حضور سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش در اجرای تعزیه شهر حر و روستای جریده ی سید محمد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 134
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 3478
:: بازدید ماه : 6437
:: بازدید سال : 19126
:: بازدید کلی : 296264
نویسنده : عباس کرم الهی
پنج شنبه 29 شهريور 1397

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز پنجشنبه 29 شهریور 1397 مصادف با عاشورای حسینی و شهادت حضرت امام حسین(ع) و اصحاب آن حضرت ، فاطمه دیناروند سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش  با حضور در شهر حر و روستای جریه ی سید محمد ، اجرای تعزیه در این دو  منطقه را مشاهد نمود .

تحلیل شوش نیوز :

مطلبی را که می خواهم  به دنبال این خبر بیاورم  برخورد متفاوت دست اندرکاران اجرای این دو تعزیه است و انتظار ما از فرماندار ، رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی و سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش «که خود شاهد و ناظر این موضوع بود » این است که جلوی بی احترامی به خبرنگاران را بگیرند ؛ تنها انتظار ما عزت و احترام است .

آخرین باری که به شهر حر برای تهیه ی گزارش از تعزیه ی حسینی رفته بودم به زمانی برمی گردد که با زنده یاد حمید تیماو  پشت فنس های میدان با هزار زحمت توانستیم چند عکس از نمای دور بگیریم و برگردیم چون آن سال می دانستیم کارت خبرنگاری که برای جلسات مهم شورای اداری معتبر است ولی برای دست اندرکاران تعزیه ی شهر حر ریالی ارزش ندارد مگر از قبل توسط ستاد برگزاری مجوز ورود به میدان صادر شده باشد .

از آن موقع تا امروز در عاشورای حسینی سال 1440 هجری قمری برای تهیه ی گزارش و خبر تعزیه به این شهر نرفتم و اگر امروز  حاضر شدم  به این شهر بروم به دعوت فاطمه ی دیناروند سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش بود ولی متأسفانه وقتی  که به میدان تعزیه ی حسینی شهر حر رسیدیم ابتدای کار که گفته شد درست نیست که خانمی وارد میدان تعزیه شود ولی با پادرمیانی حاج آقا راوش که زمانی خود رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است ، این اجازه داده شد ولی  گفته شد ما اجازه ی ورود به سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی را داده ایم قرار نیست که چند نفر را به همراه خود وارد میدان کند ( من ، رضا کرد و علی فتی از خبرنگاران فعال شوش  همراهان بودیم ) لذا صرفا به خاطر گرفتن یک عکس از حضور سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی به میدان با هزار  منت گذاشتن این اجازه داده شد و به محض گرفتن عکس از میدان خارج شدیم .

و اما عزت و احترام دست اندرکاران تعزیه ی جریه سید محمد :

بر خلاف شهر حر ، به محض این که به درب ورود میدان تعزیه ی جریه ی سید محمد رسیدیم ، همین که نیروهای بسیج گوشه ی چشمشان به ما افتاد با عزت و احترام ما را وارد میدان نمودند و مستقیم ما را به طرف استقرار بازیگران اهل بیت(ع) و نزد پیرغلام تعزیه ملاعزیز هلاکوپور بردند ، یک عکس یادگاری گرفتیم و بعد از آن چند عکس از اجرای تعزیه نیز تهیه گردید و چون باید به محل برگزاری تعزیه در « شوش ، عمله سیف و آخر آسفالت » نیز می رفتیم رخصت طلبیده  و همین که قصد خروج از میدان را داشتیم باز با عزت و احترام ما را بدرقه نمودند .

 

امید است که چون دکتر غزی فرماندار شهرستان شوش از خانواده ی خبر نگاران است ؛ کاری کند که دیگر شاهد بی احترامی به خبرنگاران در شهرستان شوش نباشیم .



:: برچسب‌ها: "حضور"سرپرست "اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش" در تعزیه "شهر حر "و روستای جریه "سید محمد" ,
:: بازدید از این مطلب : 3527
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.