آيين رونمايي كتاب مهدویت در حسینه ی حوزه ی علمیه ی امام محمدباقر(ع) شوش برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 4
:: باردید دیروز : 2696
:: بازدید هفته : 3229
:: بازدید ماه : 6188
:: بازدید سال : 18877
:: بازدید کلی : 296015
نویسنده : عباس کرم الهی
پنج شنبه 23 آبان 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 9:30صبح روز چهارشنبه 22 آبان ماه1398 آیین رونمایی کتاب «مهدویت » به قلم هفت نفر از طلاب جوان حوزه ی علمیه ی امام محمدباقر(ع) به ویراستاری حجت الاسلام عارف فرهادیان  معاونت پژوهشی این حوزه با حضور « امام جمعه ، فرماندار ، بخشدار فتح المبین و جمعی از مسئولین و طلاب » در حسینیه ی حوزه برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛حجت الاسلام عبدالحسین چنانی رئیس حوزه ی علمیه ی امام محمد باقر(ع) شهرستان شوش ضمن عرض خیر مقدم به «فرماندار ، امام جمعه و دیگر مسئولین محلی ؛ پیرامون چاپ اولین کتاب  به تألیف هفت نفر از طلاب جوان گفت : در حوزه ی علیمه ی امام محمد باقر(ع) تا کنون کتاب های زیادی  به صورت فردی توسط برخی از طلاب و روحانیون چاپ شده اما به صورت گروهی این اولین کتاب است که با نظارت واحد پژوهشی حوزه چاپ شده است .

سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش ضمن تبریک میلاد پر خیر و برکت  پیامبر رحمت و امام جعفر صادق(ع) به خوزستان به عنوان خط مقدم علم  و مذهب اشاره کرد و گفت : حسین بن سعید اهوازی، فقیه و محدث امامی نیمه اول قرن سوم که همراه با برادرش حسن، آثار فقهی و حدیثی مهمی تألیف کرد. نام وی در اسنادِ بیش از پنج‌هزار حدیث شیعه آمده است.وی از اصحاب «امام رضا(ع)، امام جواد(ع) و امام هادی(ع)» بوده است.

وی افزود : او از این امامان ، بدون واسطه حدیث نقل کرده و به واسطه ی مشایخی چون ابن‌ ابی‌ عُمَیر، علی‌ بن نُعمان، حسن بن محبوب و محمد بن سَنان از امامان پیشین هم روایت کرده است. و یا علی ابن مهزیار اهوازی  مواردی برای اثبات این است که خوزستان در اولویت  است و شهرستان شوش هم خارجاز این قائده نیست .درطول قدمت این حوزه ؛ روحانیون شوشی مقیم استان قم  شهادت داده اند که حوزه ی علمیه ی شوش هم در بخش آموزشی و هم پرورشی  فعال و پویا بوده و هست .

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه ضمن اشاره به درجات حوزه ی علمیه ؛ طلاب جوان را به امیدواری دعوت نمود و اظهار داشت : درجه‌های مذهبی اسلامی رایج در حوزه ی علمیه را می‌توان به دو بخش درجه‌های رسمی (مقدمات، سطح یک، سطح دو، سطح سه و سطح چهار) و غیررسمی تقسیم‌بندی کرد. درجات رسمی، به «عمومی فقه و اصول و نیز، تخصصی مراکز تخصصی»تقسیم می‌شود. درجه‌های غیررسمی تا حدودی، نامعین هستند؛ اما می‌توان آن‌ها را به «مروّج الاحکام، ثقةالاسلام، حجت‌الاسلام ، آیت‌الله ، آیت‌الله‌العظمی و علامه »تقسیم کرد و هر طلبه ای تا رسیدن به این درجات می بایست سختی ها را از نظر « مادی و معنوی» یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد وطلاب بدانند که  دو چیز  تا رسیدن به این مقام و درجه نباید فراموش شود «زبان و قلم»  با این دو سلاح  می توانیم اعتقادات به حق را به مردم برسانیم  و قطعا مردم  استفاده می کنند .

آیت الله سید محمد امام در تکمیل سخنان خود  یادآور شد : الان زمان حضرت عیسی یا موسی نیست که به سختی بتواند مطلبی را به مردم انتقال داد  بلگه اگر حرفی  برای گفتن داشته باشیم  مردم به آن حرفها گوش خواهند داد و لذا می توان مدعی بود که استعدادهای خوزستان سرشار مافوق متوسط و عالی هستند .با این توضیحاتی که دادم  طلاب جوان نباید نا امید باشند و تا رسیدن به فقیه شدن تلاش کنند و سختی ها را یکی پس از دیگری از سر راه خود بردارند .

