صد و شصت و هشتمین آیین شهد صلوات شهرستان شوش برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 282
:: باردید دیروز : 222
:: بازدید هفته : 3729
:: بازدید ماه : 6688
:: بازدید سال : 19377
:: بازدید کلی : 296515
نویسنده : عباس کرم الهی
دو شنبه 18 آذر 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس ـ اسماعیل زرگوش

صد و شصت و هشتمین آیین شهد صلوات شهرستان شوش با حضور جمعی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ؛ مدافعان حرم و جوانان در منزل سید مهدی تفاخ ، مؤسس و امام جماعت گذشته ی مسجد ابوالفضل(ع) به نیت شهید عبدالرضا شاهوری برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ ساعت 20 یکشنبه 17 آذرماه1398 به همت مجمع اهل بیت و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش و مدیریت ایثارگران تیپ تکاور حضرت مهدی(عج) نیروی زمینی سپاه ، با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط  مهدی حجازی و با سخنرانی حجت الاسلام  عارف آل کثیر ، امام جماعت مسجد رسول الله(ص) برگزار شد .

 

امام جماعت مسجد رسول الله(ص)  با نثار بهترین سلام و درود  به روح پر فتوح معمار کبیر انقلاب اسلامی ؛ شهدای هشت سال دفاع مقدس ، شهدای مدافع حرم و شهدای نظم و امنیت  و خصوصا شهدای دانشجو و شهید مجلس به نام «شهید عبدالرضا شاهوری»  سخنان خود را آغاز نمود و گفت : 16 آذرماه  روز دانشجو را به دانشجویان  و خصوصا کسانی که در طلب علم و دانش هستند تبریک می گویم .

حجت الاسلام عارف آل کثیر افزود : « عشق و محبت به اسلام ؛ توسل به صلوات  ؛ عشقِ به شهداء ، عشق  و ارادت به خادمین اهل بیت ؛ خصوصا  خادم اهل بیت ؛ شخصی که لحظات عمر  گرانبهای خود را برای خدمت و عبادت  گذاشت » ؛ این خادم  مخلص اباعبدالله الحسین(ع)  روزی نبود که  به مسجد ابوالفضل(ع) نرود و نماز جماعت «صبح ـ ظهر  و مغرب» را برگزار نکند و ارتباط خوبی با جوانان  و نوجوانان  نداشته باشد  ؛ سید مهدی تفاخ به عنوان پدر معنوی این جوانان اکنون بین ما حضور دارد و ما برای این عزیز «سلامتی جسم ، سربلندی ، عاقبت بخیری  و طول عمر با عزت » را از خداوند سبحان خواستاریم و امید وارم  توفیقی حاصل شود که ما هم ادامه دهنده ی راه  این سید جلیل القدر باشیم .

وی در ادامه به نقلی از علامه مصبح پیرامون ذکر صلوات اشاره کرد و گفت : علامه مصباح ی فرماید: «  فرستادن صلوات به اين معنا است كه از خدا درخواست مى‏كنيم تا رحمت خاصي كه «صلوات» ناميده شده و ما نمی دانم حقيقت آن چيست، براي پيغمبر مقرر بفرمايد. بزرگان دين گفته‏اند صلوات از خداي متعال «رحمت»، از ملائكه «تزكيه» و از مؤمنين «دعا» است. وقتي دعا مى‏كنيم، از خداوند می‌خواهيم تا آن رحمت را خدا بر پيغمبر نازل كند؛ رحمت انواع گوناگوني دارد؛ اما هر رحمتي «صلوات» نيست. «صلوات» تحيّت است، رحمتي است همراه با احترام. اداي احترام و تكريم خاصي است. همه چيز مشمول رحمت خداست؛ حيوانات نيز مشمول رحمت‏هاي ديگري هستند، رحمت‏هايي كه درك مى‏كنند؛ اما هيچ كدام اينها «صلوات» نيست. «صلوات» به عنوان تشبيه، يك سلام ويژه‏ است. انسان وقتي به كسي سلام کند، به او احترام می‌گذارد. اداي احترام يك امر اعتباري است.»

