صد و شصت و هفتمین آیین شهد صلوات شهرستان شوش برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :
نویسنده : عباس کرم الهی
دو شنبه 11 آذر 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 20 یکشنبه 10 آذرماه1398 به همت مجمع اهل بیت و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش و مدیریت ایثارگران تیپ تکاور حضرت مهدی(عج) نیروی زمینی سپاه ، صد و شصت و هفتمین آیین شهد صلوات با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط دکتر عبدالعزیز حجازی در منزل رحمن ایزدی به نیت  «احمد سگوند» برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ حجت الاسلام علی امیری از روحانیون حوزه ی علمیه ی امام محمدباقر(ع) شهرستان شوش با اشاره به این که هر چه داریم از شهداست ، عنوان نمود : در دل و عمل باید قدردان  شهدا باشیم چون هر چه «خیرات ، برکات و نعمات» در این کشور وجود دارد  از برکت خون شهیدان است لذا ما باید  به این عزیزان  و خانواده های معظم و معزز آنها در در خانه و چه در سطح جامعه تکریم  کنیم .

وی سپس به جدال دو تفکر که باعث می شود بین انسان ها و یا جوامع جدال و تضاد به وجود آورد اشاره کرد و گفت : در کشورها یک وقت بین لیبرال و غیر لیبرال جدال  به وجود می آید و وقت دیگر بین مارکسیسم و غیر مارکسیسم تضاد به وجود می آید و امروزه با اندک تغییراتی  این جدال ها و تضادها  وجود دارد .

حجت الاسلام امیری  افزود : تفکری در دنیا وجود دارد  که می گوید « خدا برای ماورا و مسائل  معنوی و روحی انسان وضع شده است  و کاری به دنیای واقعی و ظاهری  ما ندارد و کلا انسان محوری سرلوحه ی کارهاست .» این دسته از افراد در جامعه را سکولار می گویند ، «سکولار یعنی جدایی دین از سیاست .» سکولاریسم«گیتی گرایی» و یا به عبارتی جدااِنگاری دین از سیاست ؛ عقیده‌ای است مبنی بر جدایی نهادهای حکومتی و کسانی که بر مسند دولت می‌نشینند، از نهادهای مذهبی و مقام‌های مذهبی است. این تفکر، به صورت کلی، ریشه در عصر روشنگری در اروپا دارد. مفاهیمی مانند جدایی دین از سیاست، جدایی کلیسا و حکومت در آمریکا، و لائیسیته در فرانسه و ترکیه بر پایه سکولاریسم بنا شده‌اند، ولی در کشورهایی اسلامی مانند « ایران ، عراق و... » با جدایی دین از سیاست سنخیتی ندارند .

وی در تکمیل سخنان خود خاطر نشان نمود : اهداف و استدلال‌ها برای قبول سکولاریسم بسیار گسترده‌اند. در منظر لائیسیته اروپایی، سکولاریسم یک جنبش به سوی مدرنیته و دور شدن از ارزش‌های دینی است. برخی استدلال می‌کنند که سکولاریسم در آمریکا بیشتر به حفظ دین از حکومت پرداخته و در زمینه اجتماعی کم‌کارتر بوده‌است. سکولاریسم را نخستین شاخصه ی مدرنیته خوانده‌اند. در میان کشورها جنبش‌های سیاسی گوناگون سکولاریسم را به دلایل مختلف پشتیبانی می‌کنند. واژه ی سکولاریسم برای نخستین‌بار توسط نویسنده ی  بریتانیایی، جورج هالی اوک در سال ۱۸۴۶استفاده شد. هر چند این اصطلاح تازه بود، ولی مفهوم کلی آزادی که سکولاریسم بر پایه ی آن بنا شده بود، در طول تاریخ وجود داشته‌است.

حجت الاسلام علی امیری همچنین  تصریح نمود : ایده‌های اولیه ی سکولار را می‌توان در آثار ابن رشد (اورئوس) پیدا کرد. وی و پیروان مکتب اوروئسیسم معتقد به جدایی دین از فلسفه بودند. هالی اوک این ایده جدایی اجتماع از دین را بدون تلاش برای انتقاد عقاید دینی مطرح کرد. هالی اوک یک ندانم‌گرا بود و به نظر خودش سکولاریسم برهانی علیه مسیحیت محسوب نمی‌شد، بلکه مستقل است. سکولاریسم تنها به این نکته می‌پردازد که راه درست در حقیقت سکولاریسم است. دانستنی‌های سکولار به‌طور روشن در همین زندگی پیدا می‌شوند و می‌توانند در همین زندگی آزمون شوند.