وی در ادامه به حکایت «آهنگر و پادشاه»اشاره کرد و گفت : آهنگری می خواست  برای پادشاه خود نمایی  کند لذا آمد و یک قفل به  شکل یک مگس ساخت و آن را بر روی غذایی که برای پادشاه می بردند قرار داد ؛پادشاه که فکر می کرد یک مگس واقعی روی غذا قرار دارد آهنگر را مورد مأخذه قرار داد اما با توضیحات آهنگر پادشاه به تعریف و تمجید به آن آهنگر  مشغول شد ولی همین که یک عالم را دید ، آهنگر را رها نمود و به نزد آن عالم رفت  و معلوم شد که برای او  یک عالم بیشتر از یک آهنگر هنرمند  مو.رد احترام است .

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت : نور الهی را در دل های خود  تقویت نموده و موانع شیطانی را از خود  دور کنید و سختی ها اگر توانستید پشت سر بگذارید به فقیه شدن امیدوار باشید همانگونه که کوهنوردان می توانند قله ها را فتح کنند و اگر ما بخواهیم کوهنوردی کنیم چه بسا ممکن است نتوانیم همانگونه که یک کوهنورد نمی تواند یک فقیه باشد ما هم نمی توانیم یک کوهنورد باشیم ، در نتیجه همانطور که یک کوهنورد قله را ترقی می کند شما هم می توانید به فقاهت برسید .

سپس دکتر عدنان غزی فرماندار شهرستان شوش ضمن تبریک میلاد رسول اکرم(ص) ، به کمبودهای نوشت افزاری در گذشته اشاره کرد و خاطر نشان نمود : در گذشته  که فکر می کردیم پیشرفت داشته ایم با ماشین های تحریر دستی المپیا نامه ها را تایپ می کردیم ، اما الان وضع فرق می کند و با وجود فضای مجازی و اینترنت که برای مردم شبهاتی را به وجود آورده اند می بایست طلاب  و روحانیت  به صورت فردی و چه اجتماعی می بایست پاسخ این شبهات را  چه در حوزه ها و مساجد و چه در کوچه و خیابان و بازار بدهند .

وی در ادامه به کتاب مهدویت اشاره کرد و گفت : توصیه می کنم که در حوزه ی نقد ورود کنید ؛ بیایید و این کتابی که قرار است رونمایی شود را از دو منظر نقد کنید ؛ البته نقد کردن این نیست  که معایب  کار گفته ش.ود  و اگر عیوب کار  شناسایی  شود به این دلیل است که در چاپ بعدی  آن عیوب از نظر «شکل ـ نوع فونت و قلم ـ  محتوا  و ادبیات»  رفع اشکال شود .

وی افزود : هیچ کتابی به جز «قرآن کریم » بی عیب و بی نقص نیست  ؛ رسم الخط باید رعایت شود ؛ تا زمانی که کتاب چاپ نشده در اختیار نویسنده و مؤلف است اما وقتی چاپ شد این کتاب چون در سراسر کشور ارسال و به فروش می رسد حتی ممکن است به دست اهل مطالبه در خارج از کشور بیوفتد ، پس اگر نقدی به کتاب وارد شد نباید  به خاطر آن نقد جبهه گیری کرد و از آن مهم تر نباید نا امید شد .

حجت الاسلام عارف فرهادیان معاونت پژوهش حوزه ی علمیه ی امام محمد باقر(ع) شهرستان شوش در مورد این کتاب تصریح نمود : کتاب مهدویت،کتابی در زمینه مختلف مهدویت است.در این کتاب آیات و روایات مهم مرتبط با مهدویت و همچنین فرقه انحرافی اسماعیل یمانی مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.

این کتاب توسط طلاب جوان حوزه علمیه امام محمد باقر ع شوش تالیف شده است. و اصلاح و ویرایش کتاب بر عهده معاونت پژوهش حوزه علمیه شوش صورت گرفته است.

در پایان از نویسندگان کتاب به نام « محمد سرخه ـ محمدقومات ـ علی بدوی ـ علی سرخه ـ سید مصطفی نجات ـ مهدی کعب عمیر و احمد عفری » تجلیل به عمل آمد .

 



:: بازدید از این مطلب : 1233
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.