امام جمعه ی شوش گفت : در صورتی که آقا فرمان دهد تا آخرین قطره خون برای مقابله با آمریکا آماده ایم
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 14
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 3358
:: بازدید ماه : 6317
:: بازدید سال : 19006
:: بازدید کلی : 296144
نویسنده : عباس کرم الهی
شنبه 13 دی 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

بعد از اذان ظهر روز جمعه 13 دیماه1398 هم زمان با سالروز ابلاغ تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به گورباچف رهبر شوروری سابق و روز شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی ؛ نماز جمعه ی شوش به امامت آیت الله سید محمد امام در مصلی این شهرستان برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ امام جمعه ی شهرستان شوش ضمن توصیه ی خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی ، شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس را به نمازگزاران و مردم ولایتمدار شهرستان شوش تسلیت گفت واین شهید والامقام را با مالک اشتر توصیف نمود و خاطر نشان نمود : «مالِک اَشتَر و یا به عبارتی مالک بن حارث نخعی» از جنگاوران و از حامیان علی بن ابی‌طالب(ع) بود ؛ وقتی خبر شهادت مالک اشتر به امیر المؤمنین (ع) رسید بسیار اندوهگین و افسرده خاطر شد گریست و بر منبر تشریف برده فرمود:« ما از خدا هستیم و به سوی او باز می گردیم ، و ستایش خداوندی را سزا است که پروردگار جهانیان است، بار خدایا من مصیبت اشتر را نزد تو به شمار می آورم، زیرا مرگ او از سوگ های روزگار است، خدا مالک را رحمت فرماید که به عهد خود وفا نمود، و مدّتش را به پایان رسانید، و پروردگارش را ملاقات کرد، با این که ما تعهّد نموده ایم که پس از مصیبت رسول خدا (ع)بر هر مصیبتی شکیبا باشیم، زیرا آن بزرگترین مصیبت ها بود. خدا مالک را جزای خیر دهد و چگونه « مالک که اگر کوه بود کوهی عظیم و بزرگ بود، و اگر سنگ بود سنگی سخت بود»، آگاه باشید به خدا سوگند مرگ تو ای مالک، جهانی را ویران و جهانی را شاد می سازد یعنی اهل شام را خوشنود و عراق را خراب می گرداند، بر مردی مانند مالک باید گریه کنندگان بگریند، آیا یاوری مانند مالک دیده می شود، آیا مانند مالک کسی هست ؟ آیا زنان از نزد طفلی بر می خیزند که مانند مالک شود؟ .»

وی افزود : مالک اشتر  در سال هاي پاياني حيات پيامبر (ص) اسلام رو  آورد و در عهد خلافت راشدين به شام مهاجرت نمود.وي در فتوحات اسلامي عهدِ خليفه  ی اول و دوم، مخصوصا در از پاي در آوردن هماوردان نقش مهمي داشت. او ظاهرا پس از نبرد قادسيه در كوفه اقامت گزيد. مالك كه از بزرگان يماني كوفه محسوب مي گرديد، در دوره ی خلافتِ عثمان به مقابله با زياده خواهي هاي حكام اموي برخاست و از حقوق جهادگران دفاع مي نمود . او مردی بسیار قوی و از رهبران و بزرگان شیعه است و بسیار عالم و زاهد  بود و با فقر زندگی میکرد بر قوم خود ریاست داشت و با جماعت کوفی برای مطالبه ی حقوق خودشان به نزد خلیفه ی سوم«عثمان»رفت .

هزار ضربه ی شمشیر اگر به من بخورد  آسان تر از آن است گه در بستر و با مرگ طبیعی بمیرم . امیرالمؤمنین(ع) می فرمود : « اگر من امید به شهادت داشتم یک روز دوست نداشتم در این دنیا بمانم ؛ و الان هم زنده ماندم به امید این است که به شهادت برسم . » لذا همیشه نزد پیامبر آرزو می کردکه شهادت نصیبش شود ، پیامبر در پاسخ فرمود : «شما حتما به شهادت خواهی رسید اما شهادت  وقت و زمانی دارد »شهدا را خدا انتخاب می کند ؛ خداوند در قرآن کریم آیه ی 140 سوره ی آل عمران می فرماید : « إِنْ يَمْسَسْكُمْ قَرْحٌ فَقَدْ مَسَّ الْقَوْمَ قَرْحٌ مِثْلُهُ وَتِلْكَ الْأَيَّامُ نُدَاوِلُهَا بَيْنَ النَّاسِ وَلِيَعْلَمَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَيَتَّخِذَ مِنْكُمْ شُهَدَاءَ  وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ الظَّالِمِينَ /// اگر (در اُحد) به شما آسیبی رسید، به دشمنان شما نیز (در بدر) آسیب رسید (پس مقاومت کنید). این روزگار را با (اختلاف احوال) میان خلایق می‌گردانیم تا خداوند مقام اهل ایمان را معلوم کند و از شما مؤمنان (آن را که ثابت است) گواهِ دیگران گیرد. و خدا ستمکاران را دوست ندارد.» به شهادت رسیدن اتفاقی نیست و این شهادت سردارحاج قاسم سلیمانی هر چند که برای ما تلخ است و به همین دلیل مصیبت زده هستیم ؛ اما خوشا به سعادت حاج قاسم سلیمانی ؛ مردی که مردانه جنگید ؛ مردی که بعد از شهادتش حتی مسیحی های عراق امروز پیام تسلیت دادند ؛ چرا؟ گفتند « چون این شهید والامقام کشور ما را از شر آمریکا و داعش رها کرد .»

