امام جمعه ی شوش گفت : از قوه ی قضائیه می خواهیم که با قاطعیت در مقابل مخالفان عدالت محکم بایستد .
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 23
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 3367
:: بازدید ماه : 6326
:: بازدید سال : 19015
:: بازدید کلی : 296153
نویسنده : عباس کرم الهی
جمعه 24 آبان 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس ـ عباس کرم الهی ـ شهناز عباسی جزایری

بعد از اذان ظهر روز جمعه 24 آبان ماه1398 مصادف با هفدهم ربیع الاول1441 هجری قمری ، برابر با سالروز میلاد رسول اکرم(ص) و ولادت امام جعفر صادق(ع) ، نماز سیاسی عبادی جمعه به امامت آیت الله سید محمد امام در مصلی شوش برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ امام جمعه ی شهرستان شوش ضمن توصیه ی خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی ، خطبه ی اول را به ولادت  ولی رحمت العالمین حضرت محمد مصطفی(ص) و امام ششم شیعیان جهان ، رئیس مذهب شیعه ، حضرت امام صادق(ع) اختصاص داد و در این راستا گفت : با یک صفت می شود شیعیان را  آزمایش کرد ، این صفت راستگویی است ، هر شیعه ی واقعی  هر حرفی بزند و یا قول و وعده ای بدهد مطمئن باشید که به آن عمل می کند با این آزمایش می توان شیعه را از غیر شیعه  جدا نمود .

وی افزود : به هنگام میلاد رسول اکرم (ص) ، اتفاقات شگرفى به ظهور رسید و بسیارى از مورخانثبت کرده اند که « 1 ـ  ایوان کسرى در مداین، لرزید و 14 کنگره  ی آن فرو ریخت 2 ـ آتشکده فارس، پس از هزار سال، خاموش شد 3 ـ دریاچه ساوه خشک گردید 4 ـ بت‏ها، همگى ببر زمین فرم ریختند 5 ـ نورى درخشش پیدا کرد که فضاى مکه را روشن نمود 6 ـ شیاطین که تا آن لحظه به عالم بالا راه داشتند و صداى ملائکه را مى‏شنیدند،براى همیشه، طرد شدند.» و موبد بزرگ در خواب دید که «شتران تنومندى همراه اسب‏هاى عربى، از دجله گذشتند و در سرزمین ایران، پراکنده شدند» بیهقى به نقل ازامام صادق(ع) می گوید  که حضرت فرمود: «در هنگام ولادت پیامبر عظیم الشأن، بت‏ها به صورت، به زمین افتادند... پادشاهى نماند؛ مگر آن‏که تاجش واژگون و زبانش در آن روز، بند آمد. کاهنان از دانش خود جدا شدند... در آن شب، نورى از سرزمین حجاز پدید آمد و منتشر شد و تا مشرق، گسترش یافت».

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش  در ادامه به مهمترین سئولی که در صدر اسلام برای مردم پیش آمده بود اشاره کرد و خاطر نشان نمود : آنها گفتند : « اگر پیامبر برای عدل و قسط  و رحمت آمده است پس چرا  ما در دورزان پیامبر اکرم(ص) می بینیم مستکبرین ، ظالمین و....حکومت می کنند ؟ آیا تناقض نیست؟ ؛ این سئوال  جواب بسیار مهمی دارد ، کسانی که تاریخ را دنبال می کنند به این جواب پی برده اند که خداوند بعد از رحلت رسول اکرم 12 امام را برای برقراری عدالت  یکی پس دیگری به امامت رساند و اگر بعد از پیامبر اکرم(ص) و در دوره ی ائمه ی اطهار(ع) عدالت را کم رنگ دیدند به خاطر این بود که مردم خود مانع برقراری عدالت می شدند ؛ امام صادق(ع) فرمود : « ظهور امام زمان(عج)  می توانست زودتر از اینها باشد اما  مردم با گناهانی که انجام  می دهند این غیبت را طولانی تر می کنند ، لذا باید به خود آییم  و از هرگونه گناه خود را دور نماییم.

وی در ادامه به معرفی اجمالی امام جعفرصادق(ع)  اشاره کرد و گفت : امام جعفرصادق(ع)  ششمین امام شیعیان ، نام پدر امام محمد باقر(ع) ، کنیه ابوعبدالله ، ملقب به « کاشف الحقایق ، طاهر ، محقق ، مصدق و رئیس مذهب شیعه» ؛ از جانب پدر از نسل علی بن ابیطالب و از جانب مادرش ام‌فروه از نسل ابوبکر می‌باشد. در سن ۳۱ سالگی پس از مرگ پدرش به امامت رسید. امامت او هم‌زمان با سال‌های پایانی حکومت بنی امیه و سال‌های آغازین حکومت بنی عباس بود. به علت ضعف و عدم استقرار نظام سیاسی، وی فرصت بسیار مناسبی برای فعالیت فرهنگی و مذهبی به دست آورد. از سوی دیگر نیز عصر وی زمان جنبش فرهنگی و فکری و برخورد فرق و مذاهب گوناگون در جهان اسلام بود. زمینه فعالیت به گونه‌ای برای وی فراهم بود، که بیشترین احادیث شیعه در تمام زمینه‌ها از جعفر صادق نقل گردیده و مذهب تشیع به نام مذهب جعفری خوانده می‌شود.

