مراسم ختم سردار رشید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی در شبستان حرم دانیال نبی(ع) برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :
نویسنده : عباس کرم الهی
شنبه 14 دی 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

به همت دفتر امام جمعه ، فرمانداری ، سپاه ناحیه ی شوش و اداره ی اوقاف و امور خیریه ؛ مراسم ختم سردار رشید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور مسئولین ، نیروهای نظامی و انتظامی ، هنرمندان ؛ اصحاب رسانه و مطبوعات و مردم ولایتمدار در شبستان حرم دانیال نبی(ع) برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ ساعت 10 صبح روز شنبه 14 دیماه1398 ، در دومین روز شهادت فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران ، مراسم ختم این سردار دلها در شبستان آستان مقدس دانیال نبی(ع) با سخنرانی امام جمعه شهرستان شوش برگزار شد .

آیت الله سید محمد امام ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت مالک اشتر زمان به دست شقی ترین تروریست جهان ؛ به مقام والای شهادت اشاره کرد و گفت : «شهید» كسی است كه برای برقراری عدالت قیام می‌كند، خود را در راه خدا فدا كرده و برای رسیدن به رضا و وصال محبوب، از هستی خود هجرت می‌كند. واژه ی «شهید» در قرآن كریم فراوان به چشم می‏خورد؛ شهید از اسماء حسنای الهی است و در لغت به معنی كسی است كه در گواهی ‌دادن خود امین باشد و نیز گفته‏ شده است شهید به معنی كسی است كه هیچ چیز از علم او پوشیده نیست و به معنی حاضر هم به كار رفته است.

وی به معانی شهید از دیدگاه قرآن کریم پرداخت و خاطر نشان نمود : در آیات مبارک قرآن كریم 55 بار كلمه «شهید» و «شهداء» ذكر شده كه به معنی «گواه، حجّت، حاضر، آگاه و مقتول »در راه خدا به كار رفته است. آیه ی 69 سوره نساء  تنها آیه‏ای است كه در آن بر مقتول فی سبیل اللّه «شهید» اطلاق شده است و خداوند در این آیه می‌فرمایند «وَمَن یُطِعِ اللّهَ وَالرَّسُولَ فَأُوْلَئِكَ مَعَ الَّذِینَ أَنْعَمَ اللّهُ عَلَیْهِم مّنَ النَّبِیِّینَ وَالصِّدِّیقِینَ وَالشُّهَدَاء وَالصَّالِحِینَ وَحَسُنَ أُولَئِكَ رَفِیقًا /// و آنان که اطاعت خدا و رسول کنند البته با کسانی که خدا به آن‌ها لطف فرموده یعنی با پیغمبران و صدّیقان و شهیدان و نیکوکاران محشور خواهند شد، و اینان نیکو رفیقانی هستند.»است . همچنین در در آیه ی  18 سوره  ی آل عمران آمده است : « شَهِدَ اللَّهُ أَنَّهُ لَا إِلَ إِلَّا هُوَ وَالْمَلَائِكَةُ وَأُولُو الْعِلْمِ قَائِمًا بِالْقِسْطِ  لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ/// خدا به یکتایی خود گواهی دهد که جز ذات اقدس او که نگهبان عدل و درستی است خدایی نیست، و فرشتگان و دانشمندان نیز به یکتایی او گواهی دهند؛ نیست خدایی جز او که (بر همه چیز) توانا و داناست .»

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه شهید را از همان ابتدای شهادت کبریایی دانست و در این راستا خاطر نشان نمود : معمولا هر کسی که به مرگ طبیعی  از این دنیا می رود  در روز قیامت  سئوالاتی از او پرسیده می شود  اما برق شمشیرها  و امروزه گلوله های انواع سلاح های نظامی  بالای سر شهدا  در واقع همان سئوالاتی است که در روز قیامت پرسیده می شود ؛ مردم عادی که با مرگ طبیعی از این دنیا می روند در این دنیا به دنبال آن هستند تا با انجام کارهای خوب اعمال نیکی داشته باشند که وارد بهشت شوند اما شهدا  به عرش کبریایی می رسند .

