امام جمعه ی شوش گفت :آن حجی ابراهیمی ، نبوی و حسینی است که همراه با سیاست و برائت باشد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 3
:: باردید دیروز : 118
:: بازدید هفته : 3346
:: بازدید ماه : 6305
:: بازدید سال : 18994
:: بازدید کلی : 296132
نویسنده : عباس کرم الهی
شنبه 4 بهمن 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

پس از اذان ظهر روز جمعه 4 بهمن ماه 1398 نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه به امامت آیت الله سید محمد امام در شبستان مصلی شهرستان شوش برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ امام جمعه ی شهرستان شوش ضمن توصیه ی خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی ، «تقوای فکر ، تقوای در عمل و تقوای در برخورد » با نزدیکان و اشخاص دور ، برخورد در قلب ؛ در دلها برای همه خوبی بخواهید تا خداوند هم برای شما خوبی بخواهد .

وی همچون هفته ی گذشته خطبه ی اول را به بیانات حضرت امام علی(ع) اختصاص داد و گفت : سلیم ابن قیس هلالی از امیرالمؤمنین(ع) پرسید : « شما چیزی می گویید  و از مردم طور دیگری می شنویم ، این تفاوت های کلامی از چیست؟ آیا شما عقیده دارید که مردم بر پیغمبر دروغ می گویند ؟» امام علی فرمود : « مردم چهار دسته هستند ؛ یک دسته افرادی هستند که بر پیغمبر عامدنا دروغ گفتند » مدعی هستند که این حرف ها را از فلانی شنیده ایم فلانی کیست؟ از صحابه ی رسول الله(ص) است و هر چه گفت درست است لذا صحابه که در کنار پیامبر بوده اند محال است که دروغ بگویند . در حالی که مردم عادی صحابه را نمی شناسند و با خصوصیات فرد به فرد آنها اطلاعاتی در دست ندارند .

خداوند به پیغمبر خبرداده بود که منافقین چه کارهایی می کنند . منافقین اشخاصی هستند وقتی آنها را از نزدیک می بینی هم ظاهر خوبی دارند و هم ممکن است حرف های خوبی  به زبان بیاورند در نتیجه مردم عادی حرف آنها را قبول می کنند که در حالی که به مردم دروغ می گویند در نتیجه مردم گول حرف های آنها را می خورند غافل از این که  مردم به دروغ و بهتان  کشیده شده اند .منافقین وقتی این را دیدند اعمال خود را به گردن آنها انداختند و چه بسا همان دروغی را که به مردم گفته اند به گردن یک عالم انداخته و یا از زبان یک صحابه  و یا حتی یک امام یک حدیث جعلی تراشیده و به خورد مردم داده اند و مردم هم بر اساس آن عمل کرده اند .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در ادامه خاطر نشان نمود : ما عجولانه قضاوت نکنیم وقتی قرآن کریم در آیه ی 4 از سوره ی مبارکه ی منافقون  می فرماید : « وَإِذَا رَأَيْتَهُمْ تُعْجِبُكَ أَجْسَامُهُمْ  وَإِنْ يَقُولُوا تَسْمَعْ لِقَوْلِهِمْ  كَأَنَّهُمْ خُشُبٌ مُسَنَّدَةٌ  يَحْسَبُونَ كُلَّ صَيْحَةٍ عَلَيْهِمْ  هُمُ الْعَدُوُّ فَاحْذَرْهُمْ  قَاتَلَهُمُ اللَّهُ  أَنَّى يُؤْفَكُونَ /// تو چون آن منافقان را مشاهده کنی ظاهر و وجود جسمانی آنها (به آراستگی فریبنده) تو را به شگفت آرد و اگر سخن گویند (بس خوش‌گفتار و چرب زبانند) به سخن‌هاشان گوش فرا خواهی داد (ولی از باطن و درون) گویی که چوبی خشک تکیه کرده بر دیوارند (و هیچ عقل و ایمان و معرفت ندارند. و چون در باطن نادرست و بداندیشند) هر صدایی بشنوند بر زیان خویش پندارند. دشمنان به حقیقت اینان هستند، از ایشان بر حذر باش، خدایشان بکشد، (از حق) به کجا بازگردانیده می‌شوند؟» همانطور که عرض کردم وقتی به ظاهر منافقین نگاه کنید چه بسا از آنها خوشتان بیاید در حالی که ظاهرشان با باطنشان  متفاوت است  . امام علی (ع) می فرماید : « إنّما النّاسُ مَع المُلوكِ و الدُّنيا ، إلاّ مَن عَصَمَ اللّه /// مردم، در حقيقت، با شاهان و دنيايند، مگر آن كس كه خداوند او را حفظ كند.» همه ی ما باید برای خودمان یک خط کش برای معیارسنجی اعمالمان در نظر بگیریم و از خود سئوال بپرسیم که آیا با دنیا پرستی یا این که جز آن هایی هستیم که خداوند ما را حفظ می کند که به بی راهه کشیده نشویم .