امام جمعه ی شهرستان شوش در تکمیل سخنان خود  یادآور شد : مردم می پرسیدند چرا هم به امام حسین(ع) اباعبدالله می گویند و هم به امام جعفر صادق(ع) ، در بین ائمه اطهار (ع) و شیعیان همواره نام «ابا عبدالله» با یاد امام حسین (ع) همراه است. یادی که بارها در مجالس مختلف اهل بیت (ع) اذکر آن را می‌گوییم و به ایشان متوسل می‌شویم. اما باید توجه کرد این کلمه به فردی اطلاق می‌شود که فرزندی به نام عبدالله داشته باشد، که حضرت سیدالشهدا (ع) نیز فرزندی به این اسم نداشتند و در تاریخ شبهات و پاسخ‌های مختلفی در این باره وجود دارد و درباره ی کنیه ی «عبدالله» در وصف امام صادق (ع) و قیام علمی ایشان اظهار کرد: در عرب رسم است که برای حفظ احترام و تکریم اشخاص، کنیه‌ای را معین می‌کردند. کنیه معمولا از دو بخش تشکیل شده، ابتدا نقش واژگانی مانند «ابا»، «اُم»، «اُخ» و «اُخت» است و دیگری نامی است که فرزندان بزرگان و افراد داشتند. برای امام صادق (ع) از دو واژه «ابا» و «ابو» نیز استفاده می‌کنند، اما باید به کاربرد و نقش آن‌ها در جمله توجه کرد که در کجای جمله کاربرد دارند.اما مردم با این وجود بعد از 50 سال از رحلت پیامبراکرم(ص) در ظلم و ستم  به سر می بردند  و از احکام دین فاصله گرفتند و حتی مناسک حج که امری مشترک بین تمام  مذاهب بود، از آن غافل شدند و امام حسین(ع) به خاطر همین قیام کرد و در زمان امام جعفر صادق هم باز این ظلم و ستم ها  وجود داشت .

وی افزود : بعد از شهادت امام حسین(ع)  مردم مرتد شدند البته نه به این معنی که  کافر شوند ، خیر  بلکه  به شک افتادند که راه حق کدام است  به جز سه نفر به نام «  ابوخالد کابلی ـ یحیی ابن ام طویل و...» که همچنان  به اسلام و اهل بیت(ع) وفادار ماندند . ابو خالد کابلی از جمله یاران وفادار امام سجاد(ع)بود. وی «وردان» نام داشت و لقبش «کنکر» و کنیه ‌‏اش ابوخالد بود. او بیشتر عمر خود را در مدینه نزد سه امام به سر برد. وی از سال 61 تا 114ق از امام سجاد تا امام صادق(ع) دانش و معارف آموخت ، وقتی حجّاج بن یوسف فرمانروای بصره و کوفه شد، از هیچ جنایتی دریغ نورزید. او بر یاران ائمه(ع) سخت گرفت و بر آن شد که نهال برومند تشیّع را از بیخ و بن برکند. هرجا ردپایی از شاگردان مکتب امام علی(ع) می ‏‌یافت، بی ‏‌درنگ در پی تعقیب و نابودی بر می‏‌آمد و شاگردان امام سجاد(ع) را هدف توطئه ‌‏های خود قرار داده، در اولین گام «یحیی بن ام طویل» را به شهادت رساند. امام صادق(ع) می ‏‌فرماید: حجاج، یحیی بن ام طویل را فرا خواند و گفت: « ابوتراب را ناسزا بگو؛ وگرنه نابودت می‌ کنم. یحیی پاسخ منفی داد. به فرمان حجّاج دست ‌ها و پاهایش را قطع کردند.»

آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش در آغاز خطبه ی دوم به شهادت جمعی از جوانان فلسطین اشاره کرد و گفت : رژیم صهیونیستی سه شنبه۲۱ آبان1398  با هدف ترور دو عضو ارشد جهاد اسلامی ، دو حمله به غزه و دمشق انجام داد. در حمله به غزه «بهاء ابوالعطا» از فرماندهان عالی رتبه ی شاخه ی نظامی جهاد اسلامی به شهادت رسید اما در حمله دوم به دمشق ناموفق بود و «اکرم العجوری» هدف این حمله آسیبی ندید و پسرش «معاذ» به شهادت رسید.«سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز سه‌شنبه به رژیم صهیونیستی هشدار داد که این رژیم آغازگر درگیری بود اما پایان دهنده آن نخواهد بود. شاخه ی نظامی جنبش جهاد اسلامی در بیانیه خود تاکید کرد که در ساعات آتی، به کارنامه ی این نخست‌وزیر بی‌ملاحظه که برای صهیونیست‌ها فقط جنگ و ویرانی به بار آورده، شکست دیگری اضافه خواهد شد و دشمن صهیونیستی مسئولیت کامل پیامدهای ترور فرمانده مقاومت را بر عهده خواهد داشت و دیدید که آژیر قرمز در شهرهای رژیم اشغالگر قدس و حتی در تل آویو به صدا درآمد .

وی در تکمیل این بخش از سخنان خود خاطر نشان نمود : دشمنان بدانند هر چه بیشتر از فلسطینی ها شهید شود آنها  با روحیه ی قوی تر  مقاومت می کنند و اسرائیل غاصب  ذلیلتر و ضعیف تر خواهد شد .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در ادامه ضمن قدردانی از رئیس قوه ی قضائیه که کارهای مفیدی برای تقویت اقتصاد ایران انجام داده است اظهار نمود : رئیس قوه ی قضائیه  این کار ارزنده را با تصویه حساب  با دستگاه خود آغاز نمود و قضات فاسد  که همگام با عدالت نیستند را  که از موقعیتی که داشتند برای خود فرصت سازی می کردند تا  به پول برسند را از دستگاه کنار گذاشت و سپس با مفسدین مبارزه را ادامه داد و مطمئن باشید که این حرکت یک موج  نیست بلکه تداوم دارد و ما مردم باید از قوه ی قضائیه پشتیبانی کنیم .

وی در تکمیل سخنان خود به نام گذاری سال ها به نام اقتصاد توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت : از سال 1386  مقام معظم رهبری در ابتدای سال نامی اقتصادی نظیر « اتحاد ملی، انسجام اسلامی ـ نوآوری و شکوفایی ـ حرکت به سمت اصلاح الگوی مصرف ـ همت مضاعف، کار مضاعف ـ جهاد اقتصادی ـ تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی ـ حماسه ی سیاسی و حماسه ی اقتصادی ـ اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی ـ دولت و ملت، همدلی و همزبانی ـ اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل ـ اقتصاد مقاومتی، تولید ، اشتغال و حمایت از کالای ایرانی »برای سال انتخاب کرده است ؛ چون دشمن از این راهبا ما مبارزه می کند و امسال را هم به عنوان رونق تولید انتخاب نمودند  ؛ اما متأسفانه در هیچ سالی ما حرکت چشمگیری را ندیدیمو علت  این است که افرادی که در بدنه ی فعالیت دارند مانع  برقراری عدالت می شوند  و لذا حرکت  قوه ی قضائیه باعت  امنیت اقتصادی ایران می شود  و برای کسانی این حرکت مثبتی است که برای کشور دل می سوزانند و تصمیم گرفته اند که  تولید را رونق بخشند .

امام جمعه ی شهرستان شوش در آخرین جمله ی خود عنوان نمود : کسانی که دستشان آلوده است قطهنا از حرکت قوه ی قضائیه خوششان نمی آید و ممکن است حرفهایی بزنند و یا حرکاتی داشته باشند ، اما وقتی که مردم از قوه ی قضائبیه حمایت کنند هیچکس هیچ حرکتی نمی تواند انجام دهد ، البته  « از قوه ی قضائیه می خواهیم که با قاطعیت در مقابل مخالفان عدالت محکم بایستد .»

از دیگر برنامه هایی که در شبستان مصلی و محوطه ی بیرونی اجرا شد می توان به « تست فشار خون توسط مرکز بهداشت شهرستان شوش برای برادران و جمعیت هلال احمر برای خواهران ـ ثبت نام رایگان سیم کارت رایگان همراه اول  توسط دفتر پیشخوان  جریده به مناسبت هفته ی وحدت ـ اجرای سرود توسط گروه سرود مجمع الذاکرین و برپایی ایستگاه صلواتی و توزیع شربت تحت عنوانطرح  شهید بهنام محمدی به مناسبت هفته وحدت توسط پایگاه مقاومت بسیج سلمان فارسی حوزه ی مقاومت  دانش آموزی شهید فهمیده » اشاره کرد .

 



:: بازدید از این مطلب : 1235
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.