مراسم گرامیداشت شهدای محور مقاومت و شهدای سانحه ی هوایی در مصلی نماز جمعه ی شوش برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :
نویسنده : عباس کرم الهی
سه شنبه 1 بهمن 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

به همت دفتر امام جمعه ، سپاه ناحیه ی شوش ، حوزه های علمیه ی برادران و خواهران با همکاری شهرداری و شورای اسلامی  هم زمان با «روز غزه»  آیین گرامیداشت  شهدای محور مقاومت و شهدای سانحه ی هوایی در مصلی نماز جمعه ی شهرستان شوش برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ ساعت 19:55 یکشنبه 29 دیماه 1398 با حضور «حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی استاد حوزه و دانشگاه شهرستان اهواز  ، معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان شوش ، سرگرد پاسدار علیرضا ایمانی فرمانده ی ناحیه ی سپاه ، مهندس غلامعلی مجدیان بخشدار بخش شاوور ، دمتر سعید شفاهی ، مسلم کریمی  و مهندس شهرام کرد اعضای شورای اسلامی شهر شوش ، صادق ساعدی رئیس کمیته ی امداد امام خمینی(ره) ، مهندس رحیم جلیزی رئیس بنیاد مسکن ،سید علی بیت سید نور رئیس آموزش و پرورش منطقه ی شاوور ، جمعی از روحانیون و طلاب  حوزه ی علیمه ی امام محمد باقر(ع) و مدرسه ی علمیه ی الزهرا(س) خواهران ، خانواده های معظم شهداء ، نیروهای نظامی و انتظامی  و عشایر غیور عرب و لر» آیین گرامیداشت  شهدای محور مقاومت و شهدای سانحه ی هوایی برگزار شد .

حجت الاسلام عبدالحسین چنانی رئیس حوزه ی علمیه ی امام محمد باقر(ع) شهرستان شوش ضمن عرض خیر مقدم به استاد حوزه و دانشگاه  و عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه ؛ به توصیف حاج قاسم سلیمانی از  دیدگاه مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت : حضرت آقا می فرماید : ما در صورتی اندازه و قیمت این حوادث را می فهمیم که «حاج قاسم سلیمانی و به ابومهدی شهید عزیز، به چشم یه فرد نگاه نکنیم. »به آنها به چشم یک مکتب نگاه کنیم. «سردار شهید عزیز ما را به چشم یک مکتب، یک راه، یک مدرسه درس آموز، با این چشم نگاه کنیم، آن وقت اهمیت این قضیه روشن خواهد شد.» قدر و قیمت این قضیه روشن خواهد شد.

وی افزود : این مراسم با این عظمت  ، ذره ای  است از تکریم  این راه ، هر چند که در شهرستان شوش  مجالس زیادی برای تکریم از شهدای محور مقاومت برگزار شده است  ولی با این حساب این همه مراسم  برای این راه بسیار کوچک و اندک است .

رئیس حوزه ی علیمه ی شهرستان شوش در بخش پایانی سخنان خود ضمن محکوم کردن آمریکای جنایتکار به خاطر تحریم سردار سرتیپ حسن شاهوار پور فرمانده ی سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان تصریح نمود : بدون شک این تحریم  بیانگر عجز و ناتوانی رژیم مستکبر آمریکا در مقابل اراده ی ، ملت ایران با واژه ی تحریم بیگانه نیست، تحریم، ابزار دست دولت و رژیمی است که داعیه ابرقدرتی دارد اما در حقیقت در مقابل اراده ملت ایران زانو زده است.

چنانی افزود : سپاه پاسداران خوزستان به فرماندهی سردار سرتیپ شاهوارپور و همراهی دیگر عوامل امنیتی و انتظامی، با برقراری امنیت حداکثری در استان خوزستان به عنوان بازوی توانمند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خار چشم رژیم صهیونیستی و آمریکای مستکبر شده است که بغض و کینه آنان، در قالب تحریم این سردار عزیز و جهادگر نمایان شد. و به فرموده ی حضرت امام خمینی(ره) «هر وقت دیدید دشمن از شما عصبانی  است بدانید شما به حق هستید . »

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی استاد حوزه و دانشگاه شهرستان اهواز  سخنران ویژه ی این مراسم در مقدمه ای گفت : من از شما برگزار کنندگان این مراسم قدردانی می کنم هر چند که صاحب اصلی این مراسم حضرت زهرا(س) است که خود شفاعت همه را از خداوند یکتا طلب می کند .

