان هم  ناراحت می شود و در واقع اقوام درجه اول در غم از دست دادنش سوگوار می شوند  ، برخی هم محبوب تر هستند و ممکن است « همشهریان ، هم استانی ها و نهایتا کل کشور» برایش سوگوار شوند اما حاج قاسم سلیمانی آنقدر محبوب و مقبول بود و اگر محرومی و یا مستضعفی در هر گوشه از این منطقه را می دید که توسط دشمن به او ظلم وارد شده  چنان با او مهربان می شد که در دلش جا می گرفت و شما دیدید که در مراسم تشییع جنازه اش و امروز در چهلمین روز شهادتش مردم جهان  و منطقه چه کردند .

آیت الله سید محمد امام در بخش پایانی سخنان خود به  خاطره ای از یکی از اعضای هیئت امنای حرمین عسکرین(ع) اشاره کرد و خاطر نشان نمود : این خادم حرمین عسکرین(ع) می گوید :« یک شب حاج قاسم سلیمانی را در خواب دیدم  که در حرمین عسکرین (ع) در حال خواندن نماز است ، بعد از نماز با او صحبت کردم که حال که آمده ای یکی دو روز پیش ما بمان ـ در پاسخ گفت  : نمی توانم بمانم ، مرا  به اینجا نیاورده بودند  لذا آمدم که نمازی بخوانم و بروم » چیزی را که ممکن است خودم قبول نداشته باشم چطور باید انتظار داشته باشم که شما قبول کنید در حالی که واقعیت دارد اما وقتی که در همین شهرستان شوش تا جایی که اطلاع دارم تا امروز بیش از« 1200 جلسه  و همایش و یادواره »برای سردار سلیمانی برگزار شده است  اما باز از دل ها خارج نمی شود  ، وقتی یکی از بهترین نزدیکانمان« پدر ـ مادر ـ همسر و فرزند» از این دنیا می روند  یک یا دو جلسه بیشتر برگزار نمی کنیم و تا چهلمین روز و سپس یکمین سالگرد چه بسا دیگر  خاطرات با او بودن را فراموش کنیم و به زندگی برگردیم اما برای حاج قاسم سلیمانی فقط در شهرستان شوش 1200 مجلس برگزار شده و مطمئن هستم الان روح « مقاومت ، دفاع و ایستادگی» بین ماست . در واقع حاج قاسم سلیمانی در فرودگاه بغداد  زنده شد و زندگی دوباره ای به دست آورد و این روح تازه در دل مردم تا ابد زنده است .

از دیگر برنامه های این گرامیداشت می توان به « ذکر مصیبت و نوحه سرایی مداح اهل بیت(ع) مصطفی میردورقی و قرائت قرآن کریم توسط حجازی » اشاره کرد .

 



:: بازدید از این مطلب : 850
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.