شهردار جدید شوش معرفی شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 858
:: باردید دیروز : 6
:: بازدید هفته : 1134
:: بازدید ماه : 8823
:: بازدید سال : 21512
:: بازدید کلی : 298650
نویسنده : عباس کرم الهی
سه شنبه 22 بهمن 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

سرانجام انتظار به سر آمد و طی  مراسمی در سالن سپهبد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی ؛ مهندس سید عبدالحسین حسینی به عنوان شهردار شوش معرفی و آغاز به کار نمود .

به گزارش شوش نیوز ؛ ساعت 9:30 صبح روز دوشنبه 21 بهمن ماه1398در دهمین روز از دهه ی مبارک فجر که به عنوان «جهاد ، مقاومت و استکبار ستیزی» نام گذاری شده است ، آیین تودیع و معارفه شهردار شوش با حضور اعضای شورای تأمین در سالن اجتماعات شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد .

مهندس سعید مهرپرور سرپرست شهرداری شوش که بعد از مهندس یوسف زمانی به مدت 5 ماه سرپرستی  نهاد خدماتی را بر عهده داشت ، ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن یوم الله 22 بهمن گفت : ایام  الله دهه مبارک فجر ، پایان استبداد و سلطه ی طاغوتیان و بیگانگان و آغاز خودباوری نلت و اتکا به قدرت لایزال الهی و مردم بود که با رمز الله اکبر به ثمر نشست . ندایی که باعث خروش ملت بزرگ ایران شد  و دیوارهای به ظاهر تسخیرناپذیر مستبدین و خودکامگان را در هم شکست و از این رو بود که چهار دهه توطئه و دسیسه ی دشمنان و بدخواهان هرگز نتوانست خللی در عزم و اراده ی پولادین ملت بزرگ ایران از ادامه ی مسیر انقلاب و دستیابی به اهداف متعالی آن وارد  نمایند .

 

مهندس مهرپرور پس از مقدمه ی خود عنوان نمود  : بودجه ی سالیانه ی شهرداری شوش برای سال 1398 که در بهمن ماه به سر می بریم 40 میلیارد تومان تعریف شده بود که از این مبلغ تا امروز 25 میلیارد و 500 میلیون تومان محقق شده که حدودا 64درصد می باشد و به تبع آن می شود گفت یک سوم درآمدها را شهروندان به واسطه ی آن تخفیفات در بهمن و اسفندماه می آیند و از این مزایا استفاده می کنند و تقریبا هرساله توانسته ایم بودجه را محقق نماییم که با وجود مهندس حسینی ان شاءالله و همراهی و همکاری فرماندار و کمیته ی انطباق که همیشه در کنار ما بودند این موضوع هم مرتفع شود که هم بودجه  محقق شود و شهروندان هم از این مزایا بهره مند شوند .

 

وی افزود : بدهی هایی که شهرداری در حوزه های عمرانی و خدماتی انباشته دارد که قسمتی از آن قرار است در تملک بیاید حدودا 28 میلیارد و 600 میلیون تومان می باشد که بیشتر از کارهای عمرانی است که انجام شده است . ما تاکنون توانسته ایم 30 میلیارد تومان موافقت نامه را یا ببندیم و یا تبادل نماییم که رقم قابل توجهی است که این نشان می دهد ما از تملک استانی به خوبی استفاده کردیم که ان شاءالله به تدریج تخصیص برای پروژه های مدنظر هزینه خواهد شد .

 

وی در ادامه به دو پروژه که قرار است بعد از تودیع و معارفه به مناسبت دهه ی مبارک فجر افتتاح و به بهره برداری برسند  اشاره کرد و در این راستا خاطر نشان نمود : بهسازی روی زهکش جاده ی شوش ـ دزفول شامل  : « اجرای 2700 متر مربع کف پوش گذاری  ـ اجرای 4000متر جدول بندی ، خاک ریزی ، اجر ای یک هکتار فضای سبز ، نصب پایه های روشنایی ، نصب مبلمان شهری و آبنما »با اعتبار 15/000/000/000 ریال از محل اعتبارات شهری .

