یادواره و بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در مسجد امام حسن مجتبی(ع) شوش برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 6
:: باردید دیروز : 5
:: بازدید هفته : 287
:: بازدید ماه : 7976
:: بازدید سال : 20665
:: بازدید کلی : 297803
نویسنده : عباس کرم الهی
جمعه 20 دی 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

به همت حوزه ی مقاومت سرلشکر پاسدار شهید حسن درویشی و پایگاه های مقاومت مساجد امام حسن مجتبی(ع) و امام خمینی ، یادواره و بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به مناسبت هفتمین روز شهادت این شهید والامقام و دیگر همرزمانش  در مسجد امام حسن مجتبی(ع) شوش برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ این یادواره با حضور سردار سرتیپ پاسدار علی بهمنی از فرماندهان محور مقاومت ؛ سرگرد پاسدار علیرضا ایمانی فرمانده ی سپاه ناحیه ی شوش ، علی الهایی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ،ثامر تمیمی سرپرست اداره ی تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، جمعی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و مدافعین حرم و اقشار مختلف مردم ولایتمدار شوش برگزار شد .

سردار سرتیپ پاسدار علی بهمنی از فرماندهان جبهه ی مقاومت و از همرزمان سردار حاج قاسم سلیمانی ضمن قدردانی از بانیان برگزاری این همایش خصوصا سرگرد پاسدار علیرضا ایمانی ،سخنان خود را در پنجمحور « علت به وجود آمدن داعش ـ علت حضور سردار سلیمانی در سوریه و عراق و تشکیل جبهه ی مقاومت ـ علت به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی ـ ثمرات  بعد از شهادت مالک اشتر زمان و خاطراتی  از این شهید والامقام»  و در محور اول پیرامون دلایل به وجود آمدن داعش گفت : این گروه به رهبری «ابوبکر البغدادی» از افراد سلفی جداشده از شبکه ی «القاعده» تأسیس شده و با دولت‌های عراق، سوریه و دیگر گروه‌های شورشی مخالفِ دولت سوریه وارد جنگ شده‌است. «داعش یکی از تندروترین گروه‌های اسلام‌گرا در خاورمیانه بود.»  این گروه علاوه بر عراق و سوریه «بخش‌هایی از لیبی و نیجریه» را نیز در کنترل خود درآورد. گروه‌های هم‌پیمان داعش نظیر «طالبان»در نقاط دیگر دنیا از جمله « افغانستان» نیز فعال هستند .

وی افزود : ریشه ی داعش به جماعت «توحید و جهاد» می‌رسد که در سال ۱۹۹۹ به رهبری« ابومصعب الزرقاوی» تأسیس شد و در سال ۲۰۰۴ به «شبکه ی القاعده» پیوست و پس از آن به« القاعده  ی عراق »معروف شد. این گروه که وارد جنگ با دولت عراق و نیروهای آمریکایی مستقر در عراق شده بود در سال ۲۰۰۶ با چندین گروه «اسلام‌ نمای دیگر» ائتلاف کرد و «مجلس شورای مجاهدین» را تشکیل داد که یک قدرت مهم در استان «الانبار»، وسیع‌ترین استان عراق، محسوب می‌شد. در ۱۳ اکتبر همان سال، مجلس شورای مجاهدین به همراه چند گروه شورشیِ دیگر «حکومت به اصطلاح اسلامی عراق» را تشکیل داد. «ابوایوب المصری و ابوعمر بغدادی» دو رهبر اصلی حکومت اسلامی عراق بودند که در ۱۸ آوریل ۲۰۱۰ در عملیات ارتش آمریکا کشته شدند و «ابوبکر بغدادی» جایگزین آن‌ها شد.

