همایش یاوران انقلاب در سالن پژوهش سرای شهدای هسته ای شهرستان شوش برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 20
:: باردید دیروز : 5
:: بازدید هفته : 301
:: بازدید ماه : 7990
:: بازدید سال : 20679
:: بازدید کلی : 297817
نویسنده : عباس کرم الهی
جمعه 18 بهمن 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

به همت  حوزه ی بسیج دانش آموزی سپاه ناحیه ی شوش و سازمان دانش آموزی اداره ی آموزش و پرورش ، درپنجمین روز از دهه ی مبارک فجر که به عنوان « سبک زندگی ایرانی اسلامی ، اعتلای منزلت زن و تحکیم خانواده» نام گذاری شده است ، همایش یاوران انقلاب در سالن پژوهش سرای شهدای هسته ای شهرستان شوش برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ، ساعت 9:45 صبح روز چهارشنبه 16 بهمن ماه1398 با حضور علیرضا مسرور مدیر سازمان دانش آموزی استان خوزستان ، همایش یاوران انقلاب به مناسبت چهلمین روز عروج ملکوتی  شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد .

عبدالامیر خنیفر مدیر اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش ضمن عرض تبریک ایام الله دهه ی مبارک فجر و خیر مقدم به مدیر سازمان دانش آموزی استان خوزستان ، سخنان خود را با حدیثی از امام رضا(ع) آغاز نمود و در این راستا گفت : حضرت امام رضا(ع)  هشت ماه مسیر مدینه  تا طوس را طی کرد و وقتی وارد استان خراسان شد به سه ویژگی برجسته مؤمن اشاره کرد و فرمود : « لا يَكُونُ الْمُؤْمِنُ مُؤْمِنًا حَتّى تَكُونَ فيهِ ثَلاثُ خِصال: سُنَّةٌ مِنْ رَبِّهِ. وَ سُنَّةٌ مِنْ نَبِيِّهِ. وَ سُنَّةٌ مِنْ وَلِيِّهِ. فَأَمَّا السُّنَّةُ مِنْ رَبِّهِ فَكِتْمانُ سِرِّهِ. وَ أَمَّا السُّنَّةُ مِنْ نَبِيِّهِ فَمُداراةُ النّاسِ. وَ أَمَّا السُّنَّةُ مِنْ وَلِيِّهِ فَالصَّبْرُ فِى الْبَأْساءِ وَ الضَّرّاءِ./// مؤمن، مؤمن واقعى نيست، مگر آن كه سه خصلت در او باشد: سنّتى از پروردگارش و سنّتى از پيامبرش و سنّتى از امامش. امّا سنّت پروردگارش، پوشاندن راز خود است،امّا سنّت پيغمبرش، مدارا و نرم رفتارى با مردم است،امّا سنّت امامش، صبر كردن در زمان تنگدستى و پريشان حالى است.»

وی در تکمیل سخنان خود اظهار نمود : حرمت انسان ها باید نگه داشته شود  و این یکی از ویژگی های خداوند تبارک و تعالی است که ستارالعیوب است ؛ معنای ستار بودن خدا، آن است که اعمال انسان ها را از دیگر انسان ها می پوشاند تا آبروی آنان حفظ گردد. اما پیامبر(ص) و امامان (ع) مظهر اسما و صفات الهی هستند. همان‌گونه که خداوند، ناظر بر اعمال مردم است، پیامبر و امامان نیز چشم خدا میان خلق هستند و اعمال آنان را می بینند.

خنیفر در ادامه تصریح نمود : خداوند متعال که ستّار العیوب است، می‌داند کجا ستّاری بکند و کجا ستّاری نکند. اگر کسی ستّار عیوب دیگران باشد و در عین حال مخفیانه مرتکب گناهی شود، خداوند اجازه نخواهد داد اسرارش نزد دیگران افشا شود. حتی در قیامت خداوند اجازه نمی‌دهد کسانی که کنار یک‌دیگرند از اعمال هم باخبر شوند؛ بنابر‌این، عملکرد خود شخص بسیار مهم است. اگر کسی پرده دیگران را ندرد و آشکارا به گناه دست نیازد، خداوند، پرده‌اش را نمی‌درد. بر این‌اساس، کسی که با قلم و بیان و اندیشه‌های ناصواب خود آبروی دین خدا و مردم را می‌برد، به جایی می‌رسد که شایسته نیست خداوند متعال آبروی او را حفظ کند. در این موقعیت، خدای سبحان اجازه می‌دهد صاحبدلان ببینند او چه کرده است و حتی احتمال دارد در قیامت، مقابل دیگران رسوا شود.

