جلسه ی شورای اداری شهرستان شوش برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :
نویسنده : عباس کرم الهی
یک شنبه 24 آذر 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

جلسه ی شورای اداری شهرستان شوش با محوریت یازدهمین دوره ی انتخابات مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ، ساعت10:10صبح روز یکشنبه 24آذرماه1398 در دومین روز از هفته ی پژوهش ، جلسه ی شورای اداری شهرستان شوش با محوریت «یازدهمین دوره ی انتخابات مجلس شورای اسلامی» به مدیریت دکتر عدنان غزی برگزار شد .

ابتدا حمزه شفی خدایی رییس اداره هواشناسی شوش گزارشی از شرایط جوی روزهایآینده را تشریح نمود و گفت : بارش های سال 1398 تاکنون 71 میلی متر در سطح کل شهرستان شوش ثبت شده است که سطح نرمال را نشان می دهد ، منتها یک سیستم بارشی از بامداد روز دوشنبه 25 آذرماه با تغذیه رطوبت بسیار مناسب از دریای سودان«سرخ» وارد منطقه خواهد شد که همراه با رعد و برق و آبگرفتگی معابر و مسیرها را احتمالا به دنبال خواهد داشت .

وی افزود : این بارش پتانسیل مخاطره آمیز را دارد منتها این بارش  بیشتر به طرف استان بوشهر خواهد رفت که در برخی از نقاط این استان هسته های 200 میلی متری را همکاران پیش بینی کرده اند و با توجه به شرایط در پیش رو امیدوارم تدابیری اتخاذ گردد که با مشکل خاصی مواجه نشوند ولی برای شهرستان شوش بارش های متوسطی را در حد 30 میلی متر پیش بینی می کنیم که ان شاالله مشکل خاصی نداشته باشیم ، اما در کل حالت مخاطره آمیز وجود دارد و بعد از خروج این سامانه ؛ حداقل تا یک هفته چه در منطقه ی شوش و چه در بالا دست بارش خاصی نخواهیم داشت .

سرهنگ حمیدرضا بهاروند فرمانده ی نیروی انتظامی شهرستان شوش  سلامت و مشارک را دو نقطه ی مهم انتخابات دانست و در این زمینه خاطر نشان نمود : نیروی انتظامی شهرستان شوش  توان خود را برای برقراری سلامت و مشارکت حداکثری  به کار خواهد گرفت .

وی افزود : از هیئت های اجرایی و نظارت انتظار می رود  که برای حفظ ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی و منابع ملی تلاش خود را به کار گیرند که قانون به درستی اجرا شود و از طرفی وظایف خود را به نحوه مطلوب انجام دهند که در 2 اسفندماه1398 یک انتخابات سالم داشته باشیم .

فرمانده ی نیروی انتظامی شهرستان شوش  خطاب به مدیران دستگاه های دولتی گفت : امکانات دولتی  و نیروهای  دولتی  با ذکر عنوان خود در وقت اداری یا خارج از وقت اداری حق ندارد بر علیه یا به نفع کاندیداها  تبلیغ نماید .

سرهنگ بهاروند در ادامه  به ممنوع بودن نصب پوستر بر روی تابلوهای علائم رانندگی اشاره کرد و تصریح نمود :  تابلوها و علائم عمودی حاشیه  برای راهنمایی وهدایت استفاده کنندگان از راه  و به منظور تنظیم عبور و مرور نصب شده اند لذا الصاق هرگونه عکس و پوستر تبلیغاتی  به گونه ای که باعث سردرگمی واشکال درتصمیم گیری  رانندگان شود  ممنوع وخلاف قانون است.

وی افزود : مأموران انتظامی در صورت مشاهده چنین مواردی متخلفین را جلب و به منظور تعقیب‌ قانونی به مقامات قضایی تحویل و طبق قانون  «شهرداری ها و بخشداری ها» نیز باید نسبت به امحاء چنین اوراقی اقدام کنند.