مهندس مهرپرور  در ادامه به دومین پروژه ی آماده ی افتتاح اشاره کرد و تصریح نمود : احداث فاز اول پارک گلستان  شامل :« اجرای 13000 متر مربع کف پوش گذاری ، اجرای 10000 متر جدول بندی ، نصب مبلمان شهری ، نصب پایه های روشنایی ، 15000 متر مکعب خاک ریزی و فضای سبز» با اعتبار 6/000/000/000 ریال از محل اعتبارات شهری و تملک دارایی .

سرپرست شهرداری شوش  در ادامه به دو پروژه ی در حال تکمیل اشاره کرد و یادآور شد : ادامه ی تکمیل پارک طبقاتی شامل :« اجرای 635 متر مربع دیوار هبلکس و اجرای 5000کیلو گرم وال پست (المان نگهدارنده ی دیوار) » به مبلغ 10/000/000/000 ریال  از محل اعتبارات شهری و تملک دارایی و لوله گذاری زهکش بلوار جمهوری به «طول 1840 متر ، اجرای 160 متر کانال بلوکی و اجرای 20 منهول بتنی» به مبلغ 40/000/000/000 ریال  از محل اعتبارذات تملک و دارایی ؛ دو پروزه ای هستند که در آینده ی نزدیک آماده ی بهره برداری خواهند بود .

وی در پایان انتخاب مهندس سید عبدالحسین حسینی را به عنوان شهردار شوش تبریک گفت و برای هرگونه همکاری با ایشان اعلام آمادگی نمود .

سپس فتانه رستمی رئیس شورای اسلامی شهر شوش ضمن قدردانی از زحمات مهندس یوسف زمانی شهردار سابق شهرستان شوش  گفت : از سال 1392 سکان شهر شوش به مهندس زمانی سپرده شد  و در این مسئولیت 5 سال  از خود  عملکرد قابل توجهی برای شوش به یادگار گذاشت  و درجه ی شهرداری شوش را نیز ارتقاء داد و بعد از این که به عنوان سرپرست فرمانداری بهبهان  ازطرف استاندار خوزستان منصوب شد بلافاصله مهندس سعید مهرپرور را  به عنوان سرپرست مهرفی کردیم که جادارد از زحمات ایشان  نیز از طرف کل اعضای شورا قدردانی نمایم .

وی افزود : برای پست شهردار شوش 21 نفر نامزد شده و رزومه ی خود را تحویل شورا دادند د که از این 21 نفر پس از بررسی های لازم از 11 نفر برای مصاحبه دعوت به عمل آمد  و طی جلساتی که هر شب در دفتر شورا برگزار شد  طی دو مرحله به 4 نفر رسیدیم ، یک نفر از آنها انصراف داد و از 3 نفر باقیمانده با اکثریت آرا  مهندس سید عبدالحسین حسینی منتخب اعضای شورای شهر شد .

رئیس شورای اسلامی شهر شوش در بخش پایانی سخنان خود خطاب به مهندس حسینی گفت : ما تمام نامزدهای بومی را کنار زدیم  و شما را انتخاب کردیم  لذا انتظار داریم که با عملکرد خوب خود ما را نزد همشهریان سربلند کنید و خدایی نکرده ما را از تصمیمی که گرفته ایم پشیمان نکنید .شوش چاله چوله زیاد دارد و نیاز مبرم به ساماندهی ماشین ها و دستفروش ها دارد ، شوش یک شهر جهانی است و لذا می بایست به شأن و منزلت خودش برسد .

سرهنگ حمیدرضا بهاروند فرماندی نیروی انتظامی ضمن قدردانی از مهندس یوسف زمانی شهردار سابق شوش تصریح نمود : مهندس مهرپرور هم در این مدتی که عهده دار سرپرستس شهرداری شوش بود به ما کمک های قابل توجهی داشته که جا دارد از زحمات ایشان هم تشکر و سپاسگزاری نمایم .در واقع خدمت به خلق اجر و ثواب خیلی بالایی دارد که ان شاءالله همه ی ما به عنوان خدمت گذار در خدمت مردم عزیز باشیم .