سردار سرتیپ پاسدار بهمنی همچنین یادآور شد : با آغاز جنگ داخلی سوریه ؛ نیروهای حکومت اسلامی وارد سوریه نیز شدند و در ۸ آوریل ۲۰۱۳ نام «حکومت اسلامی عراق و شام» را بر خود نهادند و از آن پس با نام مخفف داعش معروف شدند. آن‌ها به سرعت، بخش‌هایی از شمال شرقی سوریه را تصرف کردند و شهر رقه را به عنوان پایتخت خود انتخاب کردند. سپس هم‌زمان با اقدام نظامی در سوریه به عراق حمله کردند و موفق شدند رمادی و فلوجه مهم‌ترین شهرهای استان الانبار در عراق را به قلمرو خود اضافه کنند. در ژوئن ۲۰۱۴ مهم‌ترین موفقیت داعش با تصرف موصل ، دومین شهر بزرگ عراق به دست آمد. گروه در ماه‌های بعد نیز پیشروی‌های زیادی داشت و تا خرداد ۱۳۹۴ حدود نیمی از خاک سوریه و بخش‌های شمال غربی عراق را در تصرف خود درآورد. داعش در این دوره بخش‌هایی از متصرفات خود را نیز از دست داد و از جمله شهر مهم تکریت را در فروردین ۱۳۹۴ به ارتش عراق و نیروی شبه‌نظامی حشد شعبی که برای جنگ با این گروه توسط سردار حاج قاسم سلیمانی  تشکیل شده بود، واگذار کرد بین سالهای ۲۰۱۴ و ۲۰۱۷ میلادی مناطق یکی پس از دیگری از داعش پس گرفته شد داعش در سال ۲۰۱۵ کنترل شهرهای سنجار و رمادی را نیز از دست داد. ژوئیه ۲۰۱۷ میلادی موصل آزاد شد و دسامبر همان سال بغداد پیروزی بر داعش را اعلام کرد. اکتبر سال ۲۰۱۷ نیروهای دموکراتیک سوریه داعش را از رقه بیرون راندند.

این گروه پس از گسترش متصرفات خود در ۲۹ ژوئن ۲۰۱۴ اعلام کرد که از این پس نام آن «دولت اسلامی» است و یک خلافت جهانی را تشکیل داده و ابوبکر بغدادی رهبر گروه را نیز به عنوان خلیفه معرفی کرد و فعالیت‌های حکومتی خود را گسترش داد از جمله ی این اقدام‌ها می توان به «چاپ اسکناس با واحد دینار داعش و گذرنامه ، درست کردن پلیس ، صدور نفت ، راه‌اندازی شبکه ی تلویزیون ، برگزاری گشت‌های گردشگری » اشاره کرد . هرچند ریشه ی داعش به گروه‌های مرتبط با شبکه القاعده می‌رسید اما با جبهه ی نصرت شاخه رسمی القاعده در سوریه وارد جنگ شد و القاعده بارها نسبت داعش به خود را رد کرد.  شکاف بین القاعده و داعش به سال ۲۰۱۳ میلادی برمی‌گردد.« الظواهری» در این سال بعد از اینکه گروه داعش به بدرفتاری با شهروندان سوری و شورشیان رقیب متهم شد از این گروه خواست، فعالیت‌های خود را روشن سازد.

سردار سرتیپ پاسدار علی بهمنی ادامه به دلیل حضور سردار حاج قاسم سلیمانی در سوریه و عراق و تشکیل جبهه ی مقاومت اشاره کرد و خاطر نشان نمود :  جنگ داخلی سوریه در مارس ۲۰۱۱، پس از به خشونت‌ کشیده‌ شدن اعتراضات شماری از مردم این کشور در شهرهایی همچون «دمشق، حمص و درعا» و برخورد گروه‌های مخالف نیمه ‌مسلح با ارتش و طرفداران حکومت بشار اسد آغاز شد و بعد از گذشت نزدیک به یک سال در ۲۳ ژانویه ۲۰۱۲ با تشکیل جبهه‌ ی تروریستی النصره به رهبری ابومحمد جولانی و بدل‌شدن این سازمان به شاخه نظامی القاعده در سوریه ابعادی تازه به خود گرفت. در همین سال بود که جمعی از نیروهای فراری افسران ارشد سوری تشکیلاتی نظامی با نام «ارتش آزاد سوریه» راه‌اندازی کردند تا به مقابله با حکومت مرکزی شدت بیشتری ببخشند و با روی کار آمدن ده‌ها گروه مسلح از جریان سلفی گرفته تا شبه نظامیان سکولار که تنها به سرنگونی دولت اسد می‌اندیشیدند، شرایطی پیش آمد که نتیجه‌اش به افزایش قدرت مخالفان اسد از آغاز ۲۰۱۳ انجامید و بخش‌های بزرگی از خاک این کشور به اشغال مخالفان درآمد، از اروپا، آسیا و آفریقا «پیکارجویانی» برای پیوستن به جریان‌های سلفی مخالف اسد به شام سرازیر شدند و این تحولات ، باعث شد که بشار اسد به همراه همسرش به ایران آمده و دیداری با مقام معظم رهبری داشته و تقاضای حضور مستشاری ایران شود ، مقام معظم رهبری هم سردار حاج قاسم سلیمانی را به عنوان تنها کسی که می تواند این مشکل را  مرتفع کند معرفی نمود .

