رئیس نهضت سواد آموزی شهرستان شوش گفت : 94 درصد مردم شهرستان شوش با سواد هستند
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 84
:: باردید دیروز : 2696
:: بازدید هفته : 3309
:: بازدید ماه : 6268
:: بازدید سال : 18957
:: بازدید کلی : 296095
نویسنده : عباس کرم الهی
یک شنبه 8 دی 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

حسین داودی رئیس نهضت سواد آموزی شهرستان شوش در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز از با سواد بودن 94 درصد مردم حوزه ی شهری و روستایی شهرستان شوش خبر داد .

به گزارش شوش نیوز ، ساعت 13 روز شنبه 7دیماه1398 هم زمان با چهلمین سال تأسیس نهضت سوادآموزی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) رئیس نهضت سوادآموزی شهرستان شوش در محل دفترش ضمن  نثار دورد به روح پرفتوح بنیاد گذار جمهوری اسلامی ایران ، شهیدان هشت سال دفاع مقدس ، مدافع حرم و نظم و امنیت و آرزوی سلمتی و تندرستی برای مقام معظم رهبری ؛ به اهمیت و ارزش سواد در صدر اسلام اشاره کرد و گفت :  اولین کلمه و نخستین فرمان الهی در آخرین کتاب آسمانی، امر به خواندن است، چنان که یاد دادن خواندن و نوشتن، بهایی بود که پیامبر گرامی اسلام (ص) برای آزادی اسیران جنگ بدر تعیین فرمود. همچنین آن حضرت برای گسترش احکام اسلامی در سرزمین های دیگر، یاران خود را به یادگیری زبان های گوناگون توصیه می فرمود. در دین و آیینی که جست وجوی دانش، فریضه و عالم، ارجمندترین مردمان است، مسلمانی که دنبال این هدف نباشد، سرزنش می شود و در عوض، بشارت های فراوانی برای جویندگان دانش وجود دارد.

وی در ادامه بی سوادی را یکی از موانع  توسعه نیافتگی در جامعه دانست و در این خصوص یادآور شد : در جوامع گوناگون، سواد آموختن به عنوان حق اساسی و لازمه پیشرفت انسان شناخته شده است. هر انسان اعم از کودک، نوجوان و بزرگ سال، باید از فرصت های آموزشی برخوردار باشد. این نیاز، هم توانایی بر خواندن و نوشتن را دربرمی گیرد و هم عامل رشد و توسعه در ابعاد گوناگون اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است. امروز ایده آل های رشد و توسعه یک کشور، بیان گر این واقعیت است که برای رسیدن به توسعه ی پایدار، باید بسیار فراتر از کسب مهارت های سواد خواندن و نوشتن پیش رفت. آمار کسانی که موفق به دریافت مدرک سوادآموزی شده اند، کافی نیست. آنچه کارساز است، درصد آمار کسانی است که با دریافت مدرک قبولی، دریچه سواد را به زندگی خود می گشایند و در پرتو نور آن، در شرایط اطراف خود تغییری ایجاد می کنند؛ وضعیت خود و خانواده را بهبود می بخشند و در راه اعتلای شرایط شغلی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی گام برمی دارند. در غیر این صورت، رسیدن به مرزهای توسعه یافتگی در حد شعار باقی می ماند.

حسین داودی در ادامه به تاریخچه ی سوادآموزی در ایران پرداخت و در این راستا تصریح نمود : « از سال 1315 الی 1320 سازمان تعلیمات اکابر ـ از سال 1332 الی 1335 سازمان آموزش سالمندان ـ از سال 1335 الی 1342 سازمان آموزش بزرگسالان ـ از سال 1343 الی 1355 کمیته ملی پیکار جهانی با بی‌سوادی ـ از سال 1355 الی 1357 سازمان جهاد ملی سوادآموزی و تاریخ ۷دی ۱۳۵۸سازمان نهضت سواد آموزی با فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره)  تشکیل شد که  تا سه سال به صورت شورایی اداره ‌شد وپس از آن  حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی به ریاست آن منصوب گردید.»

