هادی سیاسی سپاه ناحیه ی شوش گفت : یکی از عوامل تقویت ایمان حضور در جلسات زنده نگه داشتن یاد و خاطره
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 54
:: باردید دیروز : 6
:: بازدید هفته : 330
:: بازدید ماه : 8019
:: بازدید سال : 20708
:: بازدید کلی : 297846
نویسنده : عباس کرم الهی
دو شنبه 16 دی 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

صد و هفتاد و دومین آیین شهد صلوات مجمع اهل بیت شهرستان شوش با حضور جمعی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ؛ مدافعان حرم و جوانان انقلابی در منزل «شهید محمود عطایی نیا»از شهدای بمباران هوایی گروه صنایع کاغذپارس با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط سید علی موسویان از شهرستان اهواز  برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ ساعت 20:20 یکشنبه 15 دیماه1398 به همت مجمع اهل بیت و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش و مدیریت ایثارگران تیپ تکاور حضرت مهدی(عج) نیروی زمینی سپاه ، در سومین روز شهادت اسوه ی صبر استقامت ، مالک اشتر زمان و دیگر همرزمانش صد و هفتاد و دومین آیین شهد صلوات با سخنرانی سرهنگ پاسدار عبدالکریم نیسی هادی سیاسی سپاه ناحیه ی شوش برگزار شد .

سرهنگ پاسدار عبدالکریم نیسی ضمن قدردانی از دست اندرکاران سلسله برنامه های شهد صلوات ، گفت : اگر یاد و نام شهداء را  زنده نگه داریم  ثواب آن را خواهیم برد خصوصا در چنین شبی که متعلق است به سردار  سپهبد شید حاج قاسم سلیمانی  که در در سطح جهان یک چهره ی کاملا شناخته شده است .

وی در ادامه به  اهمیت تلاوت قرآن اشاره کرد و خاطر نشان نمود :  چقدر  با قرآن ارتباط  داریم ؟ یکی از زیباترین شاخصه های متدین بودن این است که بدانیم به چه میزان با قرآن ارتباط داریم .؛ در زندگی پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع)  نگاه کنید ، یکی از  مواردی که در همه ی حالات چه در زندان و چه در زندگی  و حتی در آخرین لحظه ای که جان در بدن داشته اند این بوده که با قرآن ارتباط  داشته اند ، حال از خود بپرسیم که  چقدر به قرآن  اهمیت  می دهیم . حتی  اگر قرآن خواندن را بلد نباشیم همین که قرآن را باز کنیم و به آیات آن با وضو نگته کنیم به عنوان ثواب در اعمال ما ثبت می شود .

عبدالکریم نیسی سپس به دلیل ورود امام رضا(ع) به ایران از مرز شلمچه اشاره کرد و یادآور شد : « عبد‌السّلام‌ بن صالح مشهور به اباصلت هروي رضی الله عنه »از راويان مشهور و یاران امام رضا(ع) بود ؛ مأمون دستور صریح به ابا صلت داد که امام رضا(ع) را از شهرهای شیعه‌نشین عبور ندهند و اصرار داشت امام رضا(ع) از کوفه و قم عبور نکنند. امام رضا(ع) در مسیر ورود به ایران، از شهرهای مختلفی عبور کردند تا این که به شهر مهم نیشابور رسیدند که در آن روزگاران مهد علم و تمدن بود و علما و دانشمندان بسیاری در آن می‌زیستند. در این شهر بود که امام هشتم(ع)حدیث مشهور سلسله ی الذهب را ایراد فرمودند که برای مأمون مشکلاتی به وجود آمد و به دلیل صدور این حدیث در شهر نیشابور، این شهر در تاریخ زندگی امام رضا(ع) جایگاه ویژه ای پیدا کرد. در تقویم شمسی دهم تیرماه به عنوان سالروز ورود امام رضا(ع) به نیشابور ثبت شده که به همین مناسبت هر ساله ویژه برنامه های مفصلی در این شهر با همکاری بنیاد بین المللی امام رضا(ع) برگزار می شود.