صادق جعفری چگنی رئیس دادگستری شهرستان شوش در ابتدای سخنان خود از رئیس و اعضای شورای اسلامی شهرشوش قدردانی نمود و در این راستا خاطر نشان نمود : مجموعه ی شورای اسلامی شهرستان شوش  بدون تنش و تضاد و درگیری خوشبختانه تا این لحظه وظایف خود را انجام داده است بر خلاف برخی از شهرستان ها که روزی را بدون تنش ندارند ، گاها خود اعضای شورا باعث ایجاد تنش و درگیری بین همدیگر می شوند ؛ در برخی دیگر از شوراها حتی دستگیری هم مشاهده شده است ؛ و این نشانه ی سلامت و آرامش خوبی است که در شورای اسلامی شهر شوش وجود دارد که جا دارد تقدیر و تشکر خود را داشته باشیم .

وی افزود : همچنین جا دارد که از مهندس مهرپرور سرپرست شهرداری شوش که این 5 ماه را به خوبی مدیریت کردند و از اقدامات خیلی خوب مهندس زمانی  نیز سپاسگزارم ، ایشان فردی بود که در گرفتن پول  ید طولایی داشتند که اعتبارات را به شهرشوش جذب کند و در حوزه ی طرح های عمرانی  و زیبا سازی هم انصافا فعالیت قابل توجهی داشته است .

جعفری در پایان خطاب به شهردار جدید گفت : مجموعه اداری شهرستان شوش خوشبختانه همدل  هستند و همیشه در انجام کارها به همدیگر کمک می کنند و اگر شورای اسلامی شهر نامزدهای بومی برای عنوان شهردار را کنار زدند چون هدفشان خدمت رسانی به شهر شوش است ، انشاءالله با برنامه ریزی و اجرای صحیح در عمل باشید ، قطعا شورای اسلامی شهر شوش از شما برنامه گرفته اند و امیدوارم با تلاشی که به کار می برید به نتیجه ی مطلوب برسید .

دکتر عدنان غزی فرماندار شهرستان شوش ضمن تبریک ایام الله دهه ی مبارک فجر به یوم الله 22 بهمن اشاره کرد و گفت : یوم الله 22 بهمن سالروز تحقق وعده های الهی تقارن پیدا کرده است با چهلمین روز شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی که بدینوسیله از مردم ولایتمدار ، انقلابی و همیشه درصحنه ی شهرستان شوش می خواهم که در راهپیماهی های پنج شهر «شوش ، فتح المبین ، حر ریاحی ، شاوور و الوان» حضوری حماسی داشته باشند .

وی افزود : جا دارد از زخمات مهندس زمانی قدردانی نمایم و چون خودم شهردار بوده ام درد شهرداران را بیشتر درک می کنم نه این که بیشتر بلد هستیم همه ی عزیزان درد شهرداران را بلد هستند ؛ همه از شهرداری ها کمک می خواهند از من فرماندار گرفته تا مجموعه ی مدیریتی شهرستان و عموم مردم در حالی که شهرداری ها مشکلات خاص خود را دارند . هر شهردار از ابتدا تا انتهای هر سال یکی از دغدغه هایشاین است که چطور باید حقوق کارکنان خود را بدون وقفه پرداخت نماید ؛ این بزرگترین ضربه ای است که به مدیریت شهری وارد می شود و مهندس یوسف زمانی در مدتی که اینجا بودم احساس نمی کردم که مشکلی در شهر رخ دهد لذا جا دارد از شهرداران هر پنج شهر قدردانی نمایم .

فرماندار شهرستان شوش در ادامه از زحمات 5 ماهه ی مهندس مهرپرور نیز قدردانی نمود و یادآور شد : ایشان نیز همانند مهندس زمانی فرزند همین شهرستان است و از همان ابتدا در شهرداری شوش با عناوین مختلف به این دیار خدمت کرده است . کار خوبی که شورا انجام داد یک کار اصولی و قانون مدار و قانون مند بود ؛ روزی که قرار شد مهندس زمانی به عنوان فرماندار شهرستان بهبهان منصوب شود ، قبل از این که از این شهر هجرت نماید به اعضای شورا گفتیم که ابتدا سرپرستی برای شهرداری شوش  مشخص نمایند تا به گزینه ای برسند که مورد تأیید اکثریت اعضای شورا باشد تا شهروندان شما را مورد مأخذه قرار ندهند .عزیزان سیکل قانونی را طی کردند و در نتیجه سرپرست شهرداری را از دل شهرداری شوش انتخاب کردند.