در ادامه محمد حسن پور نعمت رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شهرستان شوش  به ماده ی 59 قانون برگزاری انتخابات اشاره کرد و گفت : انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزدها برای نامزدهای نمایندگی مجلس از صداوسیما و میز خطابه ی نمازجمعه و یا هر وسیله ی دیگری كه جنبه ی رسمی و دولتی دارد و فعالیت كارمندان در ساعات اداری و همچنین استفاده از وسایل و سایر امكانات وزارتخانه‌ها، ادارات، شركت‌های دولتی و مؤسسات وابسته به دولت و شهرداری‌ها و شركت‌ها و سازمان‌های وابسته به آن‌ها و نهادها و مؤسساتی كه از بودجۀ عمومی (به هر مقدار) استفاده می‌كنند و همچنین دراختیارگذاشتن وسایل و امكانات مزبور ممنوع بوده و مرتكب مجرم شناخته می‌شود.

وی در ادامه به ماده ی 60 قانون انتخابات اشاره کرد و یادآور شد : اعضای شورای نگهبان، اعضای هیئت‏‌های نظارت شورای نگهبان، رئیس‏‌جمهور، وزیرکشور و معاونان و مشاوران آن‏ها، رئیس و اعضای ستادانتخابات کشور، رئیس و اعضای ستادانتخابات استان، استانداران، فرمانداران و معاونان و مشاوران آن‏ها و اعضای هیئت‏‌های اجرایی انتخابات و بازرسان و سایر دست‌‏اندرکاران امور اجرایی و نظارتی انتخابات، نمی‏‌توانند به نفع یا به ضرر نامزدها و جریانات سیاسی در انتخابات اعلام‌‏نظر کنند. ر صورت تخلف از حکم این ماده، مرتکبان به جزای نقدی درجه‌‏شش، موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی محکوم می‏شوند.

پور نعمت در ادامه به مواد 61تا 64 قانون انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت : ماده ی 61 : الصاق اعلامیه، پوستر و هرگونه آگهی تبلیغاتی روی علائم راهنمایی، تابلوی بیمارستان‏‌ها و تابلوی مدارس و سایر مؤسسات آموزشی و سازمان‏‌های عمومی و ادارات دولتی و سازمان‏‌های وابسته به دولت و خودروهای دولتی و اتوبوس‏های شرکت واحد اتوبوس‏رانی و تأسیسات عمومی و دولتی و صندوق‏‌های پست، باجه‏‌های تلفن، پست‏‌های برق و تلفن، تابلوها و همچنین اماکن بخش خصوصی (مگر با رضایت اشخاص ذی‏‌حق) در سراسر کشور ممنوع می‏باشد. شهرداری‌‏ها، فرمانداری‌‏ها و بخشداری‏‌ها می‌‏توانند با استفاده از امکانات محلی، مکان‏‌های مناسبی اعم از ثابت یا سیار را برای الصاق یا ارائه‌‏ی آثار تبلیغاتی نامزدها تعیین کنند. ماده ی 62 : هرگونه آگهی و آثار تبلیغاتی باید قبل از شروع اخذ رأی از محل شعبۀ ثبت‌نام و اخذ رأی توسط اعضای شعب امحا گردد . ماده ی 63 : ستادهای تبلیغات انتخاباتی تنها در مراكز بخش‌ها، شهرها و شهرستان‌ها دایر می‌گردد. در شهرهای بزرگ در هر منطقۀ شهرداری یك محل به‌عنوان ستاد انتخاباتی می‌تواند دایر گردد. در مواردی‌ كه یك منطقه، چند عنوان از عناوین فوق‌الذكر را داشته باشد، در حكم یك عنوان می‌باشد. ستاد تبلیغات انتخابات، مركزی است كه فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدها مندرج در مواد فصل ششم این قانون در آن ساماندهی و انجام پذیرد.ماده ی 64 : مطبوعات و نشریات حق ندارند آگهی یا مطالبی علیه نامزدهای انتخاباتی درج كنند و یا برخلاف واقع مطلبی بنویسند كه دال‌بر انصراف گروه یا اشخاصی از نامزدهای معین باشد و در هر صورت نامزدها حق دارند پاسخ خود را ظرف هجده ساعت پس از انتشار نشریه ی مزبور بدهند و آن نشریه مكلف به چاپ فوری آن طبق قانون مطبوعات می‌باشد. درصورتی‌كه آن نشریه منتشر نشود، مسئول آن باید با هزینۀ خود پاسخ نامزد را به نشریه ی مشابه دیگری ارسال دارد و آن نشریه مكلف به درج آن در اولین چاپ خود خواهد بود. انتشار این‌گونه مطالب در غیر مطبوعات نیز ممنوع است و نامزد معترض حق ‌دارد‌ نظر ‌خود را منتشر نماید.