این هادی سیاسی سپاه در ادامه به ارزشمند بودن قرآن از دیدگاه دکتر حسین محی‌الدین الهی قمشه‌ای، عارف، فیلسوف، ادیب، سخنران، مترجم و نویسنده معاصر ایرانی پرداخت و تصریح نمود :« اگر  روزانه بعد از نماز صبح  فقط دو آیه از قرآن را بخوانیم در طول چهار سال می توانیم کل قرآن را ختم نماییم » پس مبادا فریب شیطان  را بخوریم  چون شیطان ما را از قرائت قرآن و خواندن نماز دور می کند ؛ برخی می گویند آنهایی که مرتب قرآن و نماز می خوانند ، بیکار هستند ؛ من در اینجا این را بگویم ؛ کسی که به سن 40 سالگی رسید باید اعمال خود را سبک سنگین کند و به اعمل خوب و بد خود نمره بدهد  و اگر کارهای بدش به کارهای خوبش سنگینی داشت  خود را باید برای آتش جهنم آمده کند مگر این که از آن به بعد هیچ کار بدی انجام ندهد ، قرآن خواندن « بصیرت را افزایش می دهد ، خیر و برکت را در زندگی بالا می برد  و از آنها صیانت می کند . » و مطمئن باشید در خانه هایی که قرآن قرائت می شود ، شیطان وارد نمی شود .

سرهنگ پاسدار عبدالکریم نیسی با اشاره به آیات 2 تا 4 سوره ی انفال ، به پنج صفت یک مؤمن واقعی اشاره کرد و گفت : « إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذینَ إِذا ذُکِرَ اللّهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ وَ إِذا تُلِیَتْ عَلَیْهِمْ آیاتُهُ زادَتْهُمْ إیماناً وَ عَلى رَبِّهِمْ یَتَوَکَّلُونَ ، الَّذینَ یُقیمُونَ الصَّلاةَ وَ مِمّا رَزَقْناهُمْ یُنْفِقُونَ ، أُولئِکَ هُمُ الْمُؤْمِنُونَ حَقّاً لَهُمْ دَرَجاتٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَ مَغْفِرَةٌ وَ رِزْقٌ کَریمٌ /// مؤمنان، تنها کسانى هستند که هر گاه نام خدا برده شود، دل هاشان ترسان مى گردد; و هنگامى که آیات او بر آنها خوانده مى شود، ایمانشان فزون تر مى گردد ؛ و تنها بر پروردگارشان توکّل دارند ، آنها که نماز را بر پا مى دارند; و از آنچه به آنها روزى داده ایم، انفاق مى کنند ، آرى، مؤمنان حقیقى آنها هستند; براى آنان درجاتى (مهم) نزد پروردگارشان است; و براى آنها، آمرزش و روزى بى نقص و عیب است.»

وی افزود : « احساس مسئولیت» ـ « تکامل ایمان» ـ « توکّل» ـ ارتباط با خدا» و « ارتباط و پیوند با خلق خدا» پنج صفتی هستند که یک مؤمن باید داشته باشد و این پنج صفت انسان را به اخلاص می رساند . مؤمنان تنها کسانى هستند که هر وقت نام خدا برده شود، دل‌هاى آنها به خاطر احساس مسئولیت در پیشگاهش ترسان مى‌گردد ؛ قرآن کریم مى‌فرماید : « لَوْ أَنْزَلْنا هذَا الْقُرْآنَ عَلى جَبَل لَرَأَیْتَهُ خاشِعاً مُتَصَدِّعاً مِنْ خَشْیَةِ اللّهِ /// اگر این قرآن را بر کوه نازل مى‌کردیم، خاشع و ترسان و از خوف خدا شکافته مى‌شد».