دکتر عدنان غزی در ادامه به یکی از دلایل عقب ماندگی شهرستان شوش اشاره کرد و تصریح نمود : در حوزه های شهری متاسفانه «عدم تحقق مدیریت واحد شهری» است  و تا زمانی که این واحد محقق نشود در حوزه ی خدمات دچار مشکل خواهیم بود ؛ همین کشور عراق درست است که از نظر اقتصادی رنج می برد اما در دیگر حوزه ها ترقی نموده است و اغلب کشورهای دنیا که پیشرفت کرده اند به خاطر این است که شهرداری مدیریت واحد شهری را راه اندازی کرده اند «آموزش و پرورش ـ فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ آب ـ برق ـ گاز ـ آب و فاضلاب ـ نیروی انتظامی ـ راهنمایی و رانندگی و حتی در برخی از موارد دادگستری» باید زیر نظر شهرداری باشند . اگر روزی این مدیریت واحد شهری در شوش محقق شد اصل قانون مداری مدیریت حکومت بر مردم محقق کرده ایم .

وی در ادامه نکاتی را به شهردار جدید توصیه نمود و در این راستا اظهار نمود : چه اعضایی که به شما رأی داده اند و چه آنهایی که رأی نداده اند اینها نمایندگان مردم هستند و باید پاسخگوی مردم باشند ، شما هم به همین دید باید به اعضای شورا نگاه کنید . در شهرهای استان خوزستان خصوصا شهرهای پایین دست نظیر « اهواز ـ دشت آزادگان ، شادگان ، بستان ، سوسنگرد ، آبادان ، خرمشهر ، هویزه ،  اروندکنار و...» مشکل آب های سطحی را دارند اما شهرهای شمالی استان نظیر « شوش ـ دزفول ـ اندیمشک ـ شوشتر و گتوند» مشکل آب های سطحی را ندارند و از این بابت رنج نمی برید به جز چند  منطقه خصوصا شهرک سلمان فارسی که باید به آن توجه ویژه داشته باشید .

فرماندار شهرستان شوش در تکمیل سخنان خود خاطر نشان نمود : یکی از مشکلات جدی شهر شوش فضاهای تفریحی است که یا مانع آن مخالف میراث فرهنگی است و یا به یکی دو اداره ی دیگر ؛ این موضوع می بایست در اولویت های کاری شما باشد  ، پارک های محله ای و جاهایی که مردم باید در کنار ساحل رودخانه بنشینند به همین فضاهای تفریحی بر می گردد .چون شوش با دیگر شهرها تفاوت دارد یکی از شهرداران پاریس وقتی از او پرسیده بودند آرزویت چیست در پاسخ گفته بود که «دوست دارم شهردار شوش باشم» شوش شهری است که تقریبا 8 هزار سال تمدن را در خودش جا داده است و دو تا اثر جهانی دارد ؛ اولین معبد تاریخی دنیا یعنی چغازنبیل در شهرستان شوش وجود دارد ؛ اینها می بایست مدنظر شهردار جدید باشد . با یک برنامه ریزی هم ظرفیت و هم کاستی های شهر شوش را عمقا بشناسید با مشورت هایی که مشاوران و کارشناسان به شما می دهند و با هماهنگی شورای اسلامی شهر برنامه هایی که در ذهن دارید را یکی پس از دیگری عملیاتی کنید .

دکتر عدنان غزی در پایان یک پیشنهاد برای فضای سبز و تفریحگاه به شهردار داد و در این راستا تصریح نمود حوزه ی استحفاظی شهر شوش که در واقع از سه راهی هفت تپه  می بایست مرحله به مرحله با همکاری اداره ی راهداری آن را به یک فضای تفریحی تبدیل کنید تا مردم از این فضای سبز و زیبا سازی استفاده نمایند ؛ هم در حوزه ی اعتبار و هم در حوزه ی تطبیق فرمانداری و دادگستری از شما حمایت می کنند .