در ادامه فرماندار شهرستان شوش  به اغتشاشات آبان ماه1398 در سطح کشور اشاره کرد و خاطر نشان نمود : با توجه به این که دشمنان  انتظار داشتند  بیشترین اغتشاشات در شهرستان شوش  اجرا شود  اما به خواست پروردگار و هوشیاری شورای تأمین ؛ سپاه پاسداران ، نیروی انتظامی ، اطلاعات و دستگاه قضا و همچنین بسیجیان سلحشور  در شهرستان شوش ما کمترین مشکلات را در این راستا داشتیم و این مرهون تلاش همین عزیزانی است که  اشاره کردم .

دکتر عدنان غزی سپس به تغییراتی در دستگاه دولتی در شهرستان شوش اشاره کرد و گفت : مهندس غلامعلی مجدیان به عنوان بخشدار شاوور ـ دکتر سید سعید موسوی به عنوان مدیرعامل جدید شرکت حریر خوزستان ـ رادمنش مسئول حراست فرمانداری به جای مصطفی صفری ـ و سید مجید تفاخ به عنوان  رئیس شورای اسلامی شهرستان شوش رسما کار خود را شروع کرده و به جمع اعضای شورای اداری شهرستان شوش ملحق شدند .

 

فرماندار شهرستان شوش در ادامه به ایامی که ممکن است بحرانی ناشی از سیل به وجود آید اشاره کرد و گفت : معمولا با برخورد « دو دریا ـ دو ابر یا دو صاعقه » حادثه ای نظیر سیل ، زلزله ، طوفان و... به وجود می آید و در چنین شرایطی می بایست از قبل آمادگی لازم را داشته باشیم و پای کار حضور یابیم که این حضور به موقع می تواند  در کم کردن خسارات و کاهش هزینه ها تأثیر گذار باشد .

وی در ادامه در مورد انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوره ی یازدهم اشاره کرد و تصریح نمود : نکات قانونی را که دستگاه امنیتی ، نیروی انتظامی و هیئت نظارت  ارشاره کردند اما من می خواهم به نکته ای اشاره کنم  که وظیفه ی فرد فرد ما مسئولین است و آن ایجاد « شور و شوق» بین مردم است که با رغبت هر بیشتر پای صندوق های اخذ رأی حضور داشته باشند وگرنه بالا بودن تعداد کاندیداها  ، راه اندازی کاروان های وسیله ی نقلیه  و یا نصب بنر و پوستر نمی تواند  بستری برای فراهم نمودن شور و شوق باشد ؛لذا خطاب به تمام مدیران و روئسای دستگاه های دولتی  می گویم اگر تا کنون هشت سال در محل کار بوده اید از این به بعد ساعات بیشتری در محل کار بمانید و گره از کار ارباب رجوع خود باز کنید ، کار امروز را به فردا واگذار نکنید و در مجموع کاری کنید که  مردم احساس کنید شما  از دل و جان برای مردم کار می کنید و از طرفی هر اداره ای که پروژه ای را در دست  ساخت و ساز دارد  در کار خود جدیت داشته باشد و نظارت بیشتری بر نحوه ی کار پیمانکاران داشته باشید .