وی  سپس به فواید دائم الوضو بودن اشاره کرد و اظهار نمود : « دائم الوضو بودن توفیقی است كه اگر به لطف خدا شامل حال انسان شود؛ دارای آثار و بركاتی فراوان می باشد. وضو بر وضو توجه انسان را نسبت به خداوند بیشتر می نماید و راه ذكر قلب را بر انسان می گشاید» ؛  « 1 ـ تمام بدنت پاک می شود پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم) فرمودند: هرکس به هنگام وضو ساختن ذکر خدا را بگوید، تمام بدنش پاک گردیده است. 2 ـ گناهانت بخشیده می شود رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم فرمود: هنگامی که نمازگزار وضو می گیرد آثار و برکاتی به دنبال دارد از جمله وقتی که صورتش را می شوید آثار گناهان از چهره اش زدوده می شود، و زمانی که دو دستش را تا آرنج (مرفق) می شوید گناهانی که بوسیله دست هایش انجام داده از بین می رود، و آن وقت که سرش را مسح می کشد معصیّت هایی که به وسیله سرش انجام داده زدوده می شود، و آن وقت که پاهایش را مسح می کشد گناهانی که به کمک پاهایش انجام داده است از بین خواهد رفت، اگر کسی در اوّل وضو گرفتن«بسم الله الرّحمن الرّحیم» را (با دقّت و فهمیدن معنایش) بگوید تمام اعضایش از گناهان پاک می شود. 3 ـ دعاها مستجاب می گردد امام صادق علیه السلام فرمود: من تعجب می کنم از کسی که دنبال حاجت و کاری است در حالی که با وضو است، حاجتش برآورده نشود! 4 ـ رزق و روزیت فراوان می گردد از امام صادق (ع) روایت شده که فرمودند: «کسی که دوست دارد بر خیر و برکت منزلش بیفزاید هنگام غذا خوردن وضوء بگیرد.» همچنین آن حضرت فرمود: وضو و (شستن دست و صورت) پیش از غذا و بعد از آن باعث زیادی روزی می گردد. 5 ـ تمرکزت زیاد می شود وضو گرفتن قبل از مطالعه باعث افزایش توجّه و تمرکز و افزایش هوشیاری در انسان می شود؛ زیرا نواحی مرتبط با وضو، بیشترین وسعت را در قشر حرکتی مغز دارند و هر چه تحریک این قشر هم بیشتر باشد، خواب آلودگی و کسالت از انسان دور می شود.6 ـ عمرت زیاد می شود.رسول خدا (ص) فرمود: «سعی کن طاهر و با وضو باشی که خداوند بر طول عمرت می افزاید.» از نظر علمی بارهای الکتریکی هنگام شارش بار در اطراف عصب به صورت الکتریسته ذخیره می شوند. میدانی که در اطراف این بارها به وجود می آید در میدان بدن ایجاد خلل می کنند. این بارها به خصوص در نقاطی که تراکم اعصاب بیشتر است ذخیره می شوند و به دلیل این که هم تراکم زیادی دارند و هم در نزدیکی عصبهای بیشتر و مهمتری قرار دارند، برای بدن به شدت مضر هستند. از جمله این نقاط ناحیه سر، دست ها و قسمت مچ پا به پایین است.7 ـ خواب با وضو، عبادت است رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: کسی که با وضو بخوابد بستر او برایش مسجد می شود، و خوابش (ثواب کسی را دارد که) به نماز مشغول است تا این که شب را به صبح رساند. و اگر کسی بدون وضو خوابید بسترش برای او قبر خواهد بود و مانند مرداری می ماند تا صبح شود.8 ـ مرگ با وضو، شهادت است رسول خدا (ص) فرمود:  اگر توانستی شب و روز با وضو باشی این کار را انجام بده، زیرا اگر در حال وضو از دنیا بروی شهید خواهى بود.9 ـ در قیامت نورانی می شوی پیامبر خدا می فرمایند: فردای قیامت خدای متعال امّت منِ را بین بقیّه‌ ی امّت‌ها در حالی محشور می‌کند که به خاطر وضویی که در دنیا گرفتند روسپیدند و پیشانی‌های نورانی‌ دارند.

هادی سیاسی سپاه ناحیه ی شوش هم نشینی و حضور در جلسات افراد  بد را به صلاح ندانست و در این خصوص تصریح نمود : اگر با آدم های بد بنشینید بی شک کمال آنها بر شما اثر خواهد گذاشت و از آدم خوب ها شما را دور می کنند و قطعا اگر فرد خوبی  با نشستن در جلسات آدم های بد با آنها هم رنگ شد یکی از دلایلش این است که به قرآن اهمیت نداده است و بی توجهی به قرآن ایمان را ضعیف می کند و بر عکس اگه  قرآن را با تدبیر و تدبر بخوانیم و معنای آیات را بدانیم و به آنها عمل کنیم روز به روز ایمان ما قوی تر خواهد شد .

سرهنگ پاسدار عبدالکریم نیستی در ادامه با اشاره به خصوصیات و فضائل سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی سخنان خود را تکمیل نمود و گفت : به این موارد اشاره کردم تا بگویم این سردار دلها ، ابوذر زمان و سید الشهدای مقاومت و ابوالفضل امام خامنه ای«مدظله العالی» این پنج صفت را یک جا داشت و به اخلاص رسیده بود تا این که در دل ها جا گرفت و به یک چهره ی بین المللی تبدیل شد ؛ شما تشییع پیکر پاک و مطهر این شهید زنده و آسمانی را از«بغداد ، کربلا ، نجف و کاظمین  در عراق و اهواز و مشهد در ایران» مشاهده کردید با «شکوه ، تاریخی و حماسی » برگزار شد و به صورت خاص اگر بخواهم به این موضوع بپردازم امروز در شهرستان اهواز جمعیتی در تشییع جنازه ی این اسطوره شرکت کرده بود که از جمعیت کل خوزستان فراتر نشان می داد و جمعیتی از استان های «ایلام ، کهکیلویه و بویراحمد و حتی استان فارس»  امروز به اهواز آمده بودند تا با این سردار وداع کنند ؛ بعد از ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) ما چنین جمعیتی را حتی در روز عاشورا در خوزستان نداشته ایم ؛ چرا؟ چون سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی علاوه بر این که با متلاشی کردن داعشی ها امنیت را برای مردم سه کشور « سوریه ، عراق و ایران» ایجادکرده بود همیشه به فکر مردم مستضعف و محروم بود ، به «مادران ، همسران ، فرزندان ، برادران و خواهران شهدا» ارادت خاصی داشت و بارها به حالت «سجده در مقابل مادران شهدا قرار گرفت و پای آنها را می بوسید »، و در سیل ابتدای سال 1398 در خوزستان همه دیدید که بی ریا و مهربان در کنار مردم آمده بود و تا بالای زانو در آب قرار داشت و «دست سیل زدگان مسن را می بوسید .» کدام مسئول برای مردم چنین کار می کند ؟ مردم ولایتمدار مشهدالرضا هم سنگ تمام گذاشتند و بی شک مردم استان های « تهران ، قم و کرمان» هم به گرمی با  اسوه ی صبر و استقامت منطقه وداع می کنند و  درخواست همه ی مردم از مسئولین انتقام سخت از آمریکا بود و گفتند که همه منتظر دستور حضرت آقا هستیم تا اگر فرمان دهد در این انتقام سخت سهیم باشند .