وی افزود :  ایام بسیار مهمی است و باید حساسیت این ایام باید بیدارتر باشیم ، امام علی(ع) فرمود : «باید بیدار باشیم ، اگر بخوابیم دشمن ما را شکار می کند ؛ نیروهای مسلح ، علما ، خانواده ی معظم شهداء می دانند اگر کسی به خواب برود  دشمن او را صید می کند .» رهبر معظم انقلاب اسلامی  به صراحت در بیانیه ی گام دوم انقلاب  که در جشن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی صادر نمود  فرموده است : « وارد مرحله ی جهانی شدن انقلاب  شده ایم» ؛ آیا ما این را جدی گرفتیم ؟ اگر تصمیم بر این باشد که حوادث فعلی را مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم و دچار اضطراب و ترس نشویم ؛.همان گونه که در آیه ی 173 از سوره ی آل عمران آمده است :« الَّذِينَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَكُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِيمَانًا وَقَالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَكِيلُ /// آن مؤمنانی که چون مردم (منافق) به آنها گفتند: لشکری بسیار بر علیه شما مؤمنان فراهم شده، از آنان در اندیشه و بر حذر باشید، (این تبلیغات) بر ایمانشان بیفزود و گفتند: تنها خدا ما را کفایت کند و او نیکو وکیل و کارسازی است.» اگر بنا بر این است دشمن  با ارابه های رسانه ای و تبلیغاتی خود بر دل ما غلبه نکند  ترس را در درون دل ما ایجاد نکند ؛ راهش این است که ما بیش از پیش چشم خود را باز کنیم و با نقشه ی انقلاب آشنا بیشتر شویم ؛ تا بدانیم از کجا شروع کرده ایم و بنا است به کجا منتهی شویم .

حجت الاسلام حاجتی در ادامه خاطر نشان نمود : پر داخت به این موضوع سه فراز است که پرداختن به هر فراز حداقل سه ساعت وقت می طلبد و من با توجه به کمی وقت هر سه فراز را با هم ادغام کرده و چکیده و فشرده ای از آن را تقدیم حضورتان می کنم لذا ابتدا باید بدانیم که مبدأ انقلاب اسلاامی کجاست ؟مقصد انقلاب اسلامی کجاست؟ آیا این مبدأ و مقصد را به صورت عمقی می شناسیم؟ شما کسی را دیده اید که به سفر برود اما نقشه با خود نداشته باشد ؟مبدآ انقلاب اسلامی مرد بزرگی است که سال 1341 حاج اسماعیل دولابی ، آن مرد عارف و بزرگوار با تعدادی از تهران  جهت دیدار با امام خمینی(ره) به قم رفته و بلافاصله به مدرسه ی فیضیه رفتند ، در آنجا حضرت امام (ره) فرمود : «اگر حرکت انقلاب امسال در قم شروع شده است  بدانید که  این انقلاب  در قم نمی گنجد و چه بسا  در ایران هم نگنجد . »  الان بعد از 57 سال  ، آن چیزی که امام راحل فرمود به واقعیت رسید . امام  راحل در ادامه فرمود : « ما در حال صدور انقلاب اسلامی هستیم» ، استکبار ابتدا تمسخر می کرد بعد آرام آرام جدی گرفت ، به جایی رسید که انقلاب اسلامی پیروز شد ؛ چند ماهی از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته بود که هالیود فیلمی به کارگردانی «  اورسن ولز » به نام «نوستراداموس» ساخت که اگر  شخصا بازیگر بوده یکی از همان فیلم ها همین فیلم است ؛ در فیلمی که چند ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ساخته شده است می گوید « آینده بسیار خطرناک است » پیشگویی هایی که در این فیلم داشته همه درست از آب درآمده اند و در این فیلم تصویر امام خمینی(ره)  را نشان می دهد و می گوید « ما تا چند ما پیش ایشان را نمی شناختیم » آداموس در اشعارش نوشته ایما بزرگ پادشای پرشیای پرسیا را سرنگون می کند . درجغرافیا دشت وسیعی را که شامل ایران و افغانستان و بلوچستان امروز باشد فلات ایران می‌نامیدند و مملکت ما را به زبان فرانسه «پرس» و به انگلیسی «پرشیا» و به آلمانی «پرزین» و به ایتالیایی «پرسیا» و به روسی «پرسی» می‌گفتند و در سایر زبان‌های اروپایی کلماتی نظیر این چهار کلمه معمول بود.