امام جماعت مسجد رسول الله(ص)در تکمیل این بخش از سخنان خود اظهار نمود : خداوند متعال در آیه ی 56 از سوره س احزاب مى‏فرمايد: «إِنَّ اللّهَ وَ مَلائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَي النَّبِيِّ ///خدا و فرشتگانش بر (روان پاک) این پیغمبر صلوات و درود می‌فرستند شما هم ای اهل ایمان، بر او صلوات و درود بفرستید و با تعظیم و اجلال بر او سلام گویید و تسلیم فرمان او شوید.»البته خدا در جاي ديگر نيز فرموده بر مؤمنين نيز صلوات مي‌‏فرستيم؛ يعني مؤمنيني هستند كه لايق احترام خداوند هستند. خدا رحمتي كه توأم با احترام هست بر آن‏ها نازل مى‏كند. بعد مى‏فرمايد: «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلِيماً /// شما بر پيغمبر هم صلوات بفرستيد و هم سلام.» در آغاز به نظر مى‏رسد كه يعني در مقابل پيغمبر اداي احترام كنيد و چون احترام مؤمنين درخواست رحمت از خداست، يعني شما نيز براي پيغمبر درخواست رحمت بيشتري بكنيد.

وی در ادامه در مورد کار ارزشی ، فرهنگی و تأثیرگذار مجمع اهل بیت  تحت عنوان شهد صلوات اشاره کرد و تصریح نمود : مجمع اهل بیت هر هفته ، یکشنبه ها در خانه ی یکی از شهدای شهرستان شوش  دور هم جمع می شوند  و کاری انجام می دهند که آن در تاریخ فرهنگ ایثار و شهادت ثبت می شود ؛ همان گونه حضرت مقام معظم رهبری فرموده است : « گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد (ع)و رنج چندین ساله زینب کبری (س) از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه (ع) آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق ، یعنی حکومت شهیدان  قائم است. پس، ما وظایفی داریم. یاد شهیدان نباید در جامعه‌ی ما از ذهنیتها خارج شود. شهیدان را باید زنده نگه داشت. یاد شهیدان را باید گرامی بدارید و زنده نگه دارید»

حجت الاسلام عارف آل کثیر در ادامه ی بیانات گهربار مقام معظم رهبری عنوان نمود : حضرت آقا حتی خطاب به بنیاد شهید و امور ایثارگران و دیگر مسئولین می فرماید ؛ « مسئولان بنیاد شهید هم موظفند؛ مسئولان دستگاههای دیگر دولتی و عمومی هم وظیفه دارند. خود خانواده‌ها هم در محیط هائی که شعاع نفوذ و سلطه‌ی آنهاست، این کار را انجام بدهند. از نام شهید و از افتخار به شهید هرگز غفلت نکنید. تبلیغات عنادآمیز دشمنان سعی کرده‌اند که ارزش های شهید را بتدریج کم کنند و در مواردی به ضد ارزش تبدیل کنند! این در کشور ما اتفاق افتاد؛ این سعی انجام گرفت؛ البته خنثی شد. اما عده‌ای این قدر وقاحت ورزیدند که نام شهدا و اصل شهادت را زیر سئوال ببرند....... شهید آن کسی است که جان خود را برای نجات شرف و استقلال ملتش فدا کرده. هیچ وجدان و شرفی، هیچ دل بیدار و غیر بیماری می تواند این را انکار کند؟ در کشور ما، در ایران اسلامىِ ما در یک برهه‌ای از زمان سعی کردند این را انکار کنند. فرزندان شهدا به نام پدرانشان افتخار کنند. آنها کسانی بودند که نه در راه تهاجم به یک کشور بیگانه و به یک همسایه، در راه مقابله‌ی با تهاجم یک دشمن، در راه حفظ میهن، حفظ استقلال، حفظ شرف ملی ایستادگی کردند..... یاد شهدا، افتخارات شهدا، عزت شهدا را همه باید نصب‌العین خودشان قرار بدهند؛ نگذارید فراموش بشود. شما غفلت کنید، نیروهای انقلاب غفلت کنند، نیروهای مؤمن غفلت کنند، نفوذیهای دشمن از آن طرف وارد می شوند و چیزی هم طلبگار می شوند. «فاذا ذهب الخوف سلقوکم بالسنة حداد اشحّة علی الخیر اولئک لم یؤمنوا فاحبط اللَّه اعمالهم»؛ وقتی که روز خطر است، در لانه‌ها خزیدند و نفسشان در نیامد. وقتی خطر برطرف شد؛ مردان خطرپذیر در مقابل خطر سینه سپر کردند و خطر را برطرف کردند، اینها از لانه‌هاشان بیرون می‌آیند؛ زبانهای دراز، زبانهای تیز، طلبگار هم می شوند! مگذارید دشمنان انقلاب، دشمنان امام، دشمنان خط جهاد، دشمنان خط ایمان باللَّه، طلبگار بشوند.»