وی در پایان زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا را یک امر واجب دانست و در این راستا خاطر نشان نمود : یکی از عوامل تقویت ایمان نیز حضور در جلسات زنده نگه داشتن یاد و خاطره ی شهداست ؛ همین کار که مجمع اهل بیت در روزهای یکشنبه ی هر هفته انجام می دهد .

حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت ضمن قدردانی و تشکر از سید علی موسویان قاری قرآن و سرهنگ پاسدار عبدالکریم نیسی سخنران ؛ شهید محمود عطایی نیا را معرفی کرد گفت : شهید مجلس به نام محمود عطایی نیا  فرزند بسعلی در تاریخ 1 فروردین 1333 در کوی ابوذر غفاری« روستای عمله تیمور» شهرستان شوش  دیده به جهان گشود ..... و در تاریخ 26مرداد 1366 در سنگر تولید گروه صنایع کاغذپارس بر اثر بمباران هوایی  هواپیماهای حزب بعث عراق به درجه ی شهادت نائل گردید و در گلزار شهدای شوش در کنار دیگر همسنگرانش در سنگر تولید به خاک سپرده شد و ما امروز در این جلسه و همچنین از طریق فضای مجازی از نقاط مختلف کشور و همچنین برای شادی روح « سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده ی سپاه قدس سپاه پاسداران ؛ جمال جعفر ابراهیمی مشهور به ابومهدی المهندس رئیس و فرمانده میدانی شبه‌نظامیان حشد الشعبی ؛ سردار سرتیپ پاسدار حسین جعفری نیا ؛ سرهنگ پاسدار شهرود مظفری نیا ؛ سرگرد پاسدار هادی طارمی و سروان پاسدار وحید زمانیان ؛ در مجموع 4889475 صلوات» قرائت شد .

وی در ادامه بدون قرعه کشی سعادت زیارت نیابتی کربلای معلا  را به  «امام زمان (عج) ـ مقام معظم رهبری ـ سردار سپهبد پاسدار شهید قاسم سلیمانی ـ جمال جعفر ابراهیمی مشهور به ابومهدی المهندس و دیگر همرزمان این دو عزیز  و شهید محمود عطایی نیا» اختصاص داد .

از دیگر برنامه های این مراسم می توان به « خوانش شعر ، ذکر مصیب و نوحه سرایی »در وصف سرددار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط حاج ناصر پیوست اشاره کرد که حاضرین در مراسم با سینه زنی وی را همراهی کردند .

 

شایان ذکر است صد و هفتاد و سومین آیین شهد صلوات ساعت 20 روز یکشنبه 22 دیماه  در منزل « شهیده طاهره بارانی بیاتیانی » از شهدای حمله ی هوایی به منازل مسکونی پشت کارخانه ی یخ که در تاریخ 8 مهرماه1359 به شهادت رسید ، واقع در در منطقه ی زمین شهری شمالی  ، خیابان هفتم تیر ـ جنب آژانس مسافرتی صبا برگزار می شود .

لازم به توضیح است ؛ با توجه به این که ایام فاطمیه از روز پنجشنبه 19 دی 1398 آغاز می شود از مجموع 44 شهیده ی شهرستان شوش روزهای یکشنبه تا روز شنبه 9 بهمن 1398 هر هفته  شهد صلوات در منزل یکی از بانوان شهیده ی شهرستان شوش  برگزار می شود .



:: بازدید از این مطلب : 1505
|
امتیاز مطلب : 40
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.