به مناسبت سالروز عملیات والفجر مقدماتی از خانواده ی شهید عارف حجازی تجلیل شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 19
:: باردید دیروز : 118
:: بازدید هفته : 3362
:: بازدید ماه : 6321
:: بازدید سال : 19010
:: بازدید کلی : 296148
نویسنده : عباس کرم الهی
چهار شنبه 16 بهمن 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

به همت حسن شوهانی فرمانده ی پایگاه مقاومت مسجد امام صادق(ع) شوش در چهارمین روز از دهه ی مبارک فجر که به عنوان « مدیریت جهادی ، اقتصادمقاومتی و رونق تولید» نام گزاری شده است ، از خانواده ی شهید عارف حجازی تجلیل شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ بعد از نماز مغرب و عشاء سه شنبه 15 بهمن ماه 1398 به مناسبت سالروز عملیات والفجر مقدماتی که در روز یکشنبه  ۱۷ بهمن1361 در منطقه ی منطقه ی عماره ی عراق به فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مشارکت ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شد ، فرمانده ی پایگاه مقاومت مسجد امام صادق(ع) به همراه جمعی از نماز گزاران و بسیجیان پایگاه  با حضور در خانه ی شهید عارف حجازی از خانواده ی این شهید تجلیل نمود .

سرهنگ پاسدار علی ظهیری از روایتگران هشت سال دفاع مقدس در منطقه ی عملیاتی فتح المبین ضمن تبریک به مناسبت چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ، مروری به عملیات والفجر مقدماتی داشت و در این راستا گفت : ما هرچه داریم از نظام مقدس جمهوری‌اسلامی و خصوصا هشت سال دفاع مقدس است این « آرامش ، آسایش ما و امنیتی» که داریم  به برکت خون شهدایی همچون «شهید عارف حجازی» می باشد و امروز ما برای عرض ادب و احترام و تکریم خانواده ی این شهید والامقام دور هم جمع شدیم تا یک بار دیگر به میمنت چهل و یکمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی  با شهدا و خانواده ی شهدا عهد و پیمان ببندیم و رهرو راه شهدا و سیره شهدا باشیم و از خداوند متعال آرزو داریم که ما را در این راه و مسئولیت سنگین موفق و در روز قیامت شرمنده شهدا نکند و عاقبت بخیر نماید .

شهید عارف حجازی راد  فرزند هافری حجازی راد در تاریخ 1345/5/1 در روستای بنه خلف از توابع  شهرستان شوش دانیال (ع) در خانواده ای مذهبی و متدین دیده به جهان گشود . تحصیلاتش را تا کلاس پنجم ابتدایی ادامه داد و پس از آن ترک تحصیل نمود و به کار پرداخت. پدرش کارگر طرح نیشکر هفت تپه بود و مادر مهربانش مانند سایر مادران آن زمان به شغل خانه داری مشغول بود.

او چهار خواهر و پنج برادر داشت. به خواهر بزرگترش بسیار وابسته بود و با او ارتباط صمیمی داشت . برای اینکه بتواند به جبهه اعزام شود می بایست اول در بسیج عضو می شد ولی او با سن کمی که داشت نمی توانست به عضویت بسیج در آید برای همین راههای متفاوتی را امتحان نمود تا بالاخره با معرفی یک نفر معتمد توانست به عضویت بسیج درآید و به جبهه اعزام گردد.

برادر بزرگترش در زمان جنگ نیز راننده ی آمبولانس بود .زمانی که به جبهه اعزام گردید برای عملیات والفجر مقدماتی همراه با گروهان به آموزش پرداخت و از آزمایش های سخت سربلند بیرون آمد . بسیار آرام و مودب بود به همه بلاخص بزرگتر هایش احترام خاصی می گذاشت .به همه اول سلام می کرد و با آنها دست می داد در مراسمات عزاداری محرم نیز نقش شایسته ای داشت و جزو کسانی بود که مراسمات و امکانات لازم برای انجام مراسمات را مهیا می کرد.

توسط سپاه پاسداران به جبهه ها اعزام گردید و پس از رشادت های فراوان در تاریخ 8 اسفندماه1362 در شرق دجله در عملیات خیبر در حالی که فقط هفده سال داشت به دست رژیم بعثی عراق به شهادت رسید .



:: بازدید از این مطلب : 796
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.