آیت الله سید محمد امام در تکمیل سخنان خود اظهار داشت : پس دریافتیم دسته ی اول کسانی هستند که بر خدا و پیغمبر افترا و دروغ می بندند ، آیا این افترا مصداقی هم دارد ؟ وقتی به تاریخ مراجعه می کنیم هم موارد افترا زیاد می بینیم هم اشخاصی که بر پیغمبر دروغ و افترا بسته اند زیاد هستند لذا باید چشم و گوش خود را باز کنیم و بصیرت خود را تقویت نماییم و اینگونه افراد را در جامعه ی امروزی بشناسیم ؛ برای چه افراد را بشناسیم ؟ برای این که بعد از شناخت اینگونه افراد خودمان را ببینیم و متوجه بشویم در کدام یک از این جریان های حق یا باطل  قرار داریم ؛ این همه احادیث و آیات قرآن برای تغییر دادن زندگی گفته شده یا به پیامبراکرم(ص) وحی شده است ، برای شناخت مسیری که در آن هستیم در قرآن کریم آمده است .پس دسته  ی اول را به طور کامل شناختید ، حال این افراد چه دروغ هایی گفته اند به یکی دوتا از این دروغ ها اشاره می کنم .

وی افزود : فردی نزد امام صادق(ع) آمد و گفت : از زبان پیغمبر نقل شده است که « خواندن فلان ترانه جایز است و مانعی ندارد » آن فردی بخشی از ترانه را برای امام صادق(ع) خواند ، آن حضرت در پاسخ فرمود : « در جلسه ای ، گعده ای و مکانی که در آن غنا باشد خدا به آنجا نظر رحمت و لطف و برکتی نخواهد داشت .» اگر به کتاب های فتوایی برخی از مذاهب نگاه کنید مشاهده می کنید که اینها «غنا»را حلال کرده اند .در حالی که ما در قرآن کریم هفت آیه در مورد غنا داریم که به سه آیه اشاره می کنم آیه ی 30 از سوره ی حج«ذلك و من یعظم حرمات الله خیرٌ له عند ربه واحلت لكم الانعام الاماتتلی علیكم فاجتنبوا الرجس من الاوثان واجتنبوا قول الزور /// این است (احکام حج) و هر کس اموری را که خدا حرمت نهاده بزرگ و محترم شمارد البته این برایش نزد خدا بهتر خواهد بود. و چهارپایان غیر آنچه تلاوت خواهد شد [در سوره مائده آیه 3 آمده است. (م)] همه برای شما حلال گردید، پس از پلید حقیقی یعنی بتها اجتناب کنید و نیز از قول باطل (مانند دروغ و شهادت ناحق و سخنان لهو و غنا) دوری گزینید.»آیه ی 6 سوره ی لقمان«ومن الناس من یشتری لهوالحدیث لیضل عن سبیل الله بغیر علم و یتخذها هزوا اولئك لهم عذاب مهین /// و برخی از مردمان (فاسد فتنه انگیز مانند نضر حارث) کسی است که گفتار و سخنان لغو و باطل را (مانند قصّه‌های دروغ و افسانه‌های شهوت‌انگیز مفسد اخلاق و سرود مطرب) به هر وسیله تهیّه می‌کند تا (خلق را) به جهالت از راه خدا (و آموختن علوم و معارف قرآن) گمراه سازد و آیات قرآن را به تمسخر و استهزا گیرد، این مردمان (فاسد کافر) به عذاب، با خواری و ذلّت گرفتار شوند.»آیه ی 72 سوره ی فرقان « وَالَّذِينَ لَا يَشْهَدُونَ الزُّورَ وَإِذَا مَرُّوا بِاللَّغْوِ مَرُّوا كِرَامًا /// و آنان هستند که به ناحق شهادت ندهند و هرگاه به عمل لغوی (از مردم غافل) بگذرند بزرگوارانه از آن درگذرند.»