وی در تکمیل این بخش از سخنان خود اظهار نمود : آداموس در ادامه می گوید : « ما اطلاع نداشتیم که این ایما چه کسی است » وقتی که تحقیق کردند و این موضوع را مورد بررسی قرار دادند  به این نتیجه رسیدن که آینده بسیار خطرناک است چون تمدن غرب مورد حمله ی قرار می گیرد ؛ و در پایان این فیلم بلاتشبیه تصویری از امام زمان(عج) را نشان می دهد .و می گوید «باید فکرمان را تغییر دهیم تا بتوانیم آینده را تغییر دهیم وگرنه شکست غرب در آینده قطعی است .» آنها فهمیدند یک خبرهایست .

حجت الاسلام حاجتی خطاب به خواهران و برادران جوان  و علاقه مندان به مطالغه و تحقیق و پژوهش حاضر در مراسم گفت :  1362 در دانشکده ی تاریخ تل آویو اجلاسیه ای برقرار کردند ، « مارتین کرامل» به ذهنش خطور می کند که این حرف ها مبالغه است ، لذا می گوید : « 300 نفر کارشناس بودیم که سه شبانه روز در مورد شیعه  صحبت کرده و در مورد آن مطالعه نمودیم و 30 مقاله مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت .» آن موقع که شما در شوش دانیال(ع) بودید  و این شهر مورد آماج گلوله های توپ و تانک و خمپاره قرار داشت و و صدام می خواست  جاده ی ترانزیت  را به تصرف خود درآورد تا شاه راه حیاتی خوزستان را با کشور قطع نماید ؛ آنها داشتند مطالعه می کردند .

چکیده ی آن 30 مقاله  دو اعتقاد است 1 ) ـ شعیه اعتقاد به حماسه ی سرخ حسینی دارد  2 ) شیعه اعتقاد به انتظار سبز مهدوی دارد آن هم با روحیه ی حماسی همراه با شجاعت این دو اعتقاد همیشه امیدوار است و امیدوار باقی می ماند . این مواردی که مطرح کردم من درآوردی نیست بلکه  با مطالعه و تحقیق به آنها رسیده ام .

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار نمود : بسیاری از همین کارشناسان غرب می گویند مرده شور این ترامپ را ببرد و مرتب به او می گویند «تو همه ی افکار و معادلات را به هم زدی ، چه کسی به شما مشورت داد که ژنرال سپهبد قاسم سلیمانی را ترور کنی ؟ کدام آدم نفهمی این مشورت را به شما داد ؟» ژنرال جان مک آفی برنامه‌نویس کامپیوتر و پدیدآورنده ی شرکت مک‌آفی، اولین نرم‌افزار ضدویروس تجاری و کاندیدای حزب لیبرترین آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ بوده متولد انگلستان و شهروند آمریکاست.چند روز گذشته اعلام کرد : « بعد از تشییع جنازه ی ژنرال قاسم سلیمانی در « اهواز ، مشهد ، تهران ، قم و کرمان» ترامپ تا سر حد مرگ ترسید ؛ چون انتظار  موج عظیم جمعیت را نداشت  .» وقتی مقام معظم رهبری با قدرت و برا هیبت ، قبل از طول آفتاب  در حالی که هنوز پنج ساعت از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی سپری نشده بود پیامی را صادر کرد و در این پیام فرمودند « انتقام می گیریم آن هم انتقامی سخت » آمریکایی ها اصلا باورشان نمی شد و بر همین اساس ترامپ یک توئیت منتشر کرد که اگر ایران بخواهد تحرکی داشته باشد 52 مکان فرهنگی را خواهیم زد ، این مردک حرام زاده که خودش هم امروز گفت من حر ام زاده هستم البته این اولین بار نیست که ترامپ با ادبیاتی دور از جایگاه یک رئیس‌جمهور صحبت می‌کند. او پیش از این هم رقبای سیاسی خود و همچنین مقام‌های خارجی را با القابی زننده خطاب کرده بود. وی «هیلاری کلینتون» را «متقلب»، «جو بایدن» را «خوابالو»، «مایکل بلومبرگ» را «مایک کوچولو»، «چاک شومر» را «چاک گریان» و «برنی سندرز» را «برنی دیوانه» خوانده است .امروز هم  در یک سخنرانی، در اظهاراتی عجیب خودش را حرامزاده خواند و از اینکه نمایندگان دموکرات کنگره تلاش می‌کنند او را برکنار کنند، گلایه کرد. و ما هم این رئیس جمهور را همانند «ابن مرجانه» می دانیم ، این زیارت عاشورا را هر روز به ما سفارش کرده اند که قرائت کنیم تا هم از فیض  معنوی آن بهره ببریم و هم بصیرت افزایی شود تا «شمر زمان ،معاویه ی زمان ،  ابن مرجانه و حرام زاده های زمان » را بشناسیم ، می گویند می دانید این 52 مکان فرهنگی که ترامپ به زبان آورده با چه مکان هایی است ؟ صاحبان ایده در پاسخ گفتند  منظور ترامپ عتبات عالیات است یعنی اگر ایران تحرکی داشته باشد من « کاظمین ، سامرا ، نجف و کربلا» را می زنم ؛ حرام زاده یعنی این ؛ اینها با اهل بیت عصمت و طهارت(ع) سر جنگ دارند ؛ در پاسخ ترامپ حرام زاده ، با صراحت مقام معظم رهبری فرمود « ما می زنیم ببینیم شما چه غلطی می توانید بکنید ، در مرحله ی بعدی ما شما را کلا ناکار می کنیم .»