دکتر عدنان غزی در ادامه گفت : حق مسلم هر  فرد است که به کاندیدای مورد نظر خود به صورت مخفی رأی بدهد  اما  این دلیل نمی شود که عده ای در محیط کاری  به نفع یا علیه کاندیدایی تبلیغ کند و اگر کاری در اداره ی خود بر حسب وظیفه برای ارباب رجوع انجام می دهید مبادا طوری باشد که آن ارباب رجوع احساس کند که به خاطر فلان شخص این کار را انجام می دهید ؛ خوشبختانه در شوش چنین موردی نداشته ایم اما  له عنوان تذکر به آن اشاره کردم که بدانید مردم ولی نعمتان ما هستند ، این مردم  همیشه  قبل از مسئولین در صحنه حضور داشته و دارند و شما دیدید که همین جریان گرانی بنزین هر چند به آنها از نظر اقتصادی فشار وارد کرده بود اما  به خاطر  محکوم کردن اغتشاشات  در راهپیمایی حضور یافتند و همانند همیشه وفاداری خود را به انقلاب و نظام نشان دادند  لذا ما  قدر این مردم را باید بدانیم  و باعث شور و شوق انتخاباتی شویم که درصد مشارکت  بالاتر رود .

وی در ادامه به خاطر کنترل و نظارت بر قیمت ها  خطاب به دستگاه های ذیربط  یادآور شد : تعزیرات حکومتی ـ اداره ی صمت ، اتاق اصناف و مرکز بهداشت ، نظارت و کنترل خود را از این به بعد بیشتر کنند  و این کار را جدی بگیرند  تا برخی از افراد سودجو خودسرانه قیمت ها را بالا نبرند و علاوه بر این  بانک ها هم در  پرداخت وام به متقاضیان خصوصا وام های مسکن  و ساخت  واحدهای احداثی نسریع به عمل آورند تا تسهیلاتی که  برای اینکار در نظر گرفته شده به طور کامل در اختیار متقاضیان قرار گیرد .

فرماندار شهرستان شوش نصب دوربین های مدار بسته  در ادارات را یک امر ضروری دانست و در این راستا گفت : از معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان شوش می خواهم که  سرکشی به ادارات را شروع کرده و اداراتی را که فاقد  دوربین مدار بسته هستند را مشخص نموده تا برای جذب اعتبار به استان ارسال کنیم .

وی در اداره به شهرداران  که نسبت به سایر دستگاه ها  زحمات بیشتری را بر عهده دارند اظهار نمود :  در این ایام  مسئولیت شما شهرداران  چند برابر می شود  و بدانید که نصب هر بنر  توسط طرافداران کاندیداها به هر نحو و به هر شکل بر روی تابلوهای علائم راهنمایی و رانندگی چه در سطح شهر اکیدا ممنوع می باشد  و اگر هم احیانا حقوق معوقه ای دارید که می بایست به پرسنل پرداخت کنید در اولین فرصت اقدامات لازم را به عمل آورید .

دکتر عدنان غزی در پایان به نیازهای هیئت اجرایی و هیئت نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و خطاب به مدیران ادارات ، شرکت ها و کارخانجات  گفت :  طبق ضوابط و بر اساس قانون هیئت اجرایی و هیئت نظارت  به یک سری  وسایل ، تجهیزات و امکانات  نیاز دارند  و چون انتخابات  متعلق  به نظام  است و فراتر از دولت می باشد  و طبق فرامین امام خمینی  یک تکلیف شرعی  و طبق فرامین مقام معظم رهبری حق الناس است ، در صورت تقاضای کتبی  وسایل مورد نیاز را تاپایان انتخابات در اختیار این دو هیئت قرار دهید .



:: بازدید از این مطلب : 2259
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.