هیجدهمین جشنواره ی قرآن دانش‌آموزان خوزستان قطب 1 در شوش برگزار می‌شود
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 5
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 3349
:: بازدید ماه : 6308
:: بازدید سال : 18997
:: بازدید کلی : 296135
نویسنده : عباس کرم الهی
سه شنبه 15 بهمن 1398

ارسال فایل صوتی ـ امین دالوند

تایپ و تنظیم ـ عباس کرم الهی

مدیر اداره ی آموزش و پر ورش شهرستان شوش  ساعت 11 روز دوشنبه14 بهمن ماه1398 در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری هیجدهمین جشنواره ی قرآن دانش آموزان خوزستان در شهرستان شوش خبر داد .

به گزارش شوش نیوز ؛ عبدالامیر خنیفر مدیر اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش در آغاز سخنان خود به کسب عنوان برتری شورای آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت : همانگونه که اطلاع دارید شورای آموزش و پرورش شهرستان شوش که یکی از مهمترین رکن های ساختاری این دستگاه است و ریاست این شورا به عهده ی فرماندار است ؛  امسال به عنوان یکی از شوراهای برتر مناطق چهارگانه استان خوزستان انتخاب شد و یکی از فاکتورهای این انتخاب ؛ توجه خیرین به ساخت حدود 55 کلاس است که جا دارد از پیگیری تمام عزیزان خصوصا فرماندار قدردانی نمایم .

وی افزود : دومین فاکتوری که در انتخاب شورای آموزش پرورش به عنوان شورای برتر تأثیرگذار بود ، شورای معین بود که باز به همت دکتر غزی فرماندار شهرستان شوش  مصوب شد تا ادارات دولتی برای رفع نیازمندی های آموزشگاه ها در پروژه ی مهر  به آموزش و پرورش کمک کنند  و از این طریق توانستیم خیلی از تعمیرات را انجام دهیم .

خنیفر افزایش رتبه ی علمی را سومین فاکتور معرفی کرد و یادآور شد : زمانی که ما آموزش و پرورش را تحویل گرفتیم در جدول در ردیف بیست و هشتم استان خوزستان ر ا داشتیم در حالی که امسال 4 رده ترقی داشته ایم هر چند که ما در ابتدا سال گرفتار سیل شدیم و برخی از روزها مدارس تعطیل بودند ولی با ایجاد کلاس های جبرانی توانسیم از نظر معدل نهایی به رده ی 24 جدول صعود نماییم .

مدیر اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش در ادامه از برگزاری سه جشنواره ی مهم به میزبانی شهرستان شوش خبر داد و در این راستا اظهار نمود : اولین جشنواره ی دانش آموزی که در این دیار برگزار شد ؛ جشنواره ی والیبال دانش آموزی پسران  بود که چهارشنبه ی گذشته خاتمه یافت و چهارشنبه 16 بهمن ما شاهد برگزاری مسابقات فوتسال بانوان خواهیم بود که برای اولین بار است این میزبانی را برای دختران مقطع متوسطه ی اول  داریم که تا کنون 14 تیم شهرستانی اعلام آمادگی کرده اند ، مجری این مسابقات اداره کل آموزش و پرورش است و ما میزبانی آن را بر عهده داریم . امیدوارم این میزبانی تحولی در ورزش بانوان شهرستان شوش به همراه داشته باشد ؛ چون ما در شهرستان شوش برای ورزش بانوان با محرومیت های شدیدی مواجه هستیم .

وی در ادامه به مهمترین موضوع این نشست خبری یعنی میزبانی جشنواره ی دانش آموزی قرآن اشاره کرد و در این راستا گفت : 16 سال پیش ؛ زمانی که معاون پرورشی بودم میزبان جشنواره ی قرآن و عترت کل استان خوزستان بودیم ؛ در واقع یک رویداد فرهنگی بزرگ در شوش برگزار شد و الان بعد از 16 سال برای دومین بار قرار است شوش شاهد این جشنواره باشد ؛ قطعا مطلع هستید افرادی وارد این جشنواره می شوند که «قاری  ـ حافظ و مفسرقرآن هستند و یا در بحث  اذان  و احکام»تخصص های ویژه ای دارند ؛ یعنی علاوه بر درس خواندنشان ؛ در این بخش ها هم فعال هستند .