 

وی افزود : الان همین تهدیدها فضای مجازی را پر کرده است ؛ هنوز جنازه ی اربا اربای سردار حاج قاسم سلیمانی در قبر قرار نگرفته بود که ایران ، پایگاه نظامی آمریکا در منطقه «عین الاسعد» در غرب استان الانبار، را مورد هدف  13 موشک قرار داد و این پایگاه را به عین الاجسد تبدیل کرد .من به صراحت به عنوان یک فرد مطلع در حد خودم می گویم « برادران ، خواهران ،در یک سنگری که هستید با این پیشانی بند های یا فاطمه ی زهرا(س) ، این پیشانی های بر مهر گذاشته ی رو به قبله را و این سینه های منبع اصلی اهل بیت(ع) را حفظ کنید ؛ چرا؟ چون ایران یک ابرقدرت نوظهور اثنی عشری و یک ابرقدرت شیعه ی امام علی(ع) و فرزندان علی(ع) است .» در تاریخ بی سابقه بوده است .

حجت الاسلام حاجتی در ادامه یادآور شد : چند روز پیش «سنت کامه» یعنی کلیه ی فرماندهان ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا و پس از آن کلیه اعضای پنتاگون ؛ «پنتاگون» مرکز و مقر فرماندهی وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا است . پنتاگون در زبان یونانی معنای پنج‌ضلعی است . در واقع پنج ساختمان به هم چسبیده است و این ساختمان‌ها شامل «ستاد نیروی زمینی ، ستاد نیروی هوایی ، ستاد نیروی دریایی ، ستاد کل ارتش و وزارت دفاع» می‌باشد. این مجموعه به دستور ترامپ  حرام زاده « عدوات ، تجهیزات و نیرهای خود را از دیگر پایگاه های نظامی خارج و در پایگاه «عین الاسعد» متمرکز نماید ، پایگاهی که  در واقع پایتخت آمریکا در عراق است که حدود 500 نفر مربی در این پایگاه حضور داشته اند ، اینها را از قول من گوش ندهید به محض این که به خانه رفتید این اخبار را مرور کنید آنها در فضای مجازی گفته بودند که «اگر ما 24 ساعت با ایران درگیر شویم  بیش از 20 هزار نفر کشته می دهیم ؛ تقریبا ناوی از ما در خلیج فارس سالم نمی ماند» ؛سپاه عین الاسعد را زد ، بعد از جنگ جهانی دوم ، بعد از حمله به «پرل هاربر» که از سوی مرکز فرماندهی نظامی ژاپن عملیات هاوایی یا عملیات زی و از سوی برخی از آمریکایی‌ها نبرد پرل هاربر خوانده می‌شد ، حمله ی  ناگهانی هواپیماهای جنگنده ژاپن به پایگاه دریایی ایالات متحده آمریکا در پرل هاربر در بامداد روز یکشنبه هفتم دسامبر سال ۱۹۴۱ میلادی برابر با ۱۶ آذر ۱۳۲۰ خورشیدی بود که موجب ورود ایالات متحده به جنگ جهانی دوم شد. و آمریکا با بمب اتم هیروشیما و ناکازوکی مورد حمله قرار داد ، نه ابرقدرت شرق(شوروری سابق)  و نه چین اصلا جرأت نکردند که به آمریکا بگویند بالای چشمت ابرو قرار دارد ؛ اما دیدید که حضرت آقا ، این مولای ما این غافله سالاربدون ترس  و دلهره دستور گرفتن انتقاد سخت را صادر نمود . بنا به فرمایشات حضرت آقا امروز همانند شرایط جنگ احزاب در دوران پیامبر(ص)است ؛ همانگونه که در آن جنگ، مومنان