وی افزود : با ورود  «سردار حاج  قاسم سلیمانی»  به کشور سوریه در رسانه‌های بین‌المللی احتمالاً برای نخستین‌بار به چشم آمد و به گوش جهانیان رسید و توجه مخاطبان آنان را به خود جلب کرد. مردی که پیش از آن کمتر رسانه‌ای تصویری از او منتشر کرده بود و کمتر کسی از جایگاه و مسئولیت‌هایش اطلاعی داشت؛ چهره‌ای باسابقه فرماندهی در دوران جنگ هشت‌ساله ایران با عراق و باتجربه مدت‌ها فعالیت مستشاری در جنگ داخلی افغانستان و عراق؛ فردی که برخی از تحلیلگران او را یکی از موثرترین شخصیت‌ها در تغییر روند جنگ عراق می‌دانستند و بعدها دیگران نیز وی را اصلی‌ترین عامل تغییر روند جنگ داخلی سوریه ارزیابی کردند. تاثیرگذاری بی‌بدیل او در پایان‌دادن به «خلافت» ابتدا کوچک اما روبه‌گسترش «داعش» در منطقه ی وسیعی از شرق سوریه و شمال‌غربی عراق و مشاوره‌های نظامی‌اش به ارتش‌های ازهم‌پاشیده این‌دو کشور برای مقابله با نیروهای منسجم ابوبکر بغدادی در نزدیکی دمشق و بغداد و کمک‌های وی به نظامیان عراقی در عملیات آزادسازی موصل موجب شد فراتر از یک فرمانده، به‌عنوان محور وحدت «جریان مقاومت» در منطقه خوانده شود و در آنِ واحد هم محبوبیتش افزایش یابد و هم کینه‌توزی مخالفانش را درپی داشته باشد.

همرزم سردار سلیمانی در  ادامه اظهار داشت : نقش بی‌بدیل حاج قاسم نه تنها برای کشورهای منطقه به ویژه عراق و سوریه حیاتی بود، بلکه به جرات می‌توان گفت بعد از رهبری هیچ یک از شخصیت‌های لشکری و کشوری در جمهوری اسلامی ایران تا این حد مورد قبول جریان‌های سیاسی کشور از چپ و راست و عامه مردم نبوده است. «سردار خستگی‌ناپذیر اسلام» پس از فروپاشی تقریباً تمام‌وکمال داعش نیز از پای ننشست و همچنان به نقش‌آفرینی در تحولات منطقه و به‌ویژه عراق و سوریه به مجاهدت مشغول بود و علاوه بر آن در کنار مردم سیل زده ی استان خوزستان قرار گرفت و بیش از پیش محبوب قلب ها شد .

این فرمانده ی جبهه ی مقاومت در بخش دیگری از سخنان خود حضور سردار حاج قاسم سلیمانی در کشور عراق را جلوگیری از فتنه ای بزرگ توسط داعش دانست و در این راستان  خاطر نشان نمود : شما حتما می دانید داعش و جبهه النصره چه‌کسانی هستند و جنگ با آنها چه معنایی دارد. اگر آن روز ایران به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی برای مبارزه با آنها وارد سوریه نمی‌شد الآن ما با داعش در داخل شهرهای خودمان مبارزه می کردیم و اگر پس از تسخیر موصل داعش به سامرا می‌رسید فتنه‌ای بزرگ شکل می‌گرفت اما با کمک سردار حاج قاسم سلیمانی و تشکیل حشدالشعبی این اتفاق رخ نداد. ما به عنوان مدافعان حریم و حرم چون در کشورهایی نظیر « عراق و سوریه » در مقابل داعش  مبارزه داشته ایم و البته سردار حاج قاسم سلیمانی علاوه بر این دو کشور در « لبنان  ، فلسطین » زندگی کرده است ؛  متوجه ارزش این امنیت هستیم در کشورخودمان وجود دارد ولی چون اکثر هموطنان در این کشورها نبوده اند امنیت برای آنها  حالت عادی پیدا کرده است.