امام جمعه ی شهرستان شوش افزود : دروغ دومی که به پیغمبر بستند به بعد از رحلت رسول الله(ص) بر می گردد ؛ وقتی که فدک را به زور از دست حضرت فاطمه ی زهرا درآوردند ؛ کارگران و کشاورزانی که در این باغ کار می کردند و بیرون شده بودند به دروغ از لسان رسول اکرم(ص) گفتند : پیغمبر در قید حیاتش فرمود « ما پیامبران اصلا ارثی برای کسی نگه نمی داریم و اگر چیزی از ما به جا ماند صدقه است . » بی بی فاطمه ی زهرا(ص) در خطبه اش در مسجد پیامبر فرمود : « مگر شما قرآن را نخوانده اید ؟ در  آیه ی  11 از سوره ی  نساء آمده است « «يُوصِيكُمُ اللّهُ فِي أَوْلاَدِكُمْ لِلذَّكَرِ مِثْلُ حَظِّ الأُنثَيَيْنِ فَإِن كُنَّ نِسَاء فَوْقَ اثْنَتَيْنِ فَلَهُنَّ ثُلُثَا مَا تَرَكَ وَ إِن كَانَتْ وَاحِدَةً فَلَهَا النِّصْفُ وَلأَبَوَيْهِ لِكُلِّ وَاحِدٍ مِّنْهُمَا السُّدُسُ مِمَّا تَرَكَ إِن كَانَ لَهُ وَلَدٌ فَإِن لَّمْ يَكُن لَّهُ وَلَدٌ وَ وَرِثَهُ أَبَوَاهُ فَلأُمِّهِ الثُّلُثُ فَإِن كَانَ لَهُ إِخْوَةٌ فَلأُمِّهِ السُّدُسُ مِن بَعْدِ وَصِيَّةٍ يُوصِي بِهَا أَوْ دَيْنٍ آبَآؤُكُمْ وَ أَبناؤُكُمْ لاَتَدْرُونَ أَيُّهُمْ أَقْرَبُ لَكُمْ نَفْعاً فَرِيضَةً مِّنَ اللّهِ إِنَّ اللّهَ كَانَ عَلِيما حَكِيمً /// حکم خدا در حق فرزندان شما این است که پسر دو برابر دختر ارث برد، پس اگر همه دختر و بیش از دو تن باشند فرض همه دو ثلث [فرض‌ها یعنی سهمیه‌های معیّن ارث، شش نوع است: نصف، رُبع (یک چهارم)، ثُمن (یک هشتم)، سُدس (یک ششم)، ثلث (یک سوم)، ثُلُثان (دو سوم).] ترکه است، و اگر یک دختر باشد نصف، و فرض هر یک از پدر و مادر یک سُدس تَرَکه است در صورتی که میّت را فرزند باشد و اگر فرزند نباشد و وارث منحصر به پدر و مادر بود، در این صورت مادر یک ثلث می‌برد (باقی را پدر)، و اگر میّت را برادرانی باشد در این فرض مادر یک سُدس خواهد برد، پس از آنکه حقّ وصیّت و بدهی که به مال میّت تعلق گرفته جدا شود. شما این را که پدران و فرزندان کدام یک به خیر و صلاح (و به ارث بردن) به شما نزدیکترند نمی‌دانید. (این احکام) فریضه‌ای است که خدا معیّن فرموده، که خدا به هر چیز دانا و آگاه است .»

امام جمعه ی شهرستان شوش در پایان خطبه ی اول به  شهادت حضرت فاطمه ی زهرا(س) اشاره کرد و یادآور شد : پس از شهادت رسول خدا (ص) در صفر سال یازدهم هجری، عده‌ای بر خلاف بیعتی که با ایشان و امیرالمؤمنین امام علی (ع) در غدیر خم کرده بودند، خلافت را از مسیر اصلی خود خارج کرده و آن را غصب نمودند. عده ای از اصحاب با وفای رسول خدا(ص) نیز به این عمل اعتراض کرده و در خانه حضرت زهرا (س) تحصن کردند. به دنبال این تحصن هواداران ابوبکر به دستور او به صورت مسلحانه به درب خانه علی (ع) آمده و ساکنان در خانه را تهدید و ارعاب نمودند که این عمل منجر به شکست تحصن به فرمان امام علی (ع) برای جلوگیری از پیشامد ناگوار در جهان اسلام شد.