وی در ادامه  به زنده بودن شهید بر اساس آیه ی 154 از سوره ی بقره اشاره کرد و گفت :  : « وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ يُقْتَلُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ  بَلْ أَحْيَاءٌ وَلَكِنْ لَا تَشْعُرُونَ/// و به آنان که در راه خدا کشته شوند مرده نگویید، بلکه زنده ی ابدی هستند» و لیکن همه شما این حقیقت را درنخواهید یافت. و همچنین در آیه ی 169 در همین سوره خداوند خطاب به پیامبر اکرم(ص) می فرماید : « وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا  بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ/// اي پيامبر! هرگز گمان مبر كساني كه در راه خدا كشته شدند، مردگانند! بلكه آنان زندهاند و نزد پروردگارشان روزي داده مي شوند . »پر واضح است كه مراد از حيات شهيدان غير از حيات برزخي انسان ها است ، زيرا در آن صورت حيات شهيدان امتيازي براي آنان نخواهد بود، در صورتي كه در اين دو آيه به صورت ويژه حيات پس از شهادت آنان را متذكر شده است و البته چگونگي آن از نظر ما پنهان است چنان كه فرموده است: درك و شعور شما انسانها از درك كيفيت حيات آنان قاصر است . در سوره ی آل عمران در این مورد اندکی توضيح داده شده که می فرماید : امام محمد باقر(ع) نقل مي كند كه شخصي به نزد پيامبر اسلام(ص) شرفياب شد و عرض كرد: «من مشتاق شركت در جهادم.» آن حضرت در پاسخ فرمود : « فجاهد في سبيل الله فأنّك ان تُقتل كنت حيّاً عند الله مرزوقاً و ان متّ فقد وقع اجرك علي الله /// در راه خدا پيكار كن كه اگرشهيد شدي نزد خداوند زنده و روزي خور خواهي بود و اگر مُردي پاداشت بر عهدة خداوند خواهد بود .»

آن چه از آيات ياد شده به يقين به دست مي آيد اين است كه شهدا از حياتي برخوردارند كه ديگران از آن محروم هستند و اين نيز مسلم است كه وجود اين حيات براي آنها به اين معنا نيست كه جان آنها از كالبد و جسم آنان بيرون نرفته است پس شهدا از اين جهت كه روح آن ها از جسمشان بيرون رفته است، با ديگران كه از دنيا رفته اند فرقي ندارند و اين كه شما بگویید « چگونه شهدا زنده اند، در حالي كه سرانجام همه بايد بميرند، پس مرگ آنان چگونه است؟»

 

امام جمعه ی شهرستان شوش سپس شهید را از دیگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد و اظهار نمود : امام خمینی(ره) در مورد مقام شهید می فرماید : « شهادت پربارترین و عمیق ترین و بالقوه ترین واژه ای است که از قداست و شکوه و نورانیت و جذبه والای خاصی برخوردار است و با بار غنی و محتوای عمیقی که دارد نموداری است از تکامل ایمان و عمل صالح و مقاومت و شناخت و مبارزه و جهاد کلمه ای که به تنهایی، فرهنگی گسترده دارد که هر سطر سطر و جمله جمله اش گویای بعد والایی است در حیات بشر. فرهنگی که از مبدأ تا معادش از حضور، نظارت، آگاهی، انتخاب، هوشیاری و دقت، روشندلی، روشنگری، تسلیم رضا، توکل، ایثار، تقوا، عبودیت، ایمان نغمه سرایی می کند.... شهادت مکتب سازنده ای است که شگرفترین اثرات و خلل ناپذیرترین واکنش های نسل های بهم پیچیده تاریخ را داراست.»

وی در ادامه شهادت را از دیدگاه امیرالمؤمنین در نهج البلاغه امام علی(ع) توضیح داد و گفت :  امام علی می فرماید : « به خدا سوگند، اگر علاقه من به هنگام پیکار با دشمن در شهادت نبود و خود راه را برای مرگ در راه خدا، آماده نساخته بودم، دوست می داشتم حتی یک روز با این مردمی که محمدبن ابی بکر را تنها گذاشتند، روبرو نشوم.»