سپس  با اهدای لوح از تلاش های مهندس سعید مهرپرور طی مدت سرپرستی شهرداری تقدیر به عمل آمد و از مهندس زمانی اصل تکریم شد که لوح و هدیه ی ایشان را کریم میاحی از اعضای شورای شهر تحویل گرفت و سپس  مهندس سید عبدالحسین حسینی به عنوان شهردار  با اهدا ابلاغ ایشان  معارفه گردید .

 

مهندس سید عبدالحسین حسینی شهردار جدید شوش با قرائت یک رباعی سخنان خود را آغاز نمود و در ادامه ایام الله دهه ی فجر را تبریک گفت و به نوبه ی خود مردم ولایتمدار شهرستان شوش را جهت حضور حماسی در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن دعوت نمود و گفت : صحبت های خود را در دو بخش خلاصه می کنم یکی این که بر مبنای وظیفه ای که بر عهده دارم می بایست از رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر شوش ، دستگاه امنینی ، اعضای شورای تأمین ، فرماندار ، امام جمعه ی شهرستان شوش و سایر دستگاه هایی که به من اعتماد کردند و این مسئولیت را به من محول نمودند تشکر و قدردانی نمایم ،امیدوارم با انجام پروژه های عمرانی و خدمات رسانی به موقع و مطلوب به شهروندان پاسخگویی اعتماد عزیزان باشم .

بنده به عنوان شهردار در راستای تحقق  حقوق شهروندان به سه موضوع نگاه ویژه دارم برنامه های «کوتاه مدت ، میان مدت و دراز مدت» ان شاءالله با سند چشم اندازی که تدوین خواهیم کردبه برنامه های بلند مدت حتما اشاره می کنم و برنامه های کوتاه مدت و میان مدت هم برای همه ی عزیزان خواهیم داشت .

وی در ادامه  بیوگرافی خود را اعلام نمود و گفت : سید عبدالحسین حسینی متولد سال 1353 دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس مدیریت شهری«برنامه ریزی شهری» و فوق لیسانس کشاورزی ، 18 سال سابقه ی کار دارم که تماما در شهرداری بوده ؛ 14 سال به عنوان شهردار در شهرهای مختلف انجام وظیفه کرده ام و شوش پنجمین شهری است که به عنوان شهردار آن انتخاب شده ام و با الفبای کار در شهرداری کاملا آشنا هستم ان شاءالله بتوانم با برنامه ریزی که با مجموعه ی شورای شهر و با هماهنگی که با مجموعه ی شهرداری دارم به گونه ای عمل بکنیم که رضایت مندی نسبی و حداکثری را داشته باشیم

حسینی افزود : شوش یکی از با 7000 سال تمدن یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان است ؛ اما اگر بخواهیم به ظرفیت های بازر شوش بپردازیم دو ظرفیت خیلی مهم و بازر دارد یکی میراث فرهنگی و گردشگری است همه می دانید که گردشگری بعد از صنعت نفت و صنعت خودروسازی سومین صنعت پول ساز دنیا به شمار می آید و قطعا اگر تعاملی بین مجموعه ی شهرداری و میراث فرهنگی به وجود بیاید می توانیم از طریق گردشگری به اقتصاد شهر کمک کنیم و دومین ظرفیت بارز شوش قطب کشاورزی است اگر ما کاری کنیم محصولات کشاورزی که در شوش تولید می شود ارزش افزوده ی این محصولات به شهر برگردد بی شک به اقتصاد شهر کمک خواهد شد .و با توجه به این که 700 هکتار عرصه میراث فرهنگی در شوش داریم اگر بتوانیم در محدوده ی شهر صنوف نیمه مزاحم ساماندهی کنیم و انتظار دارم که کمک کنید تا یک شهرک فناوران خارج از محدوده ی میراث فرهنگی احداث کنیم که صنوف مزاحم و نیمه مزاحم را به این شهرک انتقال دهیم که با این کار شغل هم ایجاد خواهد شدو در کنار آن گردش مالی مناسبی برای شهرداری به وجود خواهد آمد .



:: بازدید از این مطلب : 2042
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.