عبدالامیر خنیفر در تکمیل این بخش از سخنان خود تصریح نمود : در این جشنواره 1800 نفر دانش آموز از شهرستان های استان حضور خواهند یافت ، استان خوزستان در این جشنواره به چهار قطب تقسیم می شود که شهرستان شوش قطب اول است و از روز چهارشنبه 7 اسفندماه1398لغایت شنبه 10 اسفندماه1398 به مدت چهار روز ؛ میزبان هستیم ، دو روز اختصاص به دختران دارد و دو روز هم پسران با هم به رقابت می پردازند .لذا هم از شما اصحاب رسانه و هم از مسئولین ادارات انتظار داریم به این جشنواره کمک کنند ؛ طی ابلاغی که دکتر شریعتی استاندار خوزستان به دکتر غزی فرماندار شهرستان شوش داده است مسئول اجرای این جشنواره  فرماندار شهرستان شوش است و با هماهنگی هایی که با دکتر غزی در شورای آموزش و پرورش داشته ایم و با اکثر ادارات در حال رایزنی هستیم و بنده به عنوان دبیر این جشنواره برای رفاه حال دانش آموزان از هم اکنون خوابگاه را آماده کرده ام ؛ از نظر اسکان هم مشکلی نخواهند داشت ؛ یک آشپزخانه ی مرکزی آماده شده و سعی ما بر این است بودجه ی مورد نیاز این کارها را از خیرین و جامعه ی فرهنگی جمع آری کنیم .

مدیر اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش در پایان از جامعه ی فرهنگیان قدردانی نمود و یادآور شد : چه در راه اندازی درمانگاه ؛  فروشگاه تعاونی مصرف و پژوهش سرا جامعه ی فرهنگیان کمک های قابل توجهی داشته اند که جادارد میزبانی این جشنواره را هم با کیفیت بالا برگزار کنیم و قطعا ما بدون حمایت ها فرهنگیان ،  خیرین  و ادارات نمی توانیم جشنواره ای به این بزرگی را برگزار کنیم . شاید برای شما خبرنگاران این سئول پیش بیاید که چرا ما این جشنواره را پذیرفته ایم ؟ استان هر ساله برای این جشنواره چهار شهرستان را انتخاب می کند ؛ استان خوزستان در برگزاری جشنواره های قرآن در سطح کشور همیشه مقام اول را دارد و قاریان و حافظان قرآن خوزستان هر ساله در مشهد مقدس حضور می یابند و رتبه ی اول یا دوم را به نام خود ثبت می کنند؛ به همین دلیل استان هر ساله این جشنواره را در شهرستان ها به نحو احسنت برگزار می کند و بعد از انتخاب این دانش آموزان در چهار قطب ؛ یک جشنواره ی کاربردی تر برگزار می کنند تا برترین ها را به جشنواره ی کشوری اعزام نمایند .

خنیفر همچنین افزود : سعی ما این است که برای قرآن از اعتبارات دولتی استفاده نکنیم ، چون ارزش قرآن با مشارکت مردم بیشتر نمایان می شود ، لذا جا دارد از همه ی «مردم  ولایتمدار شهرستان شوش ، نخبگان فرهنگی و دایه داران فرهنگی » تقاضا نماییم که به این جشنواره از نظر « فکری و مادی» کمک کنند ؛ با وجود «آستان مقدس حضرت دانیال نبی(ع) و بقعه ی امامزاده عبدالله بن علی(ع) و دعبل خزاعی »که شاخصه های مذهبی و فرهنگی ؛ می طلبد که شأن و منزلت قرآن را گرامی بداریم و در بالابردن سطح کیفی این جشنواره سهیم باشیم .



:: بازدید از این مطلب : 727
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.