مدیر اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش در ادامه به اخلاق مداری پیامبر(ص) به عنوان دومین ویژگی هر مؤمن اشاره کرد و یادآور شد : اخلاق و اصول اخلاقی یکی از جنبه های مهم دین اسلام است که بدان اهمیت بسیاری داده شده است. بر این اساس در قرآن کریم یکی از اهداف بعثت پیامبر اسلام(ص)، تربیت و آموزش حکمت بیان شده است. پیامبر(ص) که حاکمیت دین اسلام را بر عهده داشتند در جامعه اسلامی و در مواقع مختلف می بایست به گونه ای عمل می کردند که مسلمانان را به اخلاق مداری و پایبندی به اصول اخلاقی تشویق کنند. این که پیامبر(ص) در غزوات و مواقع سخت جنگی چگونه اصول اخلاقی و تربیتی را رعایت می کردند؟ سوال اصلی نوشتار حاضر است. یافته های این پژوهش که به شیوه توصیفی- تحلیلی و با استفاده از منابع تاریخی و حدیثی انجام شد، نشان می دهد بر خلاف نظر مشتشرقان که غزوات پیامبر(ص) را بر پایه خشونت و کسب غنیمت تفسیر کرده اند، پیامبر(ص) حتی در غزوات به اصول اخلاقی پای بند بوده و تمام تلاش خود را می کردند تا مکارم اخلاقی و تربیتی از جمله مهربانی، وفای به عهد، صبر و استقامت را به مسلمانان آموزش دهند و آنها را به اخلاق مداری در تمام لحظات رهنمون می کردند.

عبدالامیر خنیفر در بخش پایانی سخنان خود به صبر و شکیبایی به عنوان سومین ویژگی هر مؤمن واقغی پرداخت و در این راستا خاطر نشان نمود : زندگی انسان در دنیا،آمیخته با مشکلات عجیبی است که اگر در مقابل آن بایستد وشکیبایی و مقاومت به خرج دهد،به یقین پیروز خواهد شد و اگر ناشکیبایی کند و دربرابر حوادث زانو زند، هیچ گاه به مقصد نخواهد رسید. منظور از«صبر»همان استقامت در برابر مشکلات و حوادث گوناگون است که نقطه مقابل آن «جزع »،بی تابی، از دست دادن مقاومت و تسلیم شدن در برابر مشکلات است. علاوه بر زندگی مادی، در زندگی معنوی نیز این مساله وجود دارد.اگر انسان در برابرنفس سرکش و هوا و هوس ها و زرق و برق دنیا و جاذبه های گناه ایستادگی نکند و درطریق «معرفة الله »و اطاعت فرمان او با مشکلات نجنگد،هرگز به جایی نمی رسد.

علیرضا مسرور مدیر سازمان دانش آموزی استان خوزستان ضمن قدردانی از بانیان برگزاری این همایش و عرض تبریک به مناسبت دهه ی مبارک فجر اظهار نمود : دهه ی فجر برای همه ی ما نقطه ی عطفی است و به عبارتی این دهه سربلندی ایران است و تقارن آن با چهلیمن روز عروج ملکوتی سردار دلها حاج قاسم سلیمانی بی دلیل نیست .

وی افزود : شما دیدید که در مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر سردار حاج قاسم سلیمانی چه در شهرهای عراق و چه در شهرهای ایران با حضور پرشور و حماسی مردم برگزار شد و حتی آنهایی که شاید با نظام اختلاف نظر دارند در مراسم شرکت کردند و بی شک حال که چهلمین روز شهادت این سردار محبوب و مقبول دل ها با راهپیمایی یوم الله 22 بهمن تقارن پیدا کرده است قطعا شاهد حضور تاریخی و حماسی مردم خواهیم بود .