وی افزود : باز به دستور دستگاه خلافت و با هدف بیعت گرفتن از امام علی (ع) به خانه امیر المومنین و حضرت فاطمه (س) هجوم برده شد که در این هجوم درب خانه ایشان آتش زده شد و حضرت فاطمه (س) که پشت درب بودند در اثر ضربه به در توسط «عمر بن خطاب» مجروح شده و با ضربه ی شمشیری که توسط « قُنفُذ» که به پلوی آن حضرت  خورد «حضرت محسن(ع) سقط شد . همچنین امام علی (ع را به زور از خانه خارج نموده به مسجد برای بیعت اجباری بردند. برخی منابع قنفذ را غلام عمر بن خطاب و برخی دیگر غلام ابوبکر دانسته‌اند. او فردی خشن، سنگدل، تندخو و از قبیله عدی بن کعب معرفی شده است .

آیت الله سید محمد  امام ، امام جمعه شهرستان شوش  در آغاز خطبه ی دوم مردم ولایتمدار شهرستان شوش را به استقبال از پیکر پاک و مطهر 170 شهید گمنام در سه شنبه ی هفته ی آینده فرا خواند و در این زمینه گفت : سه شنبه 8 بهمن ماه1398 قرار است از مرز شلمچه  پیکر پاک و مطهر 170 شهید گمنام ، از شهدای هشت سال دفاع مقدس را وارد کشور کنند  لذا از آن دسته از مردم ولایتمدار شهرستان شوش که تمایل به حضور در این آیین استقبال را دارند دعوت می کنم که در روز یاد شده به خرمشهر بروند  و این فرصت را را مناسب بدانند تا یک بار دیگر با شهدا تجدید میثاق نمایند .

وی  در ادامه به تحریم سردار شاهوارپور توسط ترامپ اشاره کرد و خاطر نشان نمود : ترامپ آنقدر احمق است که نمی داند وقتی شخصیتی از ایران آن هم از سرداران سپاه را تحریم می کند او را عزیزتر و محبوب تر نزد مردم می کند ، سردار سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور فرمانده ی سپاه حضرت ولیعصر)عج) استان خوزستان فردی ارزشمند و با اقتدار برای ایران و استان خوزستان بود که با اقدام ترامپ هم این شخصیت را برای ما ارزشمندتر نمود و هم بیانگر شکست پروژه ی فشار حداکثری شد .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش سپس به فرازی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با  دست اندرکاران حج اشاره کرد و گفت : مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران حج فرمود : «در حج در کنار مظاهر معنوی، شاهد مظاهر حیات اجتماعی اسلام همچون «وحدت، برادری و یکرنگی»، «تجمع مردمی در عرفات، مشعرالحرام و منا» و «تحرک و طواف و سعی» هستیم و هم‌زمان با این مظاهر برجسته، تجلی باشکوهی از «اخلاق، برادری و گذشت» به نمایش درمی‌آید.حجاج باید با بهره‌گیری از فرصت کم‌نظیر و مغتنم حج و توجه به ابعاد اجتماعی، سیاسی و اخلاقی آن، شأن یک مؤمن قدردان حج ابراهیمی را رعایت کنند.» آن حجی ابراهیمی ، نبوی و حسینی است که  همراه با سیاست و برائت  باشد در غیر این صورت  حج نیست .

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به  بیانات مقام معظم رهبری در مورد سپاه قدس اشاره کرد و یادآور شد : حضرت آقا در این زمینه می فرماید « این رزمندگان برون مرزی ما  یعنی همین سپاه قدس  که در رأس آنها سردار حاج قاسم سلیمانی قرار داشت  و هنوز هم دل ها برای او می تپد ، رزمندگان  بدون مرز ما هستند .» اگر بخواهیم از نظر شرعی و عرفی  این را توصیف کنیم  باید بگویم  این مرزهای جغرافیایی  در جبهه ی مقاومت هیچ تأثیری ندارند  مگر این که از نظر تقسیمات کشوری جغرافیا به کار گرفته شود . وقتی دشمنان  می گفتند « نه غزه نه لبنان » به عقیده ی خود  این شعار در ذهنشان بود که جانمان فدای میهن خودمان نه دیگر کشورها ـ آیا در اغتشاشات بنزین و فتنه ی 88 جان خود را فدای میهن کردند و یا میهن را فدای خود نمودند؟اما آنهایی که در عمل گفتند جانم فدای میهن همین سپاه  قدس بود که برای برقراری امنیت در کشور جان خود را نثار کردند .لذا سپاه قئس  با اقتدار چه درون کشور و چه بیرون کشور  برای دفاع از «اسلام ، دین ، ولایت و انقلاب و نظام اسلامی» دفاع می کند .