وی افزود : کسی که شهادت را انتخاب می کند به اخلاص رسیده است و به دنبال پست و مقام و نام شهرت نیست ؛ همانند سردار دلها ، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی که به فرموده ی مقام معظم رهبری یک شهید زنده بود و در هر عملیات و موفقیتی که به دست می آورد  وقتی که خود را در این دنیا می دید می گفت « خدایا من در این دنیا اگر هستم  شهادت را نصیبم کن که به دوستانم ملعق شوم و سرانجام آسمانی شد .»

امام جمعه ی شهرستان شوش سپس به یکی از دلاورمردی های حاج قاسم سلیمانی  به نقل از مسعود بارزانی که وابسته به آمریکا و عربستان بود اشاره کرد و گفت : بارزانی می گوید ؛« می دانند که داعش به دروازه های اربیل رسیده بود وبیم آن می رفت که شهر عنقریب اشغال شود» بارزانی می گوید؛« من پس ازحمله ی داعش با «آمریکایی ها ترک ها انگلیس ها فرانسوی ها  وحتی عربستان» تماس گرفتم که همه ی مقامات این کشورها درجواب گفتند که فعلا هیچ کمکی نمی توانند بکنند » بارزانی می گوید ؛ «  فورا بامقامات ایرانی تماس گرفتم  وبه آنها صریحا گفتم که شهر درحال سقوط است اگر نمی توانید کمکی کنیدماشهر راتخلیه می کنیم ؛  مقامات ایرانی فورا شماره ی تماس قاسم سلیمانی رابه من دادند وگفتند حاج قاسم نماینده تام الختیارما درامور مبارزه با داعش است لذا فورا با حاج قاسم تماس گرفتم واوضاع رادقیقا شرح دادم حاج قاسم به من گفت من فرداصبح بعدازنمازصبح اربیل هستم به اوگفتم فردا دیراست همین حالا بیایید حاجی گفت کاک مسعود فقط امشب شهررانگهدار»  بارزانی درادامه می گوید « فرداصبح حاج قاسم درفرودگاه اربیل بودمن به استقبالش رفتم حاجی با  50 نفرازنیروهای مخصوصش آمده بود ،  آنها سریعا به محل درگیری رفتند ونیروهای پیشمرگ  راسازماندهی دوباره کردند ودرعرض چند ساعت ورق به نفع مابرگشت درضمن کمک های تسلیحاتی ایران نیز برای مارسید»  بارزانی می گوید ؛ « حاج قاسم چند نفرازنیروهایش راجهت مشاوره نظامی دراربیل گذاشت وخودش به کربلا بازگشت» بارزانی می گوید « ما بعدها یک فرمانده ی داعش را اسیر کردیم و از او پرسیدیم چگونه شد شما که درحال فتح اربیل بودید به یکباره عقب نشستید» این اسیر داعشی به ما گفت ؛ « نفوذیهای ما دراربیل به ما خبر دادند قاسم سلیمانی دراربیل است لذاروحیه افراد مابهم ریخت وعقب نشستیم » بارزانی درادامه ازحاج قاسم سلیمانی وملت ایران تشکرمی کند و درادامه گریزی به کوبانی می زندومی گوید اگرراهنمایی های سردار سلیمانی نبود در کوبانی داعش قتل عام بزرگی به وجود می آورد و خود را مدیون سردار سلیمانی می داند .

وی در ادامه به به امضاء رساندن لوایح FATF توسط مجلس شورای اسلامی و دولت اشاره کرد و تصریح نمود : بعد از آن که در برجام کشورهای اروپایی و آمریکا وعده ی 100 درصدی دادند که اگر تعهدات خود را انجام دهید، ما رابطه بانکی را برقرار و تحریم‌های این حوزه را برمی‌داریم. برداشتن این تحریم‌ها مشروط بر این بود که ما تعهدات خود را انجام دهیم و آژانس آن را تایید کند.ما تعهدات‌مان را عمل کردیم و آژانس هم آن را تایید کرد و به جایی رسید که قرار شد طرف‌های دیگر برجام تعهدات خود را عملی کنند.در یکی از بندهای این لوایح آمده است که باید حاج قاسم سلیمانی را تحویل دهید ، هر چند که به زبان گفته شده بود ما حاج قاسم را تحویل نمی دهیم ولی این لوایح را امضا کرده بودند  و بامداد روز جمعه 13 دیماه آمریکا این سردار ارزشمند و مالک اشتر زمان را از ما گرفت .