علیرضا مسرور در ادامه برای آن دسته از عزیزانی که با شرح وظایف تشکیلات  آموزش و پرورش آشنا نیستند گفت : ر کنار موضوعات آموزشی مدارس، 4 تشکل دانش آموزی و رسمی داریم که به عنوان یک ظرفیت یا توانمندی در آموزش و پرورش تشکیل شده است. «هلال احمر» برای موقعیت های بحرانی و کمک رسانی به افراد حادثه دیده و با همکاری آموزش و پرورش انجام وظیفه می کند. «اتحادیه انجمن های اسلامی» با هدف امر به معروف و نهی از منکر دانش آموز را با هدف های دینی و تربیتی و در راستای بنیه دینی آشنا می کند. در دفاع از کشور و امنیت «حوزه ی بسیج دانش آموزی»  به عنوان یک تشکل در آموزش و پرورش ورود پیدا کرده در جهت امنیت و آرامش در کنار نیروهای نظامی و انتظامی فعالیت می کند. اما «سازمان دانش آموزی »با هدف تربیت اجتماعی شکل گرفته است. هدف آن آموزش یکسری «فعالیت در اجتماع، حضور در زندگی جمعی و آمادگی برای شرایط سخت» است.جایی که نیاز است به دانش آموز مسئولیت پذیری آموزش داده شود. دانش آموز باید طوری تربیت شود که در مواقعی که لازم است"نه" بگوید یعنی جرأت گفتن این کلمه را به راحتی به ویژه در برابر افراد ناباب داشته باشد. دانش آموز در سازمان دانش آموزی مهارت هایی را یاد می گیرد که برای بازآموزی کمک های اولیه و زندگی در شرایط سخت مثل چادر را برای او مهیا می کند. سازمان دانش آموزی به عنوان یک سازمان غیر دولتی وابسته به آموزش و پرورش است و دارای برنامه های متنوعی می باشد. فعالیت هایی را آموزش می دهد که در زندگی اجتماعی نیاز است. یک آدم نوع دوست، انسان دوست، اخلاق مدار و دوستدار طبیعت را پرورش می دهد. در زندگی عادی همیشه افرادی هستند که برای منابع طبیعی ارزش قائل هستند و از آن محافظت می کنند. هدف سازمان دانش آموزی پرورش چنین انسان هایی با مهارت های ویژه است.

وی افزود : سازمان دانش‌آموزی تربیت اجتماعی دانش‌آموزی را تحت پوشش و پیگیری دارد. سازمان پیشاهنگی ایران با در نظر داشتن فعالیت‌هایی در این زمینه در ۱۳۰۴ ایجاد شد که پس از انقلاب در نیمه ی سال ۱۳۶۴ منحل گردید و سازمان جوانان و نوجوانان تشکیل شد. جهت فعالیت‌های مکمل پرورشی در سال ۱۳۷۰ اساسنامه ی کانون‌های فرهنگی و تربیتی به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسید. در سال ۱۳۷۲ در ضمن آن، تشکیلات دانش‌آموزی تحت عنوان «پویندگان» در راستای فعالیت‌های پیگیر، مستمر و بلندمدت پرورشی ایجاد شد. سال ۱۳۷۴ به‌جای عنوان کلی پویندگان، تشکیلات پسران «پیشتازان» و دختران «فرزانگان» عنوان گرفت. و از سال 1396 این تشکیلات با نام پیشتازان دختر و پسر شناخته می‌شود . تشکیلات سازمان دانش‌آموزی به‌عنوان سازمانی عمومی و غیر دولتی با اصول و مقررات خاص تحت نظر وزارت اموزش و پرورش از ۲۱ اردیبهشت ۱۳۷۸ فعالیت‌های خود را شروع نمود و در سال ۱۳۸۱ به تصویب شورای نگهبان رسید.

هر نظام اجتماعی نیاز به سرمایه دارد ، سرمایه ی یک نظام اجتماعی مردم هستند ؛ برای این که این سرمایه شکل بگیرد می بایست اعتماد به وجود آید ، مثلا  مدیر آموزش و پرورش شهرستان شوش باید اعتماد فرهنگیان را نسبت به خود جلب نماید و برای این که اعتماد را ایجاد کند می بایست رضایتمندی را بالا ببرد و اگر این اعتماد و رضایتمندی پدید آمد دیگران هم برای رسیدن به اهداف با ایشان همکاری نموده و مشارکت می نمایند .در مقابل سرمایه سوزی یعنی ما کاری بکنیم که همکاران آرامش و امنیت را احساس نکنند لذا خود به خود اعتماد از بین می رود و رضایتمندی هم اصلا به وجود نخواهد آمد .