به خود ترس و تردید راه ندادند، ملت ایران هم در مقابل فشارها ایستاده است. بزرگترین حادثه سال پنجم هجرت، ماجرای جنگ احزاب بود. مردان اطلاعاتی پیامبر گزارش دادند که بیش از «ده هزار نفر» که از قبیله‌های مختلف تشکیل شده‌اند، از مکه برای براندازی اسلام و مسلمین به سوی مدینه حرکت کرده‌اند. پیامبر بی‌درنگ با سران اسلام به مشورت پرداخت، «سلمان »پیشنهاد کندن خندق (سنگری عظیم در سراسر راه‌های ورودی مدینه) نمود، این پیشنهاد پذیرفته شد، و طبق فرمان پیامبر، مسلمانان گروه گروه به کندن خندق پرداختند. مسلمانان سه هزار نفر بودند، خندق که طولی در حدود شش هزار متر و عرضی به وسعت مقداری که سواران دشمن نتوانند از آن سوی آن به این سو بپرند داشت، ساخته و پرداخته شد. لشکر عظیم دشمن فرا رسید، خندق را در برابر خود دید، حدود یک ماه پشت خندق زمین‌گیر شد و نتوانست وارد مدینه شود، سرانجام پنج نفر از قهرمانان دشمن از نقطه باریکی عبور کردند، و در بین خندق و کوه سلع (مرکز سپاه اسلام) به میدان تاختند و مبارز طلبیدند، این پنج نفر عبارت بودند از: «عمر بن عبدود ـ عکرمه بن ابی جهل ـ هبیره بن وهب ـ  نوفل بن عبدالله و ضرار بن خطاب» بودند .

وی افزود : عمرو بن عبدود، قهرمان بی‌بدیل عرب بود و او را با هزار مرد جنگی می‌سنجیدند، با نعره‌های پیاپی مبارز می‌طلبید و می‌گفت: «و لقد بححت من النداء بجمعکم هل من مبارز... ؛ صدایم از فریاد کشیدن، گرفت و خسته شدم، آیا کسی هست که به نبرد با من به میدان آید؟» مسلمانان از وحشت، در سکوت فرو رفته بودند، تنها حضرت علی (ع) با شنیدن صداهای پیاپی «عمرو»، مکرر به پیامبر التماس می‌کرد تا اجازه رفتن به میدان را به او بدهد. سرانجام پیامبر (ص) به علی (ع)اجازه داد، و عمامه خود را بر سر او بست و شمشیرش را به دست او داد و هنگام بدرقه، در حق علی (ع) چنین دعا کرد: «خدایا! در جنگ بدر، «عبیده بن حارث» (پسر عمویم) را از من گرفتی، و در جنگ احد، حمزه (عمویم) را از من گرفتی، اینک این علی بن ابیطالب برادر من است پروردگارا مرا تنها نگذار.» هنگامی که حضرت علی با پیروزی به حضور پیامبر آمد، پیامبر اکرم (ص) درباره ارزش ضربت و پیروزی علی (ع) فرمود: «ضربه علی یوم الخندق افضل من عباده الثقلین؛ ارزش ضربتی که علی در جنگ خندق بر دشمن فرود آورد، از ارزش عبادت جن و انس برتر است.

وی در پایان گفت : مبدأ ولایت از وفاداری حضرت فاطمه ی زهرا شروع شد و ادامه ی آن ابتدا با امام خمینی(ره) و سپس مقام معظم رهبری دنبال شد و مقصد آن به دست حضرت ولیعصر(عج) است که توسط آن حضرت کامل می شود .

از دیگر برنامه های این مراسم می توان به« ذکر مصیبت و خوانش شعر حماسی کربلایی رضا غیاثی» اشاره کرد .



:: بازدید از این مطلب : 1455
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.