آیین گرامی داشت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی در سالن اجتماعات اداره ی ورزش و جوانان شوش برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :
نویسنده : عباس کرم الهی
دو شنبه 22 دی 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

به همت اداره ی ورزش و جوانان ، کانون بسیج ورزشکاران ، هیئت  جانبازان و معلولین با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران ، آیین گرامی داشت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی در سالن اجتماعات اداره ی ورزش و جوانان برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ ساعت 13:15 روز یکشنبه 22 دیماه 1398  ، آیین گرامی داشت سپهبد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط جواد سرخه و با حضور روح الله سلیمانی مقدم سرپرست اداره ی ورزش و جوانان ، جوکار جانشین کانون بسیج ورزشکاران سپاه ناحیه ی شوش ،  علیمحمد خردمند و عبدالحسن آل کثیر به ترتیب رئیس و دبیر هیئت فوتبال ، صالح ستاوی رئیس هیئت جانبازان و معلولین و جمعی از ورزشکاران بسیجی در سالن اجتماعات اداره ی ورزش و جوانان برگزار شد .

حجت الاسلام حسین آل کثیر جانشین حوزه ی علمیه ی امام محمد باقر(ع) شهرستان شوش ض   من قدردانی از اداره ی ورزش و جوانان و کانون بسیج ورزشکاران سپاه ناحیه ی شهرستان شوش به عمده ترین نیاز های جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت : هر جامعه ، خصوصا جامعه ی اسلامی نیاز به « یک رهبر و یک قانون» دارد ، حالا سئوال اینجاست  ، چه کسی  می تواند در تقویت و گسترش دین در جامعه  مفید باشد ؟ انسان ؟ انسانی که  در زندگی ممکن است اشتباه کرده و از این به بعد هم مرتکب خطا و اشتباه شود ؟.

وی افزود : آیا شخص دیگری می تواند  دین را برای ما ترسیم کند ؟ خیر چون آن شخص هم ممکن است مثل ما اشتباه داشته باشد ، خواسته یا ناخواسته  ؛ پس چه کسی  می تواند دین را  برای ما روشن کند که  به آن دین اعتقاد راسخ داشته باشیم؟ پاسخ کاملا واضح است ، جز خالق تمام موجودات  یعنی پروردگار  کسی نمی تواند  چراغ و هادی ما برای  رسیدن به دین باشد  ؛ هر دین  یک نظام  اخلاقی و فقهی دارد . در هر مذهبی عامل اصلی جذب اخلاق  است . دین چیزی جز خوشاخلاقی نیست . اخلاق ما باید  اخلاق و منش مهدوی باشد .

حجت الاسلام حسین آل کثیر در ادامه خطاب به ورزشکاران بسیجی گفت : ورزشکاران برای  ترویج مهدویت  وظیفه ی خطیری را بر عهده دارند ؛ برای ظهور یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج)  به یک مثلت نیاز است که یک گوشه ی آن  قانون عادل و یا به عبارتی قرآن  است که « یوهان ولفگانگ فون گوته» شاعر، ادیب، نویسنده، نقاش، محقق، انسان‌شناس، فیلسوف و سیاست‌مدار آلمانی در مورد آن می گوید : « قرآن می تواند یک عالم را هدایت کند . » هرچند گوته شخصا ترجمه‌ای از قرآن ارائه نداده است و در چهارچوب کارهای کلاسیک آکادمیک پژوهشی را نسبت به اسلام انجام نداده اما در بسیاری از آثار و نظرات او به وضوح می‌توان رد پای «اسلام، قرآن و اندیشه‌های عرفانی حافظ» را مشاهده کرد که حاکی از آن است که او آشنایی عمیقی با «اسلام، پیامبر، قرآن و همچنین ادبیات فارسی» داشته است.

وی افزود : دومین ضلع  این مثلث داشتن یک رهبر عادل در جامعه است که امام زمان (عج)  بهترین رهبر عالم است . سومین ضلع  یاران عدالتخواه است .چرا امام زمان (عج)  ظهور نمی کند ؟ چون یاران عدالتخواه  در جامعه ندارد . این ما هستیم که می بایست زمینه ساز ظهور باشیم  و «انتظار  افضل عبادت ها است .» در یکی از این روایات که از حضرت امام صادق (ع) نقل شده چنین آمده است: « المنتظر لامرنا کالمتشحط بدمه فی سبیل الله /// کسی که منتظر فرج امام زمان (عج) باشد مثل کسی است که در راه اسلام در خون خودش غلتیده است » ـ « کسی که در راه اسلام به شهادت برسد چه اجر و مقام و ثوابی دارد؟ کسانی هم که منتظر امام زمان (عج) هستند همین اجر و ثواب را دارند .»

وی در تکمیل سخنان خود اظهار داشت : انتظار یک فرهنگ است  با یک مجموعه تکالیف  که در درجه ی اول باید صداقت محور  باشد ؛ همانگونه  که دیروز سردار پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده ی هوافضای سپاه پاسداران و امروز در جلسه ی غیر علنی مجلس شورای اسلامی ريا، شفاف و بی پرده در مورد  سقوط هواپیمایی با مردم و نمایندگان مردم در خانه ی ملت با کمال شهامت گفتند که  اشتباه کرده این  و از مردم عذرخواهی می کنیم ؛ این صداقت محوری  یکی از فاکتورهای یاوران واقعی انقلاب است . حضرت آقا در حالی که می دانست با بیانات  ایشان چه عواقبی ممکن است به وجود آید اما حقیقت را با مردم در میان گذاشت .

حجت الاسلام آل کثیر در ادامه به دومین فاکتور یاوران واقعی اشاره کرد و تصریح نمود : یاران امام زمان(عج) کارمندی عمل نمی کنند بکه همیشه در صحنه  حضور دارند  ؛ این نیست که هشت سال در محل کار حضور داشته باشند  و دیگر کاری نداشته باشند ؛ این درواقع «تکلیف محوری» است  ، این دو فاکتور را ما باید در خود و جامعه تقویت کنیم و شما ورزشکاران بسیجی  بی شک این فاکتورها را دارید .

وی در پایان گفت : با توضیحاتی که دادم یاوران انتظار می بایست جامعه را اصلاح کنند  وگرنه ما همان  افرادی هستیم که مانع ظهور  شده ایم ؛ ما باید کاری را انجام دهیم که سردار حاج قاسم سلیمانی  در یک روز جمعه انجام داد چون او در واقع یکی از  بستر سازان ظهور آقا امام زمان(عج) بود  و کار و خدمت رسانی برای مردم برایش تعطیلی نداشتند  .



:: بازدید از این مطلب : 1242
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.