آمریکا با به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی در واقع به ما اعلام جنگ نمود ، لذا حق داشتیم و حق داریم الان یک انتقام سختی از آمریکا بگیریم ، یک قدم از این انتقام را برداشتیم ، ان شاالله که در آینده این انتقام  سخت تکمیل تر شود ؛ چون ما هنوز خیلی طلب گردن آمریکا داریم ؛ به هر جهت ما آنچه را که در این بین انجام دادیم تقویت خود باوری رسیم و این خود باوری فقط برای ملت ایران نبوده بلکه نسبت به  ملت های منطقه تأثیر گذار بوده است ؛ همانطور که می دانید امروز  ملت عراق به خود باوری رسیده اند و می خواهند در یک راهپیمایی میلیونی به آمریکا بگویند دیگر جایی در این کشور ندارند .

امام جمعه ی شهرستان شوش در بخش بعدی سخنان خود در خطبه ی دوم وزارت امور خارجه رو مورد انتقاد قرار داد و گفت : وقتی که سفیر کشور انگلستان  در راهپیمایی حضور می آید  و عامل تحریک اغتشاشگران شده و از این لحظات تصویربرداری می کند  می بایست بازجویی شده و به مجازات برسد اما متأسفانه وزارت امورخارجه  وی را سوار هواپیما کرده و به کشور خودش راهی می کند  ؛ در صورتی که اگر تمام کتاب های  حقوق بین المللی  را مطالعه کنید  این سفیر حقش اعلام است  ؛ این جای سئوال دارد ، اینطور برخورد کردن نشانه ی ذلت و زبونی است  ؛ ملت این را اصلا نمی پذیرد و وزیر امور خارجه می بایست پاسخگوی مردم باشد .

آیت الله سید محمد امام در پایان از افتتاح یک درمانگاه خیریه ی مبارزه با سرطان در شهرستان دزفول خبر داد و در این راستا تصریح نمود : تا کنون در این درمانگاه 5000نفر سرطانی از شهرهای استان خوزستان و همچنین استان های لرستان و ایلام تحت پوشش این درمانگاه قرار گرفته اند و این درمانگاه چیزی به نام صندوق ندارد ؛ یعنی بیماری که به این درمانگاه مراجعه می کند نه خودش ریالی پرداخت می کند و نه همراهش که محلی جداگانه برای اسکان  به او می دهند ؛ برای این درمانگاه خیرین دزفولی تاکنون 70 میلیارد تومان برای راه اندازی این درمانگاه هزینه کرده اند تا دست اندرکاران  از داشتن یک ساختمان مستقل نیز بهره مند شوند .البته در شهرستان شوش ما انجمنی تحت عنوان انجمن خیریه ی حمایت از بیماران سرطانی داریم که باید این عزیزان مقداری بیشتر فعال شوند و خیرینی که هستند در این زمینه می بایست فعالیت  بیشتری داشته و به این انجمن کمک رسانی نمایند .

یک وظیفه ی دیگری که مسئولین بر عهده دارند پیش گیری از سرطان است ؛ الان زمینه ی سرطان در مواد غذایی ما بسیار زیاد است « اداره ی جهاد کشاوری و مرکز بهداشت » اگر بیش از این به فکر سلامتی مردم باشند ؛ مردم هم با آنها همکاری کنند ؛ کشت هایی که کشاورزان دارند اکثرا از کودهای شیمیایی بسیار زیاد استفاده می شود لذا این استفاده کردن بیش از حد از کود شیمیایی باعث افزایش سرطان در جامعه می شود لذا متخصصان و کارشناسان می گویند درصد بالای سرطان در کشور از خوردن مواد غذایی است .«روغن های مایع سرطان زا ، آهنی که نان سر آن پخته می شود و امثال این» همه سرطان زا هستند ؛ مسئولین ذیربط وظیفه دارند کمی دلسوزی خود را برای مردم و جامعه بیشتر کنند و از سرطان جلوگیری نمایند که ما این همه شاهد بیماران سرطانی نباشیم .

در ادامه عبدالامیر بشکار مجری ستاد برگزاری نماز جمعه ی شهرستان شوش اسامی برندگان مسابقه ی کتبی گام دوم انقلاب را قرائت نمود و در این راستا گفت :  در مجموع 1240 نفر در این مسابقه شرکت نمود  که 469 نفر  پاسخ صحیح داده بودند  و پس از قرعه کشی 20 نفر به عنوان برندگان مسابقه معرفی شدند و جوایز خود را از دست امام جمعه ی شهرستان شوش که توسط حجت الاسلام عبدالرحمن جمال رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی تهیه شده است  اهدا می گردد .

 



:: بازدید از این مطلب : 748
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.