عبدالامیر بشکار دبیر ستاد برگزاری دهه ی مبارک فجر شهرستان شوش ضمن قدردانی از اداره ی آموزش و پرورش ، حوزه بسیج دانش آموزی و سازمان دانش آموزی از فرهنگیان خواست تا دانش آموزان را با تاریخ انقلاب این مملکت بیش از پیش آشنا نمایند و در این راستا خاطر نشان نمود : دانش آموزان باید بدانند چرا مردم به فرمان حضرت امام خمینی(ره) قیام کردند و در کنار آن می بایست آنها را با دستاوردهای انقلاب  آشنا نمایند .

وی افزود : در دوران ستم شاهی ماهیت ایران به دست آمریکا ، اسرائیل و انگلیس بود و شاه یک مهره  در دست آنها بود ، چون آمریکا می خواست منافع خود را از ایران منطقه تأمین کند ، به ما قبولانده بودند که  ایران توان ساخت هیچ ابزاری را ندارد  و از وقتی که امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را به ملت ایران هدیه داد و نظام مقدس جمهوری اسلامی استقرار یافت  این تفکر خنثی شد و مردم  باورشان شد که ایران می تواند  و ما سال به سال  پله های ترقی را  یکی پس از دیگری پشت سر گذاشتیم  و از نظر علمی در فدراسیون های جهانی دارای جایگاه هستیم .موشک های نقطه زنی ساختیم که  قلب دشمن را نشانه می گیرند .

دبیر ستاد دهه ی مبارک فجر در ادامه به شعار از نیل تا فرات اسرائیل اشاره کرد و یادآور شد : اسرائیل زمانی  مدعی بود که سرزمین این کشور از نیل تا فرات است ، اما جمهوری اسلامی  توسط مردم سلحشورش بر روی این ادعا خط بطلان کشید به طوری که الان اسرائیل برای خود یک گنبد آهنین ساخته است که این سرزمین اشتغال شده ای را که در اختیار گرفته از دست ندهد و این یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است .

بشکار در تکمیل سخنان خود گفت : الان ما صاحب علم دیجیتال شده ایم و ماهواره  می سازیم  در خالی که وقتی در جنگ تحمیلی به سر می بردیم حتی سیم خاردار را باید با هزار زحمت از خارج از کشور تهیه می کردیم . با توجه به این که از سال 1357 تاکنون  از توطئه های دشمن در امان نبوده ایم  اما  از نظر عمرانی دستاوردهای قابل توجهی در کشور ـ استان و شهرستان شوش داشته ایم .

دبیرستاد دهه ی مبارک فجر شهرستان شوش در پایان سخنان خود به خاطره ای از انقلاب اسلامی در شهرستان شوش اشاره کرد و خاطر نشان نمود : وسط میدان یازهرا تاج شاه نصب شده بود و وقتی که در دوران مبارزات انقلاب اسلامی به سر می بردیم من به اتفاق تعدادی از انقلابیون شوش  نقشه کشیدیم این تاج را به زیر بکشیم ؛ ابتدا فکر می کردیم این تاج کوچک است اما وقتی که آن را به زیر کشیدیم بسیار بزرگ و پرحجم بود ، این تاج وقتی به زمین خورد صدای مهیبی از آن بلند شد و برادران افسری جلوی درب ورودی حرم دانیال نبی(ع) همهمه ای  ایجاد کردند تا پاسگاه به طرف ما نیاید و ما هم از این فرصت استفاده کردیم و تاج را غلط داده و در رودخانه شاوور رها کردیم .

از دیگر برنامه های این همایش می تواند به « خوانش شعر رحمن ایزدی و جرای سرود انقلابی توسط گروه سرود دبیرستان نمونه دولتی امام حسین(ع) » اشاره کرد .

 

 



:: بازدید از این مطلب : 767
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.