بیست و یکمین مانور زلزله و ایمنی در دبیرستان دخترانه عفاف شوش برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 80
:: باردید دیروز : 5
:: بازدید هفته : 361
:: بازدید ماه : 8050
:: بازدید سال : 20739
:: بازدید کلی : 297877
نویسنده : عباس کرم الهی
پنج شنبه 7 آذر 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 9:10 صبح روز چهارشنبه 6آذرماه1398 به همت مدیریت آموزش و پرورش و سازمان دانش آموزی و با همکاری « جمعیت هلال احمر ، آتش نشانی ، فوریت های پزشکی و نیروی انتظامی » بیست و یکمین مانور زلزله  و ایمنی هم زمان با سراسر کشور با شعار «مدرسه ایمن ، جامعه ی تاب‌آور »و با محوریت «ایمنی و پناه‌گیری اضطراری» در دبیرستان دخترانه عفاف شوش برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ عبدالحسن آل کثیر معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرماندار شهرستان شوش ضمن قدردانی از مدیریت آموزش و پرورش ، سازمان دانش آموزی و ادارات همکار در برگزاری مانور زلزله و ایمنی ، خطاب به دانش آموزان گفت : انتظار ما از شما دانش آموزان این است که علاوه بر کسب علم و تربیت در کارهای فرهنگی و هنری و همچنین آمادگی در مقابل بلایای طبیعی همیشه داشته باشید ؛ همانند همین مانور زلزله که به خوبی آمادگی خود را نشان دادید .

وی افزود : چون  در چنین شرایط موضوع مرگ و زندگی در میان است که قطعا به یک سری آموزش در این راستا نیاز است ؛ مرگ و میر ناشی از زلزله بیشتربه علت «ریختن آوار، شکستن شیشه، سقوط اشیا وحرکت زیاد در زمان وقوع زمین لرزه» رخ می دهد و از آنجایی که پیش بینی زمان رخداد زلزله درحال حاضرغیرممکن است، تنهاراه کاهش خسارت جانی ومالی ناشی از زلزله، رعایت اصول ایمنی است.

آل کثیر در تکمیل سخنان خود اظهار داشت : از آن جایی که زلزله چند ثانیه بیشتر طول نمی‌کشد باید در این فرصت کم، هوشیارانه تصمیم گیری کنیم و به جا‌های امن نظیر « کنار ستون‌ها ـ زیر میز‌های محکم ـ زیر چارچوب درب‌ها و کنار دیوار‌های داخلی» پناه ببریم و تا پایان زمین لرزه همان جا بمانیم و از پنجره ها و کمدهای بلند که بدون مهار هستند و همچنین اشیایی که ممکن است بر روی شما سقوط کنند دور شویم .

معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرماندار شهرستان شوش در پایان به ایمنی ساختمان در برابر زلزله اشاره کرد و یادآور شد : وقوع زلزله در ایران دور از انتظار نیست چون در خط زلزله قرار دارد و لذا ممکن است برای استحکام بخشی ساختمان ها متحمل یک سری هزینه ها باشیم ؛ اما این هزینه ها برای بقای عمل و سلامتی جسم مفید و ارزشمند است و به خانواده ها توصیه می کنیم برای ساختمان هایی که فاقد امنیت و ایمنی کافی هستند؛ هزینه کنند چون ایمنی ساختمان همیشه مهم‌ترین بخش ساخت و سازها بوده و استفاده از بهترین تجهیزات و بالاترین سطح دانش در این زمینه می‌تواند جان هزاران و حتی میلیون‌ها نفر را نجات دهد. از جمله حوادثی که می‌تواند ایمنی ساختمان و اعضای خانواده‌ی ما را به خطر بیاندازد، تنها حوادث غیرمترقبه مانند« زلزله، سیل، طوفان و…» نیست؛ در واقع عدم رعایت اصول ایمنی در ساختمان می‌تواند در هر زمان جان افراد ساکن در ساختمان را به خطر بیاندازد.

 

در ادامه مانور زلزله و ایمنی توسط دانش آموزان دبیرستان دخترانه ی عفاف برگزار شد و مصدومین توسط فوریت های پزشکی از صحنه خارخ ، آتش نشانی اشیاء آتش گرفته را خاموش و نیروی انتظامی از اموال زلزله زدگان محافظت نمود .



:: بازدید از این مطلب : 1886
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.