وی افزود : تا زمانی که مسیر شهدا و حرکت در راه آنها وجود دارد، جمهوری اسلامی ایران بیمه است و زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست. اگر چه از دوران دفاع مقدس فاصله گرفتیم و سال ها از آن می‌گذرد، اما به برکت چنین برنامه هایی ، یاد و خاطره ایثارگران ما نسل به نسل در جامعه گسترده شده است. برگزاری آیین شهد صلوات برای شهدا ،  موجب شده که مسیر حرکت شهدا و استعانت به آنها ادامه پیدا کند و فضایی فراهم شود که جوانان و نوجوانان ما با سیره ی شهدا آشنایی پیدا کنند. هر چند که دشمنان این نظام برای جدا کردن نسل جوان ما از مکتب سید‌الشهدا (ع) و شهادت تلاش می‌کنند، و عده ای چوب لای چرخ  این برنامه می گذارند اما کشش و جاذبه شهدا به گونه‌ای است که جوانان ایثارگری همچون شهید عبدالرضا شاهوری  به پا می‌خیزند و آبروی نظام اسلامی می‌شوند. و ما باید دست در دست هم بگذاریم و این شهد صلوات را که حدود سه سال است بدون وقفه برگزار می شود را  همچنان  برگزار کنیم .

حجت الاسلام عارف چنانی در تکمیل سخنان خود  تصریح نمود : در زمان طاغوت به دنبال آن بودند  تا  فرهنگ عاشورا و امام حسین(ع) را حذف کنند  و الان هم می خواهند  علاوه بر کم رنگ کردن فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین(ع) در کربلا ، نام شهدا را نیز در جامعه حذف کنند  و این کار را با حدف نام مبارک شهدا بر روی تابلوهای خیابان ها آغاز کردند ؛ ما باید کاری همانند حضرت امام سجاد (ع) و حضرت زینب(س)  که بعد از اسارت با آن خطبه های آتشین خود لرزه بر  اندام یزیدیان انداختند ، ما هم الگو برداری کرده و با استفاده از پیام شهدا  که آینده نگران خوبی بوده اند و در وصیتنامه های خود چنین روزهایی را پیش بینی کرده اند  بهره ببریم و جلوی دشمنان را که می خواهند جوانان و نوجوانان  ما را از «اسلام  ، نظام و، انقلاب و ولایت فقیه» جدا نمایند با برگزاری چنین برنامه هایی و همچنین یادواره ی شهدا بگیریم تا آنها را بیش از این در دام مواد مخدر گرفتار نکرده اند .

وی در ادامه به انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه1398 و انتخابات ریاست جمهوری در سال 1400 اشاره کرد و خاطر نشان نمود :باید مسئولیت های کلان را به دست جوانان حزب الهی و انقلابی  بسپاریم ؛ این روزها موضوع « معیشت و انتخابات مجلس» نقل مجالس است ؛ مواظب باشیم  و در انتخاب نماینده سخت گیرانه انتخاب کنیم ؛ وظیفه داریم برای پیشبرد اهدافمان  تلاش کنیم که از بین داوطلبین ، قومیت گرایی  ، جنایی ، حزبی و... را کنار بگذاریم  و فردی را انتخاب کنیم که « خدا ترس ، دارای شهرت و مقبولیت در جامعه و از همه مهتر انقلابی و حزب الهی» باشد و برای انتخاب رئیس جمهور که در سال 1400 برگزار می شود  به کسی که چشمت و امیدش به دنبال استکبار جهانی است نباشیم  و یک دولت جوان و حزب الهی را سرکار بیاوریم ؛ البته این که می گویم مسئولیت ها را به دست جوانان بسپاریم این نیست که کلا پا به سن گذاشته ها و نسل اول انقلابی ها را کنار بگذاریم ، خیر ، جوانان باید در کنار پیشکسوتان  تجربه کسب کنند ؛ خیلی از این پیشکسوتان هستند که هنوز  به عنوان نیروهای ارزشی  و پر تلاش می توانند برای این کشور تأثیرگذار باشند اما انصافا آنهایی که دیگر قادر به انجام کاری نیست در خانه ها استراحت کنند و فرصت را به جوانان بدهند .