اولین لحظه ای که من این خبر را شنیدم گفتم کاش من به جای او شهید می شدم و آن عزیز می ماند برای دفاع از اسلام ؛سید حسن نصرالله در پیام خود نوشته است : « ما غبطه ی این شهید را می خوریم ، اما ما مانده ایم که راهِ شهدا را ادامه بدهیم و این راه را تکمیل نماییم تا این سرزمین های مقدس را از لوس وجود آمریکایی ها و اسرائیلی ها پاک کنیم .»

خطاب به رهبر عظیم الشأن خود اعلام می کنیم ، «رهبرا همه ی ما امروز برای شما قاسم سلیمانی هستیم ، امروز این کشور پر است از قاسم سلیمانی هایی که در برابر ظلم و ستم در دنیا محکم می ایستند و مقاومت می کنند » این شهیدی که مقام معظم رهبری در پیامشان که  « این شهید بین المللی بود که برای همه ی محرومین دنیا تلاش کرد ، و  همه ی محرومین دنیا انتقال خون این شهیدرا  از آمریکا و رئیس جمهور این کشور خواهند گرفت .»

آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش در آغاز خطبه ی دوم از برگزاری راهپیمایی اعتراض گونه به خاطر شهادت سردار سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی به دستور رئیس جمهور آمریکا خبر داد و گفت : نمازگزاران عزیز بعد از اقامه ی نماز از همین محل تا آستان مقدس دانیال نبی(ع) با سردادن شعارهای « مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» یک راهپیمایی اعتراض آمیزی خواهیم داشت و علاوه بر آن ساعت 16 مراسمی به همین مناسبت در سراسر استان به صورت هم زمان برگزار می شود و در شوش این مراسم در  مسجد جامع برگزار خواهد شد و ان شاءالله برای ترحیم و عرض تسلیت  حضرت وایعصر(عج) و مقام معظم رهبری در این مراسم نیز شرکت می کنیم .

مقام معظم رهبری در پیامشان فرمود : « فقدان سردار فداکار و عزیز ما تلخ است ولی ادامه ی مبارزه و دست یافتن به پیروزی نهایی کام قاتلان و جنایتکاران را تلخ‌تر خواهد کرد.» این مطلبی است که در قرآن کریم وجود دارد در آیه ی 104 سوره نساء آمده است « وَلَا تَهِنُوا فِي ابْتِغَاءِ الْقَوْمِ  إِنْ تَكُونُوا تَأْلَمُونَ فَإِنَّهُمْ يَأْلَمُونَ كَمَا تَأْلَمُونَ  وَتَرْجُونَ مِنَ اللَّهِ مَا لَا يَرْجُونَ  وَكَانَ اللَّهُ عَلِيمًا حَكِيمًا /// و نباید در کار دشمن سستی و کاهلی کنید؛ که اگر شما به رنج و زحمت می‌افتید آنها نیز (از دست شما) رنج می‌کشند با این فرق که شما به لطف خدا امیدوارید و آنها امیدی ندارند. و خدا دانا و حکیم است (و امیدواران را محروم نمی‌سازد).» اما دشمنان که امیدی به خدا ندارند .

به رهبر معظم انقلاب اعلام می کنیم که «در صورتی که حضرت آقا فرمان دهد تا ریختن آخرین قطره ی خون خود برای مقابله با آمریکا ثابت قدم خواهیم ماند . »

امام جمعه ی شهرستان شوش در پایان روضه ی حضرت زینب کبری(س) را قرائت نمود .

از نکات مهم این هفته باید به این موضوع اشاره که که شبستان مصلای نماز جمعه به علت ازدحام جمعیت برخی از نمازگزاران جایی برای نشستند نداشتند که نمازگزاران مجبور شدند به صورت کاملا فشرده نماز را اقامه نمایند .

در شهرستان شوش بعد از ارتحال مکلوتی حضرت امام خمینی(ره) و رحلت مجاهد نستوه حضرت آیت الله طالقانی ، امروز برای سومین بار به خاطر شهادت سردار دل ها شبستان مصلی مملو از جمعیت بود .

 



:: بازدید از این مطلب : 387
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.