امام جماعت مسجد شهدا و هیئت همراه با مادر سردار سرلشکر پاسدار شهید حسن درویشی دیدار نمود
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 46
:: باردید دیروز : 118
:: بازدید هفته : 3389
:: بازدید ماه : 6348
:: بازدید سال : 19037
:: بازدید کلی : 296175
نویسنده : عباس کرم الهی
پنج شنبه 7 آذر 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 10صبح روز پنجشنبه 7 آذرماه1398 ؛ امام جماعت مسجد شهدا به همراه هیئت امنای این مسجد و فرمانده ی حوزه ی مقاومت شهید حسن درویشی با اهدا تمثال این شهید والامقام از مادر شهید دیدار نمودند.

به گزارش شوش نیوز ؛ حجت الاسلام عبدالحسین چنانی رئیس حوزه ی علمیه ی امام محمد باقر(ع) شهرستان شوش و امام جماعت مسجد شهدا در این دیدار ضمن تبریک هفته ی بسیج به مادر سردار سرلشکر پاسدار شهید حسن درویشی به حکمت خدا اشاره کرد و گفت : عملیات کربلای ۴ عملیات نظامی تهاجمی نیروهای مسلح ایران در جنگ ایران و عراق بود، که در تاریخ ۳ دی ۱۳۶۵ در محور ابوالخصیب در جنوب عراق، به صورت گسترده و با هدف آماده‌سازی مقدمات فتح بصره، توسط نیروهای مسلح ایران آغاز شد و در پی لو رفتن طرح عملیات و با تحمل تلفات بالای انسانی در روزهای نخست، در تاریخ ۵ دی ۱۳۶۵ با عقب‌نشینی نیروهای ایرانی، پایان یافت. با شکست عملیات کربلای ۴، دو هفته بعد عملیات کربلای ۵ توسط نیروهای ایرانی انجام شد.

وی افزود : عملیات کربلای 5 ششمین عملیات نیروهای نظامی ایران برای فتح بصره محسوب می‌شود. نیروهای ایرانی عملیات را در محور شلمچه به منطقه‌ای موسوم به کانال ماهی، به صورت گسترده در تاریخ ۱۹ دی ۱۳۶۵ با فرماندهی سپاه پاسداران آغاز نمودند. عملیات کربلای ۵ با فاصله ۱۵ روز پس از عملیات کربلای ۴ انجام شد. قبل از این که عملیات کربلای 5 آغاز شود  وضعیت جوی تغییر کرده و یک طوفان همراه با باران شدید و رعد و برق به وجود آمد ، عراق وقتی که وضعیت جوی را نا مساعد دید به خیال این که ایرانی ها در این هوا حمله ای نمی کنند در حالت استراحت فرو رفتند اما فرماندهان و طراحان عملیات کربلای 5 دستور دادند تحت هر شرایطی باید عملیات برگزار شود و لذا عملیات را آغاز نمودند . نیروهای ما اگرچه از دستیابی به هدف اصلی عملیات، یعنی تسخیر شهر بصره، بازماندند با این حال توانستند حدود ۱۵۰ کیلومتر از منطقه اشغال شده شلمچه را آزاد و قسمت‌هایی از جنوب عراق را نیز به تصرف خود درآورند. امام جماعت مسجد شهدا در تکمیل سخنان خود خاطر نشان نمود : در انتهای عملیات کربلای ۵ خطوط پدافندی ایران در نزدیکی پتروشیمی عراق ایجاد گردید. از این عملیات به عنوان عملیات محاصره ی بصره نیز نام می‌برند. در بیستمین روز از شروع عملیات کربلای ۵، گارد ریاست جمهوری عراق وارد میدان نبرد شد. آن‌ها با استفاده از موجی از تجهیزات نظامی و تسلیحات سنگین، شامل؛ «تانک، توپخانه و بالگردهای توپ‌دار»، به خطوط ایرانی‌ها یورش بردند. لشکر سوم ارتش عراق نیز از غرب دریاچه‌های پرورش ماهی، حمله خود را آغاز نمود، سپس به سمت جنوب و رودخانه ی جاسم متمرکز شد. از جمله شهدایی که در این نبرد ما از دست دادیم ، حسین خرازی ، فرمانده نیروهای داوطلب ایرانی بود. ایرانی‌ها تا آستانه ی شکست خطوط عراقی‌ها و تا دروازه‌های بصره پیش رفتند و در واقع آن طوفان و باران حکمت خدا بود که عراقی ها را از عملیات ایران غافل نماید .

در ادامه تمثال سرلشکر پاسدار شهید حسن درویشی که به همت هیئت امناء و فرمانده ی مقاومت بسیج پایگاه مسجد شهدا تهیه شده بود به دستان حجت الاسلام عبدالحسین چنانی به مادر شهید اهدا شد .



:: بازدید از این مطلب : 2000
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.