حجت الاسلام عارف آل کثیر در پیان  خطاب به  ملت شریف ایران ، خوزستان و شهرستان شوش گفت : همانگونه که  با حضور در راهپیمایی مشت محکمی بر دهان آشوب گران و اغتشاش گران زدید ، در روز جمعه 2 اسفند1398 با حضور حداکثری پای صندوق های اخذ رأی مشت محکم دیگر بر دهان استکبار جهانی و مزدورانش بزنید و من از روحانیون عزیز که صاحب تریبون هستند و همچنین خبرنگاران که صاحب قلم در بخش اطلاع رسانی و فرهنگ سازی هستند می خواهم که تلاش خود را برای جذب و مشارکت حداکثری مردم جهت حضور در انتخابات یازدهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی به کار گیرند .

سپس حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت شهرستان شوش ضمن قدردانی از مهدی جازی قاری قرآن و حجت الاسلام عارف آل کثیر سخنران برنامه گذری به تاریخ تولد و شهادت  شهید مجلس به نام نمود و در این راستا خاطر نشان نمود : شهید عبدالرضا شاهوری کعب فرزند خلیل  در تاریخ 4 خردادماه1346 در منطقه ی صنعتی هفت تپه دیده به جهان گشود و در روز جمعه 26 دیماه1365در سن 21 سالگی  در عملیات کربلای 5 ، محور شلمچه  شربت شهادت را نوشید و پیکر پاک و مطهرش در گلزار شهدای شوش به خاک سپرده شد و امشب در این برنامه و همچنین از طریق فضای مجازی 3024572 صلوات برای شادی روحش قرائت گردید .

وی طبق روال گذشته مسابقه ی زیارت نیابتی کربلای معلا را قرعه کشی نمود که « خانواده ی شهید عبدالرضا شاهوری ـ سرباز وظیفه دانیال فلاحتی محل خدمت استان بوشهر از خادمین سلسله برنامه های شهد صلوات  ـ هیئت عزاداری مسجد علی ابن ابیطالب(ع)  از شهرستان مسجدسلیمان ـخانواده ی آقای رومیانی از شهر شوش و همچنین خانواده ی آقای بیت سیاح از شهرستان شوش» برنده شدند و خادمی که در کربلای معلا سکونت دارد برای این عزیزان زیارت نیابتی را انجام می دهد .

از دیگر برنامه های این آیین می توان به « ذکر مصیبت به مناسبت سالروز وفات حضرت معصومه(س) توسط حاج ناصر پیوست ـ تجلیل از محمد بابایی دانشجوی فوق لیسانس نرم افزار کامپیوتر از دانشگاه تهران ـ مهدی حجازی دانشجوی پزشکی در کشور روسیه و حسین فرخی دانشجوی کاردانی کامپیوتر به مناسبت روز دانشجو » و همچنین « ابوالفضل بابایی ـ حسین زینی وند ـ حسین و عباس منصوری ؛ دانش آموزان فعال  و همراهان همیشگی آیین شهد صلوات » اشاره کرد .

 

 

صد و شصت و نهمین آیین شهد صلوات  روز یکشنبه 24 آذرماه1398 ساعت 20  در منزل شهید علیرضا رمضانی  واقع در منطقه ی بهداشت ـ خیابان شهید قرنی ـ محل  تکیه ی برادران عدالت برگزار می شود .



:: بازدید از این مطلب : 1229
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.