وی در ادامه به ایده و تفکر برخی از زمامداران  داخل کشور ایران اشاره کرد و یاد آور شد : برخی از زمامداران ما از جمله عده ای از وزرا و نمایندگان مجلس الان همین تفکری سکولاریسم  را دارند و تأکید دارند  روحانیون باید در مساجد مشغول شوند و کار دین ، دیانت و نماز را انجام دهند  و تنها راه نجات  مملکت  را جدا نمودن دین از سیاست می دانندو برای پیاده شدن سکولاریسم  مقاومت کرده و مبارزه هم می کنند  و در واقع می خواهند نظام جمهوری اسلامی را به جمهوری خالی تغییر دهند  و کلا در مسیر غرب حرکت می کنند و بر حسب اتفاق رسانه هم دارند .

این روحانی ولایی در ادامه به منشأ سوکولار در غرب اشاره کرد و تصریح نمود : نسبت به این موضوع، افراد صاحب فکر و اندیشه، بین سکولاریسم و سکولاریزاسیون تفکیک قایل شده اند. بدین روى، از نگاه برخى، سکولاریسم به عنوان یک ایدئولوژى ـ که بخواهد در جامعه به عنوان یک دستورالعمل پیاده شود قابل پذیرش نبوده، آن را به عنوان یک سیاست عملى طرد مى کنند. اما نسبت به سکولاریزاسیون به عنوان یک فرایند اجتماعى ناخودآگاه، که باعث تفکیک حوزه امور دنیوى و قدسى مى شد، نگاه مثبتى دارند. از این رو، عده اى نیز به عنوان نظریه پردازان مباحث اجتماعى در غرب و ایران از توسعه و گسترش نهادها و کانون هایى که این فرایند را سرعت بخشد، استقبال مى کنند و آن را مورد توصیه قرار مى دهند. در غرب، «هاروى کاکس»از علماى الهیات مدرن یکى از معروف ترین مدافعان طرز فکر غیردینى (دنیا گرایى) که بین طرز فکر غیردینى و غیردینى شدن تقابل قائل شده بود، دومى را قابل قبول دانست و اولى را رد کرد. به عقیده ی کاکس، «غیر دینى شدن عبارت از جریان تاریخى است که قابل برگشت نمى باشد و به وسیله آن جوامع از تسلط کلیسایى و عقاید تعصب آمیز مابعدالطبیعه آزاد مى شوند... ولى طرز فکر غیردینى خود یک ایدئولوژى است که جهان بینى محدودى ارائه مى دهد و خودش یک دین جدید است.»

وی در جمع بندی سخنان خود اظهار داشت : سکولار به خاطر این که مردم را از دین زده کند می گوید مسیحیت با  پیشرفت علم مبارزه می کند و بر همین اساس نباید ما شاهد اکتشافات و اختراعاتی باشیم  و اگر کسی مرتکب یک گناه شد  باید نزد کشیش برود  و اعتراف به گناهی که کرده داشته باشد  و بگوید من فلان گناه را انجامم داده ام  و آن کشیش  طبق آداب خاصی  توبه ی شما را بپذیرد و لذا مردم وقتی چنین مواردی را می بینند  می گویند «اگر دین این وضعیت را دارد  ما این دین را نمی خواهیم ، دینی که با علم مخالف است به درد نمی خورد» ؛ یا سکولار در جایی دیگر می گوید « روحانیون و کشیش ها نباید ازدواج کنند؛ این همان منشأ سوکولار در غرب است » و اما منشأ سوکولار در ایران به دوران صفوی بر می گردد که دستگاه روحانیت و مذهب از دستگاه حکومتی کاملاً جدا بود و هرگز به این که جزیی از دستگاه حکومتی شود تن نداده بوده است .اما در خرداد 1302 شمسی آیت الله سید حسن مدرس گفت : « سیاست ما عین دیانت ماست » و علامه طباطبايي (ره) مي‌گوید: «دين عبارت است از مجموعه‌اي از معارف مربوط به مبدأ و معاد (جهان هستي) و قوانين اجتماعي كه از طريق وحي و نبوت به بشر رسيده است.» از اين تعريف به دست مي‌آيد كه دين علاوه بر پرداختن به مسائل ماوراء طبيعي به امور دنيوي مردم و هدايت آنها نيز توجه دارد.