وی در ادامه به برنامه های اجرا شده در هفته ی نهضت سوادآموزی اشاره کرد و اظهار نمود : «برگزاری شورای پشتیبانی با حضور فرماندار ـ دیدار با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران ـ برگزاری مسابقات متنوع شامل « انشاء نویسی ، کتابخوانی و....» در کانون های محلی ـ برپایی نمایشگاه دستاوردهای سوادآموزان ـ تهیه ی اورات تبلیغی از جمله «نصب بنر و توذیع بروشور » ـ دیدار با امام جمعه وگلاب پاشی و گل افشانی مزار شهدا به همراه سوادآموزان » از جمله برنامه هایی بودند که در هفته ی سواد آموزی اجرا شدند

رئیس نهضت سواد آموزی شهرستان شوش در ادامه خلاصه ای از عملکرد دستگاه خود اشاره کرد و خاطر نشان نمود :سهمیه ی پوشش سواد آموزی در شهرستان شوش 1200 نفر است که به سه دوره ی « سواد آموز ـ انتقال و تحکیم» تقسیم می شود . 69 درصد این سهیه تا این لحظه تحت پوشش رفته است که در دوره ی سواد آموزی « 400 نفر» است که تا کنون 267 نفر را تحت پوشش برده ایم 65 درصد تحت پوشش رفته و امیدواریم تا پایان این ماه کل صمیه ی ابلاغی را تحت پوشش قرار دهیم ؛ در دوره ی انتقال سهمیه ای که به شوش اختصاص داده شده است 300نفر است که با تلاش دوستان کل 300 نفر تحت پوشش رفته است .در دوره ی تحکیم سهمیه ی ما 450 نفر ابلاغ شده است که تا امروز 287 نفر را تحت پوشش برده که حدود 60 درصد سهمیه ی ابلاغی می باشد .

داودی در ادامه از فراهم نمودن اشتغال برای 112 نفر از سوادآموزان خبر داد و در این راستا یادآور شد ، در سال گذشته و همچنین در نه ماهی که از سال 1398 سپری شده ، توانسته ایم برای 112 نفر از سوادآموزان زمینه ی اشتغال را تحت عنوان آموزشیار فراهم نماییم که این عزیزان در حال کار هستند و با این کار مایحتاج زندگی خود و خانواده را تأمین می کنند .

وی در ادامه به نحوه ی همکاری و همیاری ادارات با دستگاه نهضت سوادآموزی را تشریح نمود و گفت : الحمدالله در این بخش دستگاه ها همکاری خوبی با ما داشته و دارند و در واقع بین نهضت سوادآموزی تعامل خوبی وجود دارد و در شهریورماه از طرف اداره ی کل خودمان در استان خوزستان بخشنامه ای مبنی بر همکاری ادارات با نهضت سوادآموزی ارسال می شود و دستگاه ها بر همین اساس ادارات لیست افراد کم سواد یا بی سواد را در اختیارمان می گذارند که انصافا همه ی ادارات از جمله « جهاد کشاورزی ـ کمیته ی امداد حضرت امام خمینی(ره) ـ بهزیستی ـ شبکه ی بهداشت و درمان ، پست ـ مخابرات و...» همکاری خوبی با ما داشته و افراد بی سواد و کم سواد ادارات خود را مرتب و منظبط در اختیار ما قرار می دهند .

داودی در ادامه به درصد باسوادهای شهرستان شوش اشاره کرد و خاطر نشان نمود : طبق برنامه پنج ساله ی توسعه تا سال 1401 بی سوادی در شهرستان شوش به صفر می رسد و در آن سال می توانیم جشن پایان بی سوادی در شهرستان شوش را بگیریم اما  تا به این لحظه 94 درصد مردم شهرستان شوش باسواد هستند و آن 6 درصد باقیمانده به برخی از روستاها و بعضا حاشیه ی شهر شوش برمی گردد و در واقع باید این نکته را بیافزایم که کل آمار باسوادها در سطح کشور 98 درصد است و ما نسبت به این آمار فقط 4 درصد پایین تر هستیم .

رئیس نهضت سواد آموزی شهرستان شوش در پایان به نقش مؤثر خبرنگاران در ریشه کنی بی سوادی اشاره کرد و گفت : لازم است که از همه ی «متنفذین ، ریش‌سفیدان ، معتمدین ، روحانیون و شوراهای اسلامی و به صورت ویژه و خاص از خبرنگاران متعهد و دلسوز » تقاضا داشته باشم که در این راستا فرهنگ‌سازی کنند تا با همت آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی بتوانیم جهل و بی‌سوادی را ریشه‌کن کنیم ؛ در پایان از شما مدیر مسئول و خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز که بدون کوچکترین چشم داشتی در تمام صحنه ها حضور دارید تقدیر و سپاس گزاری خود را به عمل می آورم .



:: بازدید از این مطلب : 1334
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.