نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی از دفتر انجمن توانجویان بازدید نمود
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 12
:: باردید دیروز : 5
:: بازدید هفته : 293
:: بازدید ماه : 7982
:: بازدید سال : 20671
:: بازدید کلی : 297809
نویسنده : عباس کرم الهی
جمعه 20 دی 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 12:30 ظهر جمعه 20 دیماه1398 هم زمان با سالروز شهادت  میرزا تقی خان امیرکبیر  ، دکتر سید راضی نوری نماینده ی شهرستان شوش از دفتر انجمن توانجویان امید واقع در شورای اسلامی شهر شوش بازدید نمود .

به گزارش شوش نیوز ؛ دکتر علیرضا کریمی رییس هیئت مدیره ضمن قدردانی از حضور دکتر نوری وتسلیت به مناسبت بی بی دوعالم فاطمه زهرا وشهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی؛  گزارش کوتاهی ازفعالیت انجمن جسمی وحرکتی تشریح نمود  وخواستار حمایت مردم ومسولین ازقشر آسیب پذیر معلولین در انجمن  توانجویان شد.

سپس حمید منصوری مدیرعامل انجمن توانجویان  نداشتن مکانی برای فروش  تولیدات توانجویان را مهمترین دغدغه ی انجمن دانست و در این راستا گفت : تنها منبع درآمد و البته سرگرم کننده ی معلولین تحت پوشش انجمن تولید صنایع دستی شامل « زیلوبافی ـ قلاب‌بافی ـ پولک‌دوزی ـ کتیبه‌دوزی ـ مخمل‌دوزی ـ ملیله‌دوزی ـ منجوق دوزی ـ محرق چوب ـ ساخت انواع بدلیجات ـ کیف دست دوز پارچه ای و چرمی و....» می باشد که چون مکان ثابتی برای عرضه در اختیار ندارند مجبور هستند حاصل دسترنج خود  در خانه جمع کرده به امید این که نمایشگاهی در طول سال دایر شود و بی شک با توجه به این که  روز به روز محصولات گرانتر می شوند ولی تجوانجوان  مقداری از  تولیدات خود را به فروش برسانند قطعا برای تهیه ی مواد اولیه می بایست هزینه ی بیشتری را پرداخت کنند .

وی  توجه به درمان معلولین را دومین  مشکل این قشر دانست و در این خصوص اظهار نمود : اگر علت معلولیت مادرزادی باشد چون ژنتیک در کار است امکان درمان مشکل و گاهی غیرقابل امکان است. اما اگر معلولیت به سبب سوانح غیرارادی باشد می‌توان از علم پزشکی که امروزه بسیار به کمک انسان آمده است، استفاده کرد و معلولیت را تا حد امکان برطرف نمود و یا کیفیت زندگی معلولین عزیز را بالا برد.البته  معلول به دو نوع درمان نیاز دارد 1 ـ درمان فیزیکی شامل « فیزیوتراپی، وسایل درمان مختص بیماری» 2 ـ  درمان روحی شامل :« روان‌شناس، روان‌پزشک» ؛ انجمن توانجویان هم توان پرداخت هزیته های درمان و جراحی آنها را ندارد چون ردیف بودجه ای در این راستا تعریف نشده است .

مدیرعامل انجمن توانجویان بی توجهی مسئولین نسبت به هم سطح سازی جداول و خیابان ها و ورودی ادارات را سومین مشکل عمده ی توانجویان دانست و در این خصوص گفت : مناسب‌ نبودن فضاهای عمومی برای تردد معلولان نه تنها موجب محرومیت آنان برای استفاده از خدمات شهری می‌شود بلکه برخی از معابری که به اسم معلولان و جانبازان مناسب‌سازی می شوند به دلیل رعایت نکردن شاخص‌ها، آنان را ناتوان‌تر کرده و حتی موجب صدمه‌رساندن به معلولان می‌شود. توانجویان شوشی باید بتوانند در فضایی امن و به دور از نگرانی، همانند دیگر افراد عادی در شهر تردد کنند و نیازهای روزانه خود را از این خدمات تأمین کنند.

منصوری در ادامه  از قانون اشتغال معلولین که چندسالی است به تصویب مجلس رسیده است اشاره کرد و یادآور شد :  قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در تاریخ 16 اردیبهشت 1383 به تصویب رسید و در تاریخ 20 خرداد 1398 به صورت دستورالعمل و قانون به دستگاه ها ابلاغ شده که یکی از مواد آن به اشتغال 3 درصدی اشتغال توانجویان با تحصیلات اشاره شده و من از دکتر نوری انتظار دارم در این سه موردی که اشاره کردم عنایت و توجهی داشته باشد .

شایان ذکر است : انجمن توانجویان امید دارای ۱۲۰ عضو توانجو است  که ۳۵ نفر دانش آموز ودانشجو می باشند . دراین انجمن خانواده هایی دارای ۲معلول و بیشترنیز  وجود دارد وبیشتر آنها بیکار وفاقد سرپرست پدر می باشند .



:: بازدید از این مطلب : 866
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.