حجت الاسلام امیری در ادامه به آیه ی 25 از سوره ی حدید اشاره کرد که می فرماید : «لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ وَأَنْزَلْنَا الْحَدِيدَ فِيهِ بَأْسٌ شَدِيدٌ وَمَنَافِعُ لِلنَّاسِ وَلِيَعْلَمَ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ وَرُسُلَهُ بِالْغَيْبِ  إِنَّ اللَّهَ قَوِيٌّ عَزِيزٌ/// همانا ما پیامبران خود را با دلایل روشن فرستادیم و با آنان کتاب و ترازو [ی تشخیص حق از باطل] نازل کردیم تا مردم به عدالت بر خیزند، و آهن را که در آن برای مردم قوت و نیرویی سخت و سودهایی است، فرود آوردیم و تا خدا مشخص بدارد چه کسانی او و پیامبرانش را در غیاب پیامبران یاری می دهند؛ یقیناً خدا نیرومند و توانای شکست ناپذیر است.» اسلام می گوید اول  جامعه را درست کنید و اگر قرار است نماز بخوانید ؛ آن نماز را به جماعت در مساجد بخوانید که جماعت  یک موضوع اجتماعی و سیاسی است لذا اسلام هیچگونه سازگاری با سکولار  نداشته و نخواهد داشت ؛ هر چند 85 درصد آقایان  که در کشور مسئولیت دارند  سکولار هستند ؛ در ظاهر می گویند ما انقلابی هستیم هم در باطن  فرعونی و نمرودی عمل می کنند .در گام دوم انقلاب باید سکولارها پاکسازی شوند و در واقع یک انقلاب دیگر باید  در دورن انقلاب برای پاکسازی داشته باشیم تا به فرمایش حضرت امام خمینی(ره) به اسلام ناب محمدی(ص) برسیم .

در ادامه علی امیری یکی از مداحان اهل بیت که بر حسب اتفاق هم روحانی است و هم با سخنران این برنامه هم نام می باشد در وصف امام حسن عسکری(ع) ابیاتی را به صورت مولود خوانی قرائت کرد .

سپس حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت ضمن قدردانی از حجت الاسلام علی امیری سخنران ، دکتر عبدالعزیز حجازی قاری و مداح اهل بیت علی امیری  به تعداد صلوات قرآئت شده اشاره کرد و گفت : با توجه به این که فضای مجازی این هفته وصل شده چه در این مراسم و چه از طریق فضای مجازی برای شادی روح این شهید والامقام در مجموع 1807035 صلوات قرائت شده است .

وی در ادامه به زیارت نیابتی برای خانواده هایی که از طریق فضای مجازی برای شهدا ، شاخه ی صلوات قرائت می کنند اشاره کرد و خاطر نشان نمود : در کربلای معلا یک نفر  از برادرانی عراقی هر هفته به نیابت عزیزانی که ما اعلام می کنیم زیارت نیابتی را انجام می دهد که در این هفته قرعه به نام « خانواده ی شهید احمد سگوند از شوش ـ خانواده علیزاده از شهرستان دزفول ، خانواده ی آل کثیر و خانواده ی پرویز شکوهی از شهرستان اهواز و خانواده ی کربلایی رحیم چنانی از اعضای مجمع اهل بیت» رقم خورده است .

مدیر مجمع اهل بیت شهرستان ضمن قدردانی از رضا ذاکری سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش به خاطر انتصاب عباس کرم الهی به عنوان سرپرست انجمن روزنامه نگاران این شهرستان گفت : حدود دوسالی انجمن روزنامه نگاران که توسط رئیس قبلی اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در بلاتکلیفی به سر می برد و بر همین اساس  هیچ همایشی در طول این دوسال برگزار نگردید ، اما رضا ذاکری سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی در یک حرکت انقلابی برادر بسیجی ، ولایی ، دلسوز ، خستگی ناپذیر و بی ادعا «عباس کرم الهی» را جهت ساماندهی و تشکیل پرونده برای اصحاب رسانه ای که در انجمن تاکنون ثبت نام نکرده اند و همچنین برگزاری انتخابات هیئت مدیره و بازرسان به عنوان سرپرست انجمن روزنامه نگاران منصوب نمود لذا مجمع اهل بیت و عزیزان ما در آیین شهد صلوات ضمن قدردانی از رضا ذاکری ، این انتصاب به جا را به خادم شهدا عباس کرم الهی تبریک می گوید .

شایان ذکر است  به مناسبت روز دانشجو ، صد و شصت و هشتمین آیین شهد صلوات  روز یکشنبه 17 آذرماه1398 ساعت 20 در منزل سید مهدی تفاخ به نیت دانشجوی «شهید عبدالرضا شاهوری » واقع در خیابان شهید دانش ـ نزدیک میدان شهدای هفتم تیر برگزار می شود .



:: بازدید از این مطلب : 1475
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.