وی در ادامه اشاره ای به جمال جعفر ابراهیمی مشهور به ابومهدی المهندس اشاره کرد و در این خصوص گفت : ابومهدی المهندس رئیس و فرمانده میدانی شبه‌نظامیان حشد شعبی متولد سال ۱۹۵۴ بصره از پدری عراقی و مادری ایرانی بود که تحصیلات خود را در رشته مهندسی مخابرات در سال ۱۹۷۷ به اتمام رساند و در همان سال به حزب الدعوه پیوست. زمانی که فعالیت حزب الدعوه از سوی صدام ممنوع شد به اهواز در ایران رفت و در یک کمپ، آموزش دید. او ایران را به سوی کویت ترک کرد و چند سال در منطقه جابریه کویت گذراند و در زمینه سیاسی و امنیتی علیه رژیم صدام فعالیت می‌کرد. او در سال ۲۰۰۳ با سرنگونی صدام حسین به عراق بازگشت و به عنوان مشاور امنیتی به اولین نخست‌وزیر عراق ابراهیم جعفری پس از حمله ی آمریکا خدمت کرد. در سال ۲۰۰۵ در انتخابات پارلمانی به عنوان نماینده ی استان بابل انتخاب شد. در سال ۲۰۰۷ آمریکایی‌ها پیشینه ی مقاومتی او را یافتند و زمانی که این موضوع را با نخست‌وزیر عراق، نوری مالکی، در میان گذاشتند، المهندس به ایران رفت. پس از خروج نظامیان آمریکایی به عراق بازگشت و پس از تشکیل بسیج مردمی عراق، معاون رئیس این نیروها شد. ابومهدی المهندس همانند سردار حاج قاسم سلیمانی در فهرست ترور قرار داشت تا این که در فرودگاه بغداد در حمله راکتی بالگردهای آمریکایی به همراه  همرزمش حاج قاسم سلیمانی به درجه رفیع شهادت نائل آمد .

آیت الله سید محمد امام در پایان حاج قاسم سلیمانی را یک چهره ی بین المللی  دانست و در خصوص پیام  فرمانده ی مسیحی قرار خاطر نشان نمود :ریان الکلدانی، فرمانده مقاومت مسیحی (بسیج مردمی مسیحیان عراق) گفت:«ارکان کسانی که سردار سلیمانی و ابومهدی مهندس را ترور کردند به لرزه درخواهد آمد. ما برای شما (حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی) مرثیه سرایی نمی‌کنیم چراکه شما به ما آموختید که به استقبال شهادت برویم.»حاج قاسم سلیمانی ، مالک اشتر زمان در واقع از صحابه ی وفادار به ولایت فقیه و مقام معظم رهبری بود همانند اصحاب  حضرت امام حسین(ع)  که وقتی امام به آنها فرمود : «هر که می خواهد برود آزاد است» عده ای رفتند اما خیلی ها ماندند  و در واقع آنهایی که ماندند اصحاب واقعی امام حسین(ع)  بودند ؛ افرادی نظیر « نافع ابن هلال» که ماند و در این راه شهید شد همانند حاج قاسم سلیمانی که ماند و در راه مقاومت و نجات مظلومین شربت شهادت را نوشید .

از دیگر برنامه های این  مراسم می تواند به « ذکر مصیبت و نوحه سرایی توسط « سرهنگ بهروز حسنوند ، یاسین و یاسر سواری و حاج  عبدالرحیم انصاری ـ توذیع خرما و چای و تاج گل هایی که از طرف دستگاه ها و شرکت ها تزئین شده بودند » اشاره کرد .

 



:: بازدید از این مطلب : 1834
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.