وی در ادامه به دلایل به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت : سید حسن نصرالله در این خصوص می گوید : « تل‌آویو سردار سلیمانی را خطری موجودیتی برای خود میدانست و چون خودش جرأت ترور وی را نداشت آمریکا این کار را انجام داد.» ؛  لذا  در ۱۳ دی‌ماه سردار حاج قاسم سلیمانی در جریان حضور دوباره‌ برای رسیدگی به وضعیت نابه‌سامان مردم و حکومت عراق، وارد بغداد شد و اتومبیل حامل وی از سوی «شقی‌ترین مردم» هدف اصابت موشک قرار گرفت و به همراه ابومهدی المهندس از فرماندهان ارشد حشدالشعبی به شهادت رسید؛ حادثه‌ای که ناگوار و نابه‌هنگام‌بودنش اکثر مردم و تحلیل‌گران را به واکنش‌هایی متفاوت واداشت و فضایی ایجاد کرد که هم در درون ایران، جریانات، چهره‌ها و اندیشه‌های متفاوتی را کنارهم قرار داد و هم در خارج از ایران تفکراتی بعضاً غیرهمسو و حتی مخالف را به سمت خود کشاند؛ فضایی که در آن همه این جریانات و تفکرات همراه شدند و علیه ترور فرمانده سپاه قدس ایران واکنش‌های مشابه نشان دادند و حول محور وی هماهنگ و هم‌صدا شدند.

سردار سرتیپ پاسدار علی بهمنی  در تکمیل سخنان خود اظهار نمود : امشب به همت حوزه ی مقاومت شهید درویشی و پایگاه های مقاومت این حوزه مراسم بزرگداشتی برای فرمانده‌ای « با اخلاص ، خداترس ، جسور ، شجاع ، جهادی ، اسلامی ، جهانی و بزرگمرد» بر پا شده است ؛ یعنی حاج قاسم سلیمانی فرمانده ی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران  و حاج ابومهدی المهندس نایب رئیس الحشد الشعبی و عراق و شهدایی که همراه آنان بودند. طبعا روزی که این اتفاق افتاد آغاز تاریخی جدیدی است؛ نه برای ایران بلکه برای کل منطقه .

شهید قاسم سلیمانی، سرداری از جنس مردم بود که « ساده زیستی، تواضع، ادب و متانتش، توانمندی های نظامی، فرماندهی و رهبری و تدبیر» ؛ او را برجسته تر می کرد و بدلیل پرهیز از ورود به مجادلات سیاسی و حفظ جایگاه فراجناحیش، بین تمامی جریان‌های سیاسی و سلایق فرهنگی و اجتماعی ایران، محبوبیت ویژه‌ای داشت. این سردار بین المللی  که عمری را بی‌ادعا به تلاش و مجاهدت برای دفاع از مردم، کشور و انسان‌های بی‌دفاع کشورهای منطقه گذرانده بود و  با تلاشی پردامنه توانست شر داعش را از سر منطقه و به‌ویژه مردم زجرکشیده سوریه و عراق رفع کند در حمله هوایی پهپادهای امریکایی به شهادت رسید. باید گفت ترور ایشان به‌عنوان اقدامی تروریستی از جانب دولت آمریکا باعث شد که دشمنی های ایران و آمریکا بیشتر شود.

وی در پایان به یکی از خاطرات سردارحاج قاسم سلیمانی در دیدار با پوتین رئیس جمهور کشور روسیه اشاره کرد و تصریح نمود : سردار حاج قاسم سلیمانی  در یک جلسه ی دو ونیم ساعته با پوتین رئیس جمهور روسیه وضعیت کشورهای عراق و سوریه در مقابل داعش را توضیح داد که خروجی این جلسه این بود که پوتین 30 دستگاه تانک تی 90 را به سردار سلیمانی هدیه داد تا در مقابل داعش به کار گرفته شود ، تی۹۰ یکی از گونه‌های تانک‌های پیشرفته ارتش روسیه است که تولید آن از سال ۱۹۹۳ آغاز شد.

از دیگر برنامه های این یادواره می توان به « تلاوت قرآن کریم توسط عبدالرضا دبات ـ پخش کلیپ ـ ذکر مصیبت و نوحه سرایی توسط سید مهدی شُبّری مداح اهل بیت(ع) از شهرستان اهواز ـ خوانش شعر به زبان عربی توسط سید فرج دنیناوی و توذیح چای و خرما به مجری گری حاج ناصر پیوست » اشاره کرد .

 



:: بازدید